Thinaran: Joa. Kan være enig med deg der. Jeg regner med at du ikke synes at disse spillene byr på noe nytt, men heller følger gamlemåten. Du gjør narr av meg fordi jeh ser frem til spill som følger min favoritt sjanger. Lost Planet og Gears of War er futuriske skytespill som kun går ut på å bruke minst mulig av hjernen. Det er slik jeg liker det. Spill trenger ikke være så innviklet eller originalt for å være morsomt. Mange elsker Japse-spilll mest pågrunn av det er "mote" og "kult" ikke fordi spillene er så sabla intressante. Det samme gjelder med innovativet spill. Mange spill som er originale, men som rett å slett er kjedelig å spille igjennom.
Bioshock og Mass Effect stiller i en klasse for seg selv, og du får ikke nevne stygge ord om de, bare så det er sagt. Disse to titlene har jeg så å si sett frem til siden de ble annonsert. Jeg elsker Baldur's Gate serien, Knights of the old republic og Jade Empire. Tviler på at Mass Effect vil skuffe siden jeg er die-hardfan å science-fiction og romeventyr. Bioshock, vel, jeg satte meg ned en kveld for en stund siden og spilte meg gjennom et par brett av denne perlen, ikke så veldig gøy i dag, men helt banebrytende da det ble lansert i 1999. Hva kan disse gutta gjøre med Bioshock i anna 2007? Heftig grafikk, spennene historiefortelling, et horribelt og ganske så grotesk design + en clash med vestlige rollespill elementer og som alle andre nye og opphype spille så har de slengt inn noen nye elemter som skal kunne påvirke spillbarheten. Kall meg casual, men etter min mening så er dette en blanding som ikke slår feil i mine øyne.
Joda, innovativt, originalt, the next step osv. Ikke akkurat, men morsomt. Det er det viktigste. Synes Nintendo har en fiffi ide, men jeg lurer. Vil dette fenge i lengden? Jeg mener, det finnes grenser for hvor mange måter ruke Wii kontrollen til å lage et nytt FPS eller plattformspill? Kanskje gamlemåten er like bra? Det blir morro og teste Wii kontrollen. Føle hvordan det er å spille virtuel tennis, styre armen til Samus i Metroid Prime 3 eller løfte den feite rompa til Mario opp i været. Jeg kommer til å more meg med Metroid Prime 3 og Super Mario Galaxy, men hvor morsomt vil dette være etter det tredje spillet? Er det like kult med Metroid Prime 5? Ja visst er det originalt, men hvis nintendo bruker nesten samme måte på å spille hver eneste gang så vil det jo ikke lenger være originalt og genialt. Jeg vil sikkert elske spillet mer eller mindre fordi jeg er blitt fanget av Metroid universe som nintendo har skapt. Slik er det med andre spill også. Jeg for eksempel er helt vill etter alt som har med Star Wars og gjøre og svelger stort sett det meste fra den kanten, selv om andre synes at produktet suger verre enn verst. Jeg på min side kan ikke forstå hvorfor folk gidder å betale 500,- for et nytt tetris til DS, men det er slik det er. Folk følger sine favoritt spill på tross av meningene som florerer rundt dem.
Ta et eksempel. New Super Mario Bros. Nå har jeg ikke prøvd dette, men tviler sterkt på at det kan være så stor forskjell mellom denne versjonen og alle de andre spillene i serien. Du har Mario i 3D, og man kan bruke pennen på en eller annen måte, men er dette med på å gjøre spillopplevelsen mye bedre? Så hva er det som fenger folk?
For å gjøre det kort. så selv om det kommer 6-7 futuriske actionspill så vil disse være dårligere enn andre fordi folk ikke kaller dem originale. Jeg blir kvalm av folk som totalt nekter og kjøpe en spillkonsoll, rett og slett fordi det ikke er noen spillene som gjør ting helt annerledes. Disse spillen kan godt være morsomme og totalt underholdende sett fra mitt synspunkt, men siden det ikke innholder en del hvor skal jokke kontrollen får åpne en sør så er det totalt uinteressant. Det er ingen originale spill på xbox 360, men jeg elsker den likevel fordi spillene gir meg underhodning. Jeg tviler på at folk er like gira på Nintedo Wii på dette tidspunktet neste år som de er nå. Nintendo Wii vil vinne i starten, men det vil dabbe av etterhvert. Bare se på Eye Toy som var veldig originalt da det kom. I dag er det så vidt folk enser det.
Hvorfor skal ikke spill som Bioshock eller Gears of War fenge folk. De er ikke banebrytende og det er heller ikke et ord jeg vil bruke om New Super Mario Bros. Spillet er morsomt for det det er, ikke fordi det er banebrytende eller byr på et innovativt design eller gameplay.
Føler at jeg har motsagt eg selv flere gager i teksten, men det får nå være slik. Jge går å legger meg. -_-