Er fullstendig klar over at det ikke er Quake 3 engine, var mer for å si det jævlig enkelt at motoren er gammel men med med masse modifikasjoner. Poenget er det samme uansett, motoren her har sine begrensninger når den er laget for å kjøre spillet rundt 60fps.
Skulle de hatt ødeleggelser på BC2 nivå, større maps, høyere oppløsning på texturer osv så hadde garantert hastigheten gått ned betraktelig. Veldig sjeldent man får i pose og sekk akkurat der.
Morbo skrev:
CoD trenger ikke en ny motor så mye som det trenger å fornye seg på en måte som gjør at det føles litt fresht igjen, og da teller ikke et utvidet perks- og killstreak-system. Det kan absolutt gjøres innenfor rammene til den nåværende motoren
Er enig i at CoD kan fornyes uten å måtte skifte motor. Men det krever innovasjon, noe som ikke er hverdagskost i fps verden. Men når konkurrenten tar nivå hakket høyere slik som DICE har gjort med Frostbite 2.0, vel da spørs det om ikke en god del CoD spillere ser over gjerdet til naboen med litt misunnelse.
Jeg tror ikke vi får se en splitter ny CoD engine før det har kommet nye konsoller type PS4 osv. Det er tross alt Activision som står bak her, de vil ha max profitt av sine investeringer og venter nok til de kan gi ut samme spillet til alle populære plattformer. Så vi må nok leve med IW engine aka Q3 en stund til.