[30.11.2012] Spillegals WiiU-lanseringsmaraton (Oslo)

demake

Seksuelt godteri
#21
Klarer Buggz den tekniske biffen, holder linja og routeren til Filip ut all denne ekstra oppmerksomheten, eller blir det SS Alt Går Til Faen II? Følg med i neste episode!
Det viktigste er vel å holde Javi unna så man slipper sabotasjer á la forrige stream.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
#24
Sjansen for at det blir 50+ kikkere er vel større nå, da SG blir en av de første med en WII U-greie, mer "presse" rundt det i forkant og den eventuelle streamingen på spillexpo
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#26
Har vi hatt mer enn 50 mennesker som har sett på, annet enn på zelda og ffvii streamene?
Husker ikke, men det er irrelevant. Problemet var at vi ikke kjente til Livestream sin seergrense før vi møtte den, så nå bruker vi ikke Livestream lenger.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#28
Jeg kommer ikke, og får sannsynligvis ikke sett på heller. :penga:
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#29
Skavvise, som dere sikkert har skjønt satses det litt denne helgen, men før jeg glemmer det igjen:

Vi trenger litt hjelp av dere!

Enkelt ønsker vi å dele ut mer snacks enn noengang, jeg har en haug med spill til premier samt forhåpentligvis billetter til SpilExpo vi kan dele ut på fredagen og muligens mer sponset av Bergsala... MEN, for å dele ut trenger vi konkurranser og de senere streamene har det blitt tatt veldig på sparket. Nå derimot hadde det vært flott å jevnlig hatt planlagte konkurranser, både store og små, så det SG hadde satt kjempepris på er om det kan foreslås noe!

Kom med en masse forslag, vi har tidligere spurt om alt fra hvor mye pant det er i leiligheten til hvor mange trappetrinn det er opp Shinra-tårnet i FF7, helst ting man ikke kan google seg til og temaet er jo Nintendo med ny konsoll så ta gjerne utgangspunkt i det. Konkurranser kan gå over tid, være fort ferdig, være omfattende eller enkle og husk at vi bruker både mail, chat og livestream til å interagere med.

Alt som ikke bare er tull settes pris på, skriv gjerne her eller send på PM, på forhånd takk!
 
#30
Hvor mange minutter tar det før GamePaden må lades?
 
#31
For noen streamer tilbake var det en oppgave der man måtte finne triforcer, og scanne QR-koder og hele greia. Den slags type oppgaver er artig da det krever litt mer enn gjetting og googling. Husker ikke i farta hvilken stream det var på, men husker at den oppgaven eide.

Ellers er en god gammeldags quiz ålreit, men så er det dette med at det er lett å google seg frem til svarene. Hva med en quiz som forutsetter at man har spilt spillet det stilles spørsmål om eller noe i den duren, hvertfall noe som er vrient å søke seg frem til.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#32
Det var Zelda-streamen, naturligvis derfor det startet med triforce. Det er bra du minte meg på dette, det hadde vært knall å lage et nytt online rebusløp. Skal tenke på saken!
 

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
#33
-Hvem er førstemann til å ringe og nynne SMB2-sangen feilfritt i øret til Filip?
-Hvem er den eneste fra SG-forumet til å ha satt Martin på plass i Goldeneye til 64?
-Hvilken tidligere Idol-dommer banka Martin på slippfesten for PS2 slim i Singstar (Maroon 5)?
-Hvem er vprst?
-Hvor mange ganger daua egentlig Buggz mot edderkoppen?
-Lignende hvor mange ganger dauer jeg/hvor lang tid bruker jeg/etc.-spørsmål til spill man spiller.
-Hva er det objektivt nest beste spillet, Sjutten svarer utifra forslagene/humør.
-Hva kalte Nilo seg da han trolla Battlefield-forumet i «den store butthurt-hendelsen»?
-Hvor mye prestige har [tilfeldig Solium-spiller] ifølge siste oppdatering? (får folk interessert i Solium-trådene, og kanskje spillerne til å gidde å vise kart og prestige-oversikter for oss jævla utenforstående)
-Arrangér en miniturnering i et eller annet annet spill - enten på en annen TV eller et brettspill - og få folk til å vedde på vinneren.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#34
En mer omfattende oppgave hadde vært krem, synes gjerne Fetthest kan ta med seg fler quizer og masse bra i punktene til Martin, ikke lyst til å gjøre det for internt men der har vi en del bra!

Edit: Nilo-spørsmålet er gull, da må de grave opp og lese gjennom de gamle Gullstikkatrådene, ahh good times!
 
#35
Hva med å ha spørsmål i forskjellige kategorier og at en av de kategoriene er "Bli kjent på spillegal." Da må vi bare passe på at det ikke blir for vanskelig å komme frem til rett tråd. Da kan vi også kjøre en "sammenlagt-trekning" mellom alle bidragene/Svarene innen en kategori mot slutten. (Om dette ikke er for vanskelig.)

Om vi har folk på messa kan vi sende med de små visittkort med en kode eller link, som de kan dele ut, og som kan gi en fordel i en av konkurransene, eller er en konkurranse i seg selv, og der vinneren trekkes på søndagen etter en hel helg med bidrag.

Det er mine foreløpige ideer og jeg ville bare skrible de ned før jeg glemte de. Kan med fordel finpusses.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#37
Førstepost oppdatert med kunst a la Agradula, spre den gjerne og kom gjerne med fler konkurransetanker om det dukker opp noe, thanks!

 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#40
Jeg tar med to wiimotes med motion+ og nunchucks. I tillegg til en hel ekstra WiiU. :D