Modern Warfare 2: Ja du vet sånn krigføring av moderne art

Hvilken plattform skal du spille det på?


  • Totalt antall stemmer
    63
Ja? Jeg veit ikke hvor svak du må være i ledda for at vibrasjon fra håndkontrollen skal ha noen effekt på hvor bra du spiller, men jeg tipper "ganske". Tvert imot syns jeg alltid det føles litt "feil" når det ikke er risting
Jeg kom på nå at det ikke er noe rumble på kontrollen på CoD4, og det må vel være grunnen til at det føles så jævlig uvant for meg. Kanskje jeg bare får prøve å vende meg til det. Jeg er heller ikke av typen som skal finjustere på sensitivity-en på kontrollen og slike ting, men dette føltes bare unaturlig, sikkert på grunn av det jeg nevnte over.
 
Jeg skrur alltid av rumble i FPS spill. Det har nok noe med at jeg har gamet fps mest på PC og der rister verken mus eller tastatur. Jeg liker at kontrollen ligger stødig i hånda til enhver tid, noe som kan være utfordring nok med svette hender uten at jeg har rumble aktivert. Og man er snillere mot batteriene :)
I COD trenger man virkelig ikke tilbakemelding via rumble, man får det visuelt og via lyd i bøtter og spann.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
I COD trenger man virkelig ikke tilbakemelding via rumble, man får det visuelt og via lyd i bøtter og spann.
Sitert for sannhet. Har begynt å spille litt Moderne Farfar 2 på PC nå, og det er i det hele tatt en imponerende sensorisk opplevelse til tider. Metal-riff når du dreper folk for eksempel.

Når det er sagt så er Farfar 2 fortsatt den mest sublime koblingen av FPS og rollespill jeg har vært borti, og det gjør veldig lite at man ikke trenger å være så jævla god for å stige i gradene relativt raskt. Match Bonus og Challenges er intet mindre enn mesterlig design, og Care Packages - som innledningsvis virker som fjasete smårusk - er genialt. Hvis du ikke har Care Package som killstreak reward permanent er det noe galt med deg. Sleng av gårde en røykgranat og se folk flokke til deg som bikkjer. Og hvis du er heldig får en av folka kassa i knollen. Herlig.

Kan jo skrive litt mer også, hvis noen bryr seg. Jeg vil vel ikke nøle med å kalle Modern Warfare 2 for nettopp Modern Warfare 2; en oppfølger til Modern Warfare, med noen små men veldig viktige endringer som gjør mye forskjell for opplevelsen. Dette med at du kan tilpasse opplegget ditt i større grad gjør at det blir mye artigere å eksperimentere litt, og de tidlige utfordringene til våpnene er såpass lette at du fort får resultater. Grinda meg opp til Akimbo MP5 på en kveld, for eksempel. For tida går det i SCAR-H med dot sight (satser på å grinde meg opp til jernpunktsikte snart), og jeg fikk akkurat Heartbeat Sensor så det blir jo spas. Kan også si at jeg både liker og misliker de nye brettene; det er mange jævlig solide brett inkludert, men alle virker som variasjoner over det samme temaet. Savner noen mer åpne brett med litt mer høydeforskjell og klare siktelinjer.

Uansett så er det vanskelig for meg på stående fot å finne et bedre skyt-folk-i-ansiktet-spill enn Modern Warfare 2 hvis du vil spille på nett, så jeg ender opp med et anerkjennende nikk.
 
Egentlig enig i alt du sier, men kan fortelle litt om hva annet jeg synes er bra/dårlig med spillet også:
Kort sagt er Modern Warfare 2 en veldig solid oppgradering av Call of Duty 4 hvis man ser bort i fra campaignen (som jeg bryr meg veldig lite om). Det virker som at Infinity Ward har tatt til seg alt som folk fant negativt ved CoD 4, og fiksa det. En ting jeg er veldig fornøyd med i MW2 er at alt er mye mer fargerikt enn i CoD4, og det gjør heller ikke noe at grafikken teknisk sett ser noen hakk bedre ut. I tillegg har dem gitt spillet en bedre fysikk. Man kan nå knuse vinduer for eksempel, og folk kan fly ganske langt hvis man treffer med granaten riktig. Alle disse små detaljene gjør at spillet virker mer levende og stemningsfullt en CoD4 (for dem som bryr seg om sånne ting).

Som Yetipants nevner har dem også lagt mer vekt på rollespill-elementene denne gang. Etter jeg hadde fått alle perksa, våpnene og attachmentene i CoD4 var det fortsatt lenge til jeg var lei av spillet. Så lenge alt er godt gjennomført og balansert så kan man ikke få for mye av slike ting i CoD... det har Infinity Ward skjønt og i MW2 er det mye mer å oppnå og mye mer å eksprementere med. Perksene virker også mye mer balansert synes jeg. Brettene var overraskende bra og varierende også. I CoD 4 var det veldig mange bygninger/hus som la opp til samme taktikk i spillet: 1-2 trapper opp, et par vinduer man kan skyte ut av og alltid mange folk som har som mål å komme seg opp i disse bygningene. I MW2 er alt på brettene mye mer variert og man får veldig ofte mer lyst til å dra "run-n-gun" enn å campe inne i én bygning igjennom hele matchen. (nå snakker jeg mest om free for all, men mye av det samme gjelder for alle gamemodes).

Jeg synes kanskje at brettene i CoD4 virka litt mer gjennomtenkte, men så og si alt annet ved MW2 er mye bedre og i det hele er det et mye bedre spill.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Bare...

In five days the game’s worldwide sales climbed to $550 million, crushing previous record holders Harry Potter and the Half-Blood Prince (only $394m) and The Dark Knight (just $203.8m).
RAEG
 

Kilik

Lokal moderator
Activision kjører på.

CoD 7 (Treyarch) kommer ut i november (som vanlig) og blir lagt til Vietnam-krigen. Ellers hevder Edge at Modern Warfare 3 ikke lages av Infinity Ward, men anbudet gis til nyoppstartede Sledgehammer Games eller Radical Entertainment (Prototype). I stedet ryktes det at IW jobber med et MMO-spill av franchisen.
 

Lodin

Der Waaaah
Håper det er Radical som skal mekke MW3. Betyr at det ikke kommer no nytt Prototype og derfor trenger jeg ikke kjøpe noe mer fra Activision på ei god stund.