Xbox2?

#21
Opprinnelig skrevet av MattMan@19.01.2005, 17.21
La oss bare håpe at microsoft ofrer design og størrelse for generell innmat, slik de gjorde med xbox. Jeg har stor nok plass i TV-Bordet.  :)
165595​
Helt enig.

Kompisene mine ler når de ser den store, sorte boksen. Jeg ler når de må slette filer på memorycardet for å få plass til en save.. Design er bra, men innhold er bedre. Jeg har et TV-bord jeg gjemmer hele Xboxen inni. Der inne er det plass til strømkabelen og, som er i en strømkontakt jeg har plassert inni der. Er bare til å åpne skapet, så kan jeg skru på boxen. Genialt.

GC er fin den, men det hjelper ikke aldri så lite hvor fin den er, når det ikke er plass til HD og sånne greier inni.
 
#22
Ahh.. slutt å rakke ned på Gamecube fordi den er sexy, alle vet at det er verdt å ofre en nett sum av 300kr for et stort memorycard, som igjen holder the sexiness oppe.
 
#23
*oppgitt*

Leste du hva jeg skrev? Hadde jeg reist mye på hytter og slikt, så hadde jeg sikkert kjøpt en GC. Med et stort memorycard, selvsagt.

Men når den likvel skal gjemmes bort i et TV-skap, da er det ikke vits meg en GC. Xboxen er kraftigere, og mye mer avansert. Tenk DS - PSP. DS er en fin liten sak, med to skjermer, touch og greier. Genialt oppsett med klokka og datoen og, det må jeg si.

Men PSPen er mer avansert. Den er mer en en liten konsoll. DS er en liten konsoll, på samme måte som GC er det. Xbox kan man gjøre så utrolig mye mer med. [Les: Chippe, lett gå på nett]

Xbox er kraftigere. Størrelsen på kontrollene og maskinen er diskutabelt, men hvis du er misfornøyd med størrelsen på konsollen, da anbefaler jeg deg å kjøpe GC. Men som jeg har skrevet, gjem den heller vekk i et skap eller noe. Er så møkklei av folk som klager på kontrollene. Eh, hørt om den lille? Kommer ikke på navnet, tror det er noe med "Kontroller S". Forgive me if I'm wrong.

Håper du lærte litt nå. GC og DS er to ypperlige spillmaskiner. Men i mine øyne så er det alt de er. Xbox og PSP er mer avansert. Lissom, hvis du ser på designet.. Xboxen er dritstygg, men den er avasert og kraftig. Aldriu hørt uttrykkene "det er innsiden som teller" når man snakker om folk og sånt.. Men når du ser etter ei jente, så vil du jo ha ei som er litt fin og. Jeg tror aldri det vil komme en perfekt konsoll. PS2en har mange spill, men grafikken er.. ikke fullt så god. GC har også mange bra spill, men du skal lete lenge hvis du skal finne ett bra multiplayer-spill til den konsollen. Xbox har ikke mange spill, men til gjengjeld så har den gode spill.

Fikk ut litt hva jeg mener her. Alle har foskjellige meninger, og dette er mine. Det kan egentlig ikke diskuteres, om den ene konsollen er bedre enn den andre. Tilgi meg for skriveleifer i dette innlegget, gidder ikke å lese gjennom alt.
 
#24
Opprinnelig skrevet av Revan@19.01.2005, 07.12
*oppgitt*

Leste du hva jeg skrev? Hadde jeg reist mye på hytter og slikt, så hadde jeg sikkert kjøpt en GC. Med et stort memorycard, selvsagt.

Men når den likvel skal gjemmes bort i et TV-skap, da er det ikke vits meg en GC. Xboxen er uansett kraftigere, og mye mer avansert. Tenk DS - PSP. DS er en fin liten sak, med to skjermer, touch og greier. Genialt oppsett med klokka og datoen og, det må jeg si.

