angående Spillegals hovedside

Sidevisninger er totalt irrelevant, og den engelske siden har bare vært oppe noen uker og har derfor omtrent ikke hatt noe å si på statistikken. Vi har mye, mye mer besøk på den norske siden. Nå har spillegal sin stats forsvunnet tror jeg, så jeg har ikke noe å sammenligne mot.

Jeg kan dessuten ikke gi dere statsen vår siden den ligger i CPanel, og jeg har ikke særlig lyst til gi passordet inn dit.
 
Opprinnelig skrevet av Ultrag@04.10.2005, 09.39
Sidevisninger er totalt irrelevant, og den engelske siden har bare vært oppe noen uker og har derfor omtrent ikke hatt noe å si på statistikken.
265870​
Selvsagt er ikke dette irrelevant. Hvem som helst kan reklamere eller annonsere for å få mye besøkende, men det er antallet som blir igjen og fortsetter å besøke siden som er relevant. Det er det som tilsier hvor høy kvalitet siden din har (slik jeg ser det hvertfall).
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
HAHAHAHAHHAHAHAHAHHAHHAHA.....

Ultrag.. Du imponerer meg faktisk :)
du er faktisk så ubrukelig at selv den døde bestemoren min er smartere (og hun er dævv.. GEDDIT!).

nei.. ultrag.. Jeg personlig har klaget masse på Shadar i forhold til forsiden og den er lite oppdatert. Det stemmer det.


greit.. jeg fant en spilleside nå:





Dette er gamen00bie.. Når jeg nå har studert denne siden så har jeg funnet ut at denne siden er mer informativ og mer proffesjonelt laget enn gameroobie.

mulig jeg ikke har sans for estetikk, men det har faen ikke gameroobie heller.
 

oma

Village Drunk
jeg er enig i det som har blitt sakt om at spillegal.no har potensiale til å bli norges (nordens) største spillside, men da må forsiden gjøres noe med, for forumet "vårt" er helt spesielt, det er noe en har lyst å komme tilbake til, its another home, viss jeg vil lese om spill eller nyheter så går jeg på gamespot eller andre egelske sider, men viss jeg vil snakke om spill, si mine meniger eller høre andres meninger o.l. så får jeg på spillegal, det er også her jeg først hører om andre spill som feks farenheight og alan wake, jeg leste ikke om dette på forsiden (bwahahahaha det skulle tatt seg ut) men på forumet..

og helt seriøst så må jeg si jeg ikke har hørt om siden din Ulraq, og sidevisninger er selfølgelig totalt relevant, kan ikke påstå noe annet, for det er det som viser om du har "faste" lesere eller bare noen som tilfeldigvis kom innpå siden din, med en tilfeldighet eller andre årsaker...
 

EagleJin

Bear Necessity
Opprinnelig skrevet av Ultrag@04.10.2005, 10.39
Jeg kan dessuten ikke gi dere statsen vår siden den ligger i CPanel, og jeg har ikke særlig lyst til gi passordet inn dit.
265870​
Derfor fant menneskeheten opp Prt Scr og bildeeditorer. =D

Forsiden er en kjent sak her på sg, og den er stadig under forbedringsarbeid, i hvrt fall er det det inntrykket jeg sitter meg. Siden drives av veldig få personer ("drive" er ikke det samme som å "ha ansvar for" eller "eie"), og de få som styrer med dette tar alltids i mot idèer til forandringer for å øke kvaliteten. Hva er det som ikke er bra med det? Dette emnet i seg selv startet med en slik idè og driverne leser, vurderer og gir kommentarer. Slik får alle på sg muligheten til å bidra. Perfekt!
Lav aktivitet på området er en annen sak :svette:
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Opprinnelig skrevet av Ultrag@04.10.2005, 10.39
Sidevisninger er totalt irrelevant [...] Jeg kan dessuten ikke gi dere statsen vår siden den ligger i CPanel, og jeg har ikke særlig lyst til gi passordet inn dit.
265870​
Med andre ord: du har ingenting å fare med og dette med 40.000 unike besøkende var oppspinn/overdrevet/misvisende (stryk det som ikke passer). Greit det.
Uansett... det jeg mener er problemet slik SG drives nå er mangel på ledelse. "Sleng opp noe på forumet sånn at vi kan kontrollere det, når og hvis vi gidder" later til å være policyen. Jeg har ikke akkurat bidratt enormt selv, det innrømmer jeg gjerne, men det er tilfelle at entusiasmen har dabbet kraftig av hos de fleste. Shadar holder dog stand og Duke er - selv om jeg har disset ham en del på forumet - en jævlig ålreit kar som fortjener ros for å dra igang spilltreff, honnør til dem.
Så... sånn derre wiki-opplegg synes jeg ville vært ålreit. Om jeg skal være ærlig har jeg for en stund siden sagt til Endre at SG burde kutte ut alt som heter nyheter og omtaler og satse på mer fritt innhold som kretser omkring spillkultur. Et fremragende eksempel på dette er en artikkel på NTSC-UK (eller hva det heter) som handlet om en kis som dro rundt i Japan og lette etter gamle, sjeldne spill. En utrolig innsiktsfull, rolig og ikke minst vakker artikkel som jeg sikkert kan lete opp når jeg kommer hjem om noen skulle ønske det.
Så... hva har SG som kan matche dette? Tja, forummedlem Chief Gutti er vel i Japan om dagen (tror jeg?) og poster jo av og til litt dagbokstoff her. Sånt ville jeg latt fronte SG om jeg satt med redaktøransvar.
Enda et - mer personlig - eksempel: For tiden er jeg, sikkert i likhet med en del andre, mer eller mindre hekta på Castlevania: Dawn of Sorrow. Har lekt med tanken om å skrive en aldri så liten personlig analyse av elementene i spillet og hvorfor de appellerer så sterkt til meg. Et jævlig godt eksempel på dette - dog i enda mindre format; en personlig analyse av ett enkelt brett i Thief: Deadly Shadows, skrevet av selveste Kieron Gillen - finner dere her. Sånt som dette synes jeg er interessant, mye mer interessant enn en omtale av spillet der det snakkes om fullstendig irrelevante ting som "teksturoppløsning" og annet tjohoi. Jeg driter i hvor mange programmeringsbøker utviklerne har lest, jeg vil vite hvordan spillet føles, for faen.
Jepp.
 
og Duke er - selv om jeg har disset ham en del på forumet - en jævlig ålreit kaR
:svette: Her har vi hatt et eksempel, det har vært noe gjensidig diss mellom meg og Yetipans - men inntrykket mitt av han har ikke endret seg et drøyt siden jeg møtte han på spilltreffet, er fortsett en hyggelig dude. Det sier litt om forumet vårt. Når det gjelder Gutti så kom han hjem i slutten av August, var fun å lese om det halve året hans i Japan som han postet på forumet. Skal snakke med Chris nå og jeg tipper han fortsatt er med på gp's. Dere så jo hvor kult det ble med han i November ifjor.

Jeg stakk innom gameroobie, det første jeg lurer på ; har du hatt et annet nick og har hengt på Spillegal før, Ultrag? selve navnet på siden høres kjent ut. Men jeg stakk innom hovedsiden - bra saker. Forumet var bare dårlig rett og slett, og etter å ha besøkt siden så kan jeg ikke engang se åssen den siden/forumet skal konkurre med spillegal.

Den engelske versjonen er en god idé, men hva med å fokusere på det norske og få aktiviteten på den opp - målet ditt er jo å bli størst så jeg ville heller bygdt opp det norske.

Hva har skjedd i Norge innen konsolgaming de siste årene? Halo NM, Tekken 4,5 NM, VF gahterings, GT3 cup og diverse GP's er blant noe. Jeg kan ikke se noen brukere som i det hele tatt diskuterer dette på gameroobie. Her på forumet så ble f.eks Halo NM diskutert en god del, folk utfordret hverandre, ga tips, gledet seg osv. Igjen - hovedsiden gameroobie er bra, men det er så standard. Alle de store nettsidene i Norden har slik som jeg ser akkurat det samme. Spillegal vil jeg tippe er det eneste stedet hvor folk diskuterer turneringer i Norden i en så stor grad. Hvorfor? Fordi alle de beste gamerne i Norden henger akkurat her på spillegal.

Å ja, glemte og si at OutCast vurderer å starte som skribent her igjen. "Hvem er han?" vil enkelte tenke nå. OutCast er trolig helt blant toppen om ikke den beste i sin alder når det gjelder å skrive underholdene artikler/norsk rettskriving osv. Han kan bidra til at hovedsiden kan bli en del bedre.
 
Vi har flere sidevisninger enn Spillegal også.

Agradula - har du tatt medisinene dine? Ikke vet jeg hva slags oppføkka nettleser du benytter og hvor svaksynt du er, men jeg tviler på at særlig mange deler dine meninger.
 
Opprinnelig skrevet av oma@04.10.2005, 13.31
og helt seriøst så må jeg si jeg ikke har hørt om siden din Ulraq, og sidevisninger er selfølgelig totalt relevant, kan ikke påstå noe annet, for det er det som viser om du har "faste" lesere eller bare noen som tilfeldigvis kom innpå siden din, med en tilfeldighet eller andre årsaker...
265922​
Feil. Det er en grunn til at ingen sider oppgir sidevisninger, men unike månedlige besøkende, da de skal sammenligne størrelse. "Pages" i hits er bare antall ulike sider som ble vist, det som normalt sett sees på som sidevisninger, og blir påvirket av alt fra google-motorer til bildegallerier. Kort sagt et upålitelig system for sammenligning, og at dere er et forum med mye klikk fram og tilbake burde egentlig tale svært godt til deres fordel.

"Hits" i webalizer er en komplett oversikt over alle filer og sider og bilder og ALT som har blitt hentet fra websiden, om jeg ikke tar feil, så er det 50 bilder på en side telles det 50 hits hver gang noen besøker. Rett og slett udugelig informasjon.

Vi hadde 35698 unike i August, så det er en oppgang på 5400. Jeg tviler sterkt på at de vi har hatt i September ikke er de samme som kom i August. Uansett er jeg mildt sagt imponert over det utrolig trange synet til enkelte her.

Forumet var bare dårlig rett og slett, og etter å ha besøkt siden så kan jeg ikke engang se åssen den siden/forumet skal konkurre med spillegal.
Ikke at jeg tar deg seriøst siden du knapt har tatt en titt på siden vår og forumet vårt, men jeg er absolutt enig. Nå er det ikke slik at en sides kvalitet nødvendigvis er parallell med kvaliteten på forumet (lol?), og som denne posten heter, "Spillegals HOVEDSIDE", er det hovedsiden vår jeg har fokusert på.
 
Opprinnelig skrevet av Ultrag+04.10.2005, 16.48-->
<!--QuoteBegin-oma
@04.10.2005, 13.31
og helt seriøst så må jeg si jeg ikke har hørt om siden din Ulraq, og sidevisninger er selfølgelig totalt relevant, kan ikke påstå noe annet, for det er det som viser om du har "faste" lesere eller bare noen som tilfeldigvis kom innpå siden din, med en tilfeldighet eller andre årsaker...
265922​
Feil. Det er en grunn til at ingen sider oppgir sidevisninger, men unike månedlige besøkende, da de skal sammenligne størrelse. "Pages" i hits er bare antall ulike sider som ble vist, det som normalt sett sees på som sidevisninger, og blir påvirket av alt fra google-motorer til bildegallerier.
[/b]
Feil fra din side ja, sidevisninger er i aller høyeste grad relevant. Jeg har selv jobbet en stund i en av de større firmaene innen markedsføring og når vi kjøpe plasseringer var det alltid visninger, klikk og clickrate (antall visninger per klikk) vi gikk etter. Du har rett angående hits, men hits er uvesentlig da vi prater visninger.

