Battlefield 3 - Mesterrasen får endelig noe oppmerksomhet

D

Deleted member 91

Gjest
#21
De skal jo for første gang gå head to head mot CoD-monsteret til høsten/vinteren så da må de naturligvis tilby en enspillerdel som er minst like on-rails som CoDs.
 
#22
Gjesp. Dette igjen? Disse førstepersonsskyterne begynner å gå FIFA en høy gang nå.

Det kunne vært verre da, heldigvis er bransjen ferdig med WW2.
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
#23
WW2 er den beste krigen å lage spill til, med slag verden over, fiender man politisk korrekt kan drepe, og knall våpen, og om noen år får folk dilla igjen og vi kommer til å si hvor fett det er.

Da skal jeg grave ut denne tråden, kopiere sitatet og slenge det i trynet ditt, sheriffen.

Faktisk så ser ikke jeg hvor spennendes det er med midtøsten. Jævla drittsted.
 
#24
Man får da ikke lov til å drepe jøder i ww2-spill.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#25
Gjesp. Dette igjen? Disse førstepersonsskyterne begynner å gå FIFA en høy gang nå.

Det kunne vært verre da, heldigvis er bransjen ferdig med WW2.
Det er i det minste en superfiksjonell krig om stormaktan så det blir no krigings rundtomkring ellers i verden også, og ikke bare drittøsten. Og BF får alltid en pass siden det er BF.
 
#26
Eivind skrev:
Dette blir å eie, jeg er stoked nok til å oppgradere riggen.
Samme her. Brukte altfor mye $$$ for å kunne spille Crysis når det kom ut (og det var ikke verdt det så the joke was on me), men Battlefield 3 er rimelig bankers.
Hadde DICE bare gjort det mulig med 64 spillere på konsoll (eller 32 i det minste) så hadde saken vært litt anderledes. Fatter ikke hvorfor 24 omtrent er max som standard på konsoll fps når MAG presterte 256 spillere på PS3.
 
#27
Plenty av folk som liker militær-manshoots og som ikke liker multiplayer. Har en kompis som hvert år sender meg melding i romjula og lurer på hvordan i helvete jeg kan kritisere årets CoD sin singleplayer. EA vil ha så stor bit av dette markedet som de får til, så regner med de kjører samme markedsføringstil som CoD har pleid å gjøre i at de først viser masse fra Singleplayeren og så mer fra multiplayeren nærmere release.

Edit: Haha, en hel side mellom posten min og det innlegget jeg hadde tenkt å svare på x/
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#28
Fatter ikke hvorfor 24 omtrent er max som standard på konsoll fps når MAG presterte 256 spillere på PS3.
Har du faktisk testa MAG? Det der med "256 spillere samtidig" var ikke en direkte løgn, men en sannhet med store modifikasjoner. I praksis pågikk det flere kamper i samme område, men på hvert sitt kart slik at det til sammen ble 256.
 
#29
Nei jeg har faktisk ikke prøvd det så nå sprakk du den bobla for meg :( Uansett, hadde håpet på minst 32 player til konsoll i BF3
 
#31
En nyere og mer avansert grafikkmotor ville kjørt frameraten rett i dass og da er det plutselig ikke COD lenger.
Jeg prøvde Black Ops (X360) i 3D som kjører rundt 20-30 fps og det føltes bare feil på alle måter. Det tror jeg Activision er smertelig klar over og fans hadde raega. Skulle ikke forundre meg om COD fikk en seriøs overhaling før neste generasjons konsoller i tilgjengelige.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#32
En nyere og mer avansert grafikkmotor ville kjørt frameraten rett i dass og da er det plutselig ikke COD lenger.
Jeg liker dette utsagnet spesielt med tanke på at jeg kan komme på ganske mange spill som kjører hissigere grafikkmotorer enn CoD uten å slite ytelsesmessig. Men ja, det er grafikkmotoren som er det eneste virkelige problemet med den serien, alt annet er perfekt. Eller hvordan nå enn det der var.
 
#33
WW2 er den beste krigen å lage spill til, med slag verden over, fiender man politisk korrekt kan drepe, og knall våpen, og om noen år får folk dilla igjen og vi kommer til å si hvor fett det er.
.
Her må jeg nok rette litt på deg, for det var Vietnamkrigen som var den beste krigen, og det burde vært flere spill derfra. Grøftekrig fra første verdenskrig er heller ikke å forakte
 
#34
Yetipants skrev:
Jeg liker dette utsagnet spesielt med tanke på at jeg kan komme på ganske mange spill som kjører hissigere grafikkmotorer enn CoD uten å slite ytelsesmessig. Men ja, det er grafikkmotoren som er det eneste virkelige problemet med den serien, alt annet er perfekt. Eller hvordan nå enn det der var.

