Batman: Arkham Asylum (PS3, 360, PC)

Lodin

Der Waaaah
Om ikke annet avslører de i det minste at den creepy jævelen som befinner på andre sida av salen Clayface er i bare er en kis som vant en vær med i Arkham konkurranse. Nå slipper jeg å lure mer på det.
 

oma

Village Drunk
Da ble jeg ferdig med storymode, og for de som fremdeles sitter på gjerdet: Det er ett helt ok spill. Om du liker Batman så kommer du sikkert til å like det enda bedre. Jeg føler de kunne sikkert gjort litt mer ut av det, og at det var litt kort. Men alt virker gjennomført, om enn holdxforåløpe opplegget kan irritere. (Som når en løper opp trapper og svinger, så kan man fort ende opp med å klatre over gjeret på toppen og må løpe opp igjen siden x også er climb)

Er usikker på hvor mye jeg gidder å gjøre challenge rooms, og om det får så mange flere gjennomspillinger. Kommer til å ha det en stund fremover for å se om det blir noe mer, men tror jeg er ferdig med Batmanusen for denne gang. Eventuell oppfølger blir nok ikke kjøpt på release om ikke det er noe utrolig grensesprengende på gang. (Noe det ikke var denne gangen)
 
Jeg ble ferdig med storymode i dag jeg også. Har mellom 20 - 30 Riddlergåter igjen og har såvidt begynt på de predator og combat challenge greine.

Så hva synes jeg om spillet? Jeg tar det negative først:

Det største minuset med dette spillet er enkelte av bossene. Kan hende jeg bare er bortskjemt fra å spille det fantasiske demon's souls, men noen av bossene er latterlig enkle. De følger et ekstremt lett mønster som du veldig fort finner ut av.

Ellers gidder jeg ikke å skrive så mye i kveld. Jeg nøyer meg med å si at jeg synes spillet var vel verdt pengene, og kommer det en oppfølger skal jeg garantert ha det.

Nå gleder jeg meg til challenge mode, de siste gåtene og en ny gjennomgang på hard.:D

Batman: Arkham Asylum oppfylte alle mine forventninger, med unntak av enkelte bosser.

9/10
 
Endelig fikk jeg spillet!

Negativ: Jeg måtte betale toll.
Positiv: Boksen, og særlig boken, er veldig sexy.

Da blir det litt spilling før Norge-kampen i kveld!
 
Pirking: Burde ikke denne tråden være i spill og spilling nå?

Jeg koser meg stort med challengerooms om dagen. For øyeblikket er det predator challengene som er det store, så får jeg ta combatbanene senere. Skal i første omgang bare få medaljene på alle sammen og så blir det å presse ned tiden så mye som mulig. Stealthspill er min type spill^^

Ellers har jeg igjen å runde det på hard og avsløre the spirit of arkham.
 

CyberK

Finner ikke på noe.
Predator er dritgøy, som MGS med flaggermusvinger, men jeg synes combat er kjeeeeeeedelig. Lærte meg forresten flere nye moves av Predator-medaljene som jeg ikke hadde brukt i det hele tatt i story-moden. :p
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Jeg har runda det på hard og avslørt The Spirit of Arkham. Jeg har såvidt begynt på challenge-rommene, men har rukket å dra en Freeflow Perfection (ikke særlig vanskelig bare man har det klart for seg hva det innebærer) og alle små prestasjoner som å overraske en kjeltring med en fallende opphengt kjeltring, ta en rovdyr-utfordring med kun silent takedowns og knekke en Titan uten å bruke bataranger. Nå mangler jeg kun å dra inn challenge-troféene for å 100%-e spillet.


Dette spillet eier!
 

CyberK

Finner ikke på noe.
Hvordan tar man egentlig en Titan uten bataranger? Funker det å komme seg bak dem og delje løs eller?
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Jeg plasserte sprengplast på bakken.

EDIT: Det fungerer å dodge angrepene og kontre med et par slag, rinse and repeat, men det er mye vanskeligere. I challenge-rommene er Bats helt oppgradert, dvs sprengplasten har proximity detection.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Det kan selvsagt være, men det vil ikke gi særlig mening ifm. at challengene har et rankingssystem og det vil være en fordel å ha utstyret oppgradert.

EDIT: Det betyr "jeg veittafaen"
 

Lodin

Der Waaaah
Jo, utstyret Bats har med seg i challengene avhenger av hva man har snappa med seg i story moden. Enda en grunn til å vente med de til man har runna det.
 

Novastrum

Feminist-elitist
MEN ER DET ET KULT SPILL?
 

oma

Village Drunk
Ja. Kult spill. Harley kan være litt irriterendes, men burde ikke være ett argument for å ikke spille gjennom det.
 
Spilt litt på det siden jeg kjøpte det mandag, så langt er sniperne irriterende og Scarecrow-sekvensen gjorde meg oppriktig redd for første gang på veldig lenge innen gaming. Det var helt utrolig stilig hvordan det var laget, og oppdagelsen av et visst rottereir etterpå gjorde opplevelsen komplett. Gikk rett ut og kjøpte Batman Collection dagen etter, ser frem til en Batman-fylt helg. Forhåpentligvis rekker jeg å se alle fire på lørdag før jeg spiller hele natta. Dette spillet eier.
 
Med fire mener du Batman, Batman Returns, Batman Begins og The Dark Knight?

Det er ingen flere filmer!

(Bortsett fra den gamle fra 60-tallet som eier)