Aliens™: Colonial Marines

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#21
Det er ikke det at alien 3 er direkte dårlig, men de burde bygd videre på det gode fra enern og aliens, istedetfor å på en måte starte fra scratch.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#22
Og manuset var allerede skrevet, men studioet sa at det ble for dyrt, så det ble laget en tegneserie istedet. Den kan leses i Alien Omnibus vol 1 og den er jævlig feit. Den ble dog tungt redigert etter at Alien 3 kom ut, fordi den handler om Hicks og Newt. Og ifølge Alien 3 er de to døde, så i reissues av tegneserien handler den om Wilks og Billie istedet.
 
#24
Hvilken Omnibus 1-historie er det snakk om? Den første historien mener jeg å huske bare er en rein Aliens-pastisj, men den historien som handlet om han vitenskapsmannen og dama hans kunne blitt bra på film.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#26
doppelbost. Ser jo også nå at thinaran også linka den. faen altså. ikke min dag i dag.
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
#27
Jeg bumper denne tråden med nye bilder fordi jeg vil prate mer Aliens.











Så... Aliens dere. Det er en bra film. Jeg har trua på at dette kan bli en bra spillen.
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
#29
Også mer da.

It all looks exactly as you'd want it to. This isn't a contemporary game studio's interpretation of a 1986 movie. It's a 1986 movie recreated in painstaking detail, everything from the uniforms to the environments to incidental pieces of technology looking the part.
Jepp, dette blir å eie. *se på Aliens igjen*
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#33
Dette er ikke det Aliens-spillet jeg har lyst til å spille.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#34
skal vi se. Nå har jeg tittet en gang til på den gameplay-demonstrajonen, og noen få tanker om dette.

Jeg liker seff at det er coop. Det er alltid knall.
Jeg liker at det virker intenst.
Jeg liker veldig godt animasjonen på xenomorphene, elsker måten de glir rundt på vegger og tak og gulv.
Jeg liker godt at det virker som om de faktisk er fans av Aliens og holder seg relativt tr00 til originalmaterialet.


Jeg liker ikke den derre store greia som løper.
Jeg liker ikke at ting virker veldig scripta.
Hater selvsagt han som prater under hele demonstrasjonen.


Det er vanskelig egentlig, for selv om de da har vist en god del, så er det heller ikke så himla mye, noe som egentlig bare er bra. Håper de også har noen skumle sekvenser og ikke bare løp og skyt opplegg.
Håper de som skriver det ikke bare safer seg på storyen som gjør at det blir intetsigende å kjedelig, men at de prøver å lage noe som virker originalt, selv i et univers som er såpass veletablert. Jeg tror ikke at å introdusere en stor tank-alien er måten å gjøre det på så håper de gjør noe som faktisk er bra.

Ellers da... gleder meg selvsagt, vet jo ikke om det blir bra, men har spilt litt AVP, det nye altså, og jeg må egentlig si meg litt enig med Lodin at det er faktisk ganske kult. Det er selvsagt problemene med RÆV leveldesign som gjør at du kan bli stuck på et sted uten å vite hvor du skal bare fordi de stinker på å lage en level som er bra og oversiktlig. Har alltid ment at god leveldesign er når ting virker jævla åpent og uoversiktlig, men så har de som har laget levelen full kontroll på hvor du går hen. Left4dead er faktisk et godt eksempel meget god leveldesign i så måte.

Je. var så lite aktivitet, så måtte prøve å gjøre no med det idag.
 

Lodin

Der Waaaah
#35
Jeg liker at de har med en bull-alien. Åssen de har greid å gro en sånn på den planeten er et godt spørsmål, men den eier.
Jeg liker ikke at aliensene har null reaksjon på å bli skutt. De bør miste lemmer og sprute syre mens de fortsatt styrter mot spillern som i de tidligere FPSene.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#36
Ja! det var det jeg glemte å skrive ja. Det er litt synd at syren til xenoene ikke har et fareelement.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#37
Det eneste som gjør dem endla skumlere enn de allerede er, det tok de ikke med i et skytespill? Oh wow..

:(
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#38
Det er mest sannsynlig med når spillet er ferdig, men er vel kun på høyere vanskelighetsgrader. De burde også legge inn en egen greie med at hvis du knerter en xeno i nærkamp så burde det være en slags randomgreie på om det treffer deg, og hvis det gjør det så må du basically få av armoren din på en eller annen måte. Men skjønner at det er vanskelig å implementere det på en smud måte, ingen av avp-spilla har klart det på en god måte synes jeg. Du får liksom bare litt skade og det er det.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#39
Det der hørtes ut som et forslag til å få med QTE-er i spillet, så kanske vi klarer oss uten.