Xbox eller Playstation 2?

Hvem burde jeg velge?

  • Xbox

    Stemmer: 0 0,0%
  • Playstation 2

    Stemmer: 0 0,0%
  • Begge

    Stemmer: 0 0,0%
  • Ingen

    Stemmer: 0 0,0%

  • Totalt antall stemmer
    0
#41
Tror du forveksler Snake Eater og The Twin Snakes. Snake Eater er Metal Gear Solid 3, mens Twin Snakes er remaken av MGS1.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#44
Og hvorfor det, HelperMonkey? Begrunn innleggene dine bedre hvis du vil bli kompiz med moderatorene her. ;)

Altså, det er en smaksak. PS2 har som sagt backtracking, så hvis du liker PS1-spill (FF, for eksempel) er nok det noe du setter pris på. XBox har et bedre system for å spille på nett, XBox Live. Prøv også begge kontrollene og se hvilken du liker best.
Og til dere som skriver "skaff deg begge!!!1": No shit? Men hvorfor tror du han laget et emne hvilken av de to han burde kjøpe?
EDIT: Greit, så er "begge" et alternativ. Selfølgelig kjøper du begge hvis du har lyst på begge. :svette:
 
#45
Playstation 2:
+ Mange eksklusive titler (Kjem ikkje på noen, men eg veit i alle fall om noen kommende; Metal Gear Solid: Snake Eater, Gran Turismo 4) - Lt Snake: Tipper for at MGS3 kommer på andre konsoller senere, akkurat som 2`ern.
+ Fire porter - Lt Snake:Er det ikke 2 da!?
Uansett, så er jeg mer for xbox pga av spillene. Ferdig med det, og for de som så absolutt må vite det. Disse MÅ kjøpes til xbox (subjektivt):
-Ninja Gaiden
-Shenmue 2 (Dette er på dreamcast, men er skikkelig tøft!)
-PGR2 (PS2 har GT4)
-KOTOR
-Halo 2 (Dette kommer senere)
+Mange spill som PS2 har og mange pc spill (Doom III, Half Life, Far Cry, da dette er spill som kommer senere, merk deg også Fable)

Dette MÅ du ha på ps2:
-GT4 (Xbox har PGR2 og MANGE andre bilspill)
-FF spillene
-Ico
+Mange xbox og gc spill

Dette MÅ du ha, samme hvilken konsoll:
-MGS2
-GTA Double Pack eller Vice City/III
 
#47
Opprinnelig skrevet av Alice+01.07.2004, 21.23-->
<!--QuoteBegin-Revan
@01.07.2004, 21.09
Nei. Hvis du heller ser litt fremover, så har du spill som Halo 2, Fable, B.C., Far Cry og flere. Nå er det ikke så mange kule spill på markedet. Sats på Xbox.
Så Gran Turismo 4, Metal Gear Solid: Snake Eater, Final Fantasy XI, Final Fantasy XII og flere andre topptitler er bare dritt da? [/b]
hehe...alle untatt mgs 3.....så er de titlene bare dritt for meg hvertfall :p

Uansett...har du råd til begge, så gjør det(jeg eier alt av de nyeste konsoller, og disse er de beste ettersom du har mulighet for hdd osv).
Sitter også men en super pc, har du råd til det, burde du for all del kjøpe det istedet(du får en ektrem pc med flatskjerm til 14.000 hvis du bygger selv).

Hvis du må vlege enten ps2 eller xbox, så må jeg si xbox, ettersom denne kan brukes til så mye annet en spill også, dessuten er LIVE en helt enormt kul ting.
Skulle du bestemme deg for xbox, må du bare kontakte meg, har en jeg vil kanskje selge som jeg flasha selv.
Min xbox har:
-Bryter for LIVE
-TSOP Flash 007
-Samsung DVD rom(den beste, den spiller også vanlig CD-R)
-MANGE spill
-MANGE filmer
-En del musikk
-2kontroller
-DVD kontroll
-EvoX dashboard/NeXgen Dashboard/Avalaunch
-XboX Media Player
-Kan skaffe XboX Media Center
-DVD2XboX
-Kan slenge med et LIVE sett(12 måneders gratis LIVE)
-Mye mye mer...
-------------------------
Er det mye du ikke forstår her, er det sikkert mange som kan forklare deg det....ettersom jeg kjenner mange fra spillegal gjennom "XboX samfunnet"(en del har trengt hjelp opp gjennom tidene, skal ikke nevne hvem).

