Ble akkurat ferdig med Discworld II - Mortality Bytes! (jeg spillte de amerikanske utgaven, i Europa heter det Missing Presumed...!?), og spilldesignmessig retter det opp i så og si alt av feilene det første spillet gjorde. Dette spillet har en perfekt vanskelighetsgrad og puzzledesign er langt mer logisk uten å gjøre det for åpenbart. Men der Discworld 2 var langt bedre enn det første, så var Discworld 1 bedre på både atmosfære, grafikkstil og stemmeskuespill. Til tross for at det fortsatt var Eric Idle, virket det det som manuskriptet var noe svakere. Helhetlig trenger du en walkthrough foran deg nesten til enhver tid dersom du skal nyte Discworld 1, og som spill fungerer Discworld 2 mye bedre. Hadde det første spillet hatt den mindre obskure og mer logiske puzzledesignet til det andre, ville Discworld 1 vært en klassiker, og Discworld 2 vært den noe skuffende oppfølgeren.
Desverre vet jeg ikke om en stabil måte å spille Discworld: Noir på, så det må bli lagt på is, inntill det en dag fins en enkel løsning på problemet.
Desverre vet jeg ikke om en stabil måte å spille Discworld: Noir på, så det må bli lagt på is, inntill det en dag fins en enkel løsning på problemet.