Batman: Arkham Asylum (PS3, 360, PC)

CyberK

Finner ikke på noe.
Jeg klarer ikke mer enn 20x combo, men faen heller, Batman er et menneske og gjør feil fra tid til annen. :p
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
Klarte 40x comboen i Challenge-room i går. Er ikke så vanskelig, selv med drittsekker som har zapstick. Du må bare passe på at du ikke trykker som faen på slåing, og heller trykker når du faktisk skal slå, fordi da får du critical hit (2x istedet for bare 1x). Hopp over hode eller bruk stun på de med våpen, bruk quick batarangs.
Den jeg sliter med er freeflow perfection. Skal bruke alle triksene til Batman i en combo...
 

CyberK

Finner ikke på noe.
Det morsomme er at jeg mente å skrive 10 i min forrige post, men nå i stad klarte jeg visst 20 alikevel. Uansett, 40 er helt utenfor min rekkevidde.
 

Lodin

Der Waaaah
Kommer opp i 30 og noe på challenge rooms nå uten problemer, men driter meg alltid ut før eller siden. Ble straks lettere å score høyt når jeg fant ut at man har jævla lang rekkevidde på movesene. Hvis en fyr står alene så gå alltid etter ham.
 

oma

Village Drunk
fikk 24 etter en times tid ^^ - Er uhorvelig lang move på de derre triksene, og de blir bare lengre og lengre.
 

CyberK

Finner ikke på noe.
Jeg tror at spillet bugga seg. D;

Mangler et eneste Joker-gebiss i Arkham Mansion for å fulleføre alle Riddler-gåtene, og det er sørenmeg ingen igjen! Tror spillet har faila på å registrere at jeg drepte en av dem, har vært igjennom hele stedet tre ganger nå, sist gang med guide. :(
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
I så fall er du en av de første spillet har bugget seg for. Gratul-nei faen.
Gå gjennom det en gang til med guide grundig, kan ikke tenke meg hvordan spillet ikke registrerer at du har drept en ettersom de saver alle riddles så fort du gjør de.

Fikk akkurat Freeroam Perfection-trofèet på challenge mode. Dvs. bruk strike, counter, dodge, stun, takedown, ground takedown, throw, batarang og batclaw i en og samme combo. Det var kanskje litt vanskelig, men jeg var Batman i det minuttet. Virkelig.
 
Noen gode taktikker for å slå den kjempen med alle slangene koblet til seg ?
Spiller på hard og jeg får juling :(
 
Rutine og prioritering. Sørg for å alltid være på avstand av han med mindre du har tenkt å angripe. Det går an å ta han fortere om du angriper hver gang du føler du har sjansen, men hvis du vil kjøre safe (som hvertfall jeg trengte på hard) så angriper du bare når gjeldende lifebar er så godt som tom (han har tre life barer som alle må tømmes før du kan hoppe opp på skuldrene hans for å rive ut en av slangene).

Så jo, hold deg på avstand til han rusher deg, kast baterang og hopp unna. Etter tre ganger så kan du begynne å angripe han mens han er stunned. Når det kommer thugs så unngår du å være i kamp med dem for nærme sværingen, men kom deg bort fra han og lokk dem til deg. Jeg fant det lettest å gjøre meg ferdig med dem før jeg konsentrerte meg om å ta Bane.

Om du sliter med slåssingen så er det ikke så dumt å øve seg i challengerommene. Jeg ble mye flinkere av å gjøre det ;) Det er nyttig å bli vant med å dodge ofte ved å dobbelttrykke på springeknappen.
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
Er det noen måte å overwrite saver på? Ble først ferdig på Normal og så tenkte jeg på å ta Hard nå, men ser ingen New game option.
 
Nei, du må starte en ny fil eller slette den gamle. Hvis du vil 100% en fil så er det mulig å spille videre etter at du har klart sistebossen, men øye er så godt som helt tom for fiender. Fikk løst alle gåtene på en kveld og begynte deretter på hard på en ny fil. Den gamle bruker jeg til å ta resten av challenge-rommene siden de teller på hvor mange prosent man har klart av spillet.
 
Jeg fant ut av det etter bittelitt mer spilling. Det jeg dreit meg ut på var at jeg brydde meg for mye om alle folka på siste lifebaren og det endte opp i å bli dasket hver gang. Istedet løp/hoppet/dodget jeg mer eller mindre konstant, ignorerte alle folka og kun brydde meg om den svære jævelen. Da gikk det på første forsøk. Kongespill btw, sannsynligvis det beste comic book spillet ever til nå.
 

CyberK

Finner ikke på noe.
Tenkte på noe av det samme - Alt tilgjengelig personell var innkalt da Jokeren brøt seg løs og begynte å kverke dem, Ivys planter har herpa store deler av bygningsmassen på øya, og Batman har revet rister av ventilasjonssjakter, sprengt vegger og kortsluttet sikkerhetssystemene over hele øya. Blir gøy å se hvor godt de klarer å holde på alle de superfarlige fangene som kan drepe deg bare de tar på deg. :p
 

Lodin

Der Waaaah
Etter at spillet er ferdig ringer Batman JLA og får folk som Flash og Green Lantern til å hjelpe med å samle opp alle rømte fanger og midlertidig oppbevare dem på andre anstalter og satelitten deres.
 
Drauden; Så man kan ta freeflow perfection på 9 "moves" hvis man er heldig?


Det er faktisk ett par av de forbanna gebissene jeg ikke finner selv. Står oppå "?" på de enkleste steder og det er helt tomt....

Jeg har iallefall hatt det mye morro med spillet hittil og er kjempe fornøyd :) Tror faktisk jeg skal spille det igjennom 2 ganger til for "trophies" :D
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
Ja, ni 'moves' går. Du kan ha så lang combo du vil, du må bare passe på at du bruker alt du har av triks minst èn gang.