[NX] Zelda: Breath of the Wild

demake

Seksuelt godteri
#41
Ja, denne spillen. Har alltid hatt et ambivalent forhold til open world spill, men dette? Jeg elsker det! Det er så mye peeeeeeent å se overalt! Og det er vanskelig! Trudde jeg kom til å savne vanlige dungeons og Zelda-formelen, men nei.

Eneste jeg har å utsette er at inventory er så lite og blir fullt hele tiden. Fant en korok daddy som gav meg flere item slots i bytte mot korokfrø, men han er ikke lengre der jeg fant han og frøa brenner i lomma.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
#42
Burde aldri ha lest tråden her.

Hyperdriven blir utbrent, merker jeg blir mindre og mindre gira ettersom jeg ikke tror det kan leve opp til Nintendhypen
 

Lodin

Der Waaaah
#43
Klatra opp på et digert jævla fjell i morges og fryser nesten ihjel selv med vinterjakke. Har noen chillimåltider som gir resistense mot kulde, men spørs om de holder. Burde kanskje forutsett at å valse rundt i -25 ikke er særlig holdbart i lengden. :sukk:

Fikk meg sånn ellers endelig skikkelig farge på klæra mine. Var på tide.


Også traff jeg en great Fairy og vel... Tingle's Drag Race much?

Egentlig er sålangt det eneste negativet i mine øyne at slåssinga ikke er like engasjerende. Savner å kunne angripe på forskjellige vis i forhold til hvilken retning man beveger seg i. Har vel noe med hvor mange forskjellige våpenarter man kan bruke.
Jo også er WiiU-padda rimlig sløst med. Funker forsåvidt fint å spille med bare den, men gjør man det på TV bare blinker det irriterende på skjermen. Snudde den vekk så jeg slipper å se det. Jeg tar meg en bolle om det ikke ganske lenge var kart og inventory der, men sjefene høyere opp fikk det fjerna så versjonen ikke skulle ha noen fordelerer i forhold til Switch.
 
Sist redigert:
#44
@demake: Jeg og møtte han, men han sa til meg at han stakk til Korok Forest (ellerno) når jeg ga han det andre frøet. Hvor enn det er. Ellers, passer perfekt at dama er sjuk denne helga kjenner jeg, så jeg har unnskyldning til å sitte inne å prompe. *spille mer*
 

Lodin

Der Waaaah
#45
Har jeg nevnt at Ulve-Link eier? Han følger med meg som en flink bisk og finner fine ting og hjelper meg med drapsdreping.
Visste det var en grunn til at jeg kjøpte twilight Princess med den amiiboen. ^^

 
#46
Åååååååååååhh som eg så gjerne skulle spelt dette i morgen men kan ikkje siden eg ikkje har det!! Makan ass. Kan hende mandag blir dagen eg speler på jobb, da.

Har de testa nødladere på den enda?
 
#49
Har de testa nødladere på den enda?
Fra Eurogamer:
On the positive side, plugging a powerbank into the Switch causes the console to recharge faster than it depletes its own battery even in a stress test scenario with brightness and volume maxed. It's a good start, and means the console power gauge holds at 100 per cent for as long as the powerbank lasts. However, it takes only four hours and 13 minutes to wear through the external battery, before Switch defers to its own solution. In total that combines to six hours and 50 minutes, a decent overall time, but for the extra weight and wiring involved we'd hoped for much more. Of course, results may vary based on brand and quality, and so the search is now on to find a power bank that will indeed deliver battery life from the Switch in line with the rated capacity.
 

Lodin

Der Waaaah
#52
Og så fikk jeg endelig svar på det evige spørsmålet; What if Zelda was a girl?
Jeg flirer meg ihjæl.
 

demake

Seksuelt godteri
#53
Herreguuuuuuud! Ja, så jeg har drept en av hovedbossene i spillen da, og etter det fikk jeg verdens beste ability. Uten å spoile noe: bare stikk til den digre greia du ser på himmelen og gjør det du må for å komme opp i den den. Eier!

Finner fortsatt ikke korok-far og ser ikke stedet på kartet. Sikkert i en av provinsene jeg ikke har utforska enda.

Herregud så enormt Hyrule er.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#54
Jeg har funnet Hestu to ganger (kalte hesten min også for Hestu btw), men det er fortsatt ikke nok plass. Våpnene er laget av glass...

Er kommet til en boss, men må stikke et sted og kokkelere en del før dette blir dugandes. Steike, det er et overraskende vanskelig Zelda det her.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#55
Jeg liker videospill bedre nå enn jeg gjorde på torsdag. Har ikke slått på PC-en før nå i helga, det skjer sånn cirka aldri. Jeg liker at våpnene blir ødelagt så fort, tvinger meg til å improvisere, planlegge, utforske. Sånn cirka alle mekanikkene i hele spillet er retta inn mot det. Synes litt synd på Ubisoft akkurat nå, siden sjangeren de har brukt det siste tiåret på å konsolidere de aller fleste spilla sine innenfor nå er blitt definert av det første open world-spillet Nintendo noensinne har laget. Bare litt synd da, siden de har sørga for open world fatigue hos meg for lenge siden, og sikkert hos mange andre også.

Uansett da. Akkurat nå er dette det beste spillet noensinne, ferdig snakka. Får se om det holder seg, men jeg ser ikke for meg at designerne fant ut at jo dere, etter noe som vel må være verdenshistoriens sterkeste start i et spill noensinne så får vi vel sørge for at resten blir en gedigen skuffelse.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#56
Alright, fikk endelig knekt den bossen i går kveld etter å ha avreagert en times tid med Path of Exile. Det var bossen i ørkenen, for de som vet hva jeg snakker om:

Det guddommelige kamelbeistet til Urbosa. Jeg fikk etter hvert til første og andre fase av bossen uten problemer. Første fase er lett å få til flurry attacks på fordi timinga er så konsekvent: 1-2-3-dodge null stress. Men i tredje fase synes jeg faktisk spillet blir urettferdig! Der får han lightning på våpenet sitt, så hvis du bommer én gang på dodginga mister du våpenet og skjoldet ditt. I tillegg kan du blir angrepet igjen før Link får stablet seg på beina. Det var noen ganger jeg ble chainstunned til døde. Ikke nok med det, det er nå flere forskjellige animasjoner han gjør etter de tre flickerne, alle med forskjellig timing. Kona hoppet og jublet i sofaen da jeg endelig tok den...

Over til generelle inntrykk. @Yetipants er inne på noe. Samme dag som BotW kom det en ny league i Path of Exile, et spill jeg har spilt nær religiøst det siste året. Det har jeg spilt i et kvarter, mens jeg har brukt nær hele helga på Zelda. Det er helt utrolig hvordan Nintendo greier å lage noe så stort og fullkomment i sitt aller første forsøk på en åpen verden. Spillet er nydelig både nært og fjernt. Ggodt jobbet med å få til nær uendelig sikt her, utsiktene er til å miste pusten av.

Jeg liker også at de har tatt seg tid til å bry seg om detaljer som gjør verdenen levende. Jeg skulle flytte en spesiell flamme et godt stykke og tente på noen lanterner på veien for å ikke brenne opp fakkelen min (klassisk Zelda-triks). Ved siden av en av lanternene er det en benk der det sitter en fyr. Når du skal fyre opp en fakkel ved hjelp av en flammen slår du rett og slett til en gang, så jeg var nære ved å dælje til fyren som satt der og nøt utsikten. Det fikk han til å skvette som ei støkk katte med et herlig lite hyl.

Jeg har nå tatt to av de fire første bossene du dirigeres til etter starten, og hjelpes jeg er hekta!
 
#57
Tror kanskje det jeg liker best med spilt er at det forklarer deg så lite. Som hele matlagingsgreia, hvor man blir fortalt at maten får flere egenskaper om man steker den, men aldri hvordan man gjør det.

Men! Hvor er den awesome Zelda-musikken min? Foreløpig har det stort sett vært bakgrunnsklimpring der jeg har beveget meg.
 

demake

Seksuelt godteri
#58
Altså, veien opp elven til Zoras Domene? Det er godt jobba å få en halvtimes gåtur i striregnet til å føles så magisk.

Har også tatt den bossen Buggz snakka om. Kjære vene, han var en hard nøtt å knekke. Og stedet han var på gjorde meg svimmel.

Har noen sett de derre enorme dragene? Har sett fire stykker. Jeg tror i alle fall at det er forskjellige drager, for én av dem var veldig annerledes (den var på toppen av et høyt fjell i øst, og var åpen for nærkontakt).

Har fortsatt ikke funnet Korok-far. Verdenen er så enormt stor :psyduck: , så om noen kan peke meg i riktig retning hadde det vært fint. Jeg er desp for mer plass i ryggsekken.

Har også lyst å møte flere great fairies, så om noen har sett noen, holla at me.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#59
Jeg fant Korok-far to ganger.

Første sted var
like bak passet når du fortsetter gjennom Kakariko Village
 

demake

Seksuelt godteri
#60
Jeg fant Korok-far to ganger.

Første sted var
like bak passet når du fortsetter gjennom Kakariko Village
Det var der jeg fant han også.
Og andre sted?