Xbox eller Playstation 2?

Hvem burde jeg velge?

  • Xbox

    Stemmer: 0 0,0%
  • Playstation 2

    Stemmer: 0 0,0%
  • Begge

    Stemmer: 0 0,0%
  • Ingen

    Stemmer: 0 0,0%

  • Totalt antall stemmer
    0
#21
Opprinnelig skrevet av Morbo+01.07.2004, 10.45-->
<!--QuoteBegin-Shigsyfreak
@01.07.2004, 10.34
Eneste positive med Xbox er grafikken (i mine øyne da).
Så hardisk og de desidert beste online-mulighetene er ikke positivt? Er det ikke positivt at man får en Xbox med to spill til lavere pris enn PS2 med ett spill?

Jeg sto over det samme valget for en stund siden. Det ble Xbox, og er absolutt fornøyd med det valget. Du får mer for mindre penger, pluss at du ikke trenger å bekymre deg for å kjøpe memorycard.

Hvilken maskin som har spill som passer best for deg må du finne ut selv. [/b]
Online muligheter bryr meg egentlig ikke, men det er jo helt klart en positiv ting for de som bryr seg da (det er jo forsåvidt ganske bra online muligheter på PS2 og) . Hardisk bryr meg heller ikke ettersom det er mer enn nok plass til å save på et vanlig memorycard.

Det at Xbox er billigere er jo en positiv ting som jeg ikke kom på, men jeg mener at det som virkelig burde avgjøre hvilken konsoll man går til anskaffelse av er spillene. Og jeg mener at PS2 har flere kvalitetsspill enn det Xbox har. Dette er jo bare hva jeg personlig mener, så ting som ikke er viktig for meg, er helt sikkert viktig for andre.
 
#22
Opprinnelig skrevet av Shigsyfreak@01.07.2004, 16.18
Hardisk bryr meg heller ikke ettersom det er mer enn nok plass til å save på et vanlig memorycard.
Vel, selv ser jeg på hardisk som et veldig stort pluss, med tanke på at man da kan laste ned oppdateringer og nytt innhold. Dessuten så er det en del spill som har veldig store lagrinsfiler, som f.eks Morrowind og KOTOR. Disse filene ville tatt veldig mye plass på et memorycard. Og custom-soundtracks er enda en grunn til at hardisk er et stort pluss :)
 
#23
Gå for PS2. Der kommer, etter min mening, de beste spillene ut.
 
#24
Vel, valget av konsoll kommer alt an på hvilke spill du liker. Etter min mening er det verdt å skaffe seg begge to, men jeg tror kanskje jeg ville kjøpt meg en Xbox først. Hvis du har tenkt å gå online, er Xbox det helt klart beste valget. PS2 Online er morsomt, og har en del bra spill, men Xbox Live er mye bedre gjennomført, har flere muligheter/valg og (i min mening) litt flere bra spill enn PS2 Online.

Xbox er jo også ganske så billig for tiden. 1500,- eller noe, med to spill.

Og du skaffe deg en Xbox til 9. november - Halo 2. ;)
 
#25
PS2 koster bare 1100 med spill nå for tiden :D du finner det nok billigere også.
 
#26
Hvis det er ennten eller så burde du ta x-box, det er stor hard-disk, større prosessor og bedre grafikk.
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#27
Vil du ha flest bra spill, samt muligheten til å backtracke, gå for PS2. Hvis online er en viktig del for deg, skaff deg Xbox.
 
#28
Jeg ville nok gått for PS2, den får jo MGS3 snart og blir først ute med GTA: SA, Square-Enix støtten er jo også et pluss. Xbox derimot frister veldig med Jade Empire og Xbox LIVE ser spennende ut.
 
#29
Nei. Hvis du heller ser litt fremover, så har du spill som Halo 2, Fable, B.C., Far Cry og flere. Nå er det ikke så mange kule spill på markedet. Sats på Xbox.
 
#30
Opprinnelig skrevet av Revan@01.07.2004, 21.09
Nei. Hvis du heller ser litt fremover, så har du spill som Halo 2, Fable, B.C., Far Cry og flere. Nå er det ikke så mange kule spill på markedet. Sats på Xbox.
Så Gran Turismo 4, Metal Gear Solid: Snake Eater, Final Fantasy XI, Final Fantasy XII og flere andre topptitler er bare dritt da?
 

Sheffield

Livet er for kort til å være edru
#31
Tja, hvis du klarer å leve uten Metal Gear, GTA, Gran Turismo, Pro Evolution Soccer og Final Fantasy (og diverse andre gode rpg) så gå for Xbox.
Jeg klarer ikke leve uten de nevnte spillene, så derfor sitter jeg med en playstation 2.

Men jeg skulle gjerne hatt en xbox, med tanke på alle mulighetene den har, og med en liten modifikasjon, så har du den ultimate multimediamaskin. Dessuten har den fått en drøss med gode spill i det siste.
 
