Xbox 360, HDMI og 120GB harddisk. Norske priser bekreftet.

Kilik

Lokal moderator
#42
Allerede før jul vil vi se bedring:

90 nm-prosess på de som er på markedet nå.
65 nm i løpet av året. Allerede i produksjon.
45 nm i 2008/2009.
 
#43
Jeg forstå egentlig ikke hva MS tenker på. De gir ut en Elite konsoll med HDMI.....1.2, første gang jeg leste dette var jeg sikker på at det var feil, men nei da. De gir ut 1.2, hva faen?

HD DVD ikke innebygget? Herregud.....heller ikke WIFI? Er dette en dårlig kopi av PS3 til samme pris?

Og hvor mye var prisen på? 3795 kr...... hahahahah XD
 
#44
SITAT(NiloPilo @ 02.08.07, 01.04) 75755
De gir ut en Elite konsoll med HDMI.....1.2, første gang jeg leste dette var jeg sikker på at det var feil, men nei da. De gir ut 1.2, hva faen?
[/b]
Har vel kanskje noe med at det ikke ville vært vits i det hele tatt å bruke HDMI 1.3 på X360 da. På PS3 er det også litt overkill.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#46
I den minste har den fler enn to spill da HEHEHEHE :rulleøyne:
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#47
Vil heller spille de to spilla, enn å ikke kunne spille noe fordi maskinen er på reparasjon HE HE.
 
#48
<strike>Jeg vil heller spille de spillene som er til ps3, enn å ikke kunne spille i det heletatt fordi maskinen er på rep</strike>

Damn u Thina!!! :argh:

Men jo... Yeti suger...
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#49
men ikke så mye som ps3 KALOL.
 
D

Doctor Downs

Gjest
#51
Ja, for de som ikke har fått det med seg så er det da altså bekreftet nå at Xbox 360 Premium fra nå av også vil ha HDMI-utgang. Da er det bare å vente på den røde ringen på den gamle =D
 
#52
Har vel kanskje noe med at det ikke ville vært vits i det hele tatt å bruke HDMI 1.3 på X360 da. På PS3 er det også litt overkill.
[/b]
Støtte for Dolby TrueHD, DTS-HD Master Audio, bedre farge dybde. Det som er enda litt rart var at MS trodde aldri spill ville nå 1080p, oj...hva har Sony klart? hmm? jeg veit ikke jeg... 1080p OMG!!

Og nå skal 360 prøve å nå samme stadiet.

Hvis jeg ikke tar feil så innholder Elite versjonen akkurat samme komponenter som de andre versjonene, de 2 hovedforskjellene er HDMI og 120G?

Dette betyr at de har enda ikke fiksa problemene 360 har, Tell me why my 360 sucks! , maskinen kommer til å støye like mye. Konsollen er langt ifra standern til PS3, der vi veit vi får kvalitet for alle penga.

Det som er så latterlig er at de fleste Sony haterne her er så forbanna stae at de fortsetter å støtte 360. Dere veit godt hvem dere er, dere veit godt hvem som driter seg ut....

Fra dag en har dere sagt at Sony suger baller, konsollen er for dyr, bluray blir aldri standarn.

Hva skjer nå?
 
#54
SITAT(NiloPilo @ 12.08.07, 15.49) 76928
Støtte for Dolby TrueHD, DTS-HD Master Audio, bedre farge dybde. Det som er enda litt rart var at MS trodde aldri spill ville nå 1080p, oj...hva har Sony klart? hmm? jeg veit ikke jeg... 1080p OMG!!

Og nå skal 360 prøve å nå samme stadiet.
[/b]
XBOX 360 har også støtte for 1080p, både via component og VGA, og nå HDMI. Dolby TrueHD og DTS-HD Master Audio er kun vits om man skal se film, og slikt kan man kjøre via optisk, hvis det kommer til det. Uncompressed er jo uansett eeevig mye bedre. Bedre fargedybde er jo kos da, men det er fortsatt ikke så ille som du skal ha det til, at 360-en kun bruker HDMI 1.2.

De første maskinene som bruker 65nm chipssets har begynt å havne i hyllene nå, så de bedrer seg på det punktet også, men jeg er enig i at det har tatt alt for lang tid.

Og til den kommentaren din om Sony-haterne som støtter 360 og blablablapisspreik. Folk støtter de maskinene som har best spill, og der leder klart XBOX 360, uansett om selve PS3-hardwaren er overlegen. Men de skikkelig kule folka kjøper jo selvsagt alle maskinene. ^_^
 
#56
Og til den kommentaren sin om Sony-haterne som støtter 360 og blablablapisspreik. Folk støtter de maskinene som har best spill, og der leder klart XBOX 360, uansett om selve PS3-hardwaren er overlegen. Men de skikkelig kule folka kjøper jo selvsagt alle maskinene. ^_^
[/b]
Forstår du ikke at det er bare en tidsfaktor. Jeg er helt enig med deg, 360 har flere spill, så jo da, 360 har mange spill, men det er jo latterlig at de ikke har hardware delen på plass enda. Man gir jo ikke ut en konsoll som har så store problemer med hardwaren. Utfordingen til MS ligger i at de har en overklokket konsoll, som byr på bieffekter til de grader. De pusher konsollen for hardt, og da går det skjeivt. Så om de har fiksa disse problemene i de nye konsollene skulle bare mangle, men jeg har mine tvil.
 

Sancti

Terrorkatt
#57
Um, kjekken? Det er ingen som kjøper PS3. Dermed blir det heller ikke laget spill til den. x360-en er forøvrig heller ikke overklokket, de har bare driti seg kraftig ut på kjølingen til den. For å holde formfaktoren så liten som mulig har de satt på det absolutte minimum med kjøling, og ofte går det galt.

De har fikset det nå, dog. Og de har ledelsen, selv om salgene deres har stagnert over sommeren. Må si jeg gleder meg litt til julesalget, siden jeg tror det blir årets julesalg som avgjør denne generasjonens "vinner". Jeg tror det blir Wii, som nå ligger bare et par hundre tusen salg bak x360. Hvis PS3 klarer å selge mer enn x360 til jul, på tross av Halo 3 og en rekke andre lovende titler, tror jeg MS har et gigantisk problem. Men jeg tror ikke PS3 kommer til å gjøre det. George Harrison påstod at Sony ville *lede* innen Mars 2008, og det skal bli spennende å se hva faen som gjør at han tror det.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#58
Har Harrison sagt? Er ikke han i Nintendo?
 
#59
Han/hun, hvem enn det er, mener sikkert Phil Harrison.

Har du forresten noen kilde på de tallene dine, Sancti/SHDR? De om at Wii bare er noen hundre tusener bak XBOX 360.
 
#60
O.S.T

Jeg håper vi er kommet så langt at det er spillene som selger konsoller. Jeg var så heldig at jeg fikk en fungerende treseksti, så jeg driter i alt HD1080pifittetrynetingene og venter på brukbare spill.

Får si som broderen sa: "Hva er egentlig vitsen med sånn der HD"

O.S.T