Assassin's Creed

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#61
jeg har prøvd dette spillet i kanskje 1 time, og må si dette:
Jeg synes kontrollen fungerer bra, men! det er ikke så rart. Han karen du styrer gjør jo faen meg alt for deg. jeg ble skikkelig skuffa. Hadde håpet at det ville bli som prince of persia: sands of time i forhold til å styre, men neida. bare hold inne den ene knappen så gjør han alt. jepp. alt. det ser bra ut, men føles litt billig. jeg fikk ikke følelsen av at det var jeg som spilte, men at spillet gjorde alt for meg.
 
#62
Protip for dere med Xbox: grab og kast minst 25 tiggere. =D
 
#63
SITAT(Lodin @ 18.11.07, 00.02) 89546
Men i helvete da! Det er jo nesten et år siden jeg kom inn her å spoila at spillet egentlig foregår i framtiden og at man spiller en slektning av Altair som dykker ned i DNA-minnet sitt. Dette er jo ingen nyhet. =D
[/b]

Jeg hater deg! :grine:
 
#64
Okay, da har jeg spilt litt videre og funnet ut av at det er morsomt. Å klarte, ta leap of faith og drepe folk med hidden blade. Det er greit nok.

Det jeg lurer på nå er om alle morda foregår på samme måte som de to første, eller kommer det mer utfordrende mord hvor du må klatre opp i et høyt palass eller noe?

Og er det alltid samme greia når du skal finne målet: klatre opp i høyt tårn, save citizens, lytte til samtale, pickpocket? Det er jo helt utrolig ræva kjedelig! Hvis det er slik HELE tiden, da dropper jeg dette spillet. Vær så snill, fortell meg at jeg har en eller annen major twist i vente, eller et veldig spennende mord! :usikker:
 
#65
Hittils har ikke to drap vært like. (jeg har så langt tatt mitt andre drap i Damascus og holder på med mitt andre i Jerusalem). Prosessen i forkant er den samme, men ved drap #2 i byene blir du nødt til å gjøre mer for å få all informasjonen.
 
#66
Ja, du må pickpockete, lytte, forhøre en eller annen taper, så drepe. Istedenfor omvendt, som i Damascus. Nei vent ... Det er jo HELT LIKT.
 
#67
Kan man få armbrøst i spillet? I såfall hvordan?


Revan: Alle morda er ca like, eneste er at det blir litt vanskeligere å nå frem til offeret..
Du har ikke akkoratt en MAJOR twist i vente, men du har en ganske standard en :p


Btw: Du må faktisk assassinate alle folka up close, jævelig irreterende! og sjipt..
 
#68
Protip: Hvis du bare beiner mot fyren du skal assassinate, slenger opp sverdet ditt og hammrer løs, får du plutselig en assassination-animasjon, så har du klart oppdraget. Imponerende.

Men ja, ellers liker jeg at ubisoft fikk med seg at det var ulovlig å løpe, gallopere, eller rett og slett ha dårlig tid i gamle dager. Og selvsagt at en assassin egentlig ikke kan SNIKE SEG RUNDT, men kun gå rundt som en Munk.
 
#70
Skuffet. Masse frihet, men akk så begrenset det spillet er.

Historien er dog interessant nok, så det blir nok spilt igjennom.
 

Kilik

Lokal moderator
#71
1up nevner dette som en av Top 10 Turkey Games.

SITAT
What was the Hype?
Contrary to popular belief, Ubisoft was not selling hottie Producer Jade Raymond to gamers, but actually an ambitious open-world title so awesome it pretended to be a PS3 exclusive. Well, at least until Ubisoft realized it was a wee bit ironic that a game about a badass assassin wouldn't do so hot on a system that wasn't exactly making a killing at retail. Jokes aside, this was the next, natural evolution to the Prince of Persia series, now complete with next-gen graphics, and presumably game design. On the menu, huge, detailed worlds that capture and contain the chaos and clatter of Altair's Middle Eastern habitat.

