24-spillet avslørt

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#21
Jeg er villig til å vedde penger på at dette blir bæsj.
 
#24
Jeg fatter ikke hvorfor dere gidder å bræke. Det er 24. Det er Jack Bauer. Fans av TV-serien (meg, og Jani) krever ikke mer enn Jack, en skyter og herlig 24-stemning. Fy faen dette blir gudesendt.

WE'RE OUT OF TIME! WHERE IS THE GAME?!!
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#25
Graah. Jeg håper seriøst spillet suger negerlem, så kan dere sitte der og være fanboys. Jeg sier da faen ikke "HERREGUD SÅ FETT, ET NYTT STAR WARS-SPILL!!! DET KOMMER TIL Å EIE!!!" når jeg får høre om det nyeste LucasArts har støpt av koagulert rektalblod fra StarWars-franchisen, enda jeg fortsatt synes SW 4, 5 og 6 er blant de fineste filmene som finnes.
Skjerpings, skrotinger.
 
#26
Hadde det vært snakk om tidenes første Star Wars-spill, dah? :rulleøyne:
 
#27
Opprinnelig skrevet av Kozeloz@31.03.2005, 01.44
..Fans av TV-serien (meg, og Jani)..
199096​
... og?? :(
 
#28
Hva med å vente litt og se ? La noen spille en build av spillet før det blir dømt opp og ned. Dette kan gå begge veier
 
#29
Dette bør bli bra. Man kan spille som både Jack Bauer og Tony Almeida, og handlingen vil være mellom sesong 2 og 3. Dette bør bli bra!

Om hele greia hadde vært i realtime hadde det vært ekstra fett. Men utifra de skjermbildene som verserer rundt ser det ikke så vanvittig originalt ut. Men, Jack Bauer skuffer aldri, og håper han ikke gjør det nå heller :)
 
#30
Opprinnelig skrevet av Kozeloz@31.03.2005, 01.44
Jeg fatter ikke hvorfor dere gidder å bræke. Det er 24. Det er Jack Bauer. Fans av TV-serien (meg, og Jani) krever ikke mer enn Jack, en skyter og herlig 24-stemning. Fy faen dette blir gudesendt.

WE'RE OUT OF TIME! WHERE IS THE GAME?!!
199096​
Jeg tviler erlig talt på at utviklerne vil legge sjelen sin i prosjektet, da de vet at spillet vil selge. La oss ta en titt på andre spill SCEE har utviklet: The Getaway serien, This is Football serien, Singstar spillene og Eyetoy spillene. The Getaway kommer vel nermest det vi kan forvente oss av 24-spillet, noe som ikke tyder spesielt bra, gjør det?
 
#31
Det er jo bare å klistre på "24" skins i Max Payne 2. Alle blir fornøyd, ja?
 
#32
Jeg hadde blitt. Det ... sier skumelt mye om hvor jeg er i livet. :/
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
#33
Opprinnelig skrevet av Morbo+01.04.2005, 18.19-->
<!--QuoteBegin-Kozeloz
@31.03.2005, 01.44
Jeg fatter ikke hvorfor dere gidder å bræke. Det er 24. Det er Jack Bauer. Fans av TV-serien (meg, og Jani) krever ikke mer enn Jack, en skyter og herlig 24-stemning. Fy faen dette blir gudesendt.

WE'RE OUT OF TIME! WHERE IS THE GAME?!!
199096​
Jeg tviler erlig talt på at utviklerne vil legge sjelen sin i prosjektet, da de vet at spillet vil selge. La oss ta en titt på andre spill SCEE har utviklet: The Getaway serien, This is Football serien, Singstar spillene og Eyetoy spillene. The Getaway kommer vel nermest det vi kan forvente oss av 24-spillet, noe som ikke tyder spesielt bra, gjør det?
200117​
[/b]
Laget ikke de også Primal til ps2? Var ikke det ett ganske så brukbart spill?
 
#34
Jo, Primal var etter hva jeg har skjønt et bra spill, men jeg synes hvertfall det blir mer riktig å sammenligne kommende spill med spill innen samme sjanger av den samme utvikleren.
 

SHDR

Gullmedlem
#37
Vel, det er litt forskjell her, da. The Getaway-serien er utviklet av Team Soho, mens SingStar og EyeToy er utviklet av London Studios, mens This is Football er fra et tredje britisk team som jeg ikke husker helt hva heter.

Såvidt jeg vet ble Primal utviklet av et av SCEs amerikanske team, i likhet med Ghost Hunter og God of War, samt Mark of Kri. Jeg skulle tro også 24 ville bli utviklet av amerikanere, siden de vil være istand til å holde en langt nærere kontakt med seriens bakmenn for manus, stemmeskuespill, motion capturing og denslags. Hvorfor skulle egentlig et engelsk team ta seg av det?

Edit: Jeg tok feil. Det blir utviklet av Cambridge Studios, som såvidt jeg husker er gamle Psygnosis. Det trenger jo ikke være så ille, selv om jeg tviler på at det er så veldig mye Psygnosis igjen i dem ... Det var de som lagde Primal ja, og det er jeg litt overrasket over, for jeg syntes det spillet, særlig promomaterialet, hadde en distinkt amerikansk følelse over seg. Image-aktige tegneserier and the shit. Det var visst de som mekket Ghost Hunter også. Jeg burde begynne å følge bedre med. :p
 
#39
Ok, da er spillet ute og jeg har testet det for å gi dere mitt førsteinntrykk av spillet.