Hvis du kommer på så mange konsoll spill med mer avansert grafikkmotor som attåptil kjører i 60fps, hvorfor tok du deg da ikke tid til å nevne noen da ? Klart det finnes spill til konsoll som har en mer avansert grafikkmotor, Crysis 2 demoen feks. Men det kjører absolutt ikke i samme hastighet som COD spillene. Så hvorfor valget på grafikkmotor endte opp med Q3 er veldig forståelig, her er det hastighet som er king og da går det på bekostning av grafikk awesomeness
 
#35
CoD trenger ikke en ny motor så mye som det trenger å fornye seg på en måte som gjør at det føles litt fresht igjen, og da teller ikke et utvidet perks- og killstreak-system. Det kan absolutt gjøres innenfor rammene til den nåværende motoren, men man kan undres om selve utviklingsprosessen de bruker med x antall teams som jobber på samme spillet tillater det. Sjansen for at litt mer radikale ideer skal nå fram i et slikt miljø, under omstendighetene til IW og med holdningene til Activision er kanskje litt små?

Jeg vedder på at de pusher større, hardere, svettere samt et utvidet online-tilbud ala Battle.net. Fordi jeg er så innmari oppfinnsom :p
 

CyberK

Finner ikke på noe.
#36
Jeg vedder på at de pusher større, hardere, svettere samt et utvidet online-tilbud ala Battle.net. Fordi jeg er så innmari oppfinnsom :p
Sannsynligvis er du akkurat like oppfinnsom som Activision, for å si det slik.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#37
Så hvorfor valget på grafikkmotor endte opp med Q3 er veldig forståelig, her er det hastighet som er king og da går det på bekostning av grafikk awesomeness
Bare for å røske denne opp med rota: Call of Duty-serien kjører en proprietær spillmotor mekka av Infinity Ward hvor noe av koden er basert på Quake 3-motoren de lisensierte for ti år sida, og Lodin er den eneste i verden som er datadum nok til å få det til å bli det samme som at CoD kjører Quake 3-motoren.
 
#38
Er fullstendig klar over at det ikke er Quake 3 engine, var mer for å si det jævlig enkelt at motoren er gammel men med med masse modifikasjoner. Poenget er det samme uansett, motoren her har sine begrensninger når den er laget for å kjøre spillet rundt 60fps.
Skulle de hatt ødeleggelser på BC2 nivå, større maps, høyere oppløsning på texturer osv så hadde garantert hastigheten gått ned betraktelig. Veldig sjeldent man får i pose og sekk akkurat der.

Morbo skrev:
CoD trenger ikke en ny motor så mye som det trenger å fornye seg på en måte som gjør at det føles litt fresht igjen, og da teller ikke et utvidet perks- og killstreak-system. Det kan absolutt gjøres innenfor rammene til den nåværende motoren
Er enig i at CoD kan fornyes uten å måtte skifte motor. Men det krever innovasjon, noe som ikke er hverdagskost i fps verden. Men når konkurrenten tar nivå hakket høyere slik som DICE har gjort med Frostbite 2.0, vel da spørs det om ikke en god del CoD spillere ser over gjerdet til naboen med litt misunnelse.
Jeg tror ikke vi får se en splitter ny CoD engine før det har kommet nye konsoller type PS4 osv. Det er tross alt Activision som står bak her, de vil ha max profitt av sine investeringer og venter nok til de kan gi ut samme spillet til alle populære plattformer. Så vi må nok leve med IW engine aka Q3 en stund til.
 

Lodin

Der Waaaah
#39
Uansett tipper jeg EA og Dice nå satser på å kapre PC segmentet av manshoots siden BLOPS minst sagt gjorde det labert der. Måten de gjør det på er å oppgradere BF formelen så den kan konkurere med COD, men samtidig beholde klassiske ellementer som det aldri kan håpe å oppnå. At det og selger ok på konsoller blir en fin bonus.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#40
Skulle de hatt ødeleggelser på BC2 nivå, større maps, høyere oppløsning på texturer osv så hadde garantert hastigheten gått ned betraktelig. Veldig sjeldent man får i pose og sekk akkurat der.
Er da ingen som spiller på konsoll hvis de ha 60fps? PC, vettu. :riffa: