Assassin's Creed

#41
Er det nå vi skal utfordre Endre til å slenge det opp på forsiden? Selv får jeg ikke spilt før på mandag, brodern bestemte seg for å gi det til meg i bursdag, men så bestemte han seg også for å dra bort i helgen. :(
 

Lodin

Der Waaaah
#43
Hva er det egentlig den serien handler om? Annet enn Jade saken er det stort sett bare lolier som mister bein og aborterer. Tror ikke han har rett til å kalle noen for faggots. :rulleøyne:

Og sånn ellers virker det som AC og PS3 med siste firmware kan være en dødelig kombinasjon.
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
#44
Begynner å skjønne hva fok mente med at det var repetivt. Man gjør stort sett det samme hele tiden. veldig lite variasjon i oppdragene, og spillet virker i tillegg også veldig lett. Ingen av oppdragene hittil har vært noe som helst utfordring. Belønningene man får for å utforske byene er heller ikke noe av interesse (les: ingen verdens ting), og har ikke noe som helst innvirkning på selve gameplayet. Det samme kan sies om f.eks all sankingen av info i forkant av drapene. Infoen du tilegner deg har så godt som ingen påvirkning på selve drapssekvensen. Hadde det ikke vært kult om man gjennom sanking av info fikk vite om svakheter ved fienden, som man kunne dra fordel av, og som hadde direkte innvirkning på gameplayet? Denne grunnløsheten i alt jeg foretar meg i spillet er en gjennomgangstone. At jeg f.eks samler alle flaggene eller dreper alle templarene har ikke noe å si. Skuffende. Jeg savner å bli engasjert, og å ha noe å strebe etter ved å gjøre alle disse side-questene. Newsflash, Ubisoft: folk liker belønninger.

Folkene i Ubisoft kunne også med fordel lagt mer vekt på snikedelen av spillet. Å stikke av etter å ha pådratt seg for mye oppmerksomhet er som regel unødvendig når det er 10 ganger enklere å bare slakte alt i sin vei (spesielt etter at du får tilgang til counter-attack). Spillet er forøvirg stort i rent areal. 3 svære byer, pluss omegn. Men samtidig føles det litt tomt, litt som følelsen av å gå tilbake til GTA III etter å ha spilt San Andreas. Husker at etter at jeg gjorde det, så satt jeg igjen med en følelse av at det faktisk ikke var stort mye jeg kunne gjøre, til tross for "frihetsfølelsen". Til tross for dette, så er byene nydelige, og virker veldig levende. Liker også at byene har såpass særpreg (Mulig ikke dette stemmer, fordi jeg har ikke unlocka alle bydelene). Å skue utover Jerusalem fra en fjellhylle, mens store folkmengder på rekke og rad passerer hesten din, tegner seg om et av de mer storslåtte spilløyeblikkene i dette herrens år.


Men likevel, så er det moro. Byene er store og levende, kampsystemet er bra og kontrollene er kjempegode, om enn kanskje litt enkle. Men kanskje det hadde drept mye av flyten i spillet hvis man hadde lagt opp hoppingen og klatringen på en annen måte. Den fungerer i hvert fall utrolig bra, slik som jeg opplever det. Spillet flyter generelt veldig godt, og det er en sann fryd å hoppe mellom takene og luske seg gjennom bakgater. Hjelper veldig på at animasjonene er særdeles solide ( i hvert fall til Altair).

Men generelt sitter jeg med en følelse av at småting ødelegger, og at det har et uforløst potensiale. En eventuell oppfølger tror jeg kommer til å bli suveren.


8 av 10 foreløpig.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#45
Jeg har holdt kjeft så langt, men jeg får si det: Dæven så bra Crackdown er. =D

Bare skuffende at ingen hos Ubi gadd å spille det, da.
 
#46
SITAT(Yetipants @ 17.11.07, 11.36) 89472
Jeg har holdt kjeft så langt, men jeg får si det: Dæven så bra Crackdown er. =D

Bare skuffende at ingen hos Ubi gadd å spille det, da.
[/b]
Crackdown var så bra at jeg ble lei spillet før jeg fullførte demoen.
 
#47
Joa, jeg har nå også fått prøvd spillet. Om det er ensformig? Åja. Men for min del så er det helt greit, jeg har det fantastisk morsomt uansett:)
 
#50
Førsteinntrykket mitt av Assassin's Creed. Skjuler det som spoiler fordi det inneholder min mening om "twisten" som kunne blitt vist senere i spillet, og dermed kanskje gjort et overraskende, bra inntrykk på folk.

