Ultrag:
- Du har faktisk fire ulike menyer: to horisontale og to vertikale. Det er litt rotete.
- Variasjon er bra, men å utvikle flere liknende, men ikke like, boksdesign, for så å bruke alle sammen av dem på samme side, samtidig, er ingen god ide. Bedre da om den ene var klart definert som en avdempet utgave av samme stilen som den andre, i stedet for å definere en ny stil for seg selv. Ting bør fungere sammen - det bør matche.
- En tommelfingerregel er at hvis noe (i dette tilfellet: logoen) får leseren til å tenke på en photoshop-effekt, i stedet for formen som forsøkes formidlet, så er effektbruken for kraftig. Verken Gamer.no eller Spillegal har kanskje perfekte logoer, men Gameroobie sin er per nå markant mindre proff av utseende, fullstendig ødelagt av overdrevent, billig 3D-effektmakeri fra nevnte programvarepakke.
- På innholdssiden er dere flinke til å få opp forholdsvis mye artikler og tjenester, og opplagt mye bedre enn Spillegal. Likevel har samtlige artikler jeg har lest hos dere hittil virket litt amatørmessig skrevet - de har ikke gitt meg helt troen på at skribentene vet hva de snakker om. Dessverre. Og for meg - personlig - er troverdighet i skribentstemmene mye, mye viktigere enn hurtige oppdateringer med nyheter - som jeg likevel heller får med meg via de idlethumbs, eurogamer, adventuregamers og gamer.no. Det er med andre ord lettere å etablere seg som relevant - i mine øyne -- ved å skrive artikler som man ikke kan lese andre steder -- enn ved å forsøke å konkurrere med langt mer ressurssterke sider. Det betyr ikke at jeg ikke synes dere skal fortsette å arbeide mot en oppdatert og god spilldekning på norsk -- det betyr bare at dere må tåle å bli sammenliknet med andre nyhetsleverandører på nettet, og at det blir viktigere for deres suksess at dere har god rettskrivning, informerte skribenter og en profesjonell holdning til spillmediet.
Dette var kanskje ikke egentlig "tilbakemeldinger til gameroobie"-tråden, men jeg tenkte jeg kunne komme med litt vel ment feedback likevel.