[Wii] Zelda: Skyward Sword (Wii)

#45
Sant nok, men spillet ser nydelig ut selv om vi dessverre ikke får spille i HD med det første. Traileren, demoene og resten av infoen fra e3 gjorde ihvertfall meg gira! Historien er at Zelda og Link er av et folk som bor på øyer over skyene, som aldri har sett verdenen som befinner seg nede på jorden. Tidlig i spillet blir de angrepet under en flytur, Zelda blir (selvfølgelig) kidnappet og Link faller til jorden. Foreløpig helt streite story beats altså, men enkelte detaljer er interessante som man kan se her:

Spillet er satt før Ocarina of Time, og er dermed den første historien kronologisk sett ifølge de fleste timelines. En historie som handler om hvordan mennesket bosatte seg på jorden og kanskje hvordan the Royal familyble stiftet høres unektelig spennende ut for min del. E3-traileren sees her:

Annen info som kom på E3 er litt om hva som skiller strukturen fra de andre Zelda-spillene. Det virker som at de har fjernet hele konseptet med å ha X antall dungeons, og heller gjort verdenen under skyene til én stor en. Dette får meg til å tenke på Metroid Prime, og høres absolutt ikke dumt ut. Det skal være puzzles over alt, mange valgfrie og den kanskje beste nyheten er at de ikke lenger alltid vil inneholde rupees eller heart containers! Man kan finne oppgraderinger til våpen (og items?), så endelig får vi trolig skikkelige belønninger for å utforske utenfor dungeons :D

Anyway, det finnes mer info og masse rykter og diskusjoner etter hva de viste på E3. Kjenner at jeg gleder meg skikkelig nå, i motsetning til hva jeg gjorde etter den noe uspennende showingen spillet hadde på E3 i fjor.
 
#46
Jeg skulle ønske de dreit å skulle ha alt til å passe i samme storyline. Ikke at det har hindret de fleste av spillene i å foregå i veldig ulike settinger, men likevel.
 
D

Doctor Downs

Gjest
#47
Hva? Ikke noe stort Hyrule å l¢pe rundt i? :( Jeg syntes alltid dungeons var de deprimerende delene av Zelda-spilla.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#48
Jeg skulle ønske de dreit å skulle ha alt til å passe i samme storyline.
De har jo for det meste gjort det. Greit, Wind Waker og Majora's Mask er oppfølgere til Ocarina of Time, og Phantom Hourglass er en oppfølger til Wind Waker, men Miyamoto har selv sagt at hvert spill foregår i sitt eget univers. Hvis livet ens blir beriket av å vite at Link i Wind Waker er en fjern slektning av Link i Ocarina of Time så får man bare fortsette å lastebile, men jeg gidder ikke å bry meg om sånt.

Forøvrig har Doctor Downs misforstått, det er donjons som er kutta ut.
 

Tutankoopa

Ole (オーレ)
#49
Den konstruerte time-linen inneholder allerede "parallelle handlingsforløp / dimensjoner" som utgår fra OoTs to tidsaldre. Egentlig synes jeg det gjør at tidslinjen faller på sitt eget premiss, men likevel forstår jeg trangen til å se det større bildet. Fant en illustrasjon:



Skitt, mer komplisert enn jeg trodde. Disse folka kommer i hvert fall ikke til å slite med å finne plass til Skyward Sword - Occoccoene skaper hylianerne, de lever på øyer før de bosetter seg på jorden. Håper forresten historien inneholder et nikk til Laputa :)
 
#51
Har aldri skjønt folks tilsynelatende uendelige appetitt på previews/sniktitter. Alt jeg trenger å vite er bittelitt om hva det handler om, bittelitt om hvordan det ser ut, og en pekepinn på hvordan mottakelsen har vært. Første dungeon er noe jeg skal oppleve selv.

Det verste med nyeste Edge er at de fortsatt har beholdt en stor hype-seksjon. Hopper alltid over den, så for meg er det 20 bortkastede sider.
 

demake

Seksuelt godteri
#52
Release 18 november.
Ville bare påpeke dette.

\o/
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#53
Har aldri skjønt folks tilsynelatende uendelige appetitt på previews/sniktitter.
Dette. Til og med av Diablo3 har jeg unngått å se videoer av betaen, men jeg har helt jævlig lyst til å spille den selv.
 

Lodin

Der Waaaah
#56
Edge gir denne spillen 10 av 10. Enten har de solgt helt ut, de har læksa opp på den gnitene anmeldinga si eller dette er virkelig awesome.
 
#57
Har fortsatt en følelse at Skyward Sword kommer til å skuffe.

Men nå sa jeg det samme om Wind Waker også da. :p
Og det endte opp med å bli en av de beste Zelda spillene noensinne.
 
D

Doctor Downs

Gjest
#58
This Legend of Zelda game is structured so as to provide the enjoyment of playing in familiar places. So rather than making a bunch of new game fields — as in games past — you come and go through the same ones

- IGN

Backtracking, altsaa. Stikk motsatt av det Resident Evil 4 endelig gjorde riktig.

Edit: Hvor kom alle de spoilergreiene fra? Hva gjoer jeg galt?
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#59
Datadum?
 
#60
Dette spillet vil eie fordi alle de beste zeldane er de hvor Nintendo prøvde på noe unikt, altså Link's Awakening, Majora's Mask og Wind Waker (Zelda 2 er et unntak). Også har vi A Link To Past og Ocarina of Time som var bra fordi de var virkelige evolusjoner av serien.