#32
Opprinnelig skrevet av Alice+01.07.2004, 22.23-->
<!--QuoteBegin-Revan
@01.07.2004, 21.09
Nei. Hvis du heller ser litt fremover, så har du spill som Halo 2, Fable, B.C., Far Cry og flere. Nå er det ikke så mange kule spill på markedet. Sats på Xbox.
Så Gran Turismo 4, Metal Gear Solid: Snake Eater, Final Fantasy XI, Final Fantasy XII og flere andre topptitler er bare dritt da? [/b]
Sa jeg det i innlegget mitt? Nei? Gjorde jeg det? Nei. Jeg sa bare hvorfor han bør kjøpe Xbox. Gjerne han er ute etter spill som du nevnte. Ikke vet jeg. Tåpelig sagt av deg.
 
#33
Opprinnelig skrevet av Revan+01.07.2004, 22.05-->
Opprinnelig skrevet av Alice@01.07.2004, 22.23
<!--QuoteBegin-Revan
@01.07.2004, 21.09
Nei. Hvis du heller ser litt fremover, så har du spill som Halo 2, Fable, B.C., Far Cry og flere. Nå er det ikke så mange kule spill på markedet. Sats på Xbox.

Så Gran Turismo 4, Metal Gear Solid: Snake Eater, Final Fantasy XI, Final Fantasy XII og flere andre topptitler er bare dritt da?
Sa jeg det i innlegget mitt? Nei? Gjorde jeg det? Nei. Jeg sa bare hvorfor han bør kjøpe Xbox. Gjerne han er ute etter spill som du nevnte. Ikke vet jeg. Tåpelig sagt av deg. [/b]
Uhm... Nei? Du bruker fremtiden som et argument, og da fremtiden bringer like bra, om ikke bedre spill til PS2 enn til Xbox (dette er og forblir smakssak, men...), faller dette argumentet bort.
 
#34
Opprinnelig skrevet av Alice+01.07.2004, 23.16-->
Opprinnelig skrevet av Revan@01.07.2004, 22.05
Opprinnelig skrevet av Alice@01.07.2004, 22.23
<!--QuoteBegin-Revan
@01.07.2004, 21.09
Nei. Hvis du heller ser litt fremover, så har du spill som Halo 2, Fable, B.C., Far Cry og flere. Nå er det ikke så mange kule spill på markedet. Sats på Xbox.

Så Gran Turismo 4, Metal Gear Solid: Snake Eater, Final Fantasy XI, Final Fantasy XII og flere andre topptitler er bare dritt da?

Sa jeg det i innlegget mitt? Nei? Gjorde jeg det? Nei. Jeg sa bare hvorfor han bør kjøpe Xbox. Gjerne han er ute etter spill som du nevnte. Ikke vet jeg. Tåpelig sagt av deg.
Uhm... Nei? Du bruker fremtiden som et argument, og da fremtiden bringer like bra, om ikke bedre spill til PS2 enn til Xbox (dette er og forblir smakssak, men...), faller dette argumentet bort. [/b]
Ja, gjerne det, men jeg står fast ved meningen min om at etter sommeren, litt utpå høsten/vinteren kommer Xbox til å toppe listene. Som du sa, det er en smakssans. Vil ikke krangle, bare uttaler meg selv. :)
 
#35
Opprinnelig skrevet av Revan+01.07.2004, 22.23-->
Opprinnelig skrevet av Alice@01.07.2004, 23.16
Opprinnelig skrevet av Revan@01.07.2004, 22.05
Opprinnelig skrevet av Alice@01.07.2004, 22.23
<!--QuoteBegin-Revan
@01.07.2004, 21.09
Nei. Hvis du heller ser litt fremover, så har du spill som Halo 2, Fable, B.C., Far Cry og flere. Nå er det ikke så mange kule spill på markedet. Sats på Xbox.

Så Gran Turismo 4, Metal Gear Solid: Snake Eater, Final Fantasy XI, Final Fantasy XII og flere andre topptitler er bare dritt da?

Sa jeg det i innlegget mitt? Nei? Gjorde jeg det? Nei. Jeg sa bare hvorfor han bør kjøpe Xbox. Gjerne han er ute etter spill som du nevnte. Ikke vet jeg. Tåpelig sagt av deg.

Uhm... Nei? Du bruker fremtiden som et argument, og da fremtiden bringer like bra, om ikke bedre spill til PS2 enn til Xbox (dette er og forblir smakssak, men...), faller dette argumentet bort.
Ja, gjerne det, men jeg står fast ved meningen min om at etter sommeren, litt utpå høsten/vinteren kommer Xbox til å toppe listene. Som du sa, det er en smakssans. Vil ikke krangle, bare uttaler meg selv. :) [/b]
:kos:


Xbox og PS2 er smakssak, rett og slett.
 