How did it Fail?
It forgot it was a, uh, game. Yeah, Assassin's Creed sports some slick graphics, but the actual gameplay consists of doing one thing: killing a bunch of old dudes. Sure, you can collect random flags, but it's obvious that Ubisoft spent way too much time building a cool playground without a second thought of what do actually do inside of it. It's a sandbox game, sure, but there aren't any toys in that sandbox. Similar to having 200 channels with nothing to watch on TV, Assassin's Creed offers huge cities with nothing to do in them, kind of like San Francisco. Not that you can't have loads of fun with Assassin's Creed, but beyond the occasional slapfest, mission objectives are boring and repetitive, the mission tips are dumb ("Here is what I can say: you must use cunning. That is all I can say to help you"), and the combat straight-up sucks. Press X to win, basically. If any modern game failed to live up to the savior-like praise it received pre-release, Assassin's Creed is the poster boy. Woe to those who bought this drastically unfinished game.

Turkey Time Moment:
Every mission objective in every city asks you to do the Same Exact Thing: Save citizens, climb towers to reveal more of your map (and find objectives), pick pocket, interrogate, eavesdrop. A recipe of inspired gameplay? No! A recipe for lazy, digital disaster![/b]
 

Nabbe

Har fin hatt.
#72
Så, samme side som ga spillet 7/10, som i teorien skal brukes når spillet er helt greit, men ikke storslått på noen måte, kaller spillet en kalkun, sier det er en digital katastrofe, og synes synd på alle som betalte for det?

Det blir litt feil, men kanskje jeg er sær som ikke har meldt meg inn i klubben som ikke helt har forstått meningen med å rangere spill på en skala fra en til ti. Du veit.Det skal være lettere å gi lesern et godt inntrykk av omtrent hvor bra spillet er, men det fungerer liksom litt dårlig når alt under åtte av ti blir omtalt som katastrofalt.

Argh.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#73
Vel, for det første var det ikke Sharkey som anmeldte spillet for sida, og for det andre er han alkoholiker. Hva er poenget med å lage en kalkun-artikkel og ta med spill som Final Fantasy VIII og MGS2, som solgte som bare faen? En kalkun defineres som noe som er en økonomisk katastrofe, og/eller er ubrukelig på alle måter.

Nå sier jo undertittelen "10 games that didn't live up to their hype", men likevel.
 

Nabbe

Har fin hatt.
#74
En ting er å si at et spill ikke levde opp til hypen... det er noe helt annet å kalle spillet en digital katastrofe, hvilket, for the record, Assasin's Creed ikke er.

Jeg ble i alle fall underholdt mens det varte, til tross for at jeg store deler av veien irriterte meg over hvor bra det KUNNE vært. Som det er, så er jeg enig med scoren det har fått, men mindre enig i enkelte av omtalene som har fulgt med.

Men, nå skal det sies at jeg skjelden beholder spill jeg har fullført, så jeg bryr meg kanskje mindre enn en del andre om at jeg punga ut 600 spenn for det; det blir uansett bytta inn i noe nytt innen for lang tid er gått, så jeg gir faen.
 
#75
Jeg kunne ikke vært mer enig. Selv kjøpte jeg spillet fordi det fikk en ålreit score de fleste steder, og virket som om det var helt en helt grei timewaste. Men neida, spille fortjener faen ikke over 5/10.
 

Nabbe

Har fin hatt.
#76
Men du er stygg, så din stemme teller ikke.
 
#77
Ååh fifaen. :v:
 

Nabbe

Har fin hatt.
#78
Tenker du kjente den langt nedi sokkene jah.
 
#79
Spillet mitt selges snart til en av SGs medlemmer; håper han får det kos med Assassin's Creed! :)

Jeg skal snart ut og kjøpe Mass Effect. Guud som jeg gleder meg.
 
#80
Da har jeg fullført Assassin's Creed, og synes det var en fornøyelse å spille igjennom. Selvsagt kunne Oppdragene kansje vært en smule mer variert, men jeg kom meg fint gjennom uten irritasjoner om hvor lite variert oppdragene var, og hvor dumme vaktene var osv. Mulig det var historien som bar meg gjennom, jeg vet ikke.. Uansett så var det et bra spill etter min mening.