angående Spillegals hovedside

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Opprinnelig skrevet av Ultrag@04.10.2005, 21.12
Uansett vant jeg. Du har bare kommet med usaklig drittslening og argumenter som renner værre enn en guttunge høy på smint.
266085​
Eksempler på dette? Og igjen: Hvis argumentene mine er så dårlige, hvorfor klarer du da ikke å svare på dem, Mr. Pillowshading R. Pent?
 
Uff, jeg syntes denne tråden fortjener å lukkes nå.

Hvordan utartet denne diskusjonen seg? Ultrag kom med litt kritikk mot spillegal og det første spillegal gjør er å slenge dritt om siden hans, dette syntes jeg er dårlig av spillegal, men også ultrag som lar det gå så langt, han bør, som redaktør på en så stor side, heve seg over slikt (mener nå jeg).
 
At siden min rett og slett er stygt - mens alt du kommer med av eksempler er pillowshading, en figur som du tror vi ikke har lov til å bruke, ulike menyer på begge sidene og et nyhetsopsett som krever at den besøkende har mer enn 31 i IQ for å forstå.

Jeg svarte på deg tilbake på side 5. Jeg tror ikke jeg fikk noe svar etter det.

Yetipants: flotte argumenter. Fire forskjellige fargeskjema... so? To ulike nyhetskolonner for å skape litt variasjon... so? Hvilken spillside i verden er det ikke som sorterer sine artikler i "viktig" og "mindre viktig". Alle som ikke bruker PHP Nuke! Nedover til venstre kommer de største, viktige omtalene og nyhetene, til høyre de daglige småoppdateringene - for øvrig akuratt samme system som Gamer.no har benyttet seg av nå.

Og det er ikke noe problem å bruke duden til Rockstar.

Til nå synes jeg det du har kommet med er svakt, og selv om alt hadde gitt perfekt mening er det ikke noe som gjør det til en STYGG side. Og jeg synes pillowshading ser helt flott ut.
Forøvrig tror jeg ikke jeg er helt sikker på hva du definerer som pillowshading. Uansett har jeg ikke noe problem med noen deler av logoen.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
D'oh. Greit.
Hvorfor har dere delt inn tingene i hele fire kolonner? Det er litt mye, vanskelig å se hva som er hovedsakene når ingenting umiddelbart tar fokus og alt kjemper om oppmerksomheten. Det at alt har forskjellig farge og form hjelper heller ikke. Inntrykket er at du kom på fire forskjellige dritkule ideer du gjerne ville ha med og ikke klarte å yte noen av dem rettferdighet.
Logoet er laget på tredve sekunder og det ser alle. Bokstavene er utydelig definert, effekten er den samme på begge tekstlinjene sånn at den ikke passer inn i den nederste linja, skyggen under den øverste linja er uklar og poengløs, fargen skiller seg ikke nok ut, det hele er grumsete.
Det at du har lånt Lance Vance er såklart ikke dårlig design, men hvorfor er det greit at du låner ham? Siden du faktisk tjener på siden (reklameinntekter), og folk kan tro at Rockstar har godkjent bruken...? Jeg savner bare litt grunnlag ut over "det er ikke noe problem", det er det hele.

Så. Da vil jeg gjerne høre hva som er så fryktelig pent med en side som oppfattes rotete og uklar. At du ikke ser dette selv sier vel litt om hvor skikket du er til å designe noe som helst - for å ta igjen med samme tonen du har holdt overfor alle her.
 
Jeg ønsker ikke å yte mine meninger om mine egne design her, og jeg har heller aldri hevdet at designet mitt er pent selv, jeg bare sier hva feedbacken min sier.

Uansett:

Poenget med ulike menyer er selvfølgelig for å tydeliggjøre forskjellen mellom innhold og portal. På venstresiden finner du innloggingssystemet, pollen, hovedmenyen med linker til utgivelseslister og så videre, mens høyresiden er dedikert til innhold: her klikker du hvis du vil lese nyheter, mer om PC osv. Her finner du også siste oppdateringer innenfor visse kategorier. Grunnen til at de ser forskjellig ut er for å skape en variasjon, og siden jeg ikke har fått høre noe negativt på de både under utviklingen av designet og i ettertid har jeg latt det være som i dag.

Logoen er et resultat av intensiv testing med alle mine 600 fonter til å finne den som er best. Den er kanskje gammel og kunne trenge en oppdatering, men jeg ikke særlig interessert i "GAMEROOBIE" i Arial Black, som dere har, og synes logoen ser flott ut, selv etter all den tiden. Kanskje den er kjedelig, men det er et varemerke. Jeg er mektig lei både Gamer.no logoen og logoen til Volvo, men ser ikke noen grunn til å endre de allikavel. Det samme med skyggeleggingen, jeg er rett og slett fornøyd, og ser ikke noen problemer med hverken for mye skygge eller lignende. Ikke er den for mørk heller, men kunne kanskje vært lysere uansett.

Refresher du litt vil du merke at man finner også andre figurer i logoen. Test også med å stikke innom Gamecube-delen og så videre.

Nå inspirerte du meg btw til å tenke på en ny logo. Så bare vent litt, kanskje skjer det noen forandringer. ;)

Venter også på en forklaring på pillowshading. Du mener jeg har brukt for mye av den effekten i PS?
 
Jeg er ikke her for å slenge dritt om noen sider eller noe sånt, men vil bare opplyse folk her om noe.
PSP-Norge var en lovende psp-side, har en venn som skrev for den, men da de slo seg sammen med Gameroobie gikk visst alt til helvete. Ingenting fungerte lenger, leste det også et sted posta av han som drev PSPNorge, og han valgte å gå over til PSP-avisen.
 
Ultrag:
- Du har faktisk fire ulike menyer: to horisontale og to vertikale. Det er litt rotete.

- Variasjon er bra, men å utvikle flere liknende, men ikke like, boksdesign, for så å bruke alle sammen av dem på samme side, samtidig, er ingen god ide. Bedre da om den ene var klart definert som en avdempet utgave av samme stilen som den andre, i stedet for å definere en ny stil for seg selv. Ting bør fungere sammen - det bør matche.

- En tommelfingerregel er at hvis noe (i dette tilfellet: logoen) får leseren til å tenke på en photoshop-effekt, i stedet for formen som forsøkes formidlet, så er effektbruken for kraftig. Verken Gamer.no eller Spillegal har kanskje perfekte logoer, men Gameroobie sin er per nå markant mindre proff av utseende, fullstendig ødelagt av overdrevent, billig 3D-effektmakeri fra nevnte programvarepakke.

- På innholdssiden er dere flinke til å få opp forholdsvis mye artikler og tjenester, og opplagt mye bedre enn Spillegal. Likevel har samtlige artikler jeg har lest hos dere hittil virket litt amatørmessig skrevet - de har ikke gitt meg helt troen på at skribentene vet hva de snakker om. Dessverre. Og for meg - personlig - er troverdighet i skribentstemmene mye, mye viktigere enn hurtige oppdateringer med nyheter - som jeg likevel heller får med meg via de idlethumbs, eurogamer, adventuregamers og gamer.no. Det er med andre ord lettere å etablere seg som relevant - i mine øyne -- ved å skrive artikler som man ikke kan lese andre steder -- enn ved å forsøke å konkurrere med langt mer ressurssterke sider. Det betyr ikke at jeg ikke synes dere skal fortsette å arbeide mot en oppdatert og god spilldekning på norsk -- det betyr bare at dere må tåle å bli sammenliknet med andre nyhetsleverandører på nettet, og at det blir viktigere for deres suksess at dere har god rettskrivning, informerte skribenter og en profesjonell holdning til spillmediet.

Dette var kanskje ikke egentlig "tilbakemeldinger til gameroobie"-tråden, men jeg tenkte jeg kunne komme med litt vel ment feedback likevel. :)
 
Jeg er ikke opplyst om hva som skjedde mellom PSPNorge og GameRoobie, jeg vet bare hva jeg har hørt. Så du kan vel forklare hva som skjedde der, og hvorfor folk valgte å forlate PSPNorge til fordel for PSP Avisen etter at dere begynte samarbeidet?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Opprinnelig skrevet av Ultrag@04.10.2005, 21.47
Venter også på en forklaring på pillowshading. Du mener jeg har brukt for mye av den effekten i PS?
266105​
Ja, greit. Det heter pillow emboss. Og jeg tok uansett feil, det er inner bevel du har brukt. Du veit det nok selv.

Og dette med nyheter... skal jeg lese nyheter sjekker jeg Eurogamer. De skriver ca. mye bedre enn dere og de har som regel en litt humoristisk vinkling på saken.
 
Opprinnelig skrevet av oerhört@04.10.2005, 21.33
Ultrag:
- Du har faktisk fire ulike menyer: to horisontale og to vertikale. Det er litt rotete.

- Variasjon er bra, men å utvikle flere liknende, men ikke like, boksdesign, for så å bruke alle sammen av dem på samme side, samtidig, er ingen god ide. Bedre da om den ene var klart definert som en avdempet utgave av samme stilen som den andre, i stedet for å definere en ny stil for seg selv. Ting bør fungere sammen - det bør matche.

- En tommelfingerregel er at hvis noe (i dette tilfellet: logoen) får leseren til å tenke på en photoshop-effekt, i stedet for formen som forsøkes formidlet, så er effektbruken for kraftig. Verken Gamer.no eller Spillegal har kanskje perfekte logoer, men Gameroobie sin er per nå markant mindre proff av utseende, fullstendig ødelagt av overdrevent, billig 3D-effektmakeri fra nevnte programvarepakke.

- På innholdssiden er dere flinke til å få opp forholdsvis mye artikler og tjenester, og opplagt mye bedre enn Spillegal. Likevel har samtlige artikler jeg har lest hos dere hittil virket litt amatørmessig skrevet - de har ikke gitt meg helt troen på at skribentene vet hva de snakker om. Dessverre. Og for meg - personlig - er troverdighet i skribentstemmene mye, mye viktigere enn hurtige oppdateringer med nyheter - som jeg likevel heller får med meg via de idlethumbs, eurogamer, adventuregamers og gamer.no. Det er med andre ord lettere å etablere seg som relevant - i mine øyne -- ved å skrive artikler som man ikke kan lese andre steder -- enn ved å forsøke å konkurrere med langt mer ressurssterke sider. Det betyr ikke at jeg ikke synes dere skal fortsette å arbeide mot en oppdatert og god spilldekning på norsk -- det betyr bare at dere må tåle å bli sammenliknet med andre nyhetsleverandører på nettet, og at det blir viktigere for deres suksess at dere har god rettskrivning, informerte skribenter og en profesjonell holdning til spillmediet.

Dette var kanskje ikke egentlig "tilbakemeldinger til gameroobie"-tråden, men jeg tenkte jeg kunne komme med litt vel ment feedback likevel. :)
266125​
Er enig i mye/noe av det du skriver, men jeg er ikke helt enig i at det er noe problem med flere menyer i et riemlig standard oppsett. Vårt oppsett går igjen så å si over alt og har aldri skapt noe irritasjon for noen. Men jeg skal si meg enig i kritikken til skribentene, selv om jeg tror vi har blitt bedre det siste året og. :)

Yetipants: Har hørt av andre at det er for mye bewell i logoen. Så selv om jeg ikke er helt enig selv, bør jeg bøye meg for det.

Eurogamer er bare sånn ca. Europas største spillside (eller var det UK's?), så det skulle bare mangle at de skriver bedre enn oss. Hvis du sammenligner vår engelske journalist med Eurogamer vil du nok finne et mye mer jenvt nivå.

PureChaos: Det er ikke noe jeg orker å ta nå. Uansett hadde vi lite eller ingenting med bestemmelsene i PSP Norge da den siden var under oss. Det originale staffet kom omtrent aldri med oppdateringer, vi hadde et stort problem med nestsjefen som hadde en utrolig evne til å skape irriterende samtaler, deriblant MySQL-strukturen i databaseoppsettet en fyr drev med og ikke minst sin egen tittel på siden. Så for å gjøre en lang historie kort tok PSP Norge livet av seg selv, så mente de at de hadde klart seg bedre uten oss, og avsluttet samarbeidet.

Vi gav de en komplett backup av det som var av side og forum, men hovedpersonen hoppet i steden over til PSP Avisen.