#36
Opprinnelig skrevet av Alice+01.07.2004, 23.26-->
Opprinnelig skrevet av Revan@01.07.2004, 22.23
Opprinnelig skrevet av Alice@01.07.2004, 23.16
Opprinnelig skrevet av Revan@01.07.2004, 22.05
Opprinnelig skrevet av Alice@01.07.2004, 22.23
<!--QuoteBegin-Revan
@01.07.2004, 21.09
Nei. Hvis du heller ser litt fremover, så har du spill som Halo 2, Fable, B.C., Far Cry og flere. Nå er det ikke så mange kule spill på markedet. Sats på Xbox.

Så Gran Turismo 4, Metal Gear Solid: Snake Eater, Final Fantasy XI, Final Fantasy XII og flere andre topptitler er bare dritt da?

Sa jeg det i innlegget mitt? Nei? Gjorde jeg det? Nei. Jeg sa bare hvorfor han bør kjøpe Xbox. Gjerne han er ute etter spill som du nevnte. Ikke vet jeg. Tåpelig sagt av deg.

Uhm... Nei? Du bruker fremtiden som et argument, og da fremtiden bringer like bra, om ikke bedre spill til PS2 enn til Xbox (dette er og forblir smakssak, men...), faller dette argumentet bort.

Ja, gjerne det, men jeg står fast ved meningen min om at etter sommeren, litt utpå høsten/vinteren kommer Xbox til å toppe listene. Som du sa, det er en smakssans. Vil ikke krangle, bare uttaler meg selv. :)
:kos:


Xbox og PS2 er smakssak, rett og slett. [/b]
Ja, klart at de som har PS2 stemmer på den og omvendt. ;)
 
#37
XBoX, at den tar for stor plass er jo et meningsløst argument :p .

Nå til dags kommer det ut like mange gode spill til XBoX som til PS2.

XboX er sterkere, og større, for meg er det ihvertfall ingen tvil, bare det at noen sier: Halo 2? er nok til at jeg ville kjøpt XBoX, og Fable.....!!!

Har verken XBoX eller PS2, men vet hva som er best ;)

Nei, kjøp XBoX og bryt med PS2-mengden! :kul:
 
#38
Å i det heile tatt bruke "PS2 har bedre håndkontroll" som argument er jo heilt tåpelig.
Alle som ikkje er heilt tett i pappen veit at det er ein smaksak (F.eks hater eg PS2 håndkontrollen, og elsker Xbox kntrollen)!
Å f.eks si at håndkontrollen, "Controller S" har fått bedre kritikk enn PS2 håndkontrollen derimot er noe heilt anna.

Har egentlig ikkje så god tid til å skrive, men eg får tid til å ramse opp noen positive og negative sider for begge konsollane.

Xbox:

+ Håndkontrollen har fått god kritikk (Du kan velge mellom den gamle og "Controller S")
+ Rimelig god DVD-speler
+ Harddisk
+ Bra MP3-speler
+ Mange eksklusive spel (Ninja Gaiden, Top Spin, Amped 1&2, PGR 1&2...)
+ Fire porter
+ Fin grafikk
+ God lyd
+ Kraftigste maskin på markedet

- Fjernkontrollen følger ikkje med (Du trenger den til å spele DVD-filmer), men ta det med ro. Den er ikkje dyr (Rundt 300 kr).
- Litt dyr (Kommer så klart ann på kvar du kjøper den)

Playstation 2:

+ Mange eksklusive titler (Kjem ikkje på noen, men eg veit i alle fall om noen kommende; Metal Gear Solid: Snake Eater, Gran Turismo 4)
+ Kan spele av DVD-filmer (Du treng ikkje kjøpe noen håndkontroll)
+ Fire porter
+ Grei lyd

- Ikkje spesielt god grafikk
- Mindre kraftig enn Xbox, noe som gjer at det blir vanskelig å få like god grafikk som på Xbox
- Litt dyr (Fleste plasser er den dyrere enn Xbox faktisk)

Håndkontrollane til PS2 kunne eg ikkje si noe spesielt om sida dei har fått veldig delte meininger. Vil ikkje bruke meininga mi som argument og lot dermed vere å si dei positive eller dei negative sidane.

Håper du blei litt smartere av dette og klarer å komme fram til eit endeleg val. Nå går eg og legger meg.

God natt! ;)
 
#39
Opprinnelig skrevet av Burton@01.07.2004, 23.59
Å  f.eks si at håndkontrollen, "Controller S" har fått bedre kritikk enn PS2 håndkontrollen derimot er noe heilt anna.
Egentlig ikke. Det går fortsatt som smakssak, uansett hvor god kritikk kontrollen har fått.
 
#40
Opprinnelig skrevet av Burton@01.07.2004, 23.59
alle fall om noen kommende; Metal Gear Solid: Snake Eater,
snake eater you say ?

visste ikke at det kom til ps2..
isåfall trenger jeg ikke kjøpe gamecube! :tommelopp:


edit:dette er den siste posten min på lenge..lenge nok. eg drar min veg..


ADJØ! :grine: