Xbox eller Playstation 2?

Hvem burde jeg velge?

  • Xbox

    Stemmer: 0 0,0%
  • Playstation 2

    Stemmer: 0 0,0%
  • Begge

    Stemmer: 0 0,0%
  • Ingen

    Stemmer: 0 0,0%

  • Totalt antall stemmer
    0
#1
Nå greier jeg ikke å stå imot og være en Ninbtendo/retro-fanboy lenger.

Xbox spill som intresserer meg :

Metal Slug 3 og 4+5
Ninja Gaiden
Project Gotham
Project Gotham 2
Outrun 2
Shenmue 2
Hideki
Soul Calibur 2
Metal Gear Solid 2 : Substance
Splinter Cell : Pandora Tomorrow

PS2 spill som intresserer meg :

Final Fantasy X
Metal Gear Solid 2 : Substance
Metal Slug 3-5
Guilty Gear Isuka
Time Crisis 3
Gran Turismo 3/4
Ridge Racer
Sing Star
GTA : San Andreas

Det var spillene som intresserte meg for øyeblikket på disse konsollene.
Som dere sikkert ser , så har jeg en dyster kjærlighet til arcade-spill.

Si meg hva jeg skal velge , hvilke spill jeg skal kjøpe , og hvor jeg skal kjøpe.
 
#2
Både Soul Calibur 2 og Splinter Cell Pandora Tomorrow finnes også på PS2, så der røyk to grunner til å kjøpe Xbox. Gå for PS2 du. Mange flere kvalitets spill å finne der. Eneste positive med Xbox er grafikken (i mine øyne da).
 
#4
Opprinnelig skrevet av Shigsyfreak@01.07.2004, 10.34
Eneste positive med Xbox er grafikken (i mine øyne da).
Så hardisk og de desidert beste online-mulighetene er ikke positivt? Er det ikke positivt at man får en Xbox med to spill til lavere pris enn PS2 med ett spill?

Jeg sto over det samme valget for en stund siden. Det ble Xbox, og er absolutt fornøyd med det valget. Du får mer for mindre penger, pluss at du ikke trenger å bekymre deg for å kjøpe memorycard.

Hvilken maskin som har spill som passer best for deg må du finne ut selv.
 
#6
Jeg har begge konsollene.
Hvis du har nok penger, så kjøp deg begge!

Jeg synes det er helt umulig å velge en av dem.
 
#8
Et spill: Halo 2.
I tillegg kommer half-life 2 og doom 3 sannsynligvis til xbox
(i tilfelle du ikke har monster pc).

Men kjøp helst begge.
 

Kilik

Lokal moderator
#9
Hardwaremessig er det uten tvil Xbox som er best med en del bedre grafikk, harddisk som blant annet åpner for custom sountrack og innebygd nettverkskort. Xbox gir det også langt mer for pengene enn PS2.

På spillfronten er det et vanskeligere valg. Mye av de samme spillene har kommet ut til begge konsollene, men Xbox-versjonen er som regel best grafikkmessig. Ellers har begge maskinene en del eksklusive spill. PS2 har Final Fantasy-spillene og snart GTA: San Andreas, Gran Turismo 4 og Metal Gear Solid 3. Xbox har Halo-spillene, Star Wars: KOTOR, Project Gotham-spillene og en rekke kommende FPS som Doom III og Half-Life 2. Jeg ville nok valgt Xbox, men er det noen eksklusive PS2-spill som du absolutt må ha, så bør du velge den...
 
#10
Positive ting om X-box:

-Den har muligheten til noe av den beste grafikken du finner.
-Den har hard disk.
-Den har vel de beste online mulighetene
-Ganske bra dvd spiller.

Negative ting om X-box:

-Den har få kvalitets spill
-Den er diger og tung
-Den offesielle kontrollen suger med mindre du har hender som Michael Jordan
-Det er microsoft som lager den.... ;)

Positive ting om Play Station 2:

-Den har MANGE kvalitets spill
-Den har dugelig bra grafikk
-Den har den beste håndkontrollen
-Den er ikke spesielt stor eller tung, å derfor ikke noe problem å få plass til for oss som har små rom.
-Du kan spille Play Station 1 spill på den noe som gir den godt over dobblet så mange kvalitets spill

Negative ting om Play Station 2:

-Den har dårligere dvd enn X-box
-Den har dårligere grafikk enn X-box

Å det var vel omtrendt det. Kjøp Play Station 2 min gode mann. Tror forresten den også har Ninja Gaiden..
 
V

Venom

Gjest
#12
Kjøp xbox bedre en ps2 alle ps2 fanboyer maser om alle "kvalitets spillene"
veldig mange av de spillene for du også på xbox og omvendt.
Doom III kommer også til xbox og det gjør kanskje Half-Life 2.
Ps2 er en veldig bra konsoll men jeg liker xbox best.
 
#13
Xbox. Definitivt. Halo 2 er en god grunn, men xbox live er minst like god.... i tillegg slipper du å bekymre deg for memorycard, og xboxen er billigere enn PS2. Det eneste positive jeg ser med ps2 er enkelte spill, som metal gear og san andreas. Dessuten tar xbox kraftig innpå PS2 mht. til antall spill, og kvalitet på disse.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#14
PS2, rett og slett fordi den har en sinnssyk backlog av kvalitetsspill. Hvis du er Ninty-fanboy for adventurespilla, gå for PS2. Jeg nevner i fleng: Jak & Daxter, Ratchet & Clank, Mark of Kri, Devil May Cry, ICO …
 
#15
Oki, my mistake, Ninja Gaiden er kun til X-box.

Å alle de "kvalitetsspillene" som alle vi "fanboys" snakker om er stort sett de spilla det blir snakka om her på spillegal da... Kan jo være en tilfeldighet, eller kanskje det faktisk er kvalitetspill....
 
#16
Både Soul Calibur 2 og Splinter Cell Pandora Tomorrow finnes også på PS2, så der røyk to grunner til å kjøpe Xbox
Jeg fant Xbox utgaven av Soul Calibur 2 mye mer attraktiv , av den grunn at Heihachi suger i Soul Calibur 2 på Playstation 2.
Jeg likte også styringen bedre på Xbox utgaven av Splinter Cell.

Når det gjelder meg som SNK-fan , så ligger absolutt PS2 høyt oppe på listen med Metal Slug spillene. Riktinok har Xbox Metal Slug 3-5 , men PS2 har også Metal Slug-spillene fra Playstation1. I tillegg har systemet noen saftige Neo Geo/Atomiswave titler , som bla. Guilty Gear Isuka (Sammy) og King of Fighters (SNK). En av de få tingene som hindrer meg fra å kjøpe en Xbox er nemlig GG Isuka , fordi jeg elsker dette spillet. Selvfølgelig er det en spennende tanke på å emulere det originale Atomiswave spillet , men den nye Playstation 2 utgaven har mer enn den originale. En annen arcade-tittel på Playstation 2 som er intressant er Time Crisis 3.

En av grunnene til at jeg skal få meg et nytt next-gen system er ikke kun av den grunn at jeg vil spille neste-generasjons spill , men at jeg vil ha en fin erstatter for et JAMMA kabinett/Neo Geo AES konsoll. Ja , jeg har Neo Geo CDZ og Neo Geo Pocket Color , men jeg føler at det ikke er nok. Jeg vil ha en konsoll med brukbare neste-generasjons spill , sådeles som arcade-spill.

Og vennligst ikke bland med DVD i denne diskusjonen , fordi jeg er allerede en lykkelig eier av en "Ultimate DVD Player" fra Datel (som forøvrig er jævla bra).
 
#18
Opprinnelig skrevet av Hemmelig@01.07.2004, 12.04
Og vennligst ikke bland med DVD i denne diskusjonen , fordi jeg er allerede en lykkelig eier av en "Ultimate DVD Player" fra Datel (som forøvrig er jævla bra).
:totomleropp:

Jeg hadde gått for PS2, da jeg ikke har fått noe særlig godt inntrykk av Xbox. Bedre spill, bedre kontroll, bedre nesten alt for meg. Igjen er jo Xbox en sterkere maskin, men allikevel.

Opprinnelig skrevet av Dai'shan@01.07.2004, 11.51
i tillegg slipper du å bekymre deg for memory card,
Bekymre seg og bekymre seg du... :p Synes ærlig talt Memory Card er ganske hendig til tider. Personlig ville jeg nok kjøpt dette til Xbox hvis jeg hadde hatt maskinen selv.
 

Lurtz

Dr. Van Nostrand
#19
Jeg mener at begge definitivt er verdt et kjøp.

XBOX

-Ninja gaiden
-Star wars: Knights of the old republic (Det spillet hører hjemme på konsoll spør du meg)
-Halo 2 (Kommer)
-Fable (Kommer)
-Jade empire (Kommer)
-Splinter cell I og II
-Chronicles of Riddick
-Shenmue II (Er også på dreamcast, men er verdt å nevne)
-GTA double pack med en del penere grafikk

PS2

-Final fantasy X (Langt ifra det beste, men det har da underholdningsverdi)
-Kingdom hearts
-Castlevania: Lament of innocence
-Virtua fighter 4: Evolution
-Onimusha spillene
-Metal gear solid 2: Sons of liberty
-Xenosaga episode 1: Der wille zur macht (forutsetter NTSC!)
-Xenosaga episode 2: Jenseit von gut und böse (Kommer og forutsetter NTSC!)
-Final fantasy XII (Kommer)

Sikkert mer også, spørs vel litt på hvilken spilltype du liker best. Min mening er at du burde bite i det sure eplet og kjøpe begge, det er dyrt, men det er definitivt verdt det dersom du bruker litt tid på spilling.
 
#20
Om du har GameCube, så skaffer du deg Soul Calibur II på GameCube (i tillegg til den offisielle Soul Calibur II Arcade Stick'a fra Hori). Jeg foretrekker i hvert fall Link fremfor Heihachi og Spawn...

XBox eller PS2? Jeg ville gått for PS2. Den har flere gode eksklusive spill. Og har du en god PC, så er det i hvert fall ingen tvil; da velger man PS2.

Men det beste er jo å kjøpe begge da. ^_^