Anbefal et rollespill

#41
Opprinnelig skrevet av Shadar@18.08.2004, 17.59
Jeg respekterer ikke såkalte spillfans som bare spiller Final Fantasy, eller runder Final Fantasy tyve ganger med ulike handikap. Da synes jeg er like stusselige som gutta som spiller FIFA 2004 i blinde mens de mottar sugejobber fra homokompisene sine.

Ja, jeg snakker om dere.
89516​
Hmmm, hvor var den siktet hen?

Det flotte er at jeg hittil bare har runnet FFIX to ganger, da. :)
Men jeg ser ikke hvorfor du ikke skal respektere folk som liker et spill og ønsker å spille det mer. Det blir akkurat som å spille gjennom for eksempel Metal Gear Solid på et vanskeligere nivå. Synes du forresten det er like patetisk med folk som liker å spille Super Mario til NES/SNES(Wherever they are...) om igjen? Er det virkelig så stusselig å runne et spill 2-3 ganger for å få en bedre fil? Er det galt å underholdes av et spill, for så å spille det om igjen?

I think not.

Stapp de respektløse tankene dine tilbake i kjeften, for de er minst like tankeløse som respektløse.

(Noe som bringer nye spørsmål ut i lyset: Hvordan er en tankeløs tanke? Hvordan er man når man tenker tankeløse tanker?)
 

SHDR

Gullmedlem
#42
Jeg bare lufter ideen om at det er en god idé å se om ikke man kan utvide horisontene sine, og nei: jeg henvender meg ikke direkte til deg. Jeg henvender meg kollektivt til alle som har hatt lyst til å bruke 60 timer på å gjennomføre et spill på en uegnet og dertil bortimot umulig måte. Som å spille Super Mario uten å fange mynter, som å spille fotball uten å røre ballen; poenget blir liksom borte.
 
#43
dette innlegget inneholder en del spoilere hvis du aldri har spilt morrowind før. for da er det bedre du lever i uvissheten inntil du finner ut selv det som jeg har skrevet under...

Morrowind ble ødelagt grunnet dårlig design som gjør at med det samme du starter kan du enkelt gå å stjele deg en glass armor som nok er den beste rustningen i spillet grunnet lav vekt å god armor, å med en gang du ankommer balmora kan du gå rett å rappe deg et nydelig sverd som kan matche noen av de beste sverda i spilet å det ligger helt åpent å det er bare å plukke, samme med glass armoren... dette ødelegger gleden av å slite for å oppgradere rustningen å prøve finne seg et bedre våpen osv. for man kan ha noe av det beste fra "get go"... jeg fant dette ut relativt tidlig siden jeg pleier å skal utforske alt i nye spill osv. å snublet da både over håpløst plassert rått våpen samt glass armor...

en annen ting man enkelt snubler over er en håpløs hvis "Kjøpmann" som alltid gir deg full pris for det du bringr han/hun/det/den... så da kan du etter en 20 timer med spilling ha over en million i cash å kan kjøpe deg trening hos dem som tilbyr det til du er så god at du ikke kan bli bedre å da er alle fiendene i spillet en lek. å dette er veldig enkle ting å snuble over hvis du er en nyskjerrig eventyrer i spillet...

men ellers så er Morrowind et fantastisk spill, å er nok tross disse mega bommertene det beste rollespillet på pc... :tommelopp:
 
#45
er det et guild i vivec du tenker på kansje... var ikke der jeg tenkte. den glass armoren jeg tenkte på involverer en hvis dyktighet innen "Sneak" skillen. men hvis man setter sneak som en av primary skilla før man begynner så er man god nok... for å si det sånn, hvis du skal gå å besøke dagoth ur så er du nødt til å pasere innen ganske nært perimeter til den aktuelle glass armoren, med mindre du bruker levitate å flyr over ghostfence da vel å merke... kan tenkes du må benytte deg av quick load knappen et par ganger før du klarer samle hele rustningen uten å bli oppdaget, så hvis man har noen prinsipper så kan man la være å stjele den, men er ikke så lett når den ligger der helt åpent, klar til å plukkes.

kan forresten hente Lords mail å chrysamere også ganske tidlig i spillet, bare man er god nok til å banke bærerne av dem. chrysamere var vel det beste sverdet om jeg ikke husker feil, mens lords mail var den råeste cuirassen. vertfall som jeg har kommet over. husker jeg byttet ut glass cuirassen med lords mail grunnet den ga meg boost fra 166 armor points til 220 eller der omkring, å den var ikke så altfor mye tyngre enn glass cuirass...

vil forresten nevne Gothic 2 til pc, som er et annet glimrende rollespill til pc. det legger seg litt bak morrowind da, men er absolutt et glimrende spill...
 
