Xbox 360, HDMI og 120GB harddisk. Norske priser bekreftet.

Endre

Ødela forumet
#1
Kotaku har scannet inn siste utgave av Game Informer, hvor de skriver at en svart modell Xbox 360 er på vei, med HDMI-utgang (og kabel), samt 120 GB harddisk, med forventet utsalgspris på $479. Kotaku har også blitt informert av redaktøren for Game Informer om at de ikke skriver falske nyheter i April-utgaven, hvis noen lurte. Det er forresten ikke nevnt om denne modellen har gått over til 65nm-teknologi for å minske varmeproduksjonen, til tross for at tidligere rykter har hintet om det.

Personlig vil jeg ikke få glede av HDMI-utgangen, men jeg har ikke noe i mot en 120 GB harddisk. Jeg er bare ikke sikker på om den er verdt $200. Hva tenker dere? Er dette gode nyheter uansett? "Microsoft puler oss igjen!" osv.? Er det noen som fikk mer lyst på 360 nå?
 
#4
Det kan jeg garantere at den gjør, Microsoft ville sikkert tapt en del på å ikke gjøre det.
 

Scary Paladin

Ukjent herremann
#5
En svart oppgradert 360? :psyduck: Må ha!

Lurer på om EB Games kommer til å ha et byttetilbud i samme retning som DS-Lite. Hvis det skjer er det nok en stor sjanse for at jeg skaffer den.
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#7
Så konsollen slik den burde vært i utgangspunktet, kommer først nå, og publikum jubler? Mye den samme melodien som før i spillbransjen, altså.
 
#8
Det nye drevet som skal være stillere tror jeg ikke kommer før MS går over til 65nm. Går rykter om at dette ikke skjer før nærmere jul.

Ellers går det rykter om at neste dashboard-oppdatering vil inneholde en fiks som gjør at drevet vil "bråke mindre". Slik som det er nå snurrer den på max(12x?) hele tiden så lenge et spill er i. Ryktene går ut på at fiksen vil gjøre det slik at farten blir avhengig om spillet leser fra platen eller ikke, og at utviklerne kan bestemme hvor fort det skal leses i loade-partiene.

Som sagt, bare rykter.
 
#9
Om MS kommer ut med en helt ny maskin er det jo ingen grunn å vente med 65nm og stillere drev rundt juletider. Jeg kommer til å falle av vognen om de skal trykke ut enda en fantastisk magisk maskin.

Men jeg trodde 65nm skulle komme i juli og den maskinen som det leaka bilder av med HDMI-utgang hadde BenQ drevet som er shhhhh... silent. Jeg tror at den nye ganske bekrefta svarte 360en kan skryte av stillegående driv, 120gb HD og HDMI.

Ang. det med BenQen vet jeg at det er tilfelle. Den har og dukket opp i diverse dev.kits.
 

Endre

Ødela forumet
#11
SITAT(Houseman @ 20.03.07, 19.30) 57489
Så konsollen slik den burde vært i utgangspunktet, kommer først nå, og publikum jubler? Mye den samme melodien som før i spillbransjen, altså.
[/b]
Hvordan kan du si at det er slik den burde vært i utgangspunktet? Jeg tror ikke manglende HDMI-støtte gjorde at folk ikke kjøpte maskinen, eller at den nå på magisk vis får utnyttet potensialet som satt i maskinen fra starten. 20 GB harddisk har vært og er strengt tatt nok for de fleste, det er vel helst i USA de har behov for denne, siden man kan laste ned videoer fra Market Place der.

Dette er nok bare et forsøk på å holde maskinen interessant, spesielt mot PlayStation 3, nå som utviklingskostnadene har gått ned en del. Tror du virkelig Microsoft kunne gitt ut denne utgaven ved lansering i 2005, med samme pris som den originale 360-en (uten å tape enda større summer :p)? Jeg vet at det er kult å kritisere spillbransjen for å holde ting tilbake osv., men dette ble bare krampeaktig.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#12
Fy faen, hvorfor kom ikke Intels Core 2 Duo i 1979? Det var jo sånn PC-en burde vært helt fra begynnelsen av. Jævla svindel ass.
 

Sheffield

Livet er for kort til å være edru
#13
Hva skal jeg få av MS i kompansajon for å ha kjøpt Lite-versjonen? De ga bort spill som kompansasjon for at folk hadde kjøpt maskina til blodpris. De bør finne på noe lurt noe her også.
 
#14
Ikke akkurat overraskende dette, nei, og for meg som ikke har skaffet meg 360 enda er jo dette positivt. HDMI er kjekt å ha. Større harddisk også. Jeg er i hvert fall glad jeg ikke har skaffet meg 360 enda.

Forresten prisen på Xbox 360 med HDMI og 120 GB harddisk $479 + $199 for HD DVD = $678. PS3 $599 + HDMI-kabel $60 = $659. Er med andre ord ikke så hakkende gale pris, men må være kjipt for de som allerede har skaffet seg 360 og må ut med 4500 kroner til hvis de skal ha HDMI.
 

Kilik

Lokal moderator
#16
Teknologien går framover. Dette er akkurat som med DS Lite, PSTwo og andregenerasjons iPod. Hyggelig for nye kjøpere, men liten vits å kjøpe ny hvis man har den gamle versjonen fra før. Jeg blir ikke overrasket om det kommer en ny Wii og ny PS3 i løpet av deres levetid heller.

Hvis dette er sant er jeg veldig glad jeg har ventet med X360. Særlig hvis den er klart mindre støyende og langt mer stabil enn originalversjonen.

Markedsføringsmessig er det jo bra PR når MS kan reklamere med 120 GB mens den ellers så teknisk imponerende PS3 bare har halvparten. HDD-en vil nok selges separat til rundt 1000-lappen.
 
#17
Nye rykter fra Engadget og Joystiq:

SITAT
* The Elite will be limited quantities only; that may be as much or as little as a couple hundred thousand.

* The case, controller, and Live headset will all be black. It will have all new packaging.

* Elite will cost $479, and will be a 3rd SKU; it will be sold alongside Premium and Core packs.

* Eventually Elite hardware (in white plastics) will take the role of the Xbox Premium. That is to say, after the Elite is launched and sold out, future Xbox Premiums will have 120GB / HDMI.

* We do not yet know exactly when 120GB / HDMI will become the standard for Premium, but it is loosely estimated to be late summer or fall.

* Elite models run cooler than normal 360s, but they are not yet confirmed to have 65nm chips.

* Prices may remain the same with the 120GB / HDMI hardware upgrade in the Premium Xbox, but we may still see a price cut on the line when 65nm chips start shipping.

* The HD DVD drive will not be internal or bundled -- Microsoft never did or nor does not currently have plans to put an HD DVD drive in the 360.

* There are no current plans to integrate WiFi into the Elite or future Premiums (although that can always change).[/b]
 
D

Doctor Downs

Gjest
#18
Jeg ville kjøpt denne sammen med en HD-klar TV den dagen det skal i hus, dersom HD-DVD spilleren hadde vært innebygget. Jeg har så langt ikke hatt noe som helst problem med Hard Disk-plass, og med litt flaks utvikler noen sart en docking stasjon som gjør det mulig å koble andre HDD-er til 360-en. Jeg vil uansett ha metallic til å atche resten av utstyret mitt, ikke svart. Nå ligner den jo dessuten på forgjengeren sin, den første Xbox-en, en maskin som gang på gang er kåra til dette og forige (og neste) århundrets styggeste konsoll.