Xbox 360 - inntrykk så langt

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#41
Jeg vet iallfall at jeg hadde løpt og gjemt meg hvis jeg hadde sagt noe sånt som det du siterte, Kilik. Makan til nisse. :confused:
Og... "beyond real", det er da såklart det som ikke er ekte - med andre ord falskt. :p
 
#43
Hvis du tror jeg kan være spillinteressert og ikke ha forventninger til en konsoll som proklamerer seg selv som "begynnelsen på neste generasjon spillunderholdning" tar du skammelig feil. Det er nettopp på grunn av mine forventninger at jeg er så skuffet over 360-en - istedenfor å komme med noe nytt og spennende og noe som faktisk innoverer, gir Microsoft oss en XBox (til og med en nedgradert sådan hvis man kjøper Core System) med litt bedre grafikk og et knippe midt-på-treet-spill ved launch. Av det som kommer til maskinen etterhvert er det kun Gears of War jeg har merket meg som noe utenom det vanlige, si gjerne ifra om dere har hørt om noe mer.
Det at så mange er så voldsomt begeistret over 360-ens trasige debut vitner om... ett eller annet. At spillfans sluker alt rått? At folk virkelig vil ha det samme som i fjor og i forfjor og året før der, bare med mer pixelmapping, bumpcount, polyshading og andre ord som ikke har noen relevans overhodet? Jeg vet ikke.
King Kong er det beste spillet XBox 360 har, og det finnes på alle de andre store konsollene. Hvordan kan det være verdt 3000 kroner?
Og: Hva i alle dager har XBox 360 å tilby meg som allerede har en XBox? Det spørsmålet finner jeg ikke noe svar på.

Mine dystre spådommer om det neste store spillkrakket virker plutselig enda litt mer realistiske.

Torulv: XBox har ingen etablerte spillserier utover Halo og - herrejesus - Dead or Alive. Halo er en tragedie på konsoll, og Dead or Alive er ikke engang en parodi lenger. Hva slags utsikter er det? Omtrent de samme som da XBoxen ble lansert. Hvor mange XBox-eksklusive knallspill finnes det? Ikke fler enn jeg klarer å telle på fingrene. Der har du forskjellen.
[/b]


Hva er så jævla galt med denne core pakken ? alle snakker så utrolig negativt om den!

Det er vel den samme maskina bare uten HD eller?.

Jeeez...
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#44
XBoxen har i det minste harddisk, en core-360 har ikke det engang.
 
#45
<div class='quotemain'>
Hvis du tror jeg kan være spillinteressert og ikke ha forventninger til en konsoll som proklamerer seg selv som "begynnelsen på neste generasjon spillunderholdning" tar du skammelig feil. Det er nettopp på grunn av mine forventninger at jeg er så skuffet over 360-en - istedenfor å komme med noe nytt og spennende og noe som faktisk innoverer, gir Microsoft oss en XBox (til og med en nedgradert sådan hvis man kjøper Core System) med litt bedre grafikk og et knippe midt-på-treet-spill ved launch. Av det som kommer til maskinen etterhvert er det kun Gears of War jeg har merket meg som noe utenom det vanlige, si gjerne ifra om dere har hørt om noe mer.
Det at så mange er så voldsomt begeistret over 360-ens trasige debut vitner om... ett eller annet. At spillfans sluker alt rått? At folk virkelig vil ha det samme som i fjor og i forfjor og året før der, bare med mer pixelmapping, bumpcount, polyshading og andre ord som ikke har noen relevans overhodet? Jeg vet ikke.
King Kong er det beste spillet XBox 360 har, og det finnes på alle de andre store konsollene. Hvordan kan det være verdt 3000 kroner?
Og: Hva i alle dager har XBox 360 å tilby meg som allerede har en XBox? Det spørsmålet finner jeg ikke noe svar på.

Mine dystre spådommer om det neste store spillkrakket virker plutselig enda litt mer realistiske.

Torulv: XBox har ingen etablerte spillserier utover Halo og - herrejesus - Dead or Alive. Halo er en tragedie på konsoll, og Dead or Alive er ikke engang en parodi lenger. Hva slags utsikter er det? Omtrent de samme som da XBoxen ble lansert. Hvor mange XBox-eksklusive knallspill finnes det? Ikke fler enn jeg klarer å telle på fingrene. Der har du forskjellen.
[/b]


Hva er så jævla galt med denne core pakken ? alle snakker så utrolig negativt om den!

Det er vel den samme maskina bare uten HD eller?.

Jeeez...
[/b][/quote]

Uten harddisk, headset, fjernkontroll og Hd-kabel samt vanlig kontroller istedenfor trådløs.


Jeg har akkurat solgt min 360. Ingen av launchtitlene var særlig interessante. Og ingen titler før mars interesser meg noe særlig heller. Kjøper kanskje på nytt da, selv om det er tvilsomt.

Ser frem til revolution, og i mellomtiden har jeg Gamecube og PC.


Inntrykk av spillene jeg har spillt:
PGR3: Kjempegod grafikk, bra spill, men blir fort lei bilspill, og synes ikke det rettferdigjør kjøpet mitt.

Perfect Dark Zero: Oi oi oi, for et overvurdert spill. Stygg grafikk, stygge animasjoner, stygge cutscenes, elendige maps, elendig kontroll, gameplay som ikke ville imponert meg for 5 år siden.

Kameo: Fin grafikk, karakterdesign og alt annet, veldig lite sjarmerende.
 
#46
Jeg skulle gjerne ha byttet ut alle de spillene mot et bra. Så lenge en konsoll har et perfekt spill, så er konsollen verdt alle pengene. ;)
 
#48
Det eneste som er bedre med X360-versjonen er grafikken, hvis man da allerede har en bra nok PC til å kjøre spillet er det jo ikke verdt innkjøpet av en ny konsoll. Dessuten er X360-versjonen dyrere enn PC-versjonen.
 
#49
Dere som klager over Xbox 360 og lite nytt bortsett fra litt bedre grafikk: Bli vant til det. De skal jo tjene penger. Derfor må det jo slippes nye ting kontinuerlig selv om det egentlig ikke er revlusjonerende.
 
#50
Bare et kjapt spørsmål..

Går det an å bruke det gamle Xbox Communicator Live Headsettet til Xbox360 eller tvinger MS mer gryn ut av oss ?
[/b]
Sjekk HER DiRTY D. Kommer nok selv til å forsøke meg på dette. Halo 2 headsettet mitt er altfor nice til å ikke kunne brukes når jeg får 360en.
 
#51
Det eneste som er bedre med X360-versjonen er grafikken, hvis man da allerede har en bra nok PC til å kjøre spillet er det jo ikke verdt innkjøpet av en ny konsoll. Dessuten er X360-versjonen dyrere enn PC-versjonen.
[/b]
Passer perfekt til sånne som meg som bare ikke kan fordra å spill på PC.