[NX] Zelda: Breath of the Wild

Novastrum

Feminist-elitist
#82
Ok, så da har jeg bestemt meg for at det blir Zeldaings i dag. Klarer ikke motstå hype lenger. Noen som har forslag til hvor de kan ha dette spillet fysisk til Wii-U i Oslo kentrum? (noen som har sett det typ i går?)
Hei, naive fortids-Nova.

Hehe. Nintendo-guden har en overraskelse til deg. Er overraskelsen at de ikke har sendt ut nok fysiske kopier av årets mest etterlengtede spill til norske butikker? Neida, det ordner seg. Vi lever i en verden med internett, og spill selges enkelt over internett. (LOL)

Første forsøk på nedlasting og installasjon av Zelda til Wii-U:
  • Vet at spillet tar ca. 13 GB, så jeg planlegger å flytte ut ca 14 GB til en minnepinne, slik at jeg får over 16GB ledig på systemdisken, det bør holde i massevis.
  • Flytter to spill til tom 32 GB minnepinne, minnepinne får ca 16 GB ledig (etter formatering, etc.)
  • Går til eShop og kjøper spillet for ågerpris (dyrere enn fysisk - fordi. grunner.)
  • Forbereder meg på lang nedlasting.
  • OK ... 2 timer for å laste ned 10 GB med 70 mb-linje. Greit nok, liten irritasjon, men det går greit, kan chille litt imens.
  • men hva faen... en day one patch på 2,5 GB? Ok... ugreit, men vi klarer det.
  • Driver rundt og gjør ting i leiligheten, glemmer nedlastingen og tenker at det sikkert går fint på egenhånd.
  • Har glemt å skru av automatisk shitdown, så plutselig har WiiU-en slått seg av - og har mistet ca. en time med fremgang. Faen.
  • Heldigvis ser det ut til at den var smart nok til å ta vare på downloadfilene.
  • Installasjonen begynner å rusle i sneglefart.
  • Men hva faen, jeg ser at drittmaskinen har valgt å laste ned/installere Zelda på USB-sticken? Jeg har da ikke valgt det!
  • Det går sikkert fint... installasjonen kommer til ca 50% - og så: faen corrupt download helvete.
  • Ser at USB-sticken har blitt stappfull under installasjonen, fordi en eller annen smarting har laget verdens mest jalla installasjonsrutine. Hva med å sjekke om USB-sticken har nok plass før dere begynner med dette, Nintendon't???
  • Man kan selvsagt ikke flytte den ferdignedlastede download-filen til systemdisken, eller installere fra USB til Systemdisk. Det ville fungert for bra.
  • ... "korrupt nedlasting" på 10GB bortkastet mange timer i tull.
  • Så begynner driten å laste ned patchen på 2.5 GB (også til USB-disken) for å spotte meg

Andre forsøk:
  • Sletter korrupt download og day one patch.
  • Slår av Wii-U.
  • Tar ut minnepinne.
  • Sjekker at jeg har nok plass på systemminne.
  • Laster ned på nytt.
  • Nedlasting går enda tregere enn sist. Ca. 2 timer totalt.
  • Når installasjonen begynner går det ræv-treigt. Har allerede sett på installasjonsstatus i minst femten minutter.
  • Står nå at installasjonen skal ta 19 minutter til... (Edit: fem minutter etter står det 21 (!))
  • Og så gjenstår det nedlasting av day one patch.
  • Og installasjon av denne. *grøss*
  • Får se om jeg er heldig nok til å spille før klokka viser 00.00.
Siste gang jeg kjøper noe digitalt til Wii U.

Update:

22:24: Spillet er omsider ferdig installert for ca. 10 minutter siden
Prøvd optimistisk å starte spillet før day one patch.
Får først beskjed om å vente på update, men fikk startet spillet - Oh joy!
men nei, da får jeg beskjed om at jeg trenger en System Update for å spille Zelda:Breath of The Wild.
Jeg blir skikkelig pissed hvis denne spillen ikke funker etter day one patch, og jeg må vente enda lenger på en system update. Neste gang jeg får mulighet til å spille lenge er neste mandag, så takk for ingenting, jævla dritt.

Update 2: Ferdig. kl 23.08
 
Sist redigert:

Lodin

Der Waaaah
#83
Day one patchen følger med i den fysiske utgaven virker det som. ^^
Har forøvrig lasta ned masse spill til WiiU uten å oppleve særlig problemer. Fungerer vistnok i likhet med PS4 bedre om maskina er i standby.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#84
Siste gang jeg kjøper noe digitalt til Wii U.
Per def, siden Breath of the Wild er det siste Wii U-spillet. Ellers: Klage over to timer på 13GB nedlasting, her er det noen som trenger å sjekke det jævla fiberprivilegiet sitt ass.

Jeg har forresten funnet to ting jeg ikke liker i Breath of the Wild: Stemmeskuespillet (Zelda er irriterende nok, men altså hu Zora-berta? Bare, uh, no, girl), oooog det at alle shrines og Divine Beasts heter Fus Ro Dah Shrine eller Divine Beast Fee Fi Fo Fum osv. Altså fint at dere gadd å mekke et liksomspråk og er dritstolt av det men det går for faen ikke an å huske noe basert på navn, altså er de overflødige. Eneste lille glimtet av rettferdiggjørelse der er at det finnes et shrine som nesten heter "Kam? Ja, takk!", og det er jo litt artig.

Ellers er vi på ser-ikke-hvordan-noe-kunne-vært-bedre-kjøret, egentlig. Når det inkluderer at Link driver og jåsser rundt med en faens magisk iPad (æh, mener så klart Switch-tablet eller Gamepad) så sier det ganske mye. Det er jo ganske genialt, egentlig; hvordan skal vi egentlig integrere en virtuell representasjon av konsollen du spiller spillet på i det selvsamme spillet? Næh, bare gjør det drit åpenbart og sørg for at Link har den på beltet hele tida, og pass på at den til og med gløder, så tenker ikke folk så mye over det. Gapskratta riktignok da Link lasta ned kamera-appen, men slik er livet. Antar at kidsa ikke engang ville forstått at jeg synes det er pussig at du farter rundt med nettbrett i et fantasyspill.

Noe annet som er skikkelig obvious for meg, men kanskje ikke for alle, er at alle navnene på kartet - så godt som - enten er direkte referanser eller små ordspill på navn fra tidligere Zelda-spill. Fant Tingle og "brødrene" hans som øyer i går, og koste meg da jeg var i Tabahl-skauen (Tabahl Wasteland er, som antageligvis jeg og to andre på verdensbasis husker, navnet noen fant for godt å gi til to-tre skjermer som like gjerne kunne vært helt tomme i Link's Awakening) og så videre. Joda, og så dro jeg og hilste på Zoraene i går. Og. Vel. Måten spillet gjør at du plutselig er nødt til å følge en ganske lineær progresjon gjennom et område, utelukkende ved å bruke systemer du allerede kjenner til? Det er sånt som det der som gjør at jeg aldri har slutta å være Nintendo-fan selv om det nå er over tredve år siden jeg først spilte et NES-spill.

Forøvrig skrev jeg vel tidligere her at siden Dark Souls låner så mye fra Zelda, hadde det vært fint om Nintendo snart krevde inn noe av den gjelden og dreide Zelda-serien mer i den retninga. Så da kan man iallfall konstatere at vi har Zelda-designere blant lurkerne på Spillegal.

Har fortsatt ikke brukt PC-en til noe annet enn jobb denne uka, forresten, og knapt nok det. For første gang er jeg frista til å ta noe egenmeldings for å få spilt. Gjør det ikke da, siden jeg har så høy arbeidsmoral.

Og fordi ass-rektor også er glad i spill og hadde gjennomskua meg før jeg fikk sagt "ikke helt i form".
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#85
Jeg har forresten funnet to ting jeg ikke liker i Breath of the Wild: Stemmeskuespillet (Zelda er irriterende nok, men altså hu Zora-berta? Bare, uh, no, girl)
Det virker som de overtalte damene med juling heller enn penger da stemmene ble spilt inn.
 

Lodin

Der Waaaah
#86
Det og opptaka ble gjort på en dass med en mobil.
De japanske stemmene er vistnok mye bedre så sef. lar ikke Nintendo oss velge selv.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#87
En ting jeg virkelig ikke liker er regn. Nå holdt jeg på å klatre i Lanayru-området og det begynte å regne i to sånne perioder på to timer. Som vil si at da må jeg bare sjekke internett til det går over.
 

demake

Seksuelt godteri
#92
Eller du kan slenge ut litt ved og flint som du slår på og det blir et leirbål.
Leirbåla sløkner i regnet.

Aaahhh, så man må SLÅ på flinten for å få det til å ta fyr? Så jævla åpenbart. Hittil har jeg tent bål med ildpiler og ildpinne.

Takk, Lodin!
 
#93
Regn er greit når du skal snike på fiender om natta og du mangler smygemat! Snikekverk er genialt!

Veldig gøy no som eg har fått litt taktikker og verktøy til å kverke guardians igjen! Eg lagrer OFTE, da. Kvar gong eg ser ein guardian, og kvar gong eg har tatt den og samlet nuts&bolts.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#95
Ikke glem at spillet ikke har noe "derp, du kan ikke gjøre dette mens det er fiender rundt" på Fast Travel. Hvis du holder på å bli drept av en Guardian, fast travel vekk. Hvis du holder på å falle til din død, fast travel. :)
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#96
Jeg fant ut det tidlig, men det er så uvant at jeg glemmer det av!
 

Lodin

Der Waaaah
#97
Jeg derimot er dreven i spill som Elder Scrolls, Gothic og Riven så jeg saver hele tida. Spillet er ganske bra på checkpoints, men ikke alltid.
Man får alltids tilbake våpen og mat så jeg ser ingen grunn til å ikke gå i døden! \m/
 
#98
Nei, om du holder på å daue mot fiender vil jeg si at det er en fordel å daue fremfor å teleportere seg bort, for dauer du får du tilbake alt av utstyr, mat og potions du har brukt på den kampen.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#99
Med fare for å spoile kan jeg jo nevne at folk som dævver fort og ikke har besøkt Zoraene og fiksa elefanten deres ennå, burde besøke Zoraene og fikse elefanten deres.