#46
mario and luigi superstar saga til gba
de to verdenskjente rørleggerne i rpgformat fungerer veldig bra: gode puzzles, mye humor, og mange kjente karakterer fra marios univers som får deg til å tenke tilbake på gamle klassikere med en liten tåre i øyekroken. kampsystemet fungerer også bra, er litt mer interaktivit enn ditt vanlige j-rpg, her er god timing minst like viktig som strategien.(elsker det faktum at god jobbing defensivt gjør at du kan komme deg gjennom kamper helt uskadet)

lufia 2
Et veldig underholdende spill til snes. Historien er den samme som i samtlige j-rpg's, det handler om få utvalgte som må ut og redde verden. Dette gjør imedlertidig ikke noe, siden karakterene er godt gjennomførte, historien har god flyt, og de er nok av sidequests for den lystne(bl.a en dungeon på 100 etasjer). Kampsystemet er ikke revolusjonerende, men det har én særegenhet, med konseptet "capsule monsters". capsule monstere er små dyr tilhørende forskjellige stammer(elementer) som hjelper deg i kamp. Det blir litt som en pokémon, hvis du mater den med det du har av utstyr, eller deres livrett; magiske frukter, vil de utvikle seg til sterke skapninger. Eventuelt når de blir utviklet og har tjent xp blir de verdifulle støttespillere. Alt i alt et glimrende spill, som jeg har kost meg med hele veien igjennom.

planescape torment
Har allerede blitt beskrevet, men jeg vil påpeke at plottet er helt genialt, og det er ikke så rent skjelden jeg sitter og humrer over hendelser og samtaler. Ikke la den utdaterte grafikken lure deg, spill det!
 

SHDR

Gullmedlem
#47
Har noen anbefalt Breath of Fire 3, med den mest engasjerende gimmicken noensinne? Hovedpersonen vil etterhvert kunne forvandle seg til en drage, som først er utrolig pysete, men etterhvert blir helt monsterpowerful. Dealen her er at du prøver deg fram ved å kombinere gener med hverandre for å skape den ultimate dragesorten. Historien i spillet er helt villfjern, men har søte charactere og faktisk en god del smarte puzzles. Grafikken er veldig søt, med svært godt spritearbide. Fiskingen i spillet er også overlegent det aller meste annet, sannsynligvis det mest avhengigsdannende minigamet i et RPG noensinne. Jeg lurer på om jeg ville likt dette like godt nå som jeg gjorde den gangen ... det er tross alt 4 og et halvt år siden jeg spilte det. Dessuten ble jeg aldri ferdig med det. Dro på ferie når jeg var heeeeeeelt på slutten, og så kom jeg aldri igang igjen da jeg kom hjem igjen. Tok ca. 45 timer med en hel del fisking og puzzlesolving, men på langt nær så mye som jeg kunne engasjert meg i. Du unngår dessuten mye random battles i spillet, og de som er tar ikke så mye tid. Du blir ikke angrepet på verdenskartet med mindre du går inn i spesielle monstersoner.
 
D

Deleted member 365

Gjest
#48
Breath of fire 3. Ja!! ELSKER DEG SHADAR!
:D

Det anbefaler jeg.
Anbefaler også sterkt Secret of mana til super nes.
Er ikke noen som har glemt Morrowind her?
Og hvis noen er klar for et gammelt spill så har vi selvsagt
Lands of lore og Daggerfall!
 
#49
Seiken Densetsu 3

Etterfølgeren til Secret of Mana som var nevnt over her, skjer 1000år før tiden i secret of mana.
Manaen er på vei til å forsvinne fra verden og noe er på vei til å skje.

Det som er veldig bra med spillet er at du kan velge mellom 6 forskjellige characters, hvor en vil være hovedpersonen mens de 2 andre vil være "support", og hver person har sin egen historie, så det er fullt mulig å spille gjennom spillet et par ganger.

Videre så ha også hver character sin egen job, hvor en er thief, en annen cleric osv.
Og videre så kan en utvikle jobben sin 2 ganger i 2 forskjellige retningen og til slutt ende opp med 4 forskjellige slutt jobber til en person.
Spillet har også en veldig gripende story og godt gameplay, anbefaller virkelig.

Spillet er til Snes og det anbefaller å skaffe den på rom så lenge du ikke kan japansk og klarer å skaffe en kasset derfra, siden spillet aldri ble utgitt noe annet sted og det har bare blitt oversatt av private personer på rom.

Noen screenshots fra spillet.






Fra midt i en kamp.





Fra menyen hvor man velger setup / items osv.


Kanskje ikke helt 56k vennlig men pytt pytt;)
 
#50
Breath of Fire IV.

SATAN DET VA ET BRA SPEL!!!
I battle mode kunne du kombinre forskjellige dragon stones og jgør dg om til en o' allmektig drage :djevel:

God story...ikke for grafikk horer og det er til PS1.
 

Grønn Zebra

modder fukker av verste sort
#51
Jeg syntes Breath of Fire (1) var kongebra!!! selv om grafikken ikke er den peneste så er det sinnsykt bra!!

jeg kan jo ramse opp de positive tingene:

Spillet er langt!!!
Spillet har gjenspillingsverdi
Storyeen erbra
Questene er kule
Våpnene er kule (boomerang...)
8 karakterer man kan være (4 om gangen)
Kule spells, og fusions
Mye kos for de som leter litt (spesielle items etc.)

desverre er bossene litt for lette, 
men det er kanskje bare jeg som er god 
Quoter meg selv her :p

Spilte dette paa GBA da jeg var saa heldig aa faa det til jul av min beste venner... koste meg hele jula og rundet det to ganger!!! En annen ting som er litt kjedelig er at det er ganske vanskelig aa faa tak i! ettersom det er gaatt ut av produksjon... Pr0ver desperat aa faa tak i 2ern!!!

saa hvis DU har det saa trykk her!
 
#52
Du kunne jo sjekket ut Breath of Fire serien. Husker vi spillte det en del for en good tid tilbake... Jeg mener å huske at du starter som en liten gutt som er halvt drage.. han slakter og driver på med fantestreker.. ikke helt seriøst det på slutten, men hsuker ikke alt for mye, dette var da fra spill nr.3 i serien..

eg spiller breath of fire 4 & 5 nå..
fin serie:D
 
#53
Spilte dette paa GBA da jeg var saa heldig aa faa det til jul av min beste venner... koste meg hele jula og rundet det to ganger!!! En annen ting som er litt kjedelig er at det er ganske vanskelig aa faa tak i! ettersom det er gaatt ut av produksjon... Pr0ver desperat aa faa tak i 2ern!!!

eg har den på snes emulator ja

[Fenrir, 5.8.2004] - Vennligst unngå dobbelposting. Anvend heller redigeringsfunksjonen som du finner ned til høyre (
).
 
#54
Opprinnelig skrevet av sortvind@05.09.2004, 20.41
[Fenrir, 5.8.2004] - Vennligst unngå dobbelposting. Anvend heller redigeringsfunksjonen som du finner ned til høyre (
).

98650​

Ehh, jeg håper det var ironi...
 
#56
Jeg anbefaler Nox, utgitt av Westwood i 1999 for plattformen PC. Ligner litt på diablo, bare at kamp/spellsystemet er bedre laget. Man har har 'sett' med spells/abilities, som man kan skifte imellom med et tastetrykk. Hvert sett holder fem spells, som man bruker med tastene asdf og g.
Alle spellene er tilgjengelige i spellboka, og for å lage et sett, så drar man ganske enkelt spellet fra boka og inn i settet.

Forøvrig er historien rimelig gjennomført, og singleplayerdelen er delt i tre. Man kan være Wizard, Conjurer og Fighter.
Som wizard kan man bruke alle spellene i spillet, samt legge ut boobytraps. Dette er da feller som utløser opptil tre spells du selv velger. Som Conjurer har man makt over dyr, og summone bombere. Det er små skapninger som løper rundt omkring på brettet og leter etter fiender. Når de har funnet målet sitt, så utløser de spells du har utrustet dem med. Har hatt mye morro som Conjurer i Deathmatch.
Grafikken er helt ok til å være fra 1999:
http://image.com.com/gamespot/images/scree...x_screen003.jpg

Multiplayerdelen hadde ikke coop da spillet ble lansert, men dette har blitt fikset i ettertid. Multiplayer deathmatch minner kanskje mer om FPSspill enn RPG, da alle starter på level 10, og det hverken finnes rare items eller spesielle våpen. Alt spawner på samme sted med et gitt tidsintervall.
Dog dette er på ingen måte negativt.
Forøvrig byr Nox på andre morsomme multiplayer modes, slik som King of the Hill, CTF, Tag og en avart av fotball.
Les også gjerne FlameSpot sitt review: http://www.gamespot.com/pc/rpg/nox/review.html
 
#57
Opprinnelig skrevet av soppe@06.09.2004, 20.36
Ehh, jeg håper det var ironi...
99085​
Hvordan kan du på noen måte tolke anmodningen min som ironi? Prøver jeg å være morsom? Nei. Prøver jeg å si noe jeg egentlig ikke mener? Nei. Jeg gjør imidlertid det stikk motsatte. Om du mener det var for strengt: Innberett meg heller over PM. Dersom du synes jeg bør slutte å redigere andres innlegg: Ok, da skal jeg gjøre det. Bare vær så snill å unngå innlegg som ovenstående sitat.

Det gjelder forresten alle andre òg.
 

Grønn Zebra

modder fukker av verste sort
#58
Nok om det...

Jeg vil helt enkelt anbefale Final Fantasy 5! digger 2D grafikk i RPGer!

spilte det på Snes emulator engang... Skikkelig gøy dog jeg ikke fikk rundet det dessverre :( hadde en rævva laptop som hang seg hele tida...
 
#59
Vel, Pokémon er jo et ålreit RPG, men jeg mister alltid tråden etter noen timer. Jeg skjønner aldri hvor jeg skal.
Litt rart at jeg ikke skjønner dette, tiåringer kan jo dette ut og inn :flau: