Xbox Live-klubben

  • Trådstarter Deleted member 91
  • Startdato
D

Deleted member 91

Gjest
#1
Nå som Halo 2-klanen er mer eller mindre død, så har Xbox Live-stemningen her på forumet blitt temmelig laber, så Sulky og jeg starter denne klubben. For å fortelle litt om ambisjonene våre rundt dette:

Spillegals Xbox Live-klubb skal på ingen måte bli en "klan", per definisjon. Vi forlanger ikke at dere forlater klanen deres for å spille med oss; ei forlanger vi at dere eier en lang liste med forskjellige spill. Det holder i massevis med god holdning, en viss innsatsvilje og et live-spill eller to. Kort sagt, det vi prøver å oppnå er en klubb for alle som er lei av å spille mot fremmede amerikanere på nett, slik at vi kan spille sammen, uten det gjerne anstrengte miljøet av en klan. Hovedmålet blir at alle skal ha det hyggelig og nyte spill sammen. Men for at det skal fungere, så er det avhengig av dere, brukerbasen.

Steg 1: Spillene.
Hovedelementet bak vår lille plan. Hvilke spill vi skal spille defineres fullstendig av dere, medlemmene: I motsetning til tidligere forsøk på å organisere Spillegals Live-spillende medlemmer, så begrenses ikke hva vi skal spille til ett spill (Halo 2, for eksempel). De spillene dere vil spille er i fokus her. Leter du etter noen å spille Forza Motorsport med? Før det opp i dette emnet! Ensom på Conker: Live & Reloadeds virtuelle slagmark? Gjør oss andre oppmerksomme på det i dette emnet! For å nevne noen Live-spill vi håper å fastsette et lite miljø innenfor: Halo 2, Forza Motorsport, Conker: Live & Reloaded og Unreal Championship 2: The Liandri Conflict. Forhåpentligvis vokser brukerbasen vår til et såpass stort nivå at det finnes ihvertfall et par medlemmer som har hvert forholdsvis store Live-spill. Etterhvert som vi har fastsatt hvem som spiller hva, så gjelder det å avtale når, som bringer meg til neste steg...

Steg 2: Tidspunkter.
Dette er også noe som må defineres av dere, medlemmene, etterhvert. Etterhvert som Xbox Live-klubben får flere medlemmer, kan det kanskje fungere best med et slags ukeskjema, hvor de mest populære spillene får flest kvelder i uken. Vi kan sikkert sette opp flere spill per dag, men dette må skreddersyes (til en viss grad, såklart) etter når det passer for dere, brukerne. Et eksempel på et slikt skjema kan være:

Mandag - Halo 2 20.00
Tirsdag - Forza Motorsport 20.00
Onsdag - Unreal 2 19.00

Eller lignende. Et godt eksempel på et sted hvor et slikt system fungerer er Xbox.com: Der er det faktisk det eneste alternativet, siden de driver med en veldig stor brukerbase.
Alternativ kan vi kjøre en litt mer brukerbestemt måte for spilling, hvor vi avtaler et par dager i forveien hva vi skal spille og når.
Klart, en timeplan utelukker selfølgelig ikke å spørre i emnet en lazy sunday om noen er med på et par runder Dead or Alive: Ultimate, men (jeg snakker etter egen erfaring) så lønner det seg hovedsaklig å fastsette noen tidspunkter i forveien, eventuelt innøve en viss rutine, ihvertfall om vi har tenkt å spille ganske mange spillere om gangen. Alt dette er under konstruksjon, og det er bare å komme med forslag om hvordan dere tror det kan fungere bedre.

Steg 3: Medlemmer.

Det vil si, dere. I første omgang gjelder det å føre opp alle som har lyst til å bli med å spille Xbox Live med andre Spillegal-medlemmer, og hvilke spill dere kunne tenke dere å spille. Bare å komme med forslag på spill dere vil spille (så lenge de kan spilles over Live, selfølgelig), og gjerne når i uka/på dagen det passer for dere å spille. Målet vårt er å skape en stor database med spillere. Tenk dere Gamertag-emnet tatt til et nytt skritt.

Såh, hva tror dere? For at dette skal fungere er det viktig at alle tar initiativ og ikke bare kommer med "jeg spiller det meste, nå og da" - sett heller opp når du er sikker på at du ikke kan spille.
For å fjerne rusket av medlemmer som ikke spiller Live lengre (eller ikke er aktive på SG lengre), så vil vi gjerne at alle Live-spillende SG-medlemmer skriver seg på listen på nytt, så vi "oppdaterer" oversikten litt.

Ukeplan</span><span style=\'color:red\'>Oppdatert 05.07.




Så, la oss håpe vi kan få igang et ordentlig Xbox Live-miljø her på Spillegal. :)


Alle spørsmål, forespørsler, tips og trussler kan postes i dette emnet.
 
#2
Jeg liker idéen, og håper det faktisk forblir aktivitet rundt det hele. Vurderer også å kjøpe Unreal Championship 2. Ser at det får gode kritikker, og det virker som flere fra SG skal kjøpe det.
 
#3
Jaha. Mitt navn er da altså Jo Inge. På live kaller jeg meg Fuxorman, og jeg spiller Halo 2. SÅ DA VET DU DET.

Og jeg elsker Nicholas.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#4
Fuzer er ført opp, ditto med SirkusMartin. Jeg redigerte listen litt. Nå blir listen lengre ettersom alle med flere spill blir ført opp flere ganger, og det blir en del mer arbeid, men til gjengjeld blir det mye mer oversiktlig. Alt er alfabetisk.
 
#5
Folkens!!!!!! Kjøp spill. Her skal det spilles. Bruk penger så krampa tar dere og lommeboka kaldkveler dere i ren redsel..kremt.

Vil vil selvfølgelig ha en litt variasjon rundt dette med spillingen. Kom gjerne med anbefalinger til nye Xbox Live spill eller spill som kommer. :)
 
#6
Insty - X Insty X

Jeg er å finne på Halo 2, men hvis det blir slik at x antall folk spiller Forza, kan jeg sikkert joine de der. Så før opp Forza og Halo 2 på meg... Og FSW..

Edit: Star Wars: Battlefront, Sulky? :D Bra spill, men gigalagg..
 
#7
hmmm..enig der. Spillet er kult, men du må bare ha en bra linje som hoster.

Det hadde vært kult hvis vi kunne spilt dette spillet. Mye taktikk og sammarbeid gjør dette til et alternativ.

EDIT: Luzhi har lyst til å være med på Forza, Halo 2 og Conker(onsdag)

Før opp Conker på meg også (Mandag, Sulky) Da blir det kos.
 
#8
Liker denne ''planen'' jeg..

Spiller Halo 2 for det meste.. Og inniblant Conker: Live And Reloaded
Sett meg opp på lista du!

PS: kommer ikke på Live før 21. Juli.. er på ferie vettu! :p
 
D

Deleted member 91

Gjest
#9
Slik, nå er dere lagt til. Jeg har også redigert inn en råtten ukeplan laget i Paint. Ideen var at jeg fyller den inn med faste tider (basert på når folk er tilgjengelige), slik at folk kan titte innom emnet og se hva som spilles idag/evt. når for eksempel Forza spilles. Eller, så kan vi velge å oppdatere den et par ganger i uken, og skrive når den sist ble oppdatert - så kan vi spille litt mer på "impuls", så og si, men fortsatt ha det på planen. Skjønner? Feedback er kjempefint.

Åh, og hva det som står på planen angår: Er dere med på Halo 2 ikveld, fra 19.00 til rundt 21.00? Det er bare å komme med forslag på tider som passer dere. Sleng også opp tider dere kunne tenke dere å spille andre spill, så kan vi se hva som passer for folk. :)

Redigert: Jeg tenkte vi kunne spille noen runder Custom Games på bl.a. Turf og Sanctuary, og andre brett dere vil spille på. Vi kan spille hvilke game modes dere vil, alt fra Slayer til Oddball, for eksempel. :)
 
#10
XxErrorxX - XxErrorxX
- Counter Strike
- Midnight Club II
- Phantasy Star Online
- Project Gotham Racing 2
- Top Spin
- Midtown Madness 3
- Halo 2
- Mechassault 2: Lone wolf
- Whacked!
- XIII
- Unreal Championship
- Magic: The Gathering
- Battlegrounds
- Timesplitter 3: Future Perfect
- Full Spectrum Warrior
 
