Xbox2?

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#41
Du mener at han ikke får lov til å snakke om oppfølgeren siden han ikke eide Xbox?
 
#42
Opprinnelig skrevet av Vanguard+19.01.2005, 20.13-->
Du mener at han ikke får lov til å snakke om oppfølgeren siden han ikke eide Xbox?
165762​
[/b]
Når var det han snakket om Xbox 2? Nei, det ser jeg ikke.

Er du ikke enig? GC er ikke for småunger, den kommentaren angrer jeg. Men du trenger ikke å være særlig smart for å skjønne at Xbox er en mer avasert konsoll enn GameCube. Xbox kan linkes med andre Xboxer, noe som er genialt. Skulle ønske at jeg oppdaget dette før. Xbox har HD. Da slipper man memorycard. Xbox er nærmest en PC. Laste ned spill fra nettet.. Hvis du har chippet den, selvsagt. Enda en ting du kan gjøre med den.

Poenget mitt er at GCen ser smooth ut, men den er ikke noe mer enn det. Og en haug med populære karakterer.

<!--QuoteBegin-MattMan

La oss bare håpe at microsoft ofrer design og størrelse for generell innmat, slik de gjorde med xbox. Jeg har stor nok plass i TV-Bordet.
Her startet diskusjonen. Jeg er helt enig med MattMan her, fordi de fleste som har Xbox, har nok innsett at det ikke er noe genial pakke-med-seg-i-sekken-for-hyttetur-konsoll. Det går heilt greit, men da kan du like så godt kjøpe deg en GC.
 
#43
Wee hoo. Jeg startet.

Uansett, så drit nå langt opp i hvilken konsoll som er sterkest, så lenge de kan holde de spillseriene du liker best uten tap av framerate, ekle kontroller eller dårlig lyd. Design kan jeg ikke bry meg mindre om. Selv om gamecube kanskje er svakere i hardware har den mange titler som er helt suverene. Revan, slutt å misforstå.
 
#44
Edit: dette var til Revan, alt sammen (!):

Faktisk tror jeg Xbox er den minst "avanserte" konsollen, siden de to andre i alle fall ikke er basert på utdaterte pc-komponenter, men designet fra bunnen og opp. Du vet ikke helt hva du mener. Finn ut selv hva du mener først, før du begynner å diskutere.

Ja, og dette emnet handler om Xbox2, så jeg skjønner ikke helt hva du prøver på.
 
#45
Opprinnelig skrevet av Revan+19.01.2005, 19.07-->
EvilPinky: Det var tåpelig sagt av meg. Angrer nå i ettertid at jeg kom  med den kommentaren.
[/b]
Opprinnelig skrevet av Revan@19.01.2005, 19.26
Skal redigere det. Tåpelig sagt av meg. Igjen var det noe annet enn det jeg tenkte som kom ut.
<!--QuoteBegin-Revan
@19.01.2005, 20.25
Er du ikke enig? GC er ikke for småunger, den kommentaren angrer jeg.
Du har angret på mye i det siste :p
 
#46
hele diskusjonen er bygget på noe vi håper. Ser at jeg har gått ut til dypt vann nå, så jeg skal ikke si noe mer. Har GC noen av de mulighetene Xbox har? Jo, Online. Men jeg vet ikke om mange som spiller GC Online. Nei, det betyr ikke at det ikke er andre som spiller Online. Men Online til GCen er ikke like kjent og populært som Xbox Live.

PS2 og GC er mest "avanserte", ja. Det er fordi de er spillkonsoller. Dette er en harddisk, en data laget som en spillmaskin.
 
#47
Ok...

Nå har jeg satt meg ned, og faktisk pint meg selv gjennom postene dine Revan.
Det er klinkende klart at du faktisk ikke aner hva du snakker om, om kommer med standardiserte kommentarer fradin aldersgruppe (jeg hendviser såklart til (bla.) kommentaren om at GC er en barnekonsoll).

For det første: Vannskelighetsgrad.

Nå for tiden har ingen spillprodusenter klart å oppholde vannskelighetsgraden sin slik den var før, nå bruker man gjerne noen par dager på et spill, før brukte man uker. Her er, i motsetning til spill på de andre konsollene, GC god å ha. Vis du vil spille et RPG som varer litt over 4 dager, har du Zelda, er du glad i multiplayerspill, eller et anderledes slossespill, har du SSBM. Som både krever mye tid og ferdighet for å klare. På actionfronten har du grisevannskelige spill som Metriod (1 og 2), RE serien såklart. Killer 7 må også nevnes. På racingdelen er jeg ikke så aktiv, men tittler som Mario Kart (OH NOEZ, grønt gress, så barnslig!) er både vannskelig og ekstremt gøy.

Igjen, du sier at konsollen er barnslig? Jeg har sett den klønete spillingen din over Live, og kan med hånd på hjertet si at du hadde hatt problemer med de fleste av disse spillene.
"Voksenspill" som dere kaller dem, har GC nok av (Killer 7, RE, Metrioid og flere), krevende spill har den tydligvis nok av, spill som ekkle småunger ikke klarer altså.

Over til ytelse. Skal man se på det rent tekniske, så er såklart Xbox kraftigere. men det hjelper lite når det er fåtall av spill som presser boxen til sitt ytterste.

PC-konsoll sier du? Jeg kjøper konsollene mine til å spille på, og PCen min til å gjøre "PC-ting" på. Skal jeg se film, har jeg TV-ut på skjermkortet mitt, noe de fleste skjermkort har nå. Skal jeg spille musikk, har jeg stereoen min. Og vis du ikke får noia av å ikke ha Linux på xbox, er det ikke stort mer du kan gjøre.

Kanskje nintendo skulle hatt flere online-spill. Men når man tenker over det. Betaler man kunn 2 lapper mindre for Live enn man gjør for en bredbåndsadapter til cuben.

Mer kommer senere, nå har jeg en økonomilekse jeg må gjøre.
 
#48
Opprinnelig skrevet av Revan@19.01.2005, 20.47
hele diskusjonen er bygget på noe vi håper. Ser at jeg har gått ut til dypt vann nå, så jeg skal ikke si noe mer. Har GC noen av de mulighetene Xbox har? Jo, Online. Men jeg vet ikke om mange som spiller GC Online. Nei, det betyr ikke at det ikke er andre som spiller Online. Men Online til GCen er ikke like kjent og populært som Xbox Live.

PS2 og GC er mest "avanserte", ja. Det er fordi de er spillkonsoller. Dette er en harddisk, en data laget som en spillmaskin.
165791​
Bare fordi den har harddisk betyr det ikke at den er en datamaskin.

Eksempel på ting som har harddisk, men ikke er datamaskiner:
* iPod (og andre harddiskbaserte MP3 spillere)
* Paraboltunere med harddisk (bortsett fra DreamBox som i bunn og grunn er en Linux basert PC med tuner funksjon :p )
 
#49
Jeg har sett den klønete spillingen din over Live, og kan med hånd på hjertet si at du hadde hatt problemer med de fleste av disse spillene.
Den var helt unødvendig. Det vet du selv. Du har sett meg i Halo 2.

Jeg sier mye dumt, men hvis dere hadde lagt godviljen til, så hadde dere sikkert sett hva jeg mente. De fleste skjønner sikkert hva jeg mener, men måten det kommer frem på - av meg - er forjævlig. Det vet jeg selv, men jeghar det lett for å rote meg bort når jeg skriver noe.

Jeg føler at GCen ikke har mange actionspill jeg kan satse på. Det føler jeg med Xboxen, og det er grunnen til at jeg valgte den. og det er jeg glad for. Xboxen er kraftigst, ja. Men fåtall meg spill som presser den? Der er jeg enig. Men de få spillene du sier som presser den, de er godt laget. Og for meg så betyr det ikke så mye hvor mange spill som er til hva. Fordi jeg tjener ikke penger nok til å kjøpe en haug med spill.
 
