Anbefal et rollespill

#21
Det slår meg at ingen har nevnt Diablo serien til PC. Grafikken er kanskje ikke revolusjonerende, men et godt rollespill med kule cut-scenes! :)
Man kan linke også, det er ganske morsomt!
 
#22
FFIX du vil ikke angre.
Spillet har alt som et rollespill skal ha:
Gameplay 10/10
Grafikk 10/10
Lyd 10/10
Holdbarhet 10/10

Et annet spill er Baldur's Gate 2: Dark Alliance

Det er et Hack'n Slash spill. Veldig annerledes fra FFIX men, et bra spill :tommelopp:
 
#23
Tales of Phantasia. Japansk konsoll rpg

Diablo 2. alle vet hva det er

og edit til Cloud, er Tales of Eternia aka Tales of Destiny 2 til PSX blitt oversatt til Engelsk ? Lurte bare på siden Screensa din var japansk
 

Lurtz

Dr. Van Nostrand
#24
Fallout 1&2

Sett Mad Max filmene? Kanskje ikke de beste filmene på jorda, men settingen i spillet rimelig kul. Fallout 1 og 2 gir deg muligheten til å skape en karakter og utforske en slik verden. Spillets sterkeste side er uten tvil gameplayet, som er preget av at det er utrolig fritt, man gjør som man selv vil med andre ord. Ønsker man å utrydde hele verden så er dette en mulighet (Jeg har selv prøvd dette en gang). Man kan leie horer, bruke tunge narkotiske stoffer, drikke alkohol, gifte seg med en mann (Jeg drepte han i ørkenen og tok pengene hans etterpå :p). Man kan skape utrolig mange forskjellige karakterer i dette spillet. Jeg spilte gjennom som en seminarkoman alkoholisert voldtekt og drapsmann med en karma så lav at helvete ville være en mild straff.
Spillene begynner riktignok å trekke på årene nå noe som preger grafikken litt, men det er egentlig ingen unnskyldning for å ikke spille disse to mesterverkene. Bethesda har fått i oppgave å lage etterfølgeren Fallout 3, dette gleder jeg meg helt sykt til. Fucker de opp det spillet så håper jeg at de må brenne for det.







 
#25
Jeg anbefaler noen kjente og noen litt mindre kjente, men ikke de super kjente.

BRAVE FENCER MUSASHI: Et herlig realtime rollespill fra square, kan i grunnen minne en halv smule på ZELDA serien, men er i grunnen nokså originalt og unikt.

XENOGEARS: Veldig bra spill som jeg nettop ble ferdig med for første gang, en smule lange og mange dialoger, som KAN bli litt kjedelige, men hold ut og du får en fantastisk spill opplevelse.

GRANDIA: må jeg og, som en annen her anbefale. Her har du ikke den super dype storyen, men en enkel feel good story om en gutt som vil nå verdens ende, men plottet blir gradvis twista og turna.. akkuratt slik jeg liker det.

HERREGUD SÅ VARMT DET ER PÅ ROMMET HER NÅ, rett før jeg får hete slag. GRUSOMT!!!
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
#26
Jeg vil anbefale et rollespill jeg regner med de fleste har hørt om. Dette er et meget bra spill, som jeg faktisk aldri hørt noe negativt om, bortsett fra en useriøs anmelder eller noe sånt. Desverre går mange glipp av det, men jeg håper dette kan bidra til at flere prøver det.


Chrono Trigger
Produsent: Squaresoft
Platform: SNES
Utgivelsesår: 1995

Chrono Trigger er det spillet som kom ut mellom FFVI og FFVII. Det er på mange måter likt FF, men på andre måter veldig ulikt. Det som først og fremst gjør spillet så bra er den herlige historien. Under testing av en teleporteringsmaskin blir en jente sendt tilbake i tid, og slik begynner et utrolig eventyr av reiser i tid.



