Xbox 360 - generelle nyheter

Status
Stengt for ytterligere svar.
Noen er bedre med kontroll enn med mus og tastatur. Jeg har testet Halo til PC, og synes klart at spillet blir bedre med en Xbox-kontroll. Tror nok jeg kunne tatt folk som spilte med mus og tastatur, med mine über-skills!

Da må du nok være spesielt god, som deg. :p

Tror nok de fleste synes det er enklere å sikte med mus i det minste.

CockMcBalls

El Sabor Professional
Jævlig stas med C&C på 360, er stor fan av serien, men har ikke lyst å oppgradere pc-en bare for å få spilt det, så at det slippes på boksen passer meg særdeles bra.
Ang. kontrollen så klarte jeg å runde de to C&C-spilla som ble gitt ut på Playstation med en kontroller, så jeg skal nok klare det her og. :)

SITAT(znaak @ 21.06.2006, 13.07) 10989
Jeg tror det hadde blitt urettferdig skulle det vært støtte for mus og tastaur i online FPS-spill. Blir jo et mareritt for de som spiller med vanlig kontroll å spille mot de med mus og tastatur.
Men det skulle vært støtte for det når det gjelder strategispill, rollespill, osv. Er jo ikke noe i veien om singleplayer spill støtter det mener jeg.
[/b]
Det er egentlig et litt svakt argument.

Mus og tastatur koster som regel ikke all verden. Er man jævlig gnier/fattig/student så bruker man keyboard og mus fra pcen. Er ikke verre

Kanskje jeg forklarte meg litt dårlig der. Det er jo mye enklere å spille med mus og tastatur i FPS-spill. Siktingen er mye mer presis, hvis ikke du er som Revan ( :p ). Å sikte med en stikke på en kontroll kan til tider være nokså vanskelig, og ikke minst langt ifra så presis som med mus og tastatur. Derfor hvis det skulle vært støtte for mus og tastatur i online FPS-spill hadde det vært veldig urettferdig for de som liker å slappe av med en kontroll i hånda. Hvis du heller vil spille konsoll med mus og tastatur kan du like greit bare spille data. :)

SITAT(znaak @ 21.06.2006, 20.13) 11046
Kanskje jeg forklarte meg litt dårlig der. Det er jo mye enklere å spille med mus og tastatur i FPS-spill. Siktingen er mye mer presis, hvis ikke du er som Revan ( :p ). Å sikte med en stikke på en kontroll kan til tider være nokså vanskelig, og ikke minst langt ifra så presis som med mus og tastatur. Derfor hvis det skulle vært støtte for mus og tastatur i online FPS-spill hadde det vært veldig urettferdig for de som liker å slappe av med en kontroll i hånda. Hvis du heller vil spille konsoll med mus og tastatur kan du like greit bare spille data. :)
[/b]
Ja, jeg forstår hva du mener. Men jeg tror de aller fleste hadde gått til innkjøp av et ekstra tastatur og en mus hvis de var fps gamere. Eller bare sørget for at du var pent nødt til å bruke mus/tastatur hvis man skulle spille enkelte spill. Mange andre spill som slipper unna med å tvinge folk til å kjøpe ekstrautstyr, eventuelt at det følger med i pakken. Er ikke stort sett verre enn det.

Og Revan, hvis du virkelig tror at du hadde hatt en sjanse med joypad mot andre som spiller med mus og tastatur, da anbefaler jeg deg å prøve en ting. Kjøp en Xbox360 kontroll, plugg den i pcen og spill CS eller tilsvarende spill mot andre som garantert ikke bruker joypad. Jeg garanterer og vedder alt på at du kommer ikke til å vare særlig lenge. Mus er langt mer presist enn joypad. Eneste grunnen at enkelte folk klarer seg tålig bra med joypad i feks Halo er autoaimen. Og autoaim er søppel i konkurranse form. Greit nok i singelplayer. Men ikke når man skal flekse med skills.

D

Deleted member 91

Gjest
Ja, faen. Fuck alle de som faktisk bare vil ligge i soffan med en håndkontroll i henda, framfor å rigge opp tastatur og trådløs übermus til 500 kroner (med Icemat selfølgelig) foran TV-en.

Dirty_D: Du sier at den eneste grunnen til at folk klarer seg bra i Halo er autoaim, og at som følge av det så er egentlig ingen som spiller Halo i proft nivå flinke? Det var godt sagt. For faen folkens, liker dere PC og CS så spill PC og CS. La konsollene være til de som foretrekker å spille på konsoll.

Znaak: Jeg kan si meg enig i at sikting er mer presis med mus, men til gjengjeld er det lettere å sidesteppe med en pad enn med tastatur. Nå prøver jeg ikke å leke ekspert her, men jeg kan nok trygt si at det er en hel del små ting som må til for at et spill skal fungere med pad (bare se på Xbox-versjonen av CS).

SITAT
Dirty_D: Du sier at den eneste grunnen til at folk klarer seg bra i Halo er autoaim, og at som følge av det så er egentlig ingen som spiller Halo i proft nivå flinke? Det var godt sagt. For faen folkens, liker dere PC og CS så spill PC og CS. La konsollene være til de som foretrekker å spille på konsoll.[/b]
Jeg sier at autoaim hører ikke hjemme på et proff nivå. At det finnes spillere som er ekstremt dyktige i Halo, det er det ingen tvil om. Men skal man kunne måle ferdighetene til folk så skal ingenting være auto.
Da er det kun deg, dine egne nerver, nøyaktigheten og timingen som teller. Alt skal gjøres selv.

Jeg elsker Halo serien selv jeg. Men pads er ikke nøyaktige nok til fps.

D

Deleted member 1518

Gjest
SITAT(DiRTY D @ 25.06.2006, 21.07) 11629
Men pads er ikke nøyaktige nok til fps.
[/b]
Bollshit. Du er ikke nøyaktig nok til å bruke pads :p
Men jeg syns faktisk det skal mer skillz til for å bli god med pads fordi, bedre du blir, høyere stiller du sensitiviteten, veldig høy sensitivitet på padsene = helt jævlig å sikte med. De som er forbanna gode i FPS på konsoll har høy sensitivitet. Du skjønner poenget. Halo 2 auto aim er jo bare at siktet går saktere forbi byttet sånn at du ikke skal vingle med geværet i øst og vest. Men de som har sensitiviteten over normalt (ooo herliga london) kan jo ikke gjøre så mye nytte ut av det pga siktet går jævlig fort forbi byttet uansett.
Samma faen, men wine om noe annet, pads on FPS er digg og desto mer realistisk. Hadde du klart å snu deg rundt 180 grader på 0,0001 sek og fortsatt ha et solid sikte? øhhøhø

Denne diskusjonen har vi hatt mange ganger, og den har alltid endt med krangling. Noen foretrekker pads andre mus/tastatur, mens noe gir blanke i hva de spiller med, sånn som meg

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Ifølge Gamerscore-bloggen, som er skrevet av Microsoft sitt markedsføringsteam, kommer det ikke til å bli et priskutt på 360 til høsten, så du kan liksågodt kjøpe den nå.

Selv har jeg nettopp fått feriepengene, og det frister ... eller, det hadde fristet hvis det hadde fantes noen spill til konsollen som ikke går ut på å sprenge dritt i lufta med futuristiske våpen.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Da kjøper du Oblivion, som går ut på å drepe monstre med gamle våpen. :p
Den posten der hadde igrunn en temmelig sterk effekt på meg. Han nevner at hvis jeg kjøper 360, kan jeg spille alt det nyeste i HD, med full surroundlyd. Jeg har verken HD-TV eller surroundanlegg. Og av alle spillene han nevnte som er kommet ut, er det kun Oblivion som virkelig frister, og det har jeg allerede.

Det ble plutselig enda litt lettere å motstå fristelsen til å kjøpe 360. :)

Den eneste grunne til at jeg kjøpte xbox 360 så tidlig var pågrunn av GRAW, Oblivion, Test Drive Unlimited og Gears of Wars. Disse spillene skulle riktinok komme tidlig 2006.

Nå gleder je me til høstens og vintresn stortitler, blant annet Mass Effect, Bioshock, Gears of War, Lost Planet osv. :elsk:

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
SITAT(Yetipants @ 27.06.2006, 13.17) 11770
Da kjøper du Oblivion, som går ut på å drepe monstre med gamle våpen. :p[/b]
Mulig jeg blir kjeppjagd for dette, men jeg har til gode å like et eneste vestlig rollespill. Og det inkluderer Fallout.

SITAT(Sulky @ 27.06.2006, 14.21) 11775
Bioshock[/b]
Futuristisk skytespill.
SITAT
Gears of War[/b]
Futuristisk skytespill.
SITAT
Lost Planet[/b]
Futuristisk skytespill.
SITAT
Mass Effect[/b]
Futuristisk skytespill + vestlig RPG :grine:

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Du får føye på "vestlig RPG" på Bioshock også. Men klart, er ikke alle som takler at selve gameplayet er noe mer enn å velge ting fra en meny, og at historien beveger seg utenfor "uerfaren, usikker ung mann redder verden fra en eldgammel ondskap og får seg dame"-territorium.

That's right, I TOTALLY went there.

Søren, hadde virkelig håpet på å få spare noen kroner når jeg gikk til innkjøp av konsollen, men jeg overlever nok. Kommer sikkert til å kjøpe den uansett når GoW kommer. Hadde det ikke vært for den høye PS3 prisen, hadde nok det skjedd en prisjustering rett før lanseringen av Sonys nye maskin.

SITAT(Thinaran @ 27.06.2006, 10.40) 11766
Ifølge Gamerscore-bloggen, som er skrevet av Microsoft sitt markedsføringsteam, kommer det ikke til å bli et priskutt på 360 til høsten, så du kan liksågodt kjøpe den nå.[/b]
Det der tør jeg påstå er et markedsføringstriks. Greien er jo det at selvsagt sier ikke Microsoft at Xbox 360 blir billigere til høsten, for da ville jo mange ha ventet til da, og dermed kan man si at forspranget til PS3 og Wii blir mindre. Så jeg ville ikke ha stolt på det. Men på en annen side kan man jo si at PS3 blir veldig mye dyrere enn Xbox 360, og da trenger strengt tatt ikke Microsoft å sette ned prisen. For eksempel et 500 kroners avslag på Xbox 360 gjør nok ikke det store utslaget i konsollkrigen når prisforskjellen allerede er så stor.

Uansett, det beste etter min mening er nå å vente til Xbox 360 virkelig har fått et godt arsenal av spill, slik som Yetipants påpeker. Og det kan med den farten Xbox 360 hiver ut kvalitetspill per dags dato ta et par år til. Og da har nå prisen garantert gått ned.

Thinaran: Joa. Kan være enig med deg der. Jeg regner med at du ikke synes at disse spillene byr på noe nytt, men heller følger gamlemåten. Du gjør narr av meg fordi jeh ser frem til spill som følger min favoritt sjanger. Lost Planet og Gears of War er futuriske skytespill som kun går ut på å bruke minst mulig av hjernen. Det er slik jeg liker det. Spill trenger ikke være så innviklet eller originalt for å være morsomt. Mange elsker Japse-spilll mest pågrunn av det er "mote" og "kult" ikke fordi spillene er så sabla intressante. Det samme gjelder med innovativet spill. Mange spill som er originale, men som rett å slett er kjedelig å spille igjennom.

Bioshock og Mass Effect stiller i en klasse for seg selv, og du får ikke nevne stygge ord om de, bare så det er sagt. Disse to titlene har jeg så å si sett frem til siden de ble annonsert. Jeg elsker Baldur's Gate serien, Knights of the old republic og Jade Empire. Tviler på at Mass Effect vil skuffe siden jeg er die-hardfan å science-fiction og romeventyr. Bioshock, vel, jeg satte meg ned en kveld for en stund siden og spilte meg gjennom et par brett av denne perlen, ikke så veldig gøy i dag, men helt banebrytende da det ble lansert i 1999. Hva kan disse gutta gjøre med Bioshock i anna 2007? Heftig grafikk, spennene historiefortelling, et horribelt og ganske så grotesk design + en clash med vestlige rollespill elementer og som alle andre nye og opphype spille så har de slengt inn noen nye elemter som skal kunne påvirke spillbarheten. Kall meg casual, men etter min mening så er dette en blanding som ikke slår feil i mine øyne.

Joda, innovativt, originalt, the next step osv. Ikke akkurat, men morsomt. Det er det viktigste. Synes Nintendo har en fiffi ide, men jeg lurer. Vil dette fenge i lengden? Jeg mener, det finnes grenser for hvor mange måter ruke Wii kontrollen til å lage et nytt FPS eller plattformspill? Kanskje gamlemåten er like bra? Det blir morro og teste Wii kontrollen. Føle hvordan det er å spille virtuel tennis, styre armen til Samus i Metroid Prime 3 eller løfte den feite rompa til Mario opp i været. Jeg kommer til å more meg med Metroid Prime 3 og Super Mario Galaxy, men hvor morsomt vil dette være etter det tredje spillet? Er det like kult med Metroid Prime 5? Ja visst er det originalt, men hvis nintendo bruker nesten samme måte på å spille hver eneste gang så vil det jo ikke lenger være originalt og genialt. Jeg vil sikkert elske spillet mer eller mindre fordi jeg er blitt fanget av Metroid universe som nintendo har skapt. Slik er det med andre spill også. Jeg for eksempel er helt vill etter alt som har med Star Wars og gjøre og svelger stort sett det meste fra den kanten, selv om andre synes at produktet suger verre enn verst. Jeg på min side kan ikke forstå hvorfor folk gidder å betale 500,- for et nytt tetris til DS, men det er slik det er. Folk følger sine favoritt spill på tross av meningene som florerer rundt dem.

Ta et eksempel. New Super Mario Bros. Nå har jeg ikke prøvd dette, men tviler sterkt på at det kan være så stor forskjell mellom denne versjonen og alle de andre spillene i serien. Du har Mario i 3D, og man kan bruke pennen på en eller annen måte, men er dette med på å gjøre spillopplevelsen mye bedre? Så hva er det som fenger folk?

For å gjøre det kort. så selv om det kommer 6-7 futuriske actionspill så vil disse være dårligere enn andre fordi folk ikke kaller dem originale. Jeg blir kvalm av folk som totalt nekter og kjøpe en spillkonsoll, rett og slett fordi det ikke er noen spillene som gjør ting helt annerledes. Disse spillen kan godt være morsomme og totalt underholdende sett fra mitt synspunkt, men siden det ikke innholder en del hvor skal jokke kontrollen får åpne en sør så er det totalt uinteressant. Det er ingen originale spill på xbox 360, men jeg elsker den likevel fordi spillene gir meg underhodning. Jeg tviler på at folk er like gira på Nintedo Wii på dette tidspunktet neste år som de er nå. Nintendo Wii vil vinne i starten, men det vil dabbe av etterhvert. Bare se på Eye Toy som var veldig originalt da det kom. I dag er det så vidt folk enser det.
Hvorfor skal ikke spill som Bioshock eller Gears of War fenge folk. De er ikke banebrytende og det er heller ikke et ord jeg vil bruke om New Super Mario Bros. Spillet er morsomt for det det er, ikke fordi det er banebrytende eller byr på et innovativt design eller gameplay.

Føler at jeg har motsagt eg selv flere gager i teksten, men det får nå være slik. Jge går å legger meg. -_-

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
SITAT(Sulky @ 28.06.2006, 00.41) 11840
Føler at jeg har motsagt eg selv flere gager i teksten, men det får nå være slik.[/b]
Amen i kjerka. :p
Slik jeg ser det, kan poengene dine oppsummeres omtrent slik:
- Du liker spill som gjør gamle ting bra.
- Innovative spill er ikke helt din greie.
- Interessen for innovative spill dabber av etter kort tid.

Med andre ord er det bare å vente noen måneder etter at Wii er utgitt, så er konsollen, konseptene og spillene gammelt nytt og dermed midt i blinken for deg. ;)

Sånn ellers har jeg lest at selv om Mass Effect gjør spennende ting med tanke på historiefortelling og animasjon, er kampsystemet omtrent like artig som å høvle av seg ørene. Man venter spent.

PS: Bioshock er ikke en direkte etterfølger til System Shock-spillene, mer en "åndelig oppfølger", som det heter.

Status
Stengt for ytterligere svar.