Xbox 360-priser

#41
Opprinnelig skrevet av alb55@18.05.2005, 18.58
tjener ikke ms MER penger på xbox live? mener, noen betaler sikkert
litt mer hvr måned
222677​
Nei...en betaler 1 sum 1 gang i året. Slik var det ivertfall når jeg hadde det en stund.

Og da er det snakk om ikke noe lagg og alt går som en drøm hele tiden.
 
#42
Hvordan fungerer egentlig Xbox Live med Internett Tilgang og sånt? Må jeg få en elektriker til å installere en internett tilgang som jeg gjorde med internetten til pc'en?
 
#43
Opprinnelig skrevet av Darkstorm@18.05.2005, 19.29
Hvordan fungerer egentlig Xbox Live med Internett Tilgang og sånt? Må jeg få en elektriker til å installere en internett tilgang som jeg gjorde med internetten til pc'en?
222705​
Nei langt derifra... Altså så lenge du har ADSL så er det bare å stappe pluggen in og så er du logget på når du slår på Xbox'en. Du må bare igjennom en registrering 1 gang når du skal logge deg på Xbox Live.

Da kommer du til en meny hvor du har oversikt over venner som er logget på og kan se hva dem spiller og sende voice meldinger eller tekst meldinger til dem.
Du kan slenge inn 1 spill og gå i en meny i det spillet og invitere venner eller joine venner som også spiller det samme spillet.

Du har i ALLE spill voice komunikasjon i høy kvalitet og servere som aldri lagger...kan ikke huske 1 eneste gang det har vært noe problemer med det.
 
#46
Opprinnelig skrevet av Darkstorm@18.05.2005, 19.34
Så jeg kan bruke internett tilgangen til pc'en min, bare jeg tar ut kabelen som går til pcen?
222708​
Stemmer det! Du kan også kjøpe en switch eller en ruter slik at du ikke behøver å bytte plugg vær gang.

Du kan også få melding på MSN når venner på Xbox Live logger seg inn i et spill.

Og dette er det gammle Xbox Live...når XB360 kommer så kommer det virkelig til å ta helt av. :tommelopp:
 
#47
Opprinnelig skrevet av _LarZen_@10.05.2005, 22.56
En må bare regne med at det komme til å koste litt i starten. Jeg betalte rundt 4000,- for PS2 og Xbox. Men da kjøpte jeg med en gang dem kom.

Så om en synes det er dyrt så må en bare vente noen mnd så detter dem litt i pris. Men om du er som meg som bare mååååå ha med en gang så koster det litt.... :p
218364​

Hvordan har en sosialklient råd til dette :rulleøyne:
 
#48
Opprinnelig skrevet av ak74u+19.05.2005, 21.44-->
<!--QuoteBegin-_LarZen_
@10.05.2005, 22.56
En må bare regne med at det komme til å koste litt i starten. Jeg betalte rundt 4000,- for PS2 og Xbox. Men da kjøpte jeg med en gang dem kom.

Så om en synes det er dyrt så må en bare vente noen mnd så detter dem litt i pris. Men om du er som meg som bare mååååå ha med en gang så koster det litt.... :p
218364​

Hvordan har en sosialklient råd til dette :rulleøyne:
223416​
[/b]
Du sier at du blir syk og deprimert av å være her i Norge. Da må du først til en psykolog, han skriver akkurat det du vil han skal skrive, deretter får du en nice sjekk som dekker kostnadene dine ;) Fungerte fint for en kamerat av meg, han elsker å snyte systemet.

Selv om det ikke akkurat lukter respekt av det...
 
#50
Aetat er no drit. Beste er å jobbe, slippe å gå med halvlunken lommebok og et kjipt liv som består av å glo på tv, klø seg på balla og sove. Var arbeidsløs i 6mnd, gikk meg på nervene :s
 
#52
Nå har Microsoft røpet prisen på Xbox360 hvis man skal tro itavisen.no

Det ble slik som jeg trodde, de kommer IKKE til å kjøre samme pris som ved sist Xbox lansering i Europa. Det var en megatabbe og heldigvis har Microsoft innsett det :)

Følgende er tatt fra itavisen.no:


Microsoft røper Xbox 360-pris
Vil ikke gjenta pristabbe

Da Xbox ble lansert i Norge i 2002, kostet spillmaskinen over fire tusen kroner. Det vil ikke skje med Xbox 360, lover Microsoft.


Vi skal slippe å betale fire tusen kroner for å kunne legge en Xbox 360 under juletreet, lover Microsoft.

Microsoft-visepresident J Allard skal ha bekreftet at lanseringsprisen for Xbox 360 vil være et sted "i nærheten av $300" - som oversatt til norske forhold burde bety at konsollen havner på rundt 2000-2500 kroner.

Allard skyndte seg riktignok samtidig å legge til at den endelige avgjørelsen om prisnivå fremdeles lå to måneder fram i tid.

Vil unngå pristabben fra 2002

Dette burde uansett bety et betydelig hyggeligere første møte med selskapets nye spillkonsoll enn forrige gang.

Da Microsoft introduserte Xbox i Norge i 2002, lå nemlig prisen de første ukene på litt over fire tusen kroner - langt høyere enn Playstation 2. Det tok bare en drøy måned før prisen ble redusert med to tusen kroner.

På spørsmål fra ITavisen på E3-messen i Los Angeles om Xbox 360-prising svarte Europa-sjef Chris Lewis:

- Vi bommet litt på prisen da vi lanserte Xbox i Europa, men kommer ikke til å gjøre samme feil igjen.

Lanseres over hele verden i år
Nøyaktig lanseringsdato for den nye konsollen er ikke satt, men vi har blitt lovet maskinen i butikkhyllen i god tid før julesalget i år.
Da var den julegaven i boks fra dama :)
 
#53
Hvorfor leser folk itavisen??? 300$ tilsvarer kanskje 2500 hvis man følger børsen. Det itavisen burde ha skrevet er at da xbox kom i 2001, var det med en prislapp på 300$ i usa. Altså 360 vil få rundt den samme amerikanske prisen som sin forgjenger, da er det vel all grunn til å tro at det samme vil skje i europa.
 
#54
Opprinnelig skrevet av Camrot@30.05.2005, 10.13
Hvorfor leser folk itavisen??? 300$ tilsvarer kanskje 2500 hvis man følger børsen. Det itavisen burde ha skrevet er at da xbox kom i 2001, var det med en prislapp på 300$ i usa. Altså 360 vil få rundt den samme amerikanske prisen som sin forgjenger, da er det vel all grunn til å tro at det samme vil skje i europa.
227583​
Europa sjefen sier selv at det var tabbe prismessig det de gjorde sist. Og tross alt så kutta de prisen etter en måned pga salgsproblemer.

Fatter ikke hva itavisen har gjort galt i dette tilfellet jeg. Du måtte bare pirke av kjedsomhet ?
Hadde du lest artikkelen nøyere så hadde du neppe svart på innlegget med nesen opp i værs.
 
#55
Jeg kunne ha slengt med en kommentar at launch-prisen vil nok bli lavere enn forrige gang her i norge(det står jo praktisk talt i artikkelen), men personlig tror jeg at den vil bli nærmere 4000 enn 2000. 300 dollar oversatt til norske forhold rundt er 3000.
 

CyberK

Finner ikke på noe.
#57
Hvis de selger med tap denne gangen også, virker det nesten som om han Bill kaster penger etter den boxen av ren stahet. Meningen med å selg med tap første gangen var vel å få ordentlig fotfeste, og så ta over, som de har gjort med så mange andre produkter. Men det virker litt uøkonomisk å gjøre det en gang til mens motstanderene soper inn penger på sine maskiner.
 
#59
Opprinnelig skrevet av Camrot@30.05.2005, 11.41
Jeg kunne ha slengt med en kommentar at launch-prisen vil nok bli lavere enn forrige gang her i norge(det står jo praktisk talt i artikkelen), men personlig tror jeg at den vil bli nærmere 4000 enn 2000. 300 dollar oversatt til norske forhold rundt er 3000.
227599​
Joa, er ikke umulig. Tror den lander på 2699kr eller noe sånt. Vi får se...

Noen andre som er interessert i å gjette den veiledende prisen på release ? :D
 
#60
Blir mangel på Xbox 360

Opprinnelig skrevet av ITavisen
I november i år ventes det at Microsoft vil slippe den nye konsollen Xbox 360 i USA, Japan og Europa. Selv Microsoft innrømmer nå at denne verdenslanseringen kan føre til at de ikke har nok konsoller i forhold til etterspørselen.

- Jeg tror etterspørselen kommer til å bli enorm, så vi ser at dette kommer til å bli vanskelig. Vi føler vi som selskap har gjord grunnarbeidet for å komme til et punkt der vi kan sette i gang en global lansering. Vi tror vi kommer til å levere og ha en flott jul, sier sjefen for Xbox i Storbritannia, Neil Thompson.

Ifølge analytikere ved investeringsbanken UBS kommer den nye konsollen til å koste 299 dollar (1 930 kroner) i amerikanske butikker. Dette skal bety at Microsoft taper 75 dollar (485 kroner) per konsoll for å kunne selge den til den prisen.