Det som gjør det så forskjellige fra FF er kampsystemet. Fiendene er synlige, og når du kommer i nærheten av dem, dukker kampmenyen opp, og du slåss mot dem på stedet. Selve systemet for magi og items er rimelig simpelt. Du har tre valg på menyen. Attack, tech og item. Under tech finner du alt som har med evner å gjøre. Utenom vanlige evner får du etter hvert tilgang til magi som Ice, Cure, Fire osv, og du kan lære evner sammen med de andre karakterene. Simpelt, men veldig genialt.



Grafikken i spillet er nydelig. Du finner knapt bedre til SNES. Men toppen av kransekaka er virkelig musikken. Den er hovedsakelig laget av Yasunori Mitsuda, men han har fått litt hjelp av Nobuo Uematsu, som de fleste sikkert kjenner fra FF-serien. Musikken er nydelig. Dette er etter min mening det beste soundtracket som noensinne er laget. Alt passer perfekt til stemningene, og den vil virkelig gi deg en spesiell følelse når du spiller spillet.



Jeg vil bare oppfordre alle som liker rollespill til å prøve dette nydelige spillet. Det vil si, dere får ikke lov til å ikke gjøre det. Jeg synes dette spillet overgår de fleste spillene i FF-serien, og det ligger på 3. plass på min liste over tidenes beste spill. Det burde kanskje si litt, med tanke på hvor god smak jeg har. ;)
 
#29
jeg har ikke så god peiling på om det er rollespill eller ikke, men jeg prøver meg jeg!

-ff7 (eeeeeeelske dette spillet! det gjør de fleste her og ;))
-black & white

FF7
fordi dette spillet er så stemningsfullt og såååå genialt!
i alle fall ganske holdbart spill.

Black & white
fordi dette spiller er kult. Liker å ha makt, en makt på likhet med Gud >:D mohaha, men dette spillet er nokså genialt dette og, men INGEN spill på denne jord slår FF7, ff serien i det hele tatt! :p :D :ler:
 
#30
Anbefaler det beste rollespillet som finnes:
The Elder Scrolls 3: Morrowind, (Tribunal og Bloodmoon som er ekstrapakker)
Hopp- bli bedre til å hoppe.
Bruk magi til å åpne kister-bli bedre til å bruke magi til å åpne kister.

Kjøp The Elder Scrolls 3 GOTY (Game Of THe Year Edition) Med Ekstrapakkene, og ha 6-700 timer spilletid foran deg. :)
 
#31
Opprinnelig skrevet av bantex@10.08.2004, 07.47
Black & white
fordi dette spiller er kult. Liker å ha makt, en makt på likhet med Gud >:D mohaha, men dette spillet er nokså genialt dette og, men INGEN spill på denne jord slår FF7, ff serien i det hele tatt! :p  :D  :ler:
85111​

ekke det et RTS?
 
#32
PANG! Der skøyt jeg meg for tabben(men jeg er elendig til å sikte).

Phantasy star online ep. 1&2
Sannsynligvis det beste spillet jeg noensinne har spilt, selv om grafikken er direkte elendig og lyden middelmådig. Allikevel gjør størrelsen at man kan holde på i en evighet eller to, og klarer noen å runde spillet totalt, skal jeg kysse vedkommne på munnen. Og det vil si, du klarer ikke runde spillet, og det går ikke heller. Og gameplayet ruler mye.

Anarchy Online
R0x0r onlinespill av norsk utvikler, utrolig innovativt og vanvittig vanedannende. Måler seg ikke med pso, da. Alt sammen er lagd på en skikkelig måte, og det faktum at det er god historie gjør alt sammen enda mer tilfredstillende.

Final fantasy-spillene
Fra mesterene squaresoft(square enix) er dette sannsynligvis den best kjente RPG-serien i verden. Og det med grunn. Sinnsykt gøy!

