Årets skuffelse 2008

Årets skuffelse 2008

• Condemned 2

Stemmer: 1 1,7%
  • Fable 2

Stemmer: 3 5,2%
  • Gears of War 2

Stemmer: 4 6,9%
  • Grand Theft Auto IV

Stemmer: 5 8,6%
  • Metal Gear Solid 4

Stemmer: 5 8,6%
  • Ninja Gaiden 2

Stemmer: 4 6,9%
  • Spore

Stemmer: 17 29,3%
  • At vi ikke fikk Half-Life 2: Episode 3

Stemmer: 6 10,3%
  • At Tales Of Vesperia verken ble regionfri eller har fått release-dato i Europa

Stemmer: 7 12,1%
  • Ingen av dem/vet ikke

Stemmer: 6 10,3%

• Totalt antall stemmer
    58
  • Avstemningen er stengt .
D

Deleted member 91

Gjest
Sevlfølgelig ikke, jeg bare sier at det å forvente at Gears 2 skal være "potensiell kunst", spesielt etter å ha spilt eneren, er ganske tåpelig. Det er en jævlig ålreit blockbuster-shooter (om noe langt, som jeg nevnte i førsteinnlegget mitt) med skikkelig kule spillmekanikker, som i tillegg virker mekka for (og derfor skinner i) co-op med en kompis. Jeg skal ikke hindre deg i å bli skuffa over at du ikke fikk en 800-spenns biff når du bestiller en Big Mac heller.

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Kan ikke si jeg har opplevd så mange skuffelser i år, men det er kanskje litt fordi jeg har ungått de potensielle. Spore skjønte jeg aldri hypen rundt, så det kunne jeg ikke bli skuffet av, og ellers, njæ...

Etter å ha pløyd gjennom Gears of War uten å egentlig synes det var mer enn bra (altså ikke fantastisk), så hadde jeg egentlig ikke så store forventninger til oppfølgeren, men grunnet all siklingen i anmeldelsene ble jeg litt oppglødd rett før spillet kom ut, bare for å bli sittende i en slags meh-tilstand når jeg var ferdig. Det var jo ikke skikkelig sisteboss engang! (jeg vet det ligger mye fokus på MP, men anmelderne sa at enspillerdelen var episke greier)

Så; jeg hadde ingen tro på at vi skulle få Episode 3 i 2008, men stemmen går dit.

Lurtz

Dr. Van Nostrand
Fable 2 og Ninja Gaiden 2 var kandidatene mine, jeg endte opp med å velge Fable 2. Er veldig enig det Shadar sier om NG2: Et bra spill, men utrolig nok en regress i forhold til NG/NG:Black.
Fable 2 føltes altfor lineært og den åpne verdenen var intet annet enn en illusjon. Kampsystemet var like overfladisk som i det første, karakterene så kjipere ut enn i det første og jeg ser ikke helt gleden i å bruke mesteparten av tiden på elendige mini-games for å tjene penger til en særdeles redusert utgave av The Sims. Hunden er det eneste lyspunktet i spillet, men frykter at de brukte litt for mye tid på den i forhold til resten av spillet.

FAR CRY 2

Årets skuffelse for meg uten tvil. Fet grafikk, råttent gameplay.
Fienden tåler latterlig mange kuler, selv iført kun t-skjorte. Den kunstige intelligensen er også rævva.
Og oppdragene ble repetive altfor kjapt. Kommer aldri til å fullføre spillet selv. Søppel rett og slett.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Skal du liksom begynne å klage fordi noen gir opp spillet før det har gått 10 timer?
"Jammen spillet har ikke begynt enda bla bla bla"

Jeg får litt deja vu her... vent litt... JO! Er ikke det deg i en JRPG diskusjon?
Forskjellen, kammerat, er at et JRPG aldri gir deg noe nytt og kult å leike med mens du venter på at selve spillet skal begynne. Det var noe av det jeg likte best med Spore; det bruker en halv evighet på å komme i gang, men veien dit er full av nytt leiketøy å fjase rundt med.

Jante

privileged CIS shitlord
Det kunne fremdeles ha vært så mye mer, Yeti.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Såklart det kunne det, ettersom alle spill kunne det. Jeg bare synes ikke det er noe argument for at Spore er dårlig. Har spilt det i minst tjue timer, tror jeg, noe som er ganske mye til meg å være.

Jante

privileged CIS shitlord
Det har vel mye med forventninger som ikke ble møtt å gjøre da, når det er snakk om Årets Skuffelse 2008.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Ja. Jeg reagerte på folk som skrev at det var så ræva bare fordi det ikke samsvarte med det de hadde forestilt seg før spillet kom ut, noe som er tåpelig hvis du spør meg. Omtrent like tåpelig som det var av meg å tro at MGS4 ville ha en historie som ikke fikk meg til å blø ut av ørene, kanskje.

Scary Paladin

Ukjent herremann
Nominerte spore men stemte at Tales Of Vesperia verken ble regionfri eller har fått release-dato i Europa. Jeg vil ha!

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Ja. Jeg reagerte på folk som skrev at det var så ræva bare fordi det ikke samsvarte med det de hadde forestilt seg før spillet kom ut, noe som er tåpelig hvis du spør meg.
Jammen jammen er ikke det det som er selve definisjonen på denne kategorien? :æsj:

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Det er forskjell på å bli skuffa fordi et spill ikke levde opp til forventningene en hadde på forhånd, og å si at et spill er ræva av samme årsak. Det ene er legitimt og det andre er bare teit.

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Ergo kverulerer du i feil tråd? Jeg skjønner om du hadde reagert på Spore i dårligste spill-kategorien, men skuffelse? Helt legitimt det.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Les hva jeg skrev da plixxxx. :(

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Ja. Jeg reagerte på folk som skrev at det var så ræva bare fordi det ikke samsvarte med det de hadde forestilt seg før spillet kom ut, noe som er tåpelig hvis du spør meg.
Ja? Definisjonen din på skuffelse er?

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
Må nok bli GTA IV her. Greit spill i starten, men jeg forventer mer av GTA.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Ja? Definisjonen din på skuffelse er?
Okay. Om noe skuffer deg, så betyr ikke det at det automatisk er en dårlig greie, det betyr bare at det ikke samsvarte med forventningene dine. Det er en forskjell der. Og det er hva jeg prøver å påpeke. Men men. Så sånn er det.

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Vi er enige der, men dette er da vitterlig avstemningen om skuffelse.