Arni

Status
Stengt for ytterligere svar.
#41
Opprinnelig skrevet av Novastrum+19.10.2004, 18.59-->
Opprinnelig skrevet av plan_9@19.10.2004, 17.37
<!--QuoteBegin-Novastrum
@19.10.2004, 17.57
Slett emnene hans istedet.

Han er ikke morsom.
119447​

For humor er en objektiv ting. Derfor er forumbrukerne her (og resten av verdens befolkning) kjempeheldige for å ha slike kompetente moderatorer som avgjør hva som er morsomt og ikke. Hvordan skal en eller vite hva man skal le av?
119484​
Å si "jeg synes" er det svakeste man kan si i dagens samfunn (og samfunnet før i tiden også, forsåvidt). Det var med vilje, og en god en sådan, at jeg ikke brukte frasen i mitt innlegg ovenfor.
Jeg mener at arni ikke er morsom. Hvorfor skal jeg ikke få lov til å mene noe slikt? Uten å bli påminnet på at "humor er subjektivt". Jeg vil ikke bruke "jeg synes", i hver melding jeg skriver. Jeg regner med at de fleste vet at man som oftest skriver sine egne meninger og synsinger, ikke universelle sannheter.
119505​
[/b]
Selvfølgelig, man går da ikke fremdeles i barnehagen? Problemet var imedlertid at du bestemte i ditt tidligere utsagn at emnene hans skulle slettes, dermed får du straks bruk for den overraskende nyttige frasen: "Jeg synes". Om emnene slettes er det ikke bare på din datamskin de slutter å forekomme på, da internett er et stort nettverk som alle har tilgang til. Med andre vil din subjektive mening påvirke alle andre, og det er jo ikke sikkert at de deler ditt synspunkt. Dermed var kommentaren din smålig og teit, spesielt tatt din posisjon i betraktning (moderator, folka som faktisk sletter emner). Den samme posisjonen gjør deg også mindre egnet til uttale deg om moderatorene faktisk er verdens åttende underverk eller ikke.

Opprinnelig skrevet av Novastrum@19.10.2004, 18.59
Mye av skylden ligger nok i at mange av de interessante problemstillingene er diskutert så fantastisk mange ganger før. Det finnes grenser for hvor mange ganger jeg kan argumentere for hvorfor jeg synes X er bedre enn Y.
Den kommentaren unnskylder allikevel ikke de nåværende problemstillingene (hvilke er så dette?) som erstatninger. Da vi for tiden ikke har noen. Dessuten har det lite å si at et par av de interrasente problemstillingene er diskutert før, da nesten alt av den påtrengende skrivergleden Spillegal før gidde alle brukerne (frivillig eller ikke) nå er borte. Ta 50 random poster fra idag og sammenlign dem med 50 random poster som er datert tre år tilbake i tid.
Om X og Y representerer ulike produkter i hver debatt, kan man umulig bruke de samme argumentene.
 
#42
jeg «mener» at Arni ikke er morsom.
Han lager noen smårare og dumme
poster, men hvorfor ikke bare
overse det?
 
#43
Opprinnelig skrevet av Marty@19.10.2004, 19.13
jeg «mener» at Arni ikke er morsom.
Han lager noen smårare og dumme
poster, men hvorfor ikke bare
overse det?
119515​
Jehaa! Et nytt medlem som endelig har forstått det. Rock on!
 
#44
Opprinnelig skrevet av Marty@19.10.2004, 19.13
jeg «mener» at Arni ikke er morsom.
Han lager noen smårare og dumme
poster, men hvorfor ikke bare
overse det?
119515​
Akkuratt, vi kan jo bare overse det, men hvis han blir bannet så slipper vi å anstrenge oss for å overse det, da blir det oversett automatisk.

Konklusjon: BAN HAN!
 
#45
Opprinnelig skrevet av Affable Ostrich+19.10.2004, 19.16-->
<!--QuoteBegin-Marty
@19.10.2004, 19.13
jeg «mener» at Arni ikke er morsom.
Han lager noen smårare og dumme
poster, men hvorfor ikke bare
overse det?
119515​
Akkuratt, vi kan jo bare overse det, men hvis han blir bannet så slipper vi å anstrenge oss for å overse det, da blir det oversett automatisk.

Konklusjon: BAN HAN!
119517​
[/b]
Om jeg sier det samme om deg, vil du da mestre å se saker fra andres synspunkt?
 
#46
Opprinnelig skrevet av plan_9+19.10.2004, 19.17-->
Opprinnelig skrevet av Affable Ostrich@19.10.2004, 19.16
<!--QuoteBegin-Marty
@19.10.2004, 19.13
jeg «mener» at Arni ikke er morsom.
Han lager noen smårare og dumme
poster, men hvorfor ikke bare
overse det?
119515​


Akkuratt, vi kan jo bare overse det, men hvis han blir bannet så slipper vi å anstrenge oss for å overse det, da blir det oversett automatisk.

Konklusjon: BAN HAN!
119517​
Om jeg sier det samme om deg, vil du da mestre å se saker fra andres synspunkt?
119518​
[/b]
Jeg kommer ikke med slike teite emner og slikt som Arni gjør/gjorde, gjør jeg?
 
#47
Opprinnelig skrevet av plan_9@19.10.2004, 19.37
Men akk, jeg er lei av å krangle. Spesielt lei ettersom jeg nesten kun krangler med folk som ikke har begrep på hva de snakker om. Spillegal handler mye om dette nå. Å formulere seg best mulig for å virke smartere enn andre og dermed få mer respekt her inne. Før handlet det om å ytre sitt poeng og meninger. Dermed fikk man respekt om man grunnla seg selv godt og faktisk hadde GODE poeng. Noe man sjelden ser folk ha idag. Om noen vil kritisere meg selv for å formulere med unødvendig avansert tar jeg selv kritikk for dette. For selv om å virke super-smart ikke er mitt mål, er det et redskap jeg må få tak på for å kunne få ut mine meninger med større kredibilitet og popularitet. Dette er desverre nødvendig da meget mange her inne trenger lupe for å se hvor de går (jeg prøver her å si ved bruk av billedlig sarkasme at folk her inne er meget trangsynte).
119484​
Kan det sies bedre? Nei.

Det andre er også helt rett.


Og hva Arni angår.. Det er sikkert en idiot som driver på slik som det var med "Rettskriveren". Herregud så dumt det var..
 

Novastrum

Feminist-elitist
#48
Opprinnelig skrevet av plan_9+19.10.2004, 18.12-->
Opprinnelig skrevet av Novastrum@19.10.2004, 18.59
Opprinnelig skrevet av plan_9@19.10.2004, 17.37
<!--QuoteBegin-Novastrum
@19.10.2004, 17.57
Slett emnene hans istedet.

Han er ikke morsom.
119447​

For humor er en objektiv ting. Derfor er forumbrukerne her (og resten av verdens befolkning) kjempeheldige for å ha slike kompetente moderatorer som avgjør hva som er morsomt og ikke. Hvordan skal en eller vite hva man skal le av?
119484​

Å si "jeg synes" er det svakeste man kan si i dagens samfunn (og samfunnet før i tiden også, forsåvidt). Det var med vilje, og en god en sådan, at jeg ikke brukte frasen i mitt innlegg ovenfor.
Jeg mener at arni ikke er morsom. Hvorfor skal jeg ikke få lov til å mene noe slikt? Uten å bli påminnet på at "humor er subjektivt". Jeg vil ikke bruke "jeg synes", i hver melding jeg skriver. Jeg regner med at de fleste vet at man som oftest skriver sine egne meninger og synsinger, ikke universelle sannheter.
119505​
Selvfølgelig, man går da ikke fremdeles i barnehagen? Problemet var imedlertid at du bestemte i ditt tidligere utsagn at emnene hans skulle slettes, dermed får du straks bruk for den overraskende nyttige frasen: "Jeg synes". Om emnene slettes er det ikke bare på din datamskin de slutter å forekomme på, da internett er et stort nettverk som alle har tilgang til. Med andre vil din subjektive mening påvirke alle andre, og det er jo ikke sikkert at de deler ditt synspunkt. Dermed var kommentaren din smålig og teit, spesielt tatt din posisjon i betraktning (moderator, folka som faktisk sletter emner). Den samme posisjonen gjør deg også mindre egnet til uttale deg om moderatorene faktisk er verdens åttende underverk eller ikke.
119513​
[/b]
Så jeg har mistet all min individualitet fordi jeg er moderator? Hvis jeg hadde slettet meldingene hans, ville jeg forstått utsagnet ditt, i tilfellet luftet jeg bare mitt synspunkt. Jeg føler ikke at internett mister noe uunværlig hvis vi sletter de ubrukelige emnene.

Smålig, teit kommentar?
Den lar jeg ligge, fordi din er minst like smålig og teit.
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#49
Husk at Plan 9 er feilfri og alltid har rett, det nytter ikke å motsi ham.

"Å være sarkastisk fremmer ikke din sak." - Du kan spare deg den, Plannyboy. ;)
 
#50
Opprinnelig skrevet av Mandark@19.10.2004, 19.23
Husk at Plan 9 er feilfri og alltid har rett, det nytter ikke å motsi ham.

"Å være sarkastisk fremmer ikke din sak." - Du kan spare deg den, Plannyboy. ;)
119523​
Kontekst er et nyttig hjelpemiddel. Og ja, jeg ER feilfri.
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#51
Jepp. Vi vet jo alle at alt var bedre før. Jeg savner svartedauen. Og Hitler, for faen. Han var kanskje litt vel ivrig ved talerstolen, men en jævla god venn.
 
#52
Man skal ha ganske lite å gjøre på fritiden om man skal sitte og lese gjennom alle emnene til Arni og le av de, men hey! Hva vet vel jeg?
 
#53
Opprinnelig skrevet av Mandark@19.10.2004, 19.28
Jepp. Vi vet jo alle at alt var bedre før. Jeg savner svartedauen. Og Hitler, for faen. Han var kanskje litt vel ivrig ved talerstolen, men en jævla god venn.
119526​
Her prøver du ved hjelp av sarkasme (dårlig en sådan, da jeg ikke skjønner hva svartedauden har med saken å gjøre) å annihilere mine meninger da du føler at du ikke innfrir som en moderator. Du tar med andre ord hva jeg sier til deg. Det synes jeg ikke du behøver å gjøre (ikke du heller Thomas) da hva jeg sier ikke er personlig, men heller generellt til moderatorer som en gruppe, eller folk innenfor en profesjon om dere vil.
 
#55
Opprinnelig skrevet av Mandark@19.10.2004, 19.38
De, min gode mann, er en levende selvmotsigelse. :ler:
119537​
Om du hadde begrunnet din til tider kryptiske meldinger kunne det hele gått unda mye fortere. ;) Dog jeg tror jeg skjønner hva du mener, iom at jeg tidligere har kritisert deg personlig. Det var grunnet et enkelttilfelle jeg ikke fant egnet å lufte ut for hele forumet. Men som alltid synes jeg at Spillegal er et sted hvor medlemmene er av typen som klarer å skape et demokrati hvor alle er like lystne på å prate og derfor ikke trenger "barnevakter".
 
#56
det er vel nå en eller annen barsking skal komme med en smilye som beskriver plan_ 9 sitt innlegg?

Eller to ord:

PILLE-TID.

(jeg liker bare å si det, IKKE SLÅ!)

Edit: Dette var ment til det øverste innlegget på denne siden av Plan_9.
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#57
Opprinnelig skrevet av plan_9+19.10.2004, 20.41-->
<!--QuoteBegin-Mandark
@19.10.2004, 19.38
De, min gode mann, er en levende selvmotsigelse. :ler:
119537​
Om du hadde begrunnet din til tider kryptiske meldinger kunne det hele gått unda mye fortere. ;) Dog jeg tror jeg skjønner hva du mener, iom at jeg tidligere har kritisert deg personlig. Det var grunnet et enkelttilfelle jeg ikke fant egnet å lufte ut for hele forumet. Men som alltid synes jeg at Spillegal er et sted hvor medlemmene er av typen som klarer å skape et demokrati hvor alle er like lystne på å prate og derfor ikke trenger "barnevakter".
119540​
[/b]
Opprinnelig skrevet av plan_9+19.10.2004, 19.37-->
Men akk, jeg er lei av å krangle. Spesielt lei ettersom jeg nesten kun krangler med folk som ikke har begrep på hva de snakker om. Spillegal handler mye om dette nå. Å formulere seg best mulig for å virke smartere enn andre og dermed få mer respekt her inne. Før handlet det om å ytre sitt poeng og meninger. Dermed fikk man respekt om man grunnla seg selv godt og faktisk hadde GODE poeng. Noe man sjelden ser folk ha idag. Om noen vil kritisere meg selv for å formulere med unødvendig avansert tar jeg selv kritikk for dette. For selv om å virke super-smart ikke er mitt mål, er det et redskap jeg må få tak på for å kunne få ut mine meninger med større kredibilitet og popularitet. Dette er desverre nødvendig da meget mange her inne trenger lupe for å se hvor de går (jeg prøver her å si ved bruk av billedlig sarkasme at folk her inne er meget trangsynte).
119484​
[/b]
Opprinnelig skrevet av plan_9@19.10.2004, 20.37
<!--QuoteBegin-Mandark
@19.10.2004, 19.28
Jepp. Vi vet jo alle at alt var bedre før. Jeg savner svartedauen. Og Hitler, for faen. Han var kanskje litt vel ivrig ved talerstolen, men en jævla god venn.
119526​

Her prøver du ved hjelp av sarkasme (dårlig en sådan, da jeg ikke skjønner hva svartedauden har med saken å gjøre) å annihilere mine meninger da du føler at du ikke innfrir som en moderator. Du tar med andre ord hva jeg sier til deg. Det synes jeg ikke du behøver å gjøre (ikke du heller Thomas) da hva jeg sier ikke er personlig, men heller generellt til moderatorer som en gruppe, eller folk innenfor en profesjon om dere vil.
119535​
Ikke kom og fortell meg at du sier "annihilere" i virkeligheten, gutt.
 
#58
Opprinnelig skrevet av Mandark@19.10.2004, 19.44
Ikke kom og fortell meg at du sier "annihilere" i virkeligheten, gutt.
119543​
Nei selvfølgelig ikke. Ikke engang noen med en EQ på lik linje med en flues ville gjort det. Men i skriftlig form må man formulere seg annerledes, mer variert og ofte mer avansert da man mister mange kommunikasjons-kanaler (først og fremst kropsspråk). Men allikevel siterer jeg min lange post: "Om noen vil kritisere meg selv for å formulere med unødvendig avansert tar jeg selv kritikk for dette. For selv om å virke super-smart ikke er mitt mål, er det et redskap jeg må få tak på for å kunne få ut mine meninger med større kredibilitet og popularitet. Dette er desverre nødvendig da meget mange her inne trenger lupe for å se hvor de går (jeg prøver her å si ved bruk av billedlig sarkasme at folk her inne er meget trangsynte)."
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#59
Græææh! Plan_9: Du er en løkrull. Kos deg med Archive.org om du synes alt var så sabla mye bedre før.

Det måtte sies.
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#60
Opprinnelig skrevet av plan_9+19.10.2004, 20.50-->
<!--QuoteBegin-Mandark
@19.10.2004, 19.44
Ikke kom og fortell meg at du sier "annihilere" i virkeligheten, gutt.
119543​
Nei selvfølgelig ikke. Ikke engang noen med en EQ på lik linje med en flues ville gjort det. Men i skriftlig form må man formulere seg annerledes, mer variert og ofte mer avansert da man mister mange kommunikasjons-kanaler (først og fremst kropsspråk). Men allikevel siterer jeg min lange post: "Om noen vil kritisere meg selv for å formulere med unødvendig avansert tar jeg selv kritikk for dette. For selv om å virke super-smart ikke er mitt mål, er det et redskap jeg må få tak på for å kunne få ut mine meninger med større kredibilitet og popularitet. Dette er desverre nødvendig da meget mange her inne trenger lupe for å se hvor de går (jeg prøver her å si ved bruk av billedlig sarkasme at folk her inne er meget trangsynte)."
119547​
[/b]
Wow, du er bare såååå smart. Du har målbundet meg og fått halve kongeriket nå. Bare trist for din del at ingen tar sytingen din seriøst, eller forandrer på noe i ditt favør. ;)
 
Status
Stengt for ytterligere svar.