Men PSPen er mer avansert. Den er mer en en liten konsoll. DS er en liten konsoll, på samme måte som GC er det. Xbox kan man gjøre så utrolig mye mer med. [Les: Chippe, lett gå på nett]

Xbox er kraftigere. Størrelsen på kontrollene og maskinen er diskutabelt, men hvis du er misfornøyd med størrelsen på konsollen, da anbefaler jeg deg å kjøpe GC. Men som jeg har skrevet, gjem den heller vekk i et skap eller noe. Er så møkklei av folk som klager på kontrollene. Eh, hørt om den lille? Kommer ikke på navnet, tror det er noe med "Kontroller S". Forgive me if I'm wrong.

Håper du lærte litt nå. GC og DS er to ypperlige spillmaskiner. Men i mine øyne så er det alt de er. Xbox og PSP er mer avansert. Lissom, hvis du ser på designet.. Xboxen er dritstygg, men den er avasert og kraftig. Aldriu hørt uttrykkene "det er innsiden som teller" når man snakker om folk og sånt.. Men når du ser etter ei jente, så vil du jo ha ei som er litt fin og. Jeg tror aldri det vil komme en perfekt konsoll. PS2en har mange spill, men grafikken er.. ikke fullt så god. GC har også mange bra spill, men du skal lete lenge hvis du skal finne ett bra multiplayer-spill til den konsollen. Xbox har ikke mange spill, men til gjengjeld så har den gode spill.

Fikk ut litt hva jeg mener her. Alle har foskjellige meninger, og dette er mine. Det kan egentlig ikke diskuteres, om den ene konsollen er bedre enn den andre. Tilgi meg for skriveleifer i dette innlegget, gidder ikke å lese gjennom alt.
165637​

Huff.. at du klarer å skrive så mange meningsløse argumenter utifra en post som besto av en setning. Jeg vet at det er dine meninger, fred på jord og den regla der, men når meningene dine ikke holder vann så burde du ikke mene det, i hvert fall ikke for offentligheten.
 
#25
Skal si det enklere da.

Hva er vitsen med en smooth liten GC, når du likvell kan gjemme den store, fæle Xboxen vekk i ett skap. Det er mitt argument. GCen er bare en spillkonsoll. Xboxen er en datamaskin, og en veldig kraftig spillkonsoll. Men når du tenker på størrelsen, da nytter det ikke å argumentere med deg.
 
#26
Må jeg argumentere imot deg? Du eier jo deg selv.

For det første så argumenterer jeg ikke på størrelsen, jeg bare påpekte at GC ikke bare hadde designet som en positiv ting (mange klager faktisk på GCens barnslige design). Du derimot, lener argumentasjonen på grafikk men ikke spillene til maskinene. Hva slags argumentasjon er det? Dessuten er ikke X-box så veldig mye kraftigere en GC, noen hevder også at GC yter mer en de X-box i enkelte tilfeller.
Så, igjen, din argumentasjon holder ikke vann.
 
#27
GC er en barnekonsoll. Den er ikke avasert. Småunger spiller på den.

Xbox er avansert og kraftig. Den har HD, og har mange flere muligheter enn GC. Men det er jo en selvfølge, når den er laget av Microsoft.

Jeg trodde vi var ferdige med design-diskusjonen. Det at GCen ser smooth ut er et pluss, men jeg ville heller hatt en stygg konsoll som yter veldig godt, enn en som ser smooth ut, men bare er.. en spillekonsoll. Det leder oss til GCen.

Jeg argumenterer om innholdet i spillmaskinen.
 
#28
Du nevner også at Gamecube er en barnekonsoll, hvorfor drar du slikt opp fra ræva de med din alder som bakgrunn? Seriøst, mange voksene spiller GC framfor X-box fordi den er "enkel" eller ikke avansert. Jeg skjønner poenget ditt; utseende har egentlig ikke noe å si, det er heller ikke det jeg sier er feil. "OoO.. mn X-box har HD!!11 Å dn hr bra grafikk sm bare vokksenne spilelr!!"
 
#29
Opprinnelig skrevet av Revan@27.11.2004, 23.18
Xbox 2 tror jeg er ganske så usannsynlig det blir noe av. Var jo et rykte om at de skulle fjerne harddiscen i Xbox 2, hvis det blir noe av den. Jeg synes at det som gjør at Xboxen skiller seg ut, er pga. harddiscen. Utrolig deilig å slippe memorycards. (Leif?)
142135​
Ryktet var at de skulle komme med 3 versjoner av xbox 2. Den ene skulle være uten harddisk, den andre skulle være med harddisk og den tredje skulle være som en PC.
 
#30
EvilPinky: Det var tåpelig sagt av meg. Angrer nå i ettertid at jeg kom med den kommentaren.

Freezar: Jeg er en unge, ja, men jeg foretrekker Xbox. Voksne spiller den gjerne, men de fleste jeg kjenner synes at den er for barnslig. Lag litt mer spill som Metroid Prime, sier nå jeg. Den har så lite utvalg av gode multiplayer-actionspill. Du skal lete lenge for å finne actionfylte skytespill til GCen, og de fleste du finner, de er til de andre konsollene også. Jeg mener at Nintendo bør satse hardere, og lage flere actionspill.
Seriøst, mange voksene spiller GC framfor X-box fordi den er "enkel" eller ikke avansert.
Ja, men mange voksne spiller Xbox fordi den er avansert. Jeg tror, at hvis vi hadde tatt en test i verden, så hadde flere voksne eid en Xbox. Det er hva jeg tror. Men Nintendo er et kjent merke, med mange kjente spill.

Det går ikke ann å diskuteres, som jeg prøver å gjøre nå. Det handler om smakssanser, og om hva folk liker. Jeg liker en kraftig maskin, men noen gode titler. Fordi jeg har ikke penger til å kjøpe en haug med spill, så hvor mange spill som finnes til hvilken konsoll, det er uvesentlig for meg. Jeg liker Xbox, du liker GC. Jeg skal legge til at det er vanskeligere for meg å argumentere når det skal på papir. Jeg glemmer faktisk av og til å nevne noe viktig, fordi jeg har tenkt meg det i hodet.
 
#31
Opprinnelig skrevet av Revan@19.01.2005, 08.07
EvilPinky: Det var tåpelig sagt av meg. Angrer nå i ettertid at jeg kom  med den kommentaren.

Freezar: Jeg er en unge, ja, men jeg foretrekker Xbox. Voksne spiller den gjerne, men de fleste jeg kjenner synes at den er for barnslig. Lag litt mer spill som Metroid Prime, sier nå jeg. Den har så lite utvalg av gode multiplayer-spill, og tøffe spill...
Sånn ca. der slakta du deg selv...
 
#32
Skal redigere det. Tåpelig sagt av meg. Igjen var det noe annet enn det jeg tenkte som kom ut.

Action-spill. Det er ingen fete action-spill til GCen. Xbox har en god del, som Halo og Halo 2. Men der er det smaken min som gjelder. Det store poenget mitt er at jeg liker action-spill, store skytespill. Hvorfor kalles GCen for en barnekonsoll? Nettopp. Den mangler de gode skytespilla du finner til PS2 og Xbox. Og derfor liker jeg den ikke.
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#33
Opprinnelig skrevet av MattMan@19.01.2005, 17.21
La oss bare håpe at microsoft ofrer design og størrelse for generell innmat, slik de gjorde med xbox. Jeg har stor nok plass i TV-Bordet.  :)
165595​
Jeg håper både PS3 og Xbox 2 blir vesentlig mindre enn PS2 og Xbox er. Når jeg ser PStwo lurer jeg veldig på hvorfor PS2 er så stor og stygg som den er, og det eneste svaret jeg kommer fram til er at de ikke tok seg til til å spare på plassen før den ble utgitt. Ideelt sett hadde PStwo kommet umiddelbart, men det er ikke mulig i en prøve og feile-bransje. :(
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#34
Opprinnelig skrevet av Revan@19.01.2005, 19.43
GC er en barnekonsoll. Den er ikke avasert. Småunger spiller på den.
Jeg trodde du spillte Xbox jeg... :ler:

Xbox er avansert og kraftig. Den har HD, og har mange flere muligheter enn GC. Men det er jo en selvfølge, når den er laget av Microsoft.
Hvilke flere muligheter? Utdyp gjerne.

Jeg trodde vi var ferdige med design-diskusjonen. Det at GCen ser smooth ut er et pluss, men jeg ville heller hatt en stygg konsoll som yter veldig godt, enn en som ser smooth ut, men bare er.. en spillekonsoll. Det leder oss til GCen.
Hvor godt en konsoll yter er jo opp til spillutviklerne og hva de klarer å presse ut av den. Alt er relativt. ;)
 
#35
Jeg trodde du spillte Xbox jeg...
Ha-ha. Jeg liker action. Zelda, Mario og alle disse koselige skapningene til Nintendo er fine de, men mange spennende eventyrspill. Men jeg vil ha skyting. Mens alle andre satt og spilte Zelda og Mario på N64, så spilte jeg diverse skytespill til PC og PlayStation.

Hvilke flere muligheter? Utdyp gjerne.
Modding, lett for å gå på Live.. ja, du vet det sikkert selv. Det sier seg selv når Microsoft har laget konsollen. Som du sikkert vet, så har Microsoft mye med PC å gjøre. Dermed er Xbox en slags konsoll-PC. Jeg tror GC hadde tjent på å ha like lett Online/Live-muligheter som Xbox. Jeg vet ikke om mange som spiller Online med GameCube.

Hvor godt en konsoll yter er jo opp til spillutviklerne og hva de klarer å presse ut av den. Alt er relativt.
Jeg sammenlignet Xbox og GC, silly. ^_^
 
#36
Opprinnelig skrevet av Revan@19.01.2005, 19.56

Modding, lett for å gå på Live.. ja, du vet det sikkert selv. Det sier seg selv når Microsoft har laget konsollen.


165735​
Nei, jeg vet ingenting om Xbox. Vennligst forklar
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#39
Opprinnelig skrevet av Revan@19.01.2005, 21.05
Nå skal jeg stille ett enkelt spørsmål, som bare krever "ja" eller "nei" svar.

Har du Xbox?
165748​
Nå skal jeg stille deg et ganske enkelt ja/nei-spørsmål.

Har du i det hele tatt peiling på hva du snakker om?

Spørsmålet er retorisk, og svaret er selvsagt nei. Ikke bare viser du total mangel på innsikt i dette emnet, men presterer også å argumentere mot deg selv ørten ganger. Gratulerer, du har klart det igjen.

Opprinnelig skrevet av Revan@19.01.2005, 20.56
Hvor godt en konsoll yter er jo opp til spillutviklerne og hva de klarer å presse ut av den. Alt er relativt.
Jeg sammenlignet Xbox og GC, silly. ^_^
165735​
Nei jasså, sier du det? Jeg trodde vi snakket om ZX Spectrum VS. de gammeldagse, enarmede bandittene man fant på sjuskete ølbuler før andre verdenskrig.

Hør her, gutt. Du har ikke noen som helst peiling på teknologi. Det beviste du ved å si at, og jeg siterer:
GC er en barnekonsoll. Den er ikke avasert. Småunger spiller på den.

Xbox er avansert og kraftig. Den har HD, og har mange flere muligheter enn GC. Men det er jo en selvfølge, når den er laget av Microsoft.
"Avansert og kraftig" ja. Jeg strevde virkelig for å ikke le meg skakk her, men den kampen tapte jeg.
 
#40
Selvsagt er det retorisk. Jeg vet at Neocon ikke har Xbox. Men hva i helvete gjør han i dette delforaet/seksjonen da?