Hva spiller du for tiden?

Angående Den lengste reisen så er det fett nok, bare spill det på engelsk med mindre du har en fetisj for Synnøve Svabø (protip: I så fall er du den eneste).
Heisann!

Jeg spiller forresten Ridge Racer Type 4. Det er sakene sine, selvfølgelig, og det understreker hvor mye som skjedde med serien spesielt i overgangen fra 4 til 5 til PSP. I Type 4 er brekksladden langt mindre autopilot enn senere i serien, bilene føles mer som de faktisk interagerer med asfalten, og man sitter på sett og vis akkurat på halvmerket mellom de tidligere spillene i serien og den "nye" skolen som for alvor ble tatt fullt ut med Ridge Racer på PSP. Uansett er det artig å måtte lære gamle baner om igjen, det er svært tilfredsstillende å mestre den mer lunefulle sladdingen, og det er morsomt at spillet har en mer historiedrevet kampanje hvor du har en coach som gir deg kjeft og prater om hvor gnien sponsoren er mellom hvert løp.

Spillet er tilgjengelig på den amerikanske PSN-butikken, og koster vel ikke noe særlig, så dette er vel verdt pengene for folk som liker racing, eller om du er som meg og er Ridge-kompletist. Jeg antar at Unbounded er neste spill ut, men det koster vel fortsatt mer enn jeg har tenkt å gi for det, så det blir Type 4 for meg en stund til.
 
Er vel tilgjengelig på norske PSN sjappa også. Ridge Racer Type 4 var det første Ridge Racer spillet jeg likte. Husker det og GT2 var to storspill som var ute på omtrent samme tid, eller i det minste var sterke konkurrenter i racing sjangeren. I dag ser jeg ikke akkurat på de som konkurrenter.
 

Novastrum

Feminist-elitist
Reinstallerer Max Payne over steam nå. Tenkte jeg skulle komme meg gjennom serien før 18. mai. heh
Spiller MP2 om dagen, og det er overraskende hvor godt fysikkhoringa har holdt seg i denne. Er svært spent på MP3, og det hadde vært kult om de hadde åpnet for enkel modding slik det var i de forrige. Motoren ser veldig solid ut.

Ellers går det i Left 4 Dead 2 på banene fra eneren. Folk ser ut til å ha degenerert de siste årene, mye whine og grin. Eller så er det jeg som har fått lavere toleranse for drittprat.
 
Er gammelt nytt at L4D2 har det verste samfunnet. Har gitt opp å spille med tilfeldige folk.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Speller litt Killzone3 når kona og poden har lagt seg.
Faktisk ganske fornøyelig. Passe vanskelig nok til å gi en følelse av mestring når man klarer det, men samtidig litt repeterende (nytt område, noen set pieces, en bølge av fiender, repeat).

Grafisk sett så ser spillet knallfint ut, det flyter bra og pang-pangen føles tung, givende og deilig

Opp din, Sagosen! Vi kunne KOST oss på nett med denne spillen :penga:
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
jeg fant et gammelt innlegg jeg skrev om Killzone 2 på et annet forum, her er det

It's a sci-fi setting where humans have colonized several other planets, and there's an evil(?) faction called the Helghast. The planet they settled on sucks and makes them wear breathing masks and they get glowing red eyes, so they invaded the planet of the ISA (dunno what that stands for and I don't care) in the first game. So in the second game the ISA invade Helghast to … get revenge? I have no idea, as the planet sucks so they have no motive except just killing the inhabitants which they could be doing by nuking it. Anyway you're part of a four-man squad of super macho men who panic really easily. Whenever you go into battle you can expect a stream of FUUUCK SHIIIT FUCK YOU MOTHERFUCKERS WHAT THE FUCK IS THAT OH FUCK WE'RE IN THE SHIT NOW, and they keep calling the Helghast "Higs". I guess "Higgers" would cross the line? The whole game is just killing evil-looking dudes in trenchcoats over armor, and the hardest puzzles are "shoot the power supply so you remove the electricity from the door so you can go through it". And it has both the health regeneration and the inability to carry more than two weapons (one useful) from Halo.

The whole vibe the game gives, plus the brown/grey graphics, plus your teammates constant stream of obscenities and random lines (dude you're standing right next to me, you're not pinned down) … it's embarassing. I'm glad most FPS-es are not as worthless as this game. I'm also glad I only borrowed it.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Reint slakt fra din side, men samtidig så har du en Helghast som avatar...?
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Tror vi går for en Helghast, jeg
 
Går gjennom Police Quest II - The Vengeance via ScummVM og dets noe tvilsomme MT-32 emulator for å få lyd som kan måle seg med Amiga versjonen. Husker det meste enda, men har glemt at det lønner seg å skrive ned ting i gamle Sierra spill. Som fører til at jeg må jukse med å lete det frem igjen på internett.

EDIT: og der var jeg ferdig. Mye prøving og feiling på de hendelsene som er tidsbasert, noe som ikke er et altfor stort problem annet enn et lite irritasjonsmoment i disse dager. Men jeg er rimelig sikker på at i "gamle dager", på Amiga ikke minst, hvor det tar litt mer tid å laste inn en gammel lagring, kan det være ganske kjipt.

Fikk ikke full pott da, så jeg må nok spille det igjen snart. Tar ikke lange tiden å spille gjennom så lenge du vet hva du skal gjøre, samt er relativt rask på tastaturet. Spillet er nokså kort.
 
Testa ut litt Warlock - Master of the Arcane nå og det virker ålreit. I praksis er det litt eldre Civilization i en fantasy-setting. Man velger seg en warlock og styrer enten humans, undead eller monsters som hovedaklig består av store rotter. Man går såklart for rottene. Så skal man ta over no magisk rike hovedsaklig ved kriging. Det er ikke så mye forsking på annet enn magi og diplomati går stort sett ut på trussler (som om det ikke gjør det i Civ :p). Spillet har guder også og de deler jevnlig ut små quester sånn at man kan få dem på sin side. Starta smått på et lite kart med bare to motstandere og det gikk greit til de rotta seg sammen mot rottene mine og så fikk de et tredje smårike med nøytrale dicks med på laget. Trur jeg skal starte på nytt.
Virka ikke så veldig dypt, men artig nok og det bruker Majesty-settingen bra.
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
Testa demoen til Sniper Elite v2 før jeg dro på søndag, og det er et spill jeg har lyst til å spille for tiden.
 
De vil ta tid, ettersom jeg aldri has spillt gjennom de, og ikke har peiling på hva jeg skal gjøre. I motsetning til LSL3 og PQ2.
 
Er ikkje det litt av poenget egentlig? Eller vil du kun på nostalgitripp i velkjente gater?
Både og. Jeg er litt redd for å gå ut på veier jeg aldri har gått før, men jeg har også som mål å spille gjennom SQ og KQ serien før eller siden. En gang må en jo begynne. Samtidig vet jeg at mange Sierra spill var designet for å spille med manualen ved siden av deg (kanskje dette toppet seg i LSL3, hvor manualen er ytterst nødvendig for å fullføre spillet), og at spillet ikke akkurat stopper deg fra å spille i flere timer selv om du har glemt en vital ting helt i begynnelsen av spillet - noe som ble mindre og mindre vanlig jo lenger ut i eventyrspill epoken du kom. LSL3 og PS2 ville jeg kanskje aldri ha fullført i dag uten hjelp.

Likevel har jeg begynt på et av de absolutt vanskeligste innen sjangeren, ironisk nok... Discworld 1.