Xbox 360, HDMI og 120GB harddisk. Norske priser bekreftet.

Kilik

Lokal moderator
#24
De vil ta rundt 1600 kr. for 120 GB-disken alene hvis du vil oppgradere, omtrent 3 ganger så mye som de koster til vanlig.

600-700 kr. ekstra for HDMI, 120 GB og kanskje en roligere konsoll sier jeg derimot ingenting på.

Men jeg vet ikke om jeg liker denne typen segmentering av publikum. Tre forskjellige versjoner som selges i paralllell vil definitivt føre til mye forvirring blant folk.
 
#26
Veldig sjeldent 360'en sjenerer meg lydmessig.
Stort sett har jeg volumet høyt på. Kun ved enkelte stille filmscener har jeg lagt merke til det.
Men HDMI inngang, ja takk!
 
#29
Opprinnelig skrevet av Gamer.no
De som ønsker å oppgradere den originale 360-en med større harddisk, kan kjøpe 120 GB-versjonen separat for 1800 kroner. Da følger det også med en kabel slik at du kan overføre data fra den ene harddisken til den andre. I følge GameSpot vil det ikke være mulig å overføre "save games" og Xbox Live Arcade-spill ved lansering. Nåværende Xbox 360-eiere som ønsker å overføre data til en ny oppgradert harddisk kan kontakte Microsoft for å få tilsendt en gratis overføringskabel.
Hmm.. kanskje å oppgradere ikke ville vært så ille, når jeg får med alt jeg vil ha fra den gamle HDDen. En svart kontroll skal jeg få tak i, håper de begynner å selge dem i svart. :elsk:
 
#30
SITAT(Buggz @ 28.03.07, 16.18) 58580
HDMI-inngang på Xbox360 kan du se veldig langt etter.
[/b]
Selvsagt det jeg mente da. Går litt i surr etter en laaaaang dag med kurs på jobben :blunk:
 
#31
Jeg er sååååå nære å kjøpe meg 360 nå, jeg har jo DTS + HDprojektor på rommet mitt og dette frister mer og mer enn det sony byr opp på, eneste som mangler nå er vf5? og mgs4 til 360 så er jeg solgt, SKJER ikke at jeg payer 6k for en ps3.
 
D

Doctor Downs

Gjest
#34
BUMPHELVETE!

Til dere her som enten jobber i spillbutikk (Game, Spiderman etc.) eller har litt peiling; går det fortsatt an å bytte inn brukte konsoller, og i så fall hvor mye får man for en? Nå som jeg skal investere i 1080p TV så har jeg lyst til at 360-en min skal kunne prestere litt, og vurderer derfor å gå for en Elite-utgave. Men hvis jeg skulle Bytta inn Premium-konsollen min i innpakning med alt utstyr som fulgte med og kanskje et par-tre spill, hvor langt på vei til Elite tror dere jeg da er?
 
#35
Nå svarer jeg ikke på spørsmålet ditt, men ser ikke det store med Elite.
For det første så tviler jeg litt på om blir så stor forskjell mellom HDMI og Component om vi ikke snakker projector, men mulig jeg tar feil. Las en test mellom Elite og Premium, og mener det var konklusjonen, men finner ikke link i farten.
For det andre, så har ikke Elite den nye 65nm teknologien og heller ikke den nye og stillere DVD-ROMen. MS har ikke sagt noe om når det blir implementert og kommer i salg mener jeg. Først da hadde det vært fristende og oppgradert. Kjøper heller 120 GB HDD separat.

Men om EBGames kommer med et brukbart byttetilbud, why not.
 
