Jepp jepp, jeg sitter og spiller dette mens fruen ser på og... jeg måtte ta meg en pause nå. Det trengte jeg ikke med Amnesia, men der hadde du stirre-inn-i-en-vegg-mekanikken, dvs du trengte egentlig ikke et ordentlig gjemmested idet du innså hvordan dette fungerte. Hverken film eller spill pleier å gå inn på meg, men Alien: Isolation er det mest nervepirrende spillet jeg har spilt. Det som bidrar mest må være lyddesignen. Når du sitter fast i et skap og gjemmer deg mens du hører dunk overalt rundt deg. Er det trygt å prøve å gå litt videre nå? Jeg går ut av skap- *lyden av no sjaktklatring rett ved siden av* *hive seg umiddelbart tilbake i skapet*
Vanligvis leter jeg etter mønster i spill, men her sliter jeg fordi spillet virkelig har overbevist meg om at xenomorphen er et tenkende jaktende vesen. Hva ga meg det inntrykket? Noenlunde tidlig i spillet må du unngå tre folk mens du sniker deg videre. Litt senere kommer du tilbake til dette rommet og de tre er midt i en kamp med xenomorphen og det går som det må gå. Jeg prøvde å snike meg ned til en dør etter xenoen slang seg opp i en sjakt, men den droppa umiddelbart ned igjen og løp som ville helvete bort til meg da den så meg der jeg satt fast i et hjørne uten et gjemmested.
Load save, prøv igjen. Jeg kommer tilbake til rommet og de tre er midt i en kamp med xenoen og det går som det m- Vent! Dette er jo ikke scriptet! Kampen ligner jo ikke forrige gang i det hele tatt! De dør andre steder! Xenoen går andre veier! Jeg må snike meg en annen vei! Hopp opp i taksjakta så jeg kan gå videre da! FAEN! *snike seg litt vid-* IKKE SNU DA! *panikk*
Etter det gikk det betydelig tregere å avansere historien...
PS: Dette spillet er faens bra. @Ladybugs approberer og hun hater fortsatt alt som heter scifi og/eller aliens.
EDIT: Men ja, ble imponert da jeg fant ut at de bare slang AI-ene sine i et rom og lot ting skje i stedet for å scripte alt. Gode greier!
Vanligvis leter jeg etter mønster i spill, men her sliter jeg fordi spillet virkelig har overbevist meg om at xenomorphen er et tenkende jaktende vesen. Hva ga meg det inntrykket? Noenlunde tidlig i spillet må du unngå tre folk mens du sniker deg videre. Litt senere kommer du tilbake til dette rommet og de tre er midt i en kamp med xenomorphen og det går som det må gå. Jeg prøvde å snike meg ned til en dør etter xenoen slang seg opp i en sjakt, men den droppa umiddelbart ned igjen og løp som ville helvete bort til meg da den så meg der jeg satt fast i et hjørne uten et gjemmested.
Load save, prøv igjen. Jeg kommer tilbake til rommet og de tre er midt i en kamp med xenoen og det går som det m- Vent! Dette er jo ikke scriptet! Kampen ligner jo ikke forrige gang i det hele tatt! De dør andre steder! Xenoen går andre veier! Jeg må snike meg en annen vei! Hopp opp i taksjakta så jeg kan gå videre da! FAEN! *snike seg litt vid-* IKKE SNU DA! *panikk*
Etter det gikk det betydelig tregere å avansere historien...
PS: Dette spillet er faens bra. @Ladybugs approberer og hun hater fortsatt alt som heter scifi og/eller aliens.
EDIT: Men ja, ble imponert da jeg fant ut at de bare slang AI-ene sine i et rom og lot ting skje i stedet for å scripte alt. Gode greier!
Sist redigert: