BioShock (PC, Xbox 360)

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#22
Opprinnelig skrevet av edge 167 oct2006
Environments aside, Bioshock explores gameplay in a variety of ways. The first is emergent AI: it's an area that has already provided Levine with his fair share of surprises, particularly with the disturbing relationship between the Big Daddies and the Little Sisters: "they care about each other: sometimes they bicker, one that kills the other mourn the other one. Big Daddy protects the Little Sister, Little Sister looks for protection. It's a very primal relationship. It's a very sick and distorted relationship because they are not really father and daughter, it's this creature protecting this little girl because the city needs the research that she's gathered, but the visual cues are so strong, and without a lot of words - she doesn't even speak - it's a very clear relationship. In a game that is a really deep FPS, to have a relationship that is really meaningful is incredibly satisfying." And the AI is there to be engaged with.
"Through genetic modifications, you can trick Big Daddy into thinking you're a Little Sister and he'll protect you, and that's an interesting feeling, this guy being misled into protecting you. At one point the Little Sister will think you're the Big Daddy, and she'll be looking to you to protect her. I mean, you haven't really had that experience in an FPS. It's not like telling you to protect a convoy: this little girl looks at you and you know she needs your protection."
MY GOD! I AM LOOKING FORWARD TO THIS!
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#23
Ikke at jeg skal forpurre noe engasjement, men det der ble jo vist frem allerede på E3.

Men hey, BioShock står selvsagt på alles ønskelister som #1.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#25
Det ble i hvertfall vist at Big Daddies er beskyttende ovenfor Little Sisters, samt at man kan manipulere dette ved å "utgi" seg for å være uskyldig pike.
 

Lodin

Der Waaaah
#27
Ser ekstremt System Shock 2 ut ja. Eneste kjipe så langt er vel at interfacet ser vel konsoll ut, men dette kjørte vel på en 360 siden kontrollen så knotete og autoaima ut. Jo også er det litt stusselig at hver fiende kun ser ut til å ha en modell med et skin. Ikke no problem med kara i dykkerdraktene, men litt teit når man blir angripi av tre damer i grønn kjole som er helt identiske. Skjønner jo at det må bli sånn, men men.
Jeg pirker bare fordi jeg gleder meg. ^_^
 

Lodin

Der Waaaah
#28
Dobbelposter her, men Ken Levine som prata under den filmen har svart på en del spørsmål på det ofisielle forumet. Gjør meg mye tryggere på flere områder. SITAT
only one splicer in 1 green dress = first splicer we got in the game. welcome to the joys of getting the demo done for e3!

Not only will be there a whole pile of different splicers, they will all be able to use any splicer power, and there will be numerous varities of each, utilizing different skins, attachments, hats, masks, voices, etc.

Little sister only has a few lines because we only had time for half a recording session before e3.

Real game will have dynamic fire lighting, spreading, and extinguishing.

HUD is placeholder and first pass (it's actually already been completely replaced for the next demo)

Yeah, we'll tune things like weapons bob. Sheesh, the demo was a year from ship!

There will be some form of frob hilight.

We're figuring out what to do with cameras. there does need to be feedback. feel free to make suggestions.

And you'll play the PC version with...here it comes...wait for it...a MOUSE![/b]
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#29
Opprinnelig skrevet av Satan
[...] you'll play the PC version with...here it comes...wait for it...a MOUSE!
Fy faen... dette kan umulig bli bra. Herregud, hvordan kunne de ødelegge spillet så hardt? :grine:
 

Lodin

Der Waaaah
#30
Her er en trailer. Den har vist vært ute på 360 en stund, men det har så klart ingen fortalt oss snuskete PC folka. :argh:

Når du har sett den kan det godt være at buksene dine enten er fulle av tiss eller sæd, men lyst på spillet har du uansett. :wth:
 
D

Deleted member 91

Gjest
#32
Det er den lille saken som er rendra i first person, ikke sant? Den er ca. 1000 stilig.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#33
In 2072 a rouge AI known as Shodan lost her mind.

I 2007 bobler det over.
 
#35
Urgh. Er det bare meg som føler at de to siste trailerne har gitt ganske feil inntrykk av hva det er vi bør vente oss? Det hele virker så forbanna action-orientert og lite stemningsfult. Håper virkelig at dette er dårlige forsøk på å appelere mer til massene.
 

Lodin

Der Waaaah
#36
Jeg tror og disse reklamene er mynta på "brødskallene som bare spiller Halo". De av oss som allerede går å venter på et nytt System SHock 2\Deus Ex trenger ikke mye overtalelse. :p

EDIT: Titt på trailerne til Deus Ex på PS2. Stort sett bare eksplosjoner og skyting i det spillet skulle man tro.
 
#38
Nå er det ikke akkurat uventet. Trailers generelt er stort sett fokusert på skyting og eksplosjoner, både film og spill.

Litt synd, egentlig.
 
D

Deleted member 1518

Gjest
#39
For at salgstallene skal holde seg mer stabile er det kanskje nødvendig med slike trailere. En kan ikke lage et spill som med et sådan budsjett uten å sikre seg kjøpere. Men det hadde vært kjekt om noen spill fortsatt bare var hypp blandt hardcore intersserte, syns at kunskap for spill blandt folk øker i takt med dagene. Spill blir stadig mer populært. Deriblandt er Nintendo en jævla sviker som prøver å utvide markedet. Men nå er det ikke sikkert økningen er så veldig positiv ettersom jeg mister mer og mer interessen fordi alle liker videospill, jeg vil være spesiell tøff kul og sånn lzm ;D Og det er sikkert andre som føler likedan.
 
#40
Det er stadig fler som interesserer seg for spill, og det fører til at du ikke liker det så godt noe mer? Du liker ikke at fler folk har forståelse og interesse for hobbyen din? Og folk flest kan fortsatt uhorvelig lite om spill, selv mesteparten av de som spiller ganske mye.