Sword of mana
Nylig innkjøpt og fenget meg fra første sekund(etter den plagsomt lange forfilmen). God historie, morsomt gameplay og at man må spille igjennom det to ganger for å runde er et faktum. Moro for alle penga, selv om grafikken ikke er helt på topp.

Might and magic
Disse spillenes seiersrekke er helt glemt, ettersom starten i spillene er extremt treig. Siste spill som faktisk var bra er syveren, men den er morsom. Veldig morsom. VELDIG morsomt. Kommer man seg først inn i det er det noe man får problemer med å legge fra seg, selv om ingen tekniske detaljer er imponerende.

Var dette bedre?
 
#33
Nei, det holder ikke. Hvis du leser litt av det som står tidligere i innlegget, vil du se at emnestarteren ikke ønsker et såkalt liste- eller oppramsing-emne. Så jeg foreslår at du klasker deg selv i ansiktet og redigerer innlegget ditt.
 

SHDR

Gullmedlem
#34
Hvordan kan du finne på å anbefale Might and Magic-serien? Den er jo fullstendig bedriten.

Jeg vil anbefale

Fallout 1-2
Black Isle Studios, 1997 & 1999

Mørke og hysterisk morsomme post-apokalyptiske rollespill der du spiller en stakkar som blir sendt ut i den store, radioaktive verden for å finne en waterchip (Fallout) eller den hellige Garden of Eden Creation Kit (Fallout 2). Historiene i spillene er fullstendig ulineære, med tonn på tonn med valgmuligheter, et fremragende turbasert kampsystem og ikke minst det beste statistikk/character creation-systemet noensinne: SPECIAL. Anbefales på det aller varmeste.

Planescape: Torment
Black Isle Studios, 1999

Hva gjør du når du våkner opp fra døden på en kald steinbenk i den mindre fasjonable delen av den marerittaktige byen Sigil? Jo, du tar med deg din trofaste hodeskalle Morte og legger ut på jakt etter din egen identitet, og ikke minst på kollisjonskurs med med The Lady of Pain. Baserer seg på D&D-reglene samt modulen Planescape, men er langt mer interessant enn standard issue D&D, med få alver, færre dverger og absolutt ingen kjedelige øyeblikk. Beste rollespill noensinne.

Knights of the Old Republic
BioWare Corp, 2003

Et spennende D&D-basert Star Wars-rollespill satt en god stund før noen av filmene under krigen mellom republikken og Sithene. Du våkner opp på et transportskip under angrep, og derfra bærer det til Taris, en planet dominert av store klasseskiller, futuristiske motorsykkelgjenger og jakten på en Jedi som forsvant under angrepet på skipet ditt. Noe treg begynnelse, og litt kunstig forlenget gameplay, men vanvittig medrivende og med stor replay value. Absolutt verdt en titt selv om det ikke helt når opp til de overnevnte.

Morrowind
Bethesda Softworks, 2002

Fra øyeblikket du stiger opp fra det klamme underdekket og ut i solskinnet i Seyda Neen er Morrowind enormt, fullstendig åpent og bygd fra grunnen med nennsom hånd og stor forståelse for hva som skaper enn spennende og interessant verden. Morrowind er fullt av hemmeligheter, tusenvis av oppdrag og et gigantisk spillområde. Historien er ikke 100% i fokus, men når du først setter i gang med den er den fantastisk og ikke minst ganske ulik det aller meste annet. Veldig verdig oppfølger til Arena og Daggerfall. Sjekk også ut tillegspakkene.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#37
Opprinnelig skrevet av Rube@ en eller annen gang
Det virker som om spesielt Yetipants har prøvd å skape en revolusjon mot Final Fantasy, men dette har ikke lykkes helt. Stemningen er spent.
Hæ?
Hvis å si at jeg ikke synes Final Fantasy-serien er den beste spillopplevelsen som finnes er "å starte en revolusjon", da... vel, da kan du kalle meg Che. ;)

For å være litt kontroversiell og sånn, og fordi det er altfor lite snakk om det, har jeg tenkt å anbefale...

Final Fantasy Tactics Advance
Synes du kampene i de andre Final Fantasy-spillene stinker? For lite fleksibilitet? Vanskelig å forutse hvilken situasjon du kommer til å ende opp i og hvilke folk og egenskaper du kommer til å trenge? Fortvil ikke, skaff deg FFTA.
FFTA lar deg sette sammen en klan av mer eller mindre suspekte individer av fire forskjellige raser og et utall forskjellige jobber. Hver rase har sine karakteristikker som igjen dikterer hvilke jobber de passer best til - og det finnes flere milliarder (minst!) forskjellige items, våpen, rustninger og abilities du kan benytte deg av.
Men! Det aller mest geniale med FFTA er lovene. Hver kamp dømmes etter fra en til tre lover, avhengig av hvor langt du er i spillet og et par andre ting. Til å begynne med virker disse lovene som en uoverkommelig hindring, noe som gjør at du umulig kan klare spillet. Dette er sånn ca. like før du finner ut at hver lov i spillet kan utnyttes på det groveste bare du har tatt dine forholdsregler.
Eksempel: Du starter en kamp mot fem ville monstre. Lovene sier at du ikke har lov til å skade monstre. Umulig? Langt ifra. Få Beastmasteren din til å kontrollere en av motstanderne dine og bruk den til å skade de andre. Etterhvert får han rødt kort og blir sendt i fengsel, mens de andre dør. Slik kan du holde på lenge.
FFTA byr på nærmest endeløse muligheter for å fule ut nye, briljante taktikker og strategier. Rett og slett det aller feteste kamporienterte rollespillet jeg noensinne har spilt (men så har jeg ikke spilt Disgaea enda, da).
Historien er også grei, forresten. Du får noen fete summons ut av den, i det minste. Og musikken er ganske fet.
Så kjøp FFTA.
 
#38
Opprinnelig skrevet av Yetipants+17.08.2004, 12.27-->
<!--QuoteBegin-Rube
@ en eller annen gang
Det virker som om spesielt Yetipants har prøvd å skape en revolusjon mot Final Fantasy, men dette har ikke lykkes helt. Stemningen er spent.
Hæ?
Hvis å si at jeg ikke synes Final Fantasy-serien er den beste spillopplevelsen som finnes er "å starte en revolusjon", da... vel, da kan du kalle meg Che. ;)
[/b]
Formuleringen var vel mer eller mindre kødd, men det virker som om du på mange måter har gått inn for å omvende FF-fansen. Jeg forstår godt at du ikke ser på Final Fantasy på samme måte som en rekke personer her på forumet, men jeg synes at innstillingen enkelte ganger har vært nærmest krampaktig. Har ikke eksempler på dette akkurat nå, men om ønskelig kan jeg finne dette senere.

Jeg forstår at FF sterkt overgås av andre spill, og dette gjør at jeg enkelt kan forstå at andre mener at FF er sterkt overvurdert. Det er mulig jeg har misforstått deg, men slik jeg har oppfattet det virker det til tider som om du ikke respekterer at folk faktisk foretrekker Final Fantasy fremfor andre rollespill, eller spill generelt.

Rotete. Faen.
 
#40
Det forstår jeg godt. Fans som er blinde på ett spill/én serie er en uting uansett hva slags spill/serie det er snakk om. Selv om Final Fantasy rager særdeles høyt i mitt syn vil jeg våge å påstå at jeg ikke er en fanatiker som nekter å røre spill uten «Final Fantasy» på coveret.

Selv om jeg nok har hatt mine beste spilløyeblikk foran FF vil jeg ikke si at jeg kategoriserer meg som den typiske FF-fanboy. Jeg kan nok overse flere feil i et FF-spill enn hva jeg kunne ha gjort i et annet rollespill, men jeg blir like irritert av FF-fanatikere som jeg blir av fanatikere av andre spill og/eller serier.

Rotete og meningsløst igjen. Usj.