Aliens™: Colonial Marines

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#42
jepp.

Og angående qte. Hvis det er gjort på en smud måte har jeg faktisk ingenting imot det, men når de putter det inn for å liksom rettferdigjøre såkalte spennende sekvenser som løping fra monstere og hopping, ting som man allerede kan gjøre via det normale gameplayet, så blir det dumt. Hvordan ville du løst oppgaven på gameplay-design-vis på å få tatt av deg en rustning fordi det er syre på den som gjør at du dør hvis du ikke tar den av? det er et faktisk spørsmål. Det virker som en vanskelig greie. ... Med mindre man har kinect da =D
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#46
Bra. Vil mye heller at det skal gjøre det ordentlig enn at de borker det helt. Seff, det kan jo hende at det er ræva uansett.
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
#46
Gearbox har gjort det igjen, et potensielt bra spill ødelagt :penga:
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#47
Ja, det var Gearbox' feil at Duke Nukem Forever ble ræva, hvis det var det du sikta til.
 
#48
Håper det blir mer fart over xenoene enn det man så i den gameplay-videoen på forrige side æzz. AvP3 gjorde den biten jævlig bra.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#49
Så aliens igår. De er raske i treeren, ikke toeren, så hvis de lager "tru"oppfølger til aliens, så er det nok antallet aliens og ikke den ekstreme farten som blir greia. Husk at xenomorphen i treeren stammer delvis fra en bikkje som er grunnen til at den er raske.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
#51
Så denna videoen fra forrige siden. Litt skeptisk til denna panservogn-Alien. Kjenner jeg er mer eller mindre skeptisk til det som ikke er opphavet, egentlig. Holde seg til de gode gamle, scary-as-shit dyra og stemningen. Synes derimot at den videoen klarte å fange en grei stemning

selvom jeg hørte, inni mitt eget hodet, "come get some!" a la Duke Nukem når spilleren tryna ut skipet og skøyt Alienen i passa
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#52
Jeg synes ennå den første Alienen er best (sånn objektivt sett osv) pga. thrilleraspektet og det nogenlunde intelligente spillet på voldtekt som gir den en helt spesiell grøss. Savner spill som spiller (dustepun) på temaer på samme måten.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#53
Savner spill som spiller (dubstep) på temaer på samme måten.
Det jeg leste. Jeg så jo som sagt Aliens igår og jeg så Alien idag og jeg har jo alltid hatt Aliens som min favoritt. Selve monsterets design er bedre i Alien, med det glatte hodet og de ekstremt lange tynne armene og beina, mens monsterne i Aliens har mere detaljerte hoder og er ikke like svære. Alien er vel også mer mystisk, men jeg har alltid likt det at Aliens er en oppfølger som ikke kopierer eneren på noe som helst vis og har en story som er skikkelig kul (synes jeg) og den hente opp en del av de tingene fra eneren som man lurer på. Ikke Space Jockey da så klart, men det får vi jo vite mer om til sommeren. Men ja, jeg ville ikke likt Aliens like godt hvis Alien ikke eksisterte, og motsatt. De er to filmer som passer utmerket til hverandre. Synes også at director's cut av Aliens er bedre enn director's av Alien.

Men spillet da ehehehe. Jeg er glad for at de lager det som Aliens "sanne" oppfølger, selv om jeg også synes at den tank-alienen er bogus. Piss. Bæsj. Men håper ihvertfall spillet blir kult.



Satt og tenkte på idag faktisk hvordan det ville vært med et Alien-spill. Ikke aliens. Ikke no predator (s). Bare Alien, og hvordan dette ville vært i multiplayer, som alle spill idag må ha. heh.
Så for meg masse folk med bare kjipe våpen og en som spiller alien med mål for å fange/drepe alle de andre før de klarer å stikke av, eller drepe alienen.
Inni hoden min er det spillet jævlig kult. Men jeg vet ikke om det ville vært det på ordentlig. Takk for meg. Det var dagens usammenhengende.
 
#54
Så aliens igår. De er raske i treeren, ikke toeren, så hvis de lager "tru"oppfølger til aliens, så er det nok antallet aliens og ikke den ekstreme farten som blir greia. Husk at xenomorphen i treeren stammer delvis fra en bikkje som er grunnen til at den er raske.
Det er dodginga jeg reagerer på. Ser ut som xenoene kommer opp til deg for å intervjue deg liksom.

Rangerer Alien tre hakk over resten av filmene i serien for øvrig. Gleder meg til Prometheus, men er ikke spesielt gira på tanken på å få opplevelsen til Alien forandret.
 
#55
Ikke kritiser Aliens på denne forumen, da kommer Alien-politiet og tar deg.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#57
For guds skyld, hvis noen på denne forumen skal kritisere noen av alien-filmene, så sørg ihvertfall for at det er Alien3 og Alien Ressurection. Alien 3 er ikke ræva ræva, men den er jo bare en blek kopi av eneren.
Jeg fatter ikke hvordan folk kan kritisere Aliens for å være dårlig egentlig.
Jeg kan godt forstå at mange synes Alien er bedre, men ikke at Aliens er dårlig. Alien, Star Wars og Aliens var kanskje de tre filmene som forandret mest hvordan all sci-fi har blitt laget i etterkant. Alle tre filmene baserer seg jo på såkalt "realistisk fremtidsdesign", og det betyr at alle tingene som er der ikke er ting som er mulig i virkeligheten, men at alle romskip, ting på romskipene, våpen, dører, plantegningene til de forskjellige skipene stedene, romdraktene, teknologier, utstyr og mer var skrevet til minste detalj som seeren aldri legger merke til. Bare den sykesenga John Hurt blir lagt i i eneren. Eller våpnene og ikke minst "fremtidssoldatene" i Aliens, og selvsagt i star wars med alle skipene og stedene som faktisk viser at de kan bli slitt. At ikke alt er perfekt overalt.

Ridley Scott laget en meget, meget bra sci-grøsser i samme klasse som andre AAA-filmer og i tillegg med en dame som helt. Noe som aldri var gjort før. Filmen var jo klippet til å ganske lange, treige scener bevisst for at de skumle scenene skulle bli enda skumlere. Giger står for alt designet som har med monstrene (facehugger og xenoen), skipet med Space jockeyen, Space Jockeyen og eggene. Og det at man ikke visste at det var en Android Ice Cream Sandwich ombord gjorde at det også ble enda et skummelt element.

James Cameron var så fan av filmen og Ridley Scott at han aldri ville lage en ny grøsser i Alien-universet, men mer om hva som faktisk ville skjedd hvis Xenomene var i et område som mennesker bor. En Mer storydrevet oppfølger, eller som Gale Anne Hurd (produsent av bla Terminator og Aliens) sa, An Actual Sequel. Cameron var også veldig opptatt av vietnamkrigen og hvordan soldater i fremtiden ville sett ut, hva slags våpen de ville brukt, utstyret deres. Også kan folk selvsagt si, "meen åhhh. De er jo bare sånne grunts joh. Åhh. De er så teite de soldatene." men da kan jeg spørre, hvor mange folk i verden er som egentlig ikke er teite? Kanskje spesielt i militæret. De av dere som har vært i militæret kan prøve å tenke tilbake på hvordan mange av folka i militæret var. Hvor mange av dem så på "såkalte" militær-filmer hvertfall en gang i uka? Hvor mange av dem var teite og harry og Gruntete? Jeg har aldri vært i militæret, og jeg vet at man aldri skal fortelle ANDRES militærhistorier, men jeg har ihvertfall hørt fra de jeg kjenner som har vært i militæret at det er veldig mye GRUNT GRUNT og harryfaktor over folka i militæret.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#60
Dette er vel strengt tatt ting man har sett før. Men den gav ihvertfall en litt bedre stemning enn de andre greiene de har vist, selv om dette er mest klipping og slikt. Det jeg liker er at det ihvertfall virker som dette er stemningen de vil ha.
Håper gameplayet blir passe kaotisk med mye "They're coming outta the goddamn walls!" og " GAME OVER MAN! GAME OVER!" moments. Også håper jeg at man ser så lite som mulig av den "feite" xenoen. :/