Når det gjelder forsiden er jeg veldig enig i at den er lite oppdatert, men det er delvis min feil (fordi jeg ikke har laget et enkelt nok admininterface) og jeg vil skylde litt på andre som ikke har mast nok på meg. :p Dette skal nå være på plass og jeg håper dette oppfordrer skribentene våre om å poste nyheter oftere (les mer i kjernen til dere det gjelder :) ).

Var innom siden din og syntes den så bra ut, kanskje litt mye menyer og distraherende elementer rundt omkring, men ellers så det fint ut. Forumet så dødt ut, men det kommer sikkert om siden blir/er populær. Alltid hyggelig å ha alternativer.
 
Du er vel enig i at det er mer korrekt å sammenligne størrelsen på to nettsider i unike brukere og ikke sidevisninger? Når man skal kjøpe annonser er det klart at situasjonen er en helt annen.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Det er ikke bare Jewgradula, siden deres er rett og slett stygg.
Og jeg synes nå det er tiden hver enkelt bruker på siden som teller - å åpne en side for å ta en rask titt teller liksom ikke synes jeg.
Men det har du kanskje ikke stats på? Eller kanskje det også trenger passord sånn at du ikke kan si det til oss?
Sånn rent objektivt når det gjelder kvalitet er det vel egentlig ingen vits i å diskutere, SG og GR er nok i forskjellige divisjoner der.
 
Kan jeg få et skjermbilde? Jeg har fått UTELUKKENDE meget positive tilbakemeldinger, med unntak av dere to. Noe sier meg at det er personlig.

Har ikke noe i mot litt hard kritikk en gang i blant, bare det rettferdiggjøres.
 
Jeg mener det er en kombinasjon, men om det kan måles vil jeg si det er antall timer brukere tilbringer på en side som er avgjørende. Om man kunne summert opp alle timene brukerne har tilbringt på en nettside i løpet av hver måned syntes jeg det resultatet ville vært det mest representable.
 
Opprinnelig skrevet av Yetipants@04.10.2005, 17.42
Det er ikke bare Jewgradula, siden deres er rett og slett stygg.
Og jeg synes nå det er tiden hver enkelt bruker på siden som teller - å åpne en side for å ta en rask titt teller liksom ikke synes jeg.
Men det har du kanskje ikke stats på? Eller kanskje det også trenger passord sånn at du ikke kan si det til oss?
266001​
Du sier så mye latterlig og dumt at det fanden ikke er mulig!
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jo, det er det. Og om det er dumt burde du vel ikke ha noen problemer med å argumentere mot det, istedenfor å bare si at jeg er dum? :D

PS: Det er lov å skrive "faen" her på forumet.
 
Yetipants sier nå ganske mye mer fornuftige ting enn deg, kjære Ultrag
eller Hr Jeg-vet-ikke-hvordan-jeg-bruker-redigerings-funksjonen som du også kan kalles.
Det som skiller Spillegal fra din lille side er at selve siden er bare et lite skall rundt selve forumet, som er selve sidens kjerne.
I motsetning til Gamen00bie, som Agradula så fint sa det, så slåss ikke Spillegal å bli best innen nyhetslevering.
Nyhtene våre blir lagt fram for å opplyse enkelte forumsbrukere, hvis de skulle ha gått glipp av noe viktig som fra før av har blitt postet på forumet.

Og det er en forskjell på antall unike treff på siden og generell tid brukt på siden, for når det kommer til folk som gjenntatte ganger er innom siden per dag, så er jeg ganske sikker på at siden deres taper.
 
Dette emnet er om spillegals HOVEDSIDE. Bare et forum holder ikke for å kalle dette en spillside! Jeg skjønner ikke engang hvorfor jeg bruker tid på å diskutere dette her, det er åpenbart at det sklir rett ut.