Xbox eller Playstation 2?

Hvem burde jeg velge?

  • Xbox

    Stemmer: 0 0,0%
  • Playstation 2

    Stemmer: 0 0,0%
  • Begge

    Stemmer: 0 0,0%
  • Ingen

    Stemmer: 0 0,0%

  • Totalt antall stemmer
    0

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#61
Med mindre du holder deg til Ratchet & Clank-spilla. Jeg fikk seriøst bennern første gang jeg startet R&C1.
 
#62
Opprinnelig skrevet av Psycho Mantis+10.07.2004, 13.16-->
<!--QuoteBegin-Aquila
@10.07.2004, 14.12
HVis økonomien strekker litt til så modder du XBOX-en, så slipper du å kjøpe flere spill til den.
Oppfordrer du til piratkopiering? :rulleøyne:
72887​
[/b]
Vis han modder x-box, så kan han sikkert spandere på seg en 120 gig harddisk ettervært også.
Da kan han bare laste ned spill og legge in på x-box :)

Er ikke lenge sia jeg skaffa ny harddisk til x-box, jeg angrer absolutt ikke. Dette sparte meg massevis av penger. :tommelopp:
 
#63
ps2 har snart en 40gb harddisk som du sannsyneig får med FFXI
kun mmorpg'er koster penger og spille over nette
sony skal oppgradere online systemet sitt tilogmed et nytt navn playstation net

hvis jeg ikke tar feil så er ikke xbx live gratis

dvd er like bra hvis du har en NY ps2 dvs en med innbygd ir mottaker.
og blir bedre hvis du bruker s-video kabel

ps2 har alle de bra spilla (halo kan fåes til pc samme med halo2 tror jeg)


så det så :tommelopp:

edit: hvis du er en modder gå for xbx ps2's DNAS system finner mod chippet ditt og netverks adapteren er verdiløs (kun hvis du spiller over net)

Edit: jeg er ikke fanboy planlegger og kjøpe xbx også :tommelopp:
 
#64
Jeg ville kjøpt xbox...

Grunnen til det er ganske enkelt at de fleste eksklusive spillene til PS2 er spill som jeg ikke vil ha,
og de spillene jeg vil ha som kommer til begge kjøper jeg heller til xbox enn PS2 pga. bedre grafikk.
Pluss at jeg syns at det er flere eksklusive spill til xbox som er bra enn til PS2.
 
#65
Jeg ville kjøpt PS2...

Grunnen til det er ganske enkelt at de fleste eksklusive spillene til Xbox er spill som jeg ikke vil ha,
og de spillene jeg vil ha som kommer til begge kjøper jeg heller til PS2 enn Xbox siden... jeg ikke har sistnevnte.
Pluss at jeg syns at det er flere eksklusive spill til PS2 som er bra enn til Xbox.

Sorry, EvilPinky, men jeg så ikke noe Copyright-symbol, og jeg er lat, trøtt og sliten, også passa det så fint :p
 
#66
Opprinnelig skrevet av EvilPinky@15.07.2004, 01.27
Jeg ville kjøpt xbox...

Grunnen til det er ganske enkelt at de fleste eksklusive spillene til PS2 er spill som jeg ikke vil ha,
og de spillene jeg vil ha som kommer til begge kjøper jeg heller til xbox enn PS2 pga. bedre grafikk.
Pluss at jeg syns at det er flere eksklusive spill til xbox som er bra enn til PS2.
75164​
det er ikke sikkert at den som skal kjpe denne konsollen
har samme smak som deg
 
#67
har lånt en ps2 og en xbox i lang tid nå.. xboxen har jeg ikke en gang tatt i, ps2'en er så gammel og slitt at den knapt kjører noe, når jeg først gidder å spille ps2 spill. Ingen av disse er konsoller jeg vil brukt penger på, men skal du kjøpe en av dem, kjøp ps2

soulcalibur 2 kjøper du på gamecube. shenmue til dreamcast.

og bare så det er sagt, fps har pent lite å gjøre på konsoll, og skal spilles på PC! halflife 2 og doom 3 på konsoll? tanken er til å grine av. har du ikke bra nok pc, stikk til en venn som har!
 
