Xbox 360-priser

#1
Earlier today, we received a nice little tidbit in an e-mail regarding the 360. As is already known, there will be two packages ready in the fall.
One consists of the bare, basic console, controller, cables, etc. It will retail for the standard $299.99 USD.

The other contains the 360, controller(s?), remote, and the HDD (with extra content). We couldn't get a comment on the chance of this package having the camera bundled. This will retail for the bargin, and fairly uninspired, price of $360 USD.

See what they did there? Xbox 360, $360. Cute.


Tatt fra XBLGamers.com

Dette blir vel 2,250 sånn cirka. Og siden vi lever i dette storslotte landet kan vi runde det opp til 3000,-. Dette er for den med hardisk ($360)
 
#3
Faen så dyrt. Vent noen måneder, så går prisene ned.

Men seriøst, 3000 spenn for en med harddisk. Blodsugere, hele Microsoft.
 
#4
Bah. får jeg jobe litt i sommerferien og pluss konfirmasjonspengene går nok denne i boks, ja.
^^
 
#6
$360 er ikke mer enn rundt 2200,- for den på lansering. Import fra USA, here I come! :D
 

Kilik

Lokal moderator
#7
Ikke spesielt dyrt. Både PS2 og Xbox kostet $299 i starten.

I Norge var de langt dyrere. PS2 kostet hele 4495 kr. når den kom november 2000 og Xbox kostet 4295 kr. da den kom i mars 2002. Hvis vi får Xbox 360 til 3000 kr. her til lands, bør vi være meget fornøyd.
 
#10
Skal vel investere konfirmasjons pengene i dette når det kommer, har allered e bestilt en PSP fra liksang, noen som vet hvor lang tid det tar?

De faller i pris før eller siden, det gjelder bare å være tålmodig.
 
#11
En må bare regne med at det komme til å koste litt i starten. Jeg betalte rundt 4000,- for PS2 og Xbox. Men da kjøpte jeg med en gang dem kom.

Så om en synes det er dyrt så må en bare vente noen mnd så detter dem litt i pris. Men om du er som meg som bare mååååå ha med en gang så koster det litt.... :p
 
#14
Jani: Får du ikke NTSC-versjonen da, da?
 
#15
næææh. syns ikke det var så dyrt jeg. ps2 kosta nærmest 5000,- med en gang den ble lansert
 
#16
Opprinnelig skrevet av Affable Ostrich@11.05.2005, 14.46
Jani: Får du ikke NTSC-versjonen da, da?
218541​
Joda, men det spiller ikke så stor rolle.
1) Jeg kommer nok til å modde maskinen straks det blir muligheter for det, noe som forhåpentligvis ikke tar veldig lang tid.
2) Jeg kjøper uansett de fleste spillene fra USA, så det spiller nesten ingen rolle om det er NTSC. Eneste en gang iblant jeg (som regel på impuls) plukker opp et spill i norske butikker.
 
#17
Hvor mye kommer den til å komme på inkludert tull, frakt og alt det der, da?
 
#18
Gudene vet. For det første vet vi ikke engang om prisene over stemmer, det er kun rykter. For det andre kan jeg ikke forutse portoprisen, og for det tredje vet jeg ikke om det evt. vil bli toll. :p
 
#19
Tror ikke Microsoft kommer til å selge Xbox360 for mer enn 4000 spenn på releasen. Hadde vært smartere å selge den litt billigere denne gang, de fikk salgsproblemer i starten med den stive prisen. Men da hadde de også konkurranse fra PS2en som var blitt langt mer billigere og hadde en imponerende lineup med spill.

Satser på at den vil ligge på 3500-4000kr. Blir mye ca$h uansett når man skal hamstre opp med nye kontroller og minst 2 spill ved innkjøp av konsollen. For ikke å glemme Xbox Live Gold. Og ved en senere anledning blir det nok modifisering og en langt større harddisk.

Men det går stort sett greit, dama har lovet meg Xbox360 i julegave og så fyller jeg 24 i februar, da får jeg en PSP.

Kan ikke den bedritne solen bare gjemme seg og jeg få snø og sludd igjen, en liten fastforward til jul ? :ler:
 
#20
MS har nok lært av xboxen ja. Deres prioritet er å bli nr. 1 på konsollmarkede. Og da holder det ikke å selge maskinen dyrt for å tjene penger der og da. Skal man bli stor må mange ha konsollen.

Dette tror jeg de har forstått.