#50
Er du klar over hvor selvmotsigende du selv er? Først sier du, sitat:

"jeg føler at GCen ikke har mange actionspill jeg kan satse på. Det føler jeg med Xboxen, og det er grunnen til at jeg valgte den. og det er jeg glad for"

Får å så si, sitat: "Men fåtall meg spill som presser den? Der er jeg enig. Men de få spillene du sier som presser den, de er godt laget. Og for meg så betyr det ikke så mye hvor mange spill som er til hva"

DU starter medå si at GCen er mangelfull fordi den har få actionspill, for å så hjelpe Xbox opp på beina ved å si at du velger kvalitet ovenfor kvantitet?

Nei, det var ikke unødvendig av meg, jeg vet hvordan du spiller, og jeg tviler ikke på at måten du spiller Halo på, gjennspeiles i måten du spiller andre spill på..
Og til slutt så er jeg, og sikkert mange andre, møkk lei hva du "angrer" på, du får faen meg ta litt ansvar og stå for hva du skriver.
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#51
Opprinnelig skrevet av Revan@19.01.2005, 22.04
Jeg sier mye dumt, men hvis dere hadde lagt godviljen til, så hadde dere sikkert sett hva jeg mente.
Vi ser hva du mener, det er bare det at det du sier er helt bak mål.

De fleste skjønner sikkert hva jeg mener, men måten det kommer frem på - av meg - er forjævlig. Det vet jeg selv, men jeghar det lett for å rote meg bort når jeg skriver noe.
165800​
HVORFOR I HELVETE POSTER DU DA?
 
#53
Hør nå her, jeg sier ingeting om spillferdighetene dine. Jeg sier at du spiller klønete, men du er sikkert flink. Det jeg mener er at det finnes flere spill på GCen hvor man ikke kan spille så særegent, eller klønete som jeg ville kalle det.
 
#54
Gamecuben har høyere specs enn PS2 så hvorfor er den lite avansert?
Hvordan kan du komme til konklusjonen at Gamecuben er lite avansert fordi den har en del spill som appelerer til barn?
 
#55
Dette er morsomt, jeg trodde Revan hadde forstått at han hadde tapt diskusjonen etter sine selvmotsigende poster imot mine argumenter, men der tok jeg feil. Han er like keen som broren min (på samme alder) på å vise at han har rett igjennom siltynne argumenter. Morro i starten, kjedelig i lengden.

Men nå må jeg stikke, ser at eXploSer leser dette emnet, så jeg må poste Feel the Magic til han før jeg bryter avtalen. Noe sånt.

BTW: tror jeg kommer til å stappe siggen min full av Revans morsomme "argumenter". :D
 
#58
Siste rykte angående Xbox360 er dette bildet. Det skal vistnok være et skjermbilde fra et kommende spill på Microsofts neste konsoll. Dette hentet jeg fra TeamXbox forumet, om noen skulle lure.



Edit 27.02.05:
Bilde av Xbox360, selvsagt fake, men interresant uansett. Wildest design ever, spørr dere meg, om dette hadde vært fakta:





Og power-knappen:

 
#59
Mongis. Det første bildet av fjeset var fint. Ser nesten helt ekte ut. Grafikken kommer nok til å bli så bra, det kan jeg nesten garantere. Den Xboxen du viste bilde av, den var stygg. Og utrolig fake. Dog litt spesielt design, men likevel stygg.

Lurer på hvordan de tre versjonene av Xbox 2 kommer til å se ut. Jeg vil personlig ha den med harddisk. Skal visst komme en computer-greie og en helt vanlig konsoll, hvis dere skjønner.

Keep the pictures cummin', Mongis.