[Multi] Anarchy Reigns

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#1


Så, jaggu, 11. januar kommer Anarchy Reigns til Europas fagre kyster (og våre triste steinrøyser, antageligvis). Hva slags spill er det? Jo, det er et 9/10 hos Eurogamer-spill. Hva gjør at jeg er skikkelig stoked for det? Vel...
  • PlatinumGames.
  • Det er et arenabasert action-slåssespill med enkle kontroller men mye taktisk finesse.
  • Anarchy Reigns er en slags... vel, ikke åndelig oppfølger, men det bygger videre på MadWorld.
  • Cameo fra Bayonetta (DLC riktignok men hei).
  • Visstnok er flerspillermodusen både robust og variert.
  • Anarchy Reigns isn't a game that hits you immediately; it takes a few hours to settle, but once it does you realise this is as close to God Hand 2 as we're ever going to get.
  • PlatinumGames.
Mmm-hmm. Skal nok skaffe 360-utgaven av dette, ja. Noen som er med på multi etter hvert? Buggz?
 

Shinra85

Spillegals effort emo
#2
Både Tomas og jeg forhåndsbestile det for... 2 måneder siden? Gikk for type 120,- eller noe (Takk, Sharkman), og jeg gleder meg faktisk en del til det her. Av grunner nevnt av den fetteste hesten.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#3
  • PlatinumGames.
  • PlatinumGames.
Ikke så mye å lure på egentlig. Kan forhåndsbestilles hos Play for ca. 190 spenn om det gamle tilbudet ikke finnes lenger.
 

Lodin

Der Waaaah
#4
Drit i Bayoskvetta, Jack fra MadWorld er mye viktigere. Men når det er sagt tviler jeg på at det blir copp. Selvom det så fett ut.

E: Bayofettmus og no annet shizz følger med i den europeiske versjonen som er "limited". Det er såklart preorderings i statene.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#5
Jeg tror jeg æme, får se med eksamenstider og slikt. Mener å huske at spillen min ble sendt for noen dager siden.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#6
Joa, stakk til Hamar i dag bare for å kjøpe faenskapen, var innom tre sjapper før jeg ikke gadd mer og stakk hjem igjen. Fy faen, den dagen alle spillbutikker legger ned sender jeg opp fyrverkeri.

Hehe joda og siden jeg er dum i hodet tenkte jeg jo at jeg kunne sjekke om MS har lagt det ut til nedlastingskjøp på Games on Demand (spoiler hahaha nei). System Update da jeg slo på 360-en, oi, kanskje de har fiksa den buggen som gjorde at 60% av tekstene i menyen var på norsk nå da? Joda, den er fiksa. Nå er 90% av tekstene i menyen på norsk hvis du velger engelsk språk. Noen, mekk en ny konsollgenerasjon snart, denne ligger i respirator og pisser på seg med jevne mellomrom.
 

Lodin

Der Waaaah
#7
Jack
Jack
He's a psycho maniac

Gleder meg til noen ripper soundtracket.
Og ja, dette skulle vært på XBL nå, men noe skjedde. Er på PSN.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
#8
Krysser fingra for at detta dumper ned i kassa idag. Hadde passa gull å sparka litt interaktiv rumpe idag
 

Shinra85

Spillegals effort emo
#10
Fikk detta i posten idag. Gira som jeg var røska jeg av pappen og fant Anarchy Reigns. Til PS3....? Sjekka siden, hadde bestilt 360-versjonen

En kjapp klage, et kjapt svar; Send spillet tilbake, få det til xbox 360. Send rekomandert.

Vel, da er det billigere å kjøpe spillet på nytt. Så, de sender meg pengene tilbake og jeg får beholdt spiller. Kjøper da nytt på zavvi (sendit hadde visst ikke inne nå, koster type £3 mer på zavvi enn det gjorde på sendit), og selger ps3-versjonen til spillsjappa. Jaja. Skal teste det iallefall
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#11
Fikk akkurat min også, riktig konsoll heldigvis. Har gullmedlemsskapkodenøkkel liggende klar også.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
#12
Holdt på litt nå med spillet, og må innrømme at detta er snacks for små shinraer

Er en arenabrawler, men med en liten open-world-greie i tillegg, som gjør at det føles ganske ut som en rein brawler. Ikke kommet langt nok i historien for å vite om den er noe (hint: tviler) men hittil er det mye dårlig dialog og cut scenes. Akkurat sånn det skal gjøres.

Kampsystemet er enkelt, men kjenner at det er mye dybde i det om man setter seg godt nok inn i det.

Dette tror jeg at jeg kan kose meg mye med. Bare holde litt igjen sånn at jeg ikke bruker opp alt før 360-utgaven kommer i posten
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#13
Tok ei uke, men jaggu kom spillen i dag. Gler mæ.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#14
Så, da har man sittet cirka en time og... vel, God Hand 2 høres ganske riktig ut. Jeg er ingen kjempefan av settingen så langt; riktignok har jeg bare testa første brett, i en postapokalyptisk slum, men det er hint om flere og finere steder videre. Og, vel, plottet er... noe. Du møter først Jack Cayman (han fra Madworld), og han har noe beef med en politifyr uten at det egentlig blir forklart hvorfor. Og så skal du velge side; Black med Jack og gjengen, eller White med politikisen og hans henchfolk (klisje prettyboy og klisje superprofesjonell, storbrystet berte). Valgte Black så klart, og så... skulle jeg sose rundt i nevnte slum uten noe mer info. Det viste seg dog at etter litt utforsking låste jeg opp nye oppdrag, og det er vel greia. Selve opplegget i spillet er veldig Madworld uten alle fellene (men med noen feller), og dermed færre gimmicks og mer fokus på slåssing. Jack er smidigere og mer akrobatisk enn i Madworld, kontrollsystemet sitter som smør (det var litt mer sirup i Madworld) og det tar cirka fem minutter før du har det greit i fingrene og får til freske comboer, kjappe stikk mot grupper av fiender, dodges mot store fiender, og så klart superangrep i fleng.

Foreløpig ser jeg ikke helt gleden i at man i praksis må grinde poeng for å låse opp oppdrag, men hvis du utforsker litt slenger det fort inn poeng og det er en god del steder å snuse rundt i. Også plusspoeng for at andre ekstraoppdrag var en eskortemission som ikke sugde hardt, mest fordi fiendene angrep meg og ikke han løken jeg skulle eskortere. Frykta at beste vurdering var forbeholdt de som klarte det uten at kisen ble skadd, men jaggu ble det Platinum på meg. Antar dog det fortsatt er rom for forbedring med tanke på at Bayonetta også hadde Pure Platinum, men detaljer.

Så, ja. Dette er så langt en bånnsolid brawler, og sandkasseaspektet kler spillet veldig bra. I Madworld var det aldri særlige åpninger for å utforske og finne ting, siden du hele tiden hadde tidsbegrensningen og score targets å forholde deg til; Anarchy Reigns har riktignok tidsbegrensning på oppdrag, men på utforskingsbitene er det bare å loffe rundt som du vil. Den helt store dybden er det nok ikke her, men fokus er på slåssinga og da er det helt greit i min bok.

Ennå ikke testa multiplayer, men mekanikkene lover veldig godt for akkurat den opplevelsen. Og, det er det valget som er standard når du starter spillet, så det viser hva PlatinumGames har satsa på i denne omgang.

PS: Jeg fikk tilsendt Limited Edition (mistenker kanskje at alle som kjøper spillet får den), som innebærer at jeg fikk med noen ekstra modi i MP og - jepp - Bayonetta-DLC-et. Har ikke spilt med henne ennå, men ut ifra Character Viewer har jeg slått fast at hun har kjøpt litt mer klær å ha på seg under superangrep siden sist. Omtrent en kvadratmeter mer.

PPS: Character Viewer slår også fast at nå er det faenmeg på tide å kutte repet og sende current-gen-konsollene utfor skrenten. Hadde jeg vært art guy på et sånt spill og sett hvordan figurene mine så ut i oppskalert sub-HD-oppløsning, ville jeg grått blod. De kalles PC-er og kan dra grafikk som det der i ultra-HD uten å pese, folkens.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
#15
Yes da.
Fikk 360-versjonen i kassa idag, har starta litt på White (da jeg testa Black på PS3). Hittil eier White

Uansett, er klar til å få grisejuling over nett
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#17
Så, ja. Anarchy Reigns-showdown på 360 en gang denne uka? Hvem er med?
 

Shinra85

Spillegals effort emo
#18
Er med som en pingvin på sne
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#19
Har fått spillet, men plasten er fortsatt på. :eek:
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#20
Har fått spilt litt nå. Likere.

Jeg ble angrepet av en liten hær med flammekasterfolk og så ble vi teppebomba, som detonerte halvparten av tankene til pyroene, som detonerte den andre halvparten. Det ble mange eksplosjoner.