Må få legge til at spill ligger på harddisk OG føler med, noe som gjør at denne xboxen er lovlig ettersom det er backups, ikke warez...samme med filmene....men...*ehm* musikken......eh...Hvem har vel ikke hørt om kazaa før, og hvem har vel ikke brukt det.. :svette: :flau:
Hvis ikke...joho...min første anmerkning/advarsel :usikker:

Edit: at du kan spille ps1 spill på ps2 er ikke et stort pluss til ps2, dette kan du nemlig på xbox også, det har tilogmed hvert snakk om DC emus til xbox, av det som har kommet av emus, har jeg bare tid til å nevne noen få: ps1, n64, nes, snes, GBA + alle andre konsoller før n64
 
#48
Hudde du vert meg, hadde du kjøpt X-box så jeg stemmer for det, skal nemlig skaffe meg en X-Box før året er omme, og grunnene er enkelt Halo 2, Ninja Gaiden og Fable, så sånn er det.
 
#49
Jeg gir faen i om jeg kan spille PS1 spill på PS2 , fordi jeg har 3 Playstation å spille dem på.
Det blir Xbox. Jeg har Gamecube , den mangler online (med unntak PSO og Warppipe) og Xbox utfyller den med Xbox live. Jeg husker å ha lest om arcade via Xbox Live , altså at man kan spille arcade med seg selv eller mot hverandre med Xbox.
Nå som jeg har bestemt meg , hva burde jeg kjøpe , og hvor burde jeg kjøpe alt?
Burde jeg kjøpe NTSC-US/J? Burde jeg chippe? Burde jeg oppgradere harddisken?
Jeg har en million spørsmål , dere en million svar.

Og ja , jeg skal kjøpe Playstation 2 senere.
Atomiswave emulasjon får holde hittil. En av de få grunnene til at jeg egentlig ønsket meg Playstation 2 var Guilty Gear Isuka , men det var mest fordi jeg liker Sammy.
 
#50
Eh...etter min mening, er ikke en xbox noe bedre enn playstation 2 hvis du ikke chipper(nesten ikke hvertfall, hvis du tar bort halo 2 og LIVE).
Men samtidig, hvis du ikke bytter hdd etter å ha chippa...er det liten vits i å chippe, og dette ender opp ganske dyrt i noen tilfeller.
Med andre ord, kjøp xbox, chip den og du har en konsoll som ikke kan samenlignes med noen annen...ennå hvertfall...
 
#51
Opprinnelig skrevet av Lt Snake@03.07.2004, 00.24

Playstation 2:
+ Mange eksklusive titler (Kjem ikkje på noen, men eg veit i alle fall om noen kommende; Metal Gear Solid: Snake Eater, Gran Turismo 4) - Lt Snake: Tipper for at MGS3 kommer på andre konsoller senere, akkurat som 2`ern.
+ Fire porter - Lt Snake:Er det ikke 2 da!?
Bare som en liten tilleggsopplysning, så har vi denne saken som kan gjøre konsollen om til en 4-porters. Dette er jo bare ekstrautstyr fra Sony. Ikke alle spill som støtter opp til fire spillere selv om du har den.

Stemte begge, siden jeg har begge og kunne ikke vært mer fornøyd.
 
#53
Opprinnelig skrevet av Shigsyfreak@01.07.2004, 10.34
Både Soul Calibur 2 og Splinter Cell Pandora Tomorrow finnes også på PS2, så der røyk to grunner til å kjøpe Xbox. Gå for PS2 du. Mange flere kvalitets spill å finne der. Eneste positive med Xbox er grafikken (i mine øyne da).
68458​
Om du tenker deg om har han Gamecube også, og GC har vel da også Soul Calibur II?

Jeg synes du gjør et bra valg med å velge Xbox framfor PS2, Hemmelig!
Du slipper å tenke på Memory Card, den har flere ekslusive spill, og teknikken er genial. Og Xbox Live må jeg selvsagt ikke glemme å nevne.
 
#54
Ok, eg sa vel feil der (PS2 har bare to porter då). Grunnen til det er nok at eg bare har spelt PS2 hos ein kamerat og då syntes eg det såg ut som om det var 4 porter. Beklager det der, men du har vel ikkje kjøpt endå så eg det har vel ikkje fått noen konsekvenser går eg ut i frå. Skal vere meir forsiktig med kva eg skriv neste gong.

Så over til noe anna! Eg har i det siste kommet på fleire kommende spel til både Xbox og PS2. Og noen av desse burde intressere deg. Tar med litt mindre spel også (Blir antakelig ikkje så populære, men kanskje dei faller i smak for deg likevel?).
Det er desse spela eg har i tankane!

Først:

Kommende Xbox-spel:

Snowblind (2005)
Outrun 2 (Ikkje annonsert)
Kameo (Sommeren 2004)
Prince of Persia (Høsten 2004)
DOOM III (Høsten 2004)
Destroy all Humans (Februar 2005)
GoldenEye: RA (Ikkje annonsert)
The Movies (Ikkje annonsert)
Burnout 3 (Sptember 2004)
Fable (Høsten 2004)
Halo 2 (9. november)


Og så er det Playstation 2.

Kommende PS2-spel:

Snowblind (2005)
Jak 3 (Oktober 2004)
Prince of Persia 2 (Høsten 2004)
Gran Turismo 4 (November 2004)
Killzone (Høsten 2004)
Destroy all Humans (Februar 2005)
God of War (Vinteren 2005)
MGS: Snake Eater (2004)
GoldenEye: RA (kkje annonsert)
The Movies (Ikkje annonsert)
Final Fantasy XII (2005)

Det var dei.
Som du ser er det tre PS2-spel og tre Xbox-spel eg har merka med utheva skrift (Altså dei litt ekstra spesielle), men eg ville heller ha kjøpt Xbox (Sjå dei positive sidane om Xbox i posten min på forrige side) enne PS2 (Sjå dei positive sidane om PS2 i posten min på forrige side).
Og bare det at Halo 2 kjem til Xbox er grunn nok i seg sjølve til å kjøpe Xbox spør du meg! Eg har forresten lest at det skal visst nok bli svært god MP. Og dette er naturlegvis skrivd av noen som har testa det ut! :tommelopp:

Håper du blei litt klokere av dette, he he. ;)

Edit: I følge Psycho Mantis kommer det endå eit spel til PS2; Burnout 3 (September 2004)
Uansett, kjøp Xbox framfor PS2! Tenk Halo 2!
 
D

Doctor Downs

Gjest
#55
Hvis "begge" faktisk er et alternativ ser jeg ingen grunn til å ikke gå for begge. HVis økonomien strekker litt til så modder du XBOX-en, så slipper du å kjøpe flere spill til den. Som jeg skjønner er du dessuten en retro-fanboy, og med modda boks kan du spille alle emulatorer og alle roms. Enjoy!
 
#57
jeg ville nokk gått for PS2 ja, som alle andre sier. Ikke værst med grafikk og veldig mange kvalitets spill :).
men ettervert hadde jeg skaffet X-box også.
 
#58
Jeg har selv en PS2, og mener at du burde velge det framfor Xbox. Og hvis du liker MGS2 Substance, så kommer snart MGS3: SE. Anyway, stemte på PS2 i hvertfall.