BioShock (PC, Xbox 360)

D

Deleted member 1518

Gjest
#41
Ja jeg kan ikke noe for det. Og jeg tror ikke jeg er alene om å mene at det er litt gøy å ha noen hobbyer for seg selv. Forståelse, tja, bryr meg ikke en dritt.
 

Lodin

Der Waaaah
#47
Oprinnelig var planen å slippe spillet i juni i statene, men det er blitt litt utsatt. På den annen side har det nå faktisk en konkret dato, 21 august. Enda ikke noe info om europeisk dato dog. Gnøh
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#49
Nå sier de 24. august. Bare tre dager etter amerikanerne, og trekker man fra postgangen ved evt. bestilling av amerikansk versjon, så skulle vel det utjevne seg rimelig greit.
 

Jante

privileged CIS shitlord
#51
Dette spillet MÅ skaffes. :w00t:
 

Lodin

Der Waaaah
#54
Kan ikke skjønne hva det er der som skulle vært scripta. Det er bare tilfeldig at den kampen fant sted akkurat ved den balkongen. Benken hadde sikkert flytta seg mer naturlig og hvis det skulle skje hver gang.
Mindre imponerende at han kisen fortsetter å hive granater. Etter at man har tatt imot fem stykker med telekenise burde det være rimlig opplagt for ham at det ikke funker. :p
 
#55
Hele målet med spillet er jo at det skal være mest mulig dynamisk, så jeg kan ikke forestille meg at det skulle vært skripta. Gleder meg som bare juling, og fortsetter å håpe og tro at det vil selge bra.
 
#56
BioShock ser imponerende barskt ut, og jeg får en trang til å eie det hver gang jeg ser trailerene. Men jeg lurer på om dette er en oppfølger av et slag, for jeg hører stadig navnet System Shock dukke opp i forbindelse med BioShock. Er det bare samme utvklere, eller har spillene en slags sammenheng...?

Jeg er ikke særlig karl når det gjelder PC-spill...
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#57
Noen av de som var med og lagde System Shock-spillene (som ble laget av Looking Glass Studios, en nå nedlagt utvikler med en stor tilhengerskare) er også med på teamet som lager Bioshock. Spesielt System Shock 2 ble kjent for sin engasjerende og troverdige setting, gode atmosfære og sitt varierte gameplay. Hvis du er interessert i info om Looking Glass, er fansida Through The Looking Glass et bra sted å begynne.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#58
For å si det på en litt annen måte; System Shock 2 ble utviklet av Looking Glass og Irrational Games. Det er som kjent Irrational (med omentrent samme folka som var involvert i SS2) som koker i hopen BioShock.
Opprinnelig skrevet av Irrational Games

Who developed System Shock 2?

System Shock 2 was developed by Irrational Games in conjunction with Looking Glass Studios. It is published by Electronic Arts™.
Kan nevnes at det er rimelig kranglete å få SS2 til å kjøre under Windows XP, men det er definitivt verd strevet.
 
#59
Takk for informasjon! Høres ut som noe jeg må skaffe meg, som forhåpentligvis ikke blir et problem. PC-en min er ikke stort annet enn en skrivemaskin sammenlignet med dagens spillkrav, men så krever vel ikke System Shock-spillene så store greiene heller. Forhåpentligvis vil disse spillene få meg til å sikle enda mer etter BioShock!

Må bare si at det kommer mange interessante spill til 360 i år, overraskende nok for meg i hvertfall. Synes Halo 3 begynner å miste litt fargene jeg.. ^_^
 

Lodin

Der Waaaah
#60
System Shock 2 regnes vel de fleste steder som abandonware? Looking Glass finnes ikke lenger, Irrational er et helt annet firma og EA slutta å selge det og gi støtte en gang i 2001 så å laste det ned er ikke verdens største synd. Uansett har det liggi på Underdogs de siste åra så å finne det eller forgjengeren bør ikke være vanskelig. ^_^