D

Deleted member 91

Gjest
#11
Og dette er alle spill du spiller ofte og rutinemessig? :confused: Og du unngikk å nevne noesomhelst annet enn hva du spiller. Når er du tilgjengelig? Har du i det hele tatt lyst til å bidra? Hvis ikke tror jeg ikke helt dette er emnet for deg. :)
 
#12
Opprinnelig skrevet av Nicholas@03.07.2005, 15.58
Og dette er alle spill du spiller ofte og rutinemessig? :confused: Og du unngikk å nevne noesomhelst annet enn hva du spiller. Når er du tilgjengelig? Har du i det hele tatt lyst til å bidra? Hvis ikke tror jeg ikke helt dette er emnet for deg. :)
238662​


nei jeg spiller ikke regelmesig men jeg kan bli med å spille når jeg ikke har noe bedre å finne på
 
D

Deleted member 91

Gjest
#13
Right. Tror du du kan svare på om du er med på Halo 2 ikveld, eller? Når ellers passer det for deg? Og hvilke spill er det du spiller for tiden? Jeg har vanskelig for å tro at alle de spillene der går på daglig omgang i maskinen din, skjønner du. :)
 
#14
Opprinnelig skrevet av Nicholas@03.07.2005, 16.16
Right. Tror du du kan svare på om du er med på Halo 2 ikveld, eller? Når ellers passer det for deg? Og hvilke spill er det du spiller for tiden? Jeg har vanskelig for å tro at alle de spillene der går på daglig omgang i maskinen din, skjønner du. :)
238669​


samme for meg.. tror ikke jeg finner på noe i dag heller .. hoff.. hater søndager..
 
D

Deleted member 91

Gjest
#15
Så du er med ikveld, altså? Finfint. Bare legg meg til på vennelisten din før kl. 19.00 så går det bra. :) I motsetning til det forrige Gamertag-emnet så er ikke dette bare en "liste", det er (som tittelen tilsier) en klubb med fokus på Live-spilling.

Da skriver jeg deg forresten bare opp på Halo 2, siden du tar slik en "samme for meg"-stilling til det hele, så kan jeg heller legge deg til når du spiller andre spill.

Redigert: Det er fint om alle som ønsker å være med på Halo2 ikveld legger Baronz0r til på vennelisten sin!

Redigert 2: Vi er nå ihvertfall åtte medlemmer som skal være med ikveld, så det skal nok bli moro. Jeg jobber med å få tak i flere hele tiden nå.
 
#16
Gla i deg, Nicholas. Idèen er på topp, og det at du tar initiativet er bare det som mangler på at vi skal klare å få dratt igang de på SG som har Live, men som ikke spiller det. Shame on you guys!

Uansett. Jeg ser du har ført meg opp på de spillene jeg har, men har glemt TimeSplitters: Future Perfect. Kanske det var med hensikt, men jeg minner deg på det.


Jeg kan ikke spille mellom klokken 6 og klokken 9-halv 10 på tirsdager og onsdager. Ellers er jeg stort sett ledig.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#17
Redigert, Affable.

Da braker det løs om et kvarter. Jeg har startet gamen nå, så da er det bare å joine meg. Jeg har sendt Friend Request til de fleste av dere tror jeg, hvis ikke er det bare å adde meg.
 
#18
Flott initiativ, så jeg kan vel alltids legge meg til på Halo 2. Det er sjelden jeg spiller på Live, egentlig, men om det blir noen faste datoer å forholde seg til, så skal jeg alltids klare å stille opp.

(Reiser forresten på ferie nå så jeg kan ikke være med de to neste ukene...)
 
#19
Er ikke LIVE tilgjengelig før søndag (10.juli). En kompis har lånt burken og kommer ikke hjem før quarten er over. Sier ifra om jeg finner en annen løsning.
 
D

Deleted member 1518

Gjest
#20
Bra oplegg selv om jeg ikke forstår det helt :/

Gamertag: Torulv

Skriv meg opp på Halo 2 og Unreal Championship 2

Hvar det sist ukes Søndag dere spillte halo 2 :( :(
FAEN :(

Også jeg som satt og spillte på den tiden også.