Batman: Arkham Asylum (PS3, 360, PC)

Lodin

Der Waaaah
Nei som sagt, PC-demoen kommer først på dag 1. =D
På den annen side skrev Destructoid at også PCen skulle få demo på fredag så hvem vet?

I andre nyheter: MY PARENTS ARE DEEEAD!

D

Deleted member 91

Gjest
Ah, endelig har teknologi nådd punktet hvor man kan mappe blomkåltekstur på negerskaller. Ventet lenge, nå.

oma

Village Drunk
Demo på i dag. Spillte gjennom det nå og det virket ganske ålreit. Moro siste del hvertfall. Blir noen gjennomspillinger til.

oma

Village Drunk
Søren Darky, nå avslørte du meg som imposer! Jeg prøver bare å være kul å later som om jeg har spillt igjennom dette.

Men ja, 2 gjennomspillinger og jeg er egentlig fornøyd. Demoen er veldig linær og gir ikke mange valg. Slossingen fungerer ganske greit og når du kommer til siste delen har du en del alternativer på hvovrdan du har lyst å ta ut de 5-6 badguysene, selvom det er overlegent enkelt å bare bruke gargoyles og glide-kick på folk som ikke er i nærheten av andre folk. En del dumhetssyndromer som går i form av hva grunts gjør (eller, egentlig hva de ikke gjør) som å ikke ha en synsvinkel på mer en 30 grader.

PS3 for de uinvidde.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Testa demoen jeg også, og han der oma har noen gode poeng. En ting jeg reagerte på var synsvinkelen og dette med at Bats' løping og rusling er henta fra PlayStation 1-æraen (du må holde inne X for å løpe). Synsvinkelen er det i og for seg ikke noe direkte galt med, men kameraet er klistra veldig nære skuldra til Bats og det føles unaturlig at en stor del av synsfeltet sperres av en kis i flaggermuskostyme. Jeg fatter at det er fordi Batarangen og andre våpen skal fungere som en sømløs del av opplevelsen, men... jeg har ikke helt trua på at det vil fungere tilfredsstillende. Vi får se.

Den der hold-X-for-å-løpe-greia finnes det dog ingen unnskyldning for. Begge konsollene har analogstikker, bruk dem. <_<

Lodin

Der Waaaah
Dette er det beste spillet! Man får være Batman og gjøre alle de kule tinga han gjør og alt er helt lojalt mot tegneseriene!:elsk:

EDIT: Demo ute på Live og, go go go!

Drauden

SGs kollektive lillebror
Great comic-book game or greatest comic-book game?

Ja fan, tror egentlig dette er så bra et spill om Batman kan bli. De har virkelig fått til looken i det minste, ut i fra det jeg så på demoen. Baman er Batman og det er lenge siden han har vært kulere. Ventiler eier og slossingen gir meg ordentlig frihetsfølelse!
Må kjøpe.

Yeti: Tenk Keaton, hvor ofte løp han?

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Kampsystemet ga meg også virkelig mersmak, alt flyter veldig bra og animasjonene er top notch. Ekstra kudos for å legge såpass med arbeid i det at det er laget mange animasjoner for samme teknikk avhengig av hvordan Batman og henchman #417 står og/eller beveger seg i forhold til hverandre. Bra look og fete stemmer, utrolig lineært gameplay men som nevnt åpner det for at du innenfor hver sektor har mulighet til å gå frem som du vil (litt spekulasjon her, siden demoen fungerer som tutorial og dermed er meget rettlinjet).

Konklusjon: Batman er barsk, så kjøp vurderes.

Virket som at spillet er lagt opp på en måte som gjør at man vil falle tilbake på rutine heller enn å improvisere hver gang man treffer på scenarioer som det på slutten av demoen. Vanskelig å si når det bare var én sånn situasjon i demoen, men det føltes veldig som et av spillene hvor det er opp til en selv å variere opplevelsen og ikke bare kjøre taktikk X hele tiden. Fin flyt da, så får vi se hvor lenge det holder seg interessant.

Lodin

Der Waaaah
Man får mer battbux for å variere måten man tar ut folk og battbux brukes til å kjøpe nye moves og sånt. Ergo lønner det seg å bruke mer en svevesparket.

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Man kan spille som Joker i en survivalmodus (tenk horde fra Gow2), men bare på PS3 ifg. Gametrailers. Hvorfor blir xbox360-eierne rævkjørt?