Opprinnelig skrevet av Novastrum@19.10.2004, 17.57
Slett emnene hans istedet.
Han er ikke morsom.
119447
For humor er en objektiv ting. Derfor er forumbrukerne her (og resten av verdens befolkning) kjempeheldige for å ha slike kompetente moderatorer som avgjør hva som er morsomt og ikke. Hvordan skal en eller vite hva man skal le av?
Men akk, jeg er lei av å krangle, og savner gamle Spillegal meget. Nå er stedet fylt av unge bedrevitere som er ute etter å "vite bedre" enn alle andre. Hva skjedde med de spennende diskusjonene om hvilken konsoll som er best? Eller den som spekulerte i om Shenmue var et point'n click spill i ny innpakning? Hva har man idag? Et hav av emner som kun opplyser om allmenn-kjente nyheter. Disse er som regel fulle av en-setnings-poster av typen "jeg gleder!!!" eller "dette spillet blir sikkert drit". Hva er årsaken til denne store forandringen tenker dere sikkert nå (egentlig ikke, da kun et fåtall av dere vet hvor moro det faktisk var før). Dette har jeg egentlig ikke noe svar på men jeg må presisere at jeg ikke holder Iliuz ansvarlig, da jeg vet at han nesten bare vil Spillegals beste. Etter Stimpys død ble stedet noe mindre livlig det og. Men én person kan vel umulig gjøre et forum til noe så praktfullt som det engang var? Han sa jo faktisk selv at han snart kom til å stikke før han døde. Noe som tyder på at stedet allerede var på vei nedover. Dessuten må man jo innrømme at det er litt besynderlig at nesten hele Spillegals stam-gjeng drar på omtrent samme tidspunkt. Dere tror vel ikke at alle av dem bare plutselig mistet interessen for spilling? Det kan jeg isåfall bekrefte at de ikke gjorde (unntak er Gul3 og kanskje Ostepop2k og Anamorphos|s).
Men akk, jeg er lei av å krangle. Spesielt lei ettersom jeg nesten kun krangler med folk som ikke har begrep på hva de snakker om. Spillegal handler mye om dette nå. Å formulere seg best mulig for å virke smartere enn andre og dermed få mer respekt her inne. Før handlet det om å ytre sitt poeng og meninger. Dermed fikk man respekt om man grunnla seg selv godt og faktisk hadde GODE poeng. Noe man sjelden ser folk ha idag. Om noen vil kritisere meg selv for å formulere med unødvendig avansert tar jeg selv kritikk for dette. For selv om å virke super-smart ikke er mitt mål, er det et redskap jeg må få tak på for å kunne få ut mine meninger med større kredibilitet og popularitet. Dette er desverre nødvendig da meget mange her inne trenger lupe for å se hvor de går (jeg prøver her å si ved bruk av billedlig sarkasme at folk her inne er meget trangsynte).
Enda har jeg ikke kommet med en forklaring til hvorfor Spillegal (nå) ikke er som Spillegal (før) var. Jeg tror at den nye inndelingen av seksjoner har litt av ansvaret. Før var man mye mer aktiv i prat om spilling da det var mer innbydende å snakke om mer spesifikke diskusjoner enn annonseringer av spill og/eller om enkelte spill er gode eller ikke. Jeg forstår at Iliuz vil ha seksjonene som de er nå, da det oppsettet fungerer godt på sider som f.eks. ntsc-uk.com. Men det er da en side med en litt annen fokus og appel enn den som Spillegal har. Der fokuserer de på importerte spill flere måneder i forveien før lokal slippdato. Dermed er det forståelig at de foretrekker litt grunne diskusjoner om spilla fremfor kanskje en analyse av musikken i et spill, eller å diskutere et mulig plot til oppfølger for å nevne eksempler på emner som har eksistert i fortiden.
Men akk, jeg er lei av å skrive. I min tid var jeg personen med høyest antall poster (lå rett forran mortec, Gateway666, Stimpy og sonic_the_hedgehog). En totalsum av alle mine poster gjennom årene ville nok vært et overraskende stort tall og gjennom tidene er det mye jeg har repetert. Eksempelvis hva jeg skriver her: Dette har jeg sytret om utallig mange ganger før. Hvorfor fortsetter jeg? Fordi dette er noe jeg virkelig brenner for. Før tok Spillegal opp en time (minimum) av dagen min. På den tiden var man også kun koblet opp via 56k modem, så jeg har også brukt en god del penger på siden, ikke bare tid og energi. Her (der) inne kunne jeg gjerne drøfte personlige saker i tillegg til de alltid engasjerende spill-diskusjonene. Jeg for eksempel snakke om ei jente jeg hadde truffet, og alle mine utspill ville bli tatt imot med åpne armer og fått gode tilbakemeldinger. Nå foregår nesten all aktivitet på Spillegal inne i Den Virkelige Verden. I kanOns tid hadde vi ikke en slik seksjon. Vi klarte oss helt supert i flere år før vi fikk en egen seksjon for "underholdning".
Men akk, nå slutter jeg.