Killzone 2: The Kill Zone 2

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#22
Atte...
Eurogamer skrev:
For much of the game, you'll be accompanied by at least one of these gruff stereotypes, but it's far from a squad game. They'll react fairly intelligently to the situation, but their presence ultimately only serves to remind you there's no co-operative mode [...]
...hva faen? Trodde dette var 2009 jeg. <_<
 
D

Deleted member 91

Gjest
#23
Sånn apropos det der, så kan jeg med 99% sikkerhet si at Guerrilla uttalte at co-op skal patches inn ved et senere tidspunkt, men atte fordi atte de er lei av å utsette spillet i det uendelige skuffer de det heller ut døra nå og legger til det senere. Det er i og for seg greit nok for meg, da jeg mest sannsynlig ikke komme til å bry meg med korstoget med det første.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#24
Men da så. Uansett, da tenker jeg vi endelig har et sikkert FPS-kjøp på PS3. Ikke verst.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#26
For å skape litt motvekt mot all den visuelle pornoen på første side kan vi jo slenge ut et bilde av den verste flammekasteren jeg har sett på en god stund:

 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#27
Istemmes. Etter å ha sett den in action håper jeg virkelig at den er så ræva at jeg slipper å bruke den.
 
#28
In other news:

Eurogamer.net (England): 9/10
Eurogamer.pt (Portugal): 10/10
Eurogamer.es (Spain):10/10
Gamepro (US): 5/5
Gamereactor (Swedish): 10/10
Gamereactor (Denmark): 9/10
Meristation: 9.5/10
Gameplayer: 9.5/10
PSLife (Denmark) 9.5/10
Gamepro (Spanish) 10/10
Inside Gamer (dutch) 9.5
Konsolifin (Finnish) 5/5
PSlife.dk (Denmark) 9.5/10
jeuxvideo.com (French) 17/20 (8.5)
play3-live.com (French) 19/20 (9.5)
GamePlay (Croatian) 20/20 (10)
576Kbyte (Hungarian) 9.7/10
IGN USA: 9.4/10
IGN UK: 9.4/10
IGN AU: 9.0/10
MEgamers (Middle East): 9.9/10
Vandal.net (Spain): 9.6/10
OPM U.S.: 5/5
OPM UK: 9/10
OPM AU: 10/10
OPM Portugal: 9/10

Dette er over all forventning...
 
D

Deleted member 91

Gjest
#29
Ja, hvem skulle tro at Sony hadde nok igjen i lommeboka til å bestikke like mange spillblekker som Microsoft gjorde ved Halo 3-launch?
 
D

Deleted member 91

Gjest
#31
Men alvorlig talt så er det jo selvfølgelig kjempebra og alt det der, men jeg tror ikke akkurat det var noen som forventa noe annet. Jeg blir egentlig mer imponert over diverse forumbrukere som testa betaen og sier den eide, framfor Videospilljournalisme. Men men.
 
#32
Vel. du har et poeng. Jeg grøsser bare med tanken på hvor positiv spillepressen var til MGS4. Jeg syntes alt var vel og bra (nei, det var vel ikke det) fram til akt 4, men da gutten med snekkerbuksen og fiskestangen dukket opp, kollapset plutselig hele MGS-universet for min del. Jeg innså i grunn hvor bæsj MGS er. Synd, det var jo morsomt å spille de få gangene man fikk gjøre det i løpet av spillet.

Bare noe jeg kom på. Så sånn er det.
 

Jante

privileged CIS shitlord
#33
Faen, nå Godwin'a (eller SGs ekvivalent av det) du tråden.

In before Jostein og Yetipants starter enda en episk flammekrig om MGS4.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#34
Er ikke noe å krige om, egentlig.
 

SHDR

Gullmedlem
#37
Den egentlige grunnen til at Gamer.no skal legges ned. Kanskje verdt å tæsje demo før dere bruker masse penger på enda et middelmådig FPS fra et overbemidlet Sony-internstudio?

Jeg fatter virkelig ikke hvorfor Sony har pumpa titalls millioner og ... uh ... syv år inn i Killzone-franchisen og ikke minst Guerilla. Da jeg testa det på presseevent i fjor vår og pratet litt med en av producerne på prosjektet fikk jeg inntrykk av at ledelsen faen ikke skjønte noenting av spillet og trodde at det var featureset-et og ikke det faktiske spillet som utgjorde appellen. Guerilla virker som en drittutvikler av rang.

Edit: Merker meg at Marius kritiserer spillet for å ha tydelig visuell kommunikasjon, noe han ikke ønsker seg fra et møkkete og kaotisk krigsspill. Jeg er prinsipielt uenig fordi jeg mener spill i stor grad handler om å tolke, lære og forstå tydelige mekanikker, men likevel synes jeg han har et godt poeng: Et spill som Killzone 2, som satser så mye på å virke organisk og jordnært, bør kanskje være mindre mekanisk og gjennomskuelig enn for eksempel Halo for at illusjonen ikke skal være meningsløs. Men på den annen side ligger kanskje mye av appellen her i flerspillermodusene, og der må jo spillet igjen være mekanisk og gjennomskuelig for ikke å bli frustrerende og arbitrært.

Så. Separat våpen- og bevegelsesbalanse i SP og MP, eller godtar vi som generell regel at utvetydig visuell kommunikasjon er den beste måten å designe interaktive opplevelser på?
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#39
For å skape litt motvekt mot all den visuelle pornoen på første side kan vi jo slenge ut et bilde av den verste flammekasteren jeg har sett på en god stund:

Er det i det hele tatt noen spill som har hatt en flammekaster som matcher Return to Castle Wolfenstein?


(Ikke det beste bildet, men de som har prøvd det skjønner hva jeg mener.)