SITAT
Hadde gleda meg lenge. Jeg hadde gleda meg til å være en snikmorder i midtøsten, klatre på tak, snike meg rundt og bare nyte friheten. Føle meg som en skikkelig assassin. Det kan jeg gjøre, men jeg får det faen ikke til. Grunnen til det er at jeg ikke får til å nyte spillet og leve meg inn i det, når jeg vet at jeg er en amerikaner (eller en arabisk amerikaner eller noe?) som egentlig bare dykker i sine egne minner ved hjelp av et apparat som ei ung dame og en gammel forsker styrer. Dette spillet trekker så store paralleller til et annet Ubisoft-spill som jeg ikke likte singleplayeren til, nemlig Splinter Cell: Double Agent. Der er treningbrettet likt som i AC; man blir plassert i en virtuell verden (som i AC senere opptrer som venterom for loading), og der er det også NPC's uten ansikt. Det føles bare så feil. Glitches under mellomseksvenser, glitches når man låser på fiender... fiendene lyser opp når man låser siktet på dem. Den der baren som forteller hvor mye liv du har, og hvor synlig du er. Alt er feil i mine øyne, feil i henhold til tiden man er i. Hovedpersonen har amerikansk stemme. Innvollene mine vrenges hver gang jeg hører han snakke under sekvensene. Det at spillet hopper frem, som da man skal forsvare slottet, og plutselig er innenfor etter å ha vært helt nede i byn. Greit det, men må det komme frem at man tok et hopp i minnet eller hva faen?

Det er irriterende og tåpelig hele jævla greia. Jeg skriver i rage, jeg er skuffa. Hadde høye forventninger, men var ikke hypa. Er sur fordi Ubisoft ar greid å messe det opp ved å ødelegge hele stemingen man ville fått uten all teknologiske forstyrrelser. Pluss at man kan skru av HUDen.

Nei, dette var ikke bra i mine øyne. Skal spille videre. Spillet er jo greit, med klatring og sånt, fin grafikk. Det hadde bare vært så uendelig mye bedre hadde man vært en Assassin, ikke et jævla minne.
[/b]
Jeje. Skal spille videre, så får jeg se om inntrykket jeg sitter igjen med er bedre enn førsteinntrykket, som er det værste noensinne. -_-
 

Lodin

Der Waaaah
#51
Men i helvete da! Det er jo nesten et år siden jeg kom inn her å spoila at spillet egentlig foregår i framtiden og at man spiller en slektning av Altair som dykker ned i DNA-minnet sitt. Dette er jo ingen nyhet. =D
 
#52
SITAT(Ronin @ 17.11.07, 06.07) 89463
Hadde det ikke vært kult om man gjennom sanking av info fikk vite om svakheter ved fienden, som man kunne dra fordel av, og som hadde direkte innvirkning på gameplayet?
[/b]
Protip: Hvis en pauser spillet og roter rundt i menyen der, finner man mer info om de tingene man har undersøkt, kart, svakheter o.l.
Er enig i at det kunne blitt gjort bedre da, det gjelder ett par andre ting i spillet også, men det er fortsatt ett av de beste spillene jeg har spilt i år.
 
#53
For en gangs skyld er jeg enig med Revan. Faen til møkkaspill. Det jeg ikke klarer å forstå er hvordan de har klart å gjøre alt så galt. Ubi har tørket seg i ræva med en genial ide og en historie som kunne blitt så utrolig bra. Det verste er at jeg sikkert hadde giddet å fullføre spillet om jeg slapp å egentlig være en stygg halfbreed amerikansk slask. For å være ærlig så skrudde jeg av konsollen når jeg så hva som skjedde når man "dypper fjæren i blod", moar liek paint bucket tool i MS paint. Hurra.
 
#55
Nei, men du drar en fjær over halsen til offeret ditt. Så sant det er et hovedmål.
 

Libresse

Sharing is caring, Fisting is assisting
#56
Meh.


Vel jeg kjøpte all hypen.

Men ikke spillet :D

Tror jeg venter litt, Mario ligger jo i butikkhyllene...

Så var det å be mamma om Wii til jul da...
 
#57
SITAT(di Valore Scadente @ 19.11.07, 04.22) 89720
More to the historical-funfact-point:

Får man inhalere hasj etter hvert drap?
[/b]

Skal ikke se bort i fra at den godeste Altair røyker seg en joint hver gang han "rester" før et snikmord.

Karen går jo fra og være en ganske kjip og arrogant kar, til og være paranoid, men stort sett ganske happy og grei. Så tyder jo på at han må røyke noe shit. Det måtte ihvertfall jeg gjort hvis jeg skulle ha gått rundt og gjort såkalte leap of faiths...

:ninja:
 
#58
Det herligste hoppet jeg tok var fra den høyeste utkikksposten i Damascus. Eller så var det Jerusalem. Hadde bortimot 6 sekunder, om ikke mer, med fritt fall. Utsikten derfra var også helt utrolig <3
 
#59
SITAT(sortulv @ 19.11.07, 09.41) 89735
Det herligste hoppet jeg tok var fra den høyeste utkikksposten i Damascus. Eller så var det Jerusalem. Hadde bortimot 6 sekunder, om ikke mer, med fritt fall. Utsikten derfra var også helt utrolig <3
[/b]

ja har vært oppi den jeg og, men da var jeg ganske drittlei tårn, så det meste jeg tenkte på veien ned var: Faen så lang tid det her skulle ta da. Ble litt for mange tårn og save citizen for min del i ac, på slutten tok jeg kanskje 3-4 tårn maks og reddet aldri noen citizens, brukte aldri prestene eller vigilantes uansett, var jo så greit og hjemme seg i smokejointene på taket uansett.
 
#60
Jeg har reddet alle og funnet alle tårn jeg har tilgang til foreløpig, mulig jeg bare har litt OCD når det kommer til sånt ... :$