Den egentlige grunnen til at Gamer.no skal legges ned. Kanskje verdt å tæsje demo før dere bruker masse penger på enda et middelmådig FPS fra et overbemidlet Sony-internstudio?
Jeg fatter virkelig ikke hvorfor Sony har pumpa titalls millioner og ... uh ... syv år inn i Killzone-franchisen og ikke minst
Guerilla. Da jeg testa det på presseevent i fjor vår og pratet litt med en av producerne på prosjektet fikk jeg inntrykk av at ledelsen faen ikke skjønte noenting av spillet og trodde at det var featureset-et og ikke det faktiske spillet som utgjorde appellen. Guerilla virker som en drittutvikler av rang.
Edit: Merker meg at Marius kritiserer spillet for å ha tydelig visuell kommunikasjon, noe han ikke ønsker seg fra et møkkete og kaotisk krigsspill. Jeg er prinsipielt uenig fordi jeg mener spill i stor grad handler om å tolke, lære og forstå tydelige mekanikker, men likevel synes jeg han har et godt poeng: Et spill som Killzone 2, som satser så mye på å virke organisk og jordnært, bør kanskje være mindre mekanisk og gjennomskuelig enn for eksempel Halo for at illusjonen ikke skal være meningsløs. Men på den annen side ligger kanskje mye av appellen her i flerspillermodusene, og der må jo spillet igjen være mekanisk og gjennomskuelig for ikke å bli frustrerende og arbitrært.
Så. Separat våpen- og bevegelsesbalanse i SP og MP, eller godtar vi som generell regel at utvetydig visuell kommunikasjon er den beste måten å designe interaktive opplevelser på?