#68
Opprinnelig skrevet av MonkEboy@15.07.2004, 09.20
og bare så det er sagt, fps har pent lite å gjøre på konsoll, og skal spilles på PC! halflife 2 og doom 3 på konsoll? tanken er til å grine av. har du ikke bra nok pc, stikk til en venn som har!
75222​
ekstremt enig det blir bare ikke samme tingen
 
#69
Hm... folk er veldig ueininge her og eg har jo allereie sagt at eg heller ville kjøpt Xbox. Likvel er det noe som han som skal kjøpe bør vite; Kva for ein håndkontroll synes du er best av Xbox kontrollen og PS2 kontrollen? Dette er jo ein smaksak, men det er litt lurt å prøve begge først. Bare stikk innom ein Expertbutikk eller ein Elkjøpbutikk. Når eg kjøpte Xbox'en prøvde eg håndkontrollen i ein Expertbutikk først, og PS2 håndkontrollen fekk eg heilt tilfeldig prøvd hos ein kamerat noen veker før eg prøvde Xbox kontrollen. Eg var ikkje i tvil! Xbox håndkontrollen "Controller S" var virkelig komfortabel å plassere i hånda, men PS2 håndkontrollen var vanskelig og altfor liten å bruke. Den er ikkje forma til å plassere perfekt i hånda. Det virker som Sony ikkje tenkte på å forme den etter korlei du sansynlegvis vil plassere den i hånda.

Dette er jo så klart mi meining, men eg vil anbefale deg å få prøvd begge før du kjøper noen av konsollane (Muleg du har gjort det alt).
 
#70
Vel. Det finnes jo en del eksklusive titler til begge.

Xbox har:
Ninja Gaiden
Psychonauts
Fable
Morrowind
Star Wars KOTOR
Star Wars KOTOR II
Project Gotham Racing 1 + 2
Rallisport Challenge 1+2
Sudeki
Doom 3?
HALO 1+2
Shenmue 2
Galleon (hate it or love it)
Outrun 2
BC
etc etc

PS2 har:
Jak and Daxter 1, 2, 3
Ratchet and Clank 1, 2, 3
Gran Turismo series
The Mark of Kri 1+2
Ape Escape
Metal Gear Solid 3
Final Fantasy XII
Xenosaga series (NTSC)
Grandia Xtreme (NTSC)
Suikoden III+IV (NTSC)
etc etc

I tillegg så har man jo mange mange veldig gode titler som kommer på begge maskinen. Som regel vil disse ende opp som best på Xbox, men det kommer jo også an på hva du mener med bedre. Om grafikk er relevant, vil nok Xbox-versjonen som regel være best. Det samme gjelder surround og widescreen støtte. Noen vil kanskje synes PS2 kontrollen vil være best egnet til enkelte spill, som for eksempel sports-titler som SSX, Tony Hawk og Pro Evolution Soccer eller FIFA. Angående Xbox kontrollen, så er det mange som foretrekker å bruke disse to "triggerne" til bilspill, siden det gir mer kontroll og følelse av å aksellerere og bremse.

Prisen er jo relativt lik. Selv om man får to stykk spill med på Xbox'en som oftet, så er det jo ikke alltid disse er interessante.

Hvis muligheten er der så er begge selvsagt det beste alternativet. Du trenger selvsagt heller ikke kjøpe begge med en gang, men hvis du planlegger å ende opp med begge maskinene før eller siden, så kjøper du bare den som har de spillene du har mest lyst til å spille på akkurat nå. Ikke fremtiden.

Men hvis du ikke planlegger å kjøpe begge maskinene noensinne, så vil jeg kanskje være enig i at PS2 er det beste alternativet, selv om du da går glipp av noen virkelige perler som lett kommer opp til PS2's eksklusive titler. Men mangfoldet ligger først og fremst hos PS2.
 
#71
har jeg skrevet her før? samma det, kjøp begge...
 
#72
Opprinnelig skrevet av MonkEboy@15.07.2004, 09.20
og bare så det er sagt, fps har pent lite å gjøre på konsoll, og skal spilles på PC! halflife 2 og doom 3 på konsoll? tanken er til å grine av. har du ikke bra nok pc, stikk til en venn som har!
75222​

Kunne ikke vært mer uenig. Uansett: Så bra for deg, la vær å kjøp fps spill til konsoll da. JEG synes controller S er perfekt for fps (og bil spill).

Har du noen konsoller?
 
#73
Når skal mennesker høre på meg ;
Jeg har sagt at jeg skal ta Xbox. Ikke noe mer diskusjon rundt det.
 
#76
Kjempebra du valgte Xbox! Det er best! :tommelopp:
Du kjem til å elske Halo 2 når det ein gong kjem! Sjøl gleder eg meg som ein liten unge! ^_^

Men kven var det som sa at FPS spel ikkje har noe å gjere på Xbox? Det er i alle fall bare tull! Dessuten har eg hørt at Halo er ufatteleg bra på Xbox fordi fiendane er gjort litt treigere og litt dårligere til å treffe deg sånn at det skal vere lettere å få tid til å sikte på dei. Det er vel litt vanskeligere å treffe heilt nøyaktig går eg ut i frå sida du ikkje har mus. Dessuten går det vel litt seinere å snu seg osv.