Til å starte med vil jeg si at jeg hadde ikke høye forventinger til dette spillet. Lisensspill har en lei tendens til å gå rett vest. Men jeg prøvde etter beste evne å forholde meg nøytral mens jeg spillet det igår, til tross for at jeg synes 24 tvserien er rimelig spennende.

Vel, jeg vil ikke si noe spesielt om story enda. Har ikke kommet så langt at jeg føler jeg er i posisjon til å bedømme det. Pluss jeg regner med at de fleste som følger med på 24 vil heller ikke at jeg skal spoile noe her.

Men tilbake til spillet, hvordan var det ?

Grafikken var rimelig grei tatt i betraktning at det kjører på PS2. Ligger i samme gata som Getaway, en anelse bedre kanskje. Men det kan dere selv sjekke ut på screenshots.
Frameraten virket mer enn stødig nok og hadde ikke så mange glitches som jeg hadde forventet på forhånd, ihvertfall ikke til nå. Virtuelle Jack Bauer liknet rimelig mye på kjøtt-og-blod varienten. Samme med Tony og Michelle. Kim så litt snål ut derimot (men det føler jeg hun gjør in real life uansett :ler: )

Cutscenes og splitscreen inndelingen er hvor spillet glitrer og gir deg den autentiske 24 følelsen samtidig som de delte rutene gir deg litt informasjon om rommet du er i ferd med å snike deg inn i, bra implementert i gameplay. Man legger fort merke til at det er de samme folka som står bak serien som har hatt heavy input her. Meget bra, musikken er også akkurat hva man forventer av 24.

Og så over til gameplay som er desidert den viktigste delen.

I starten ryktes det at det ville ta deg 24 timer å gjennomføre dette spillet og at du kom til å bruke en time fra 07.00 til 08.00, noe som desverre ikke stemmer. Den første "timen" i spillet brukte jeg ikke en time på, langt ifra. Nærmere 10min-15min og det er med testing av kontroll, utforsking etc.
Det sier seg nesten selv at det er tilnærmet umulig å lage et spill hvor tiden i spillet blir realtime i forhold til story. Så tiden ble fremskynda en del i starten. Etter hvert ble missions litt lengre, da stemmet det litt bedre ihvertfall. Men fremdeles vil du finne ting som ikke stemmer tidsmessig. Men dette er og forblir en bagatell når alt kommer til alt.

I spillet styrer du ikke bare Jack Bauer. Til nå har jeg også vært en annen person og jeg har lest at man kommer til å spille med flere personer.

Kontrollen over personen er rimelig grei nok til å være thirdperson. Ikke håpløs som i The Getaway, men heller ikke så slick som i Splinter Cell. Så jeg vil ikke klage der. Autotarget systemet er rimelig greit også, minner en del om de to siste James Bond spillene akkurat der. Mulighet for å sikte inn manuelt er også der, upåklagelig. Velger våpen med digital styrepad noe som er blitt veldig standard. Funker veldig greit og våpenutvalget til nå er bra. Ellers kan du legge deg inntil veggen stealth style. Eneste som manglet der var muligheten til å bevege deg langs veggen mens man var klistret til den. Liten bagatell men føltes litt mangelfullt. Muligheten til å rope advarseler til folk er der også i tilfelle du får lyst til å legge noen i jern. Selv om jeg personlig er litt kjapp med headshots :p

Ellers har du både mobiltelefon som må svares, GPS og den slags verktøy til hjelp. Selv om det neppe er nødvendig når radaren er lettfattelig å forstå.

Kameraføringen på auto syntes jeg var litt slitsomt så jeg byttet kjapt over til manual. Da ble det akkurat sånn jeg ville ha det.

Noe som plaget meg litt derimot var den halvhåpløse kontrollen når man kjører bil. For seig styring og med en fysikk som var halvirriterende. Og farten i en biljakt var ikke noe å skryte over, risikerer å sovne over rattet her. Den første bilen du får er en Jeep og jeg endte opp med å løpe istedet for å kjøre. Så crap var den bilen. Den andre bilen var den standard svarte CTU bilen (aner ikke hva merke det er) og var marginalt bedre. Men treg, ufattelig treg og med en styring man virkelig må venne seg til. Forhåpentligvis får man bedre biler. Eller så håper jeg at jeg vil mestre styringen etter hvert og bli vant til det.

Kommer ikke på noe mer spesielt å nevne i farten. Så hovedkonklusjonen foreløpig er at når man er til fots er spillet mer underholdende enn når man er til hjuls. Noe som desverre er veldig vanlig i spill. Du får en del stilige shootouts og en del interaktive områder som kan skytes/sprenges hvis man ønsker å være litt taktisk.

Ellers kan jeg nevne at spillet kommer på 2 DVD plater. Ikke forstår jeg hvorfor de ikke bare har gått for en Dual Layer plate. Med mindre det er av kostnadsmessige grunner.
Om spillet i spillelengde er så stort det vet jeg ikke enda. Har prøvd det ut i 2 timers tid og skal spille det mer idag.

For en som digger 24 er spillet muligens et musthave.
For en som er ute etter årets spill må nok bare lete videre. Spillet er gøy, men langt ifra perfekt.
 
#40
Har kommet en del videre og jeg må si at storyen holder veldig mål. Men kjøringen er fremdeles shite kontrollmessig :grine: