Modern Warfare 2: Ja du vet sånn krigføring av moderne art

Hvilken plattform skal du spille det på?


  • Totalt antall stemmer
    63
Dobbelpost: Lyst å se gameplay fra MW2? Stikk innom youtube. En omfattende video viser hvor stort klassesystemet har blitt, og hvor mye som kan oppgraderes og endres på av våpnene. De nye perksa inkluderer Bling (to attachments på våpenet ditt), Scavenger (få mer ammunisjon fra våpen du plukker opp) med flere. Det nye er at perks har en PRO side av de, som f.eks. stopping power som har PRO egenskap å gjøre mer skade på helikoptre, men vi vet ikke hvordan PRO fungerer.

Jeg synes nyheten om at det er mulig å i mye større grad personifisere din spillestil gjennom perks, våpen, attachments og killstreaks (og deathstreaks) høres veldig lovende ut.
 

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
Jeg har longboards å stå på og awesome frihetsfølelse å oppsøke, kanke drive å nerde med linker og faen!
 
Scavanger høres fryktelig ubrukelig ut.
Du høres ubrukelig ut. Jeg vet ikke med deg, men for oss som prøver å oppnå høye killstreaks hvert game er det et problem at våpen ikke kan plukkes opp med mye ammunisjon. Dette gjør at vi kan holde på lengre uten å risikere død ved å løpe etter lik. :tipshat:
 
Men kan du personifisere din spillestil gjennom perks, våpen, attachments og killstreaks?
 

CyberK

Finner ikke på noe.
Ja, slutten der var helt crazy. Er det noe sånn "dette skjer hvis dere ikke vinner", eller er det seriøst en del av historien? Ser jo nesten ut som ultra-prologen til Fallout 3.
 
Call of Duty med branching storyline? Jeg tviler.
Det er en del av historien. En titt på bygningen i bakgrunnen av coveret bekrefter det.
 

oma

Village Drunk
Du høres ubrukelig ut. Jeg vet ikke med deg, men for oss som prøver å oppnå høye killstreaks hvert game er det et problem at våpen ikke kan plukkes opp med mye ammunisjon. Dette gjør at vi kan holde på lengre uten å risikere død ved å løpe etter lik. :tipshat:
Er nok neppe bedre enn å få kulene en har til å drepe fortere, eller å tåle mer skudd.
 
Scavanger høres fryktelig ubrukelig ut.
Hvis det også betyr at man får fylt opp med granater så er det vel ikke så ubrukelig.

Uansett, stopping power = drepe fortere + spare ammo, så er enig at det ikke høres så bra ut med scavenger. Jeg håper at de har fått mer balanse i perkene i slot 2 da. Er det flere enn meg som så og si bare bruker stopping power i slot 2 på CoD4?
 
Bruker kun stopping power selv og jeg synes den perken er kjedelig, de kunne byttet den ut slik at folk faktisk brukte noe annet. Per dags dato bruker godt over halvparten av alle spillerne stopping power kombinert med M16 og eier hardt med det. Derfor burde perks som juggernaut og stopping power blitt erstattet med noe som faktisk endret spillestilen din litt.
 
Jeg er enig i at stopping-power og juggernaut er kjedelige perks, men de kommer ikke til å forsvinne med det første. De er der for folket som bare vil sikte inn våpenet sitt og trekke av; en av grunnene til at Modern Warfare ble så innmari populært online tror jeg at terskelen for å ha det moro er utrolig lav. Hvem som helst kan hoppe inn i kampens hete og få noen kills, de har tilogmed lagt inn martyrdom sånn at folk som dør ofte skal føle de får utrettet noe.

Så ja, stopping power/juggernaut blir, og det er vel egentlig greit? Granat-spamming er et større problem. Det er ingenting som er så kjipt som å spill Search and Destroy mot en klan som har rutiner på nøyaktig hvor de skal kaste granater i starten av en kamp for å dekke mer eller mindre hele levelen med eksplosjoner. Jeg hadde med andre ord ikke klagd om de fjerna 3x Frag : p
 
Granat-spamming er et større problem. Det er ingenting som er så kjipt som å spill Search and Destroy mot en klan som har rutiner på nøyaktig hvor de skal kaste granater i starten av en kamp for å dekke mer eller mindre hele levelen med eksplosjoner. Jeg hadde med andre ord ikke klagd om de fjerna 3x Frag : p
Det problemet blir nok vanskelig å bli kvitt. Da må man heller bare lære seg å unngå dem. En ting med CoD4 er at det er enkelt å drepe folk med granater, og da må det gå begge veier: det er også enkelt å bli drept av granater. Akkurat som du sier: Spillet er laget slik at flest mulig skal få noe ut av det uansett ferdigheter, men for at det skal funke må også noe ofres. Også kan man selvagt spille så mye at man blir bedre enn gjennomsnittlig og man får mye mer kills og færre deaths, og dermed blir det mye mer moro. Er man hardcore gamer får man med andre ord mye mer ut av spillet.
 
Anngående det med granater: Hvor mange ganger må en pisse utfor dolokket for å skjønne at man skal løfte den opp? :p S&D er det smart å vente ekstra fem sekunder for å overleve, men så har du Magster som poengterer at det som gjør spillet bra for oss som vil spille det bra, er nettopp når man klarer å komme seg forbi granatene som blir kastet over huset og kommer opp bak fienden. Da er man glad man har Dead silence istedenfor steady aim. :D

Dead silence er forresten den kuleste perken jeg vet om og jeg håper lyd spiller like stor rolle i dette spillet. Tenker multiplayeren nå, Hans Zimmer sørger for at lyden sitter i singleplayeren...
 

Halky

Veteran bruker ;)
Hmm en ting jeg håper blir endret i MP delen av dette spillet er at brukerstatsen blir lagret på servere og ikke gjennom saves på pcn sånn som det var i CoD 4. Får sånn som det var i CoD4 så ble jo alt lagret på pcn og skulle du miste savene/måtte re installere spillet eller noe så mistet du alt man hadde av stats osv.... Selv hadde jeg kommet ganske langt med oppgraderinger av omtrent alle våpen på min save men måtte re installere spillet og alt ble borte. Og etter det skjedde så har jeg dessverre ikke rørt CoD4 igjen. Så håper dette blir ordnet i pc versjonen av spillet. Ellers så ser jeg frem til singel player delen her, syntes den var meget god i CoD4 så håper den blir minst like bra her :)