#36
SITAT(Duke @ 29.03.07, 00.55) 58640
Jeg er sååååå nære å kjøpe meg 360 nå, jeg har jo DTS + HDprojektor på rommet mitt og dette frister mer og mer enn det sony byr opp på, eneste som mangler nå er vf5? og mgs4 til 360 så er jeg solgt, SKJER ikke at jeg payer 6k for en ps3.
[/b]
ps3 koster ikke 6000 lengere

nå kan du få ps3 + 1 ekstra kontroll, og 2 spill for 5500 kr

uansett, så er jeg glad jeg ikke kjøpte 360 i starten, tenkte over det men var egentlig bare fordi jeg hadde så veldig lyst å prøve neste generasjon, menmen skal ikke ha denne heller fordi jeg er fornøyd med en ps3 som funker som den skal, har alt jeg trenger, og jeg ikke trenger å kjøpe 2 ganger :)
 
D

Doctor Downs

Gjest
#38
SITAT(Mongis @ 31.07.07, 13.59) 75481
Nå svarer jeg ikke på spørsmålet ditt, men ser ikke det store med Elite.
For det første så tviler jeg litt på om blir så stor forskjell mellom HDMI og Component om vi ikke snakker projector, men mulig jeg tar feil. Las en test mellom Elite og Premium, og mener det var konklusjonen, men finner ikke link i farten.
For det andre, så har ikke Elite den nye 65nm teknologien og heller ikke den nye og stillere DVD-ROMen. MS har ikke sagt noe om når det blir implementert og kommer i salg mener jeg. Først da hadde det vært fristende og oppgradert. Kjøper heller 120 GB HDD separat.

Men om EBGames kommer med et brukbart byttetilbud, why not.
[/b]
Er litt det at jeg er gira på å ha noe som kjører 1080p når jeg først skal ha en TV som kan vise det. PS3 skal jeg vel ha en gang i tida så jeg får spillt MGS4, men inntil da... Jaja. Er vel ikke bortkasta uansett. Jeg blir tross alt "klar for fremtiden"! :ninja:
 

Kilik

Lokal moderator
#39
Ser ut til at et priskutt blir annonsert i USA til uka. I alle fall flere butikker som har annonsert prisnedsettelse.




Core: $279 (1628 kr.)
Premium: $349 (2037 kr.)
Elite: $449 (2620 kr.)

Ikke all verdens til kutt med andre ord. Premium kuttes med $50, mens Core kuttes bare med $20. Dermed blir det enda mindre forskjell i prisen mellom Core og Premium enn det har vært før, noe som styrker teorien min om at Premium skal fases ut av markedet. Legg merke til at butikken sender med Table Tennis med nettopp Premium, som tyder på at de vil kvitte seg med den raskest mulig. MS har bekreftet at de vi beholde Core.

Tilsvarende priskutt mtp. dagens norske, veiledende priser vil tilsi:

Core: 2395 kr.
Premium: 2995 kr.
Elite: 3795 kr.
 
#40
Det går også rykter om at det kommer HDMI til alle SKUene etterhvert. Fra Neogaf:

SITAT
I have it coming from a reliable source that CURRENTLY

The Core will drop to 279
The Premium will drop to 349
The Elite will drop to 449

This will clear out the inventory of the Premium which is the most manufactured 360 and the most sold as they know Premium will sell the most until the demand for Elites pick up in 2008. Elites and Cores have relatively the same manufacturing percentage: low at the moment until FALL this year.

When the 65 nm processor falcons are introduced across all SKUs, the holiday season, a month or so after Halo 3 will see the core drop to $249, The Premium will drop to $299 and the Elite will drop to $399

The Core, Premium and Elite Falcons will have a redesigned motherboard which includes HDMI across all SKUs, a quieter DVD Drive and the falcons will STILL have an extra fan heatsink as Microsoft is not prepared to take anymore risks.

The Falcon will reduce the cost to manufacture the Xbox 360 CPU and GPU by ~40-50% but Microsoft will incure additional costs on the new fans and HDMI across all SKUs. Still at the 249, 299 and 399 price, Microsoft will expect a profit from the console by early 2008 when the Q4 results are announced.

EDIT: Clearing out inventory of 90nm so they mostly have 65nm on shelves this holiday season[/b]