BioShock (PC, Xbox 360)

Lodin

Der Waaaah
#62
Nylig ble det holdt en konk for å designe logoen til spillet. Hva som ble nummer 1 driter vi i fordi denne her havna bare på nummer 3. :grine:



=D
 
#65
Tror folk fortsatt at spillet ikke kommer til å gjøre det spesielt bra, forresten? Da Bioshock wowet store deler av E3-publikumet i fjor var det mange som spådde at det kom til å bli alle andmelderes yndlingsbarn, men at det kom til å selge dårlig. Rundt om kring på forumer nå ser jeg veldig mye pjatting om spillet, og for meg virker det som at mange er grepet av hypen. Kanskje noen endelig får til å bevise at man ikke trenger å ha et kjent navn og alle de sikre spill-mekanikkene for at et spill skal gjøre det bra?
 
#67
Ja. Sannsynligvis er Bioshock alt for flinkt og avansert tematisk til at det vil klare å selge i store opplag.

Ikke minst hvis det frontes "som Gears of War, bare med en teit mann i dykkerdrakt som hovedperson".

Jeg tipper (drar et tall ut av ræva) en halv million kopier. Bare fordi 2K ikke skjønner at dette må selges til et helt annet publikum enn Gears.
 

Lodin

Der Waaaah
#68
Tror nok "det andre publikumet" allerede vet om spillet og bare sitter å gleder seg. Spørsmålet er nå om de faktisk greier å huke de folka som går å venter på neste Gears.
Siden fek.s vår egen Nicholas er i vildens sky vil jeg tro at de har klart det. :p
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#69
Folka i dykkerdrakt er da fiender, og ikke hovedpersonen? Hømm.
 

Jante

privileged CIS shitlord
#70
Hadde jo vært tøft hvis du kunne drepe dem og ta dykkerdrakten deres da. ^_^
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#71
Skal du med den, a? Det er tørt i Rapture. Når jeg nå sier det så legger nok en eller annen brettdesigner hos Irrational akkurat siste hånd på et brett hvor hele skiten oversvømmes, men samma det.
 
#72
I det tredje klippet her er nå vannet ganske hissig i korridorene, var visst et fly som kræsjer i vinduet. Forøvrig det våteste vannet jeg noen gang har sett i et spill. :v: Ser også det står Live på coveret over, men i 2K sine egne videoer har de aldri nevnt noe om online-funksjoner. Er det ikke spill med gode online-muligheter som selger best på 360 og PC da? Selv er jeg ikke SÅ stor fan av online, så jeg blir glad bare spillet kommer til Europa.

Har nå fått pløyd meg gjennom System Shock 2, så forventingene mine er ganske høye, selv om jeg prøver å dempe dem så mye jeg kan.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#73
:eng101: Alle Xbox 360-spill skal ha Live-funksjonalitet, men det betyr ikke annet enn at man får achievements og sånt.
 

Lodin

Der Waaaah
#74
De gikk å stussa litt på å inkludere MP i starten, men fant fort ut at det var rimlig meningsløst. Bedre å legge all fokus på SP og få det så bra som mulig.
 
#75
SITAT(Lodin @ 11.06.07, 00.12) 69759
Tror nok "det andre publikumet" allerede vet om spillet og bare sitter å gleder seg. Spørsmålet er nå om de faktisk greier å huke de folka som går å venter på neste Gears.[/b]
Joda, av spillgnomene så. Men hva med alle dem som for lengst har avskrevet spillmediet, men som ville synes at Bioshock var et svært spennende produkt? Jeg tror litt av grunnen til at de mer avantgarde spillene sliter, er at de glemmer å fortelle om sin eksistens til andre enn det vante markedet.

SITAT(Yetipants @ 11.06.07, 00.12) 69760
Folka i dykkerdrakt er da fiender, og ikke hovedpersonen? Hømm.[/b]
Nei, selvsagt ikke, men sånn ser det ut på det omslaget Lodin la ut. Og det er det som er poenget. Bioshock er et spill hvor hovedpersonen så langt har vært fullstendig utenfor rampelyset, og bare det i seg selv gjør produktet vanskeligere å selge. Folk vil være noen når de spiller. Noen som er tøffere og har større baller enn dem selv. Leon eller Lara, Marcus eller Master Chief. Lettere å kommunisere effektivt når man har en sterk hovedrolleinnehaver, og selv om jeg og du runker oss i hjel til bildene og kunstfaktoren i Bioshock tror jeg vi er i mindretall - i hvert fall blant den typiske gamer.
 

Jante

privileged CIS shitlord
#76
Personlig synes jeg omslaget til Bioshock ser jævlig fett ut. Tror også at Irrational Games forsøker å fokusere på selve settingen og på hvor åpent spillet er og vil derfor ikke definere noe særlige trekk ved hovedpersonen fordi da er man plutselig låst til det forhåndsintrykket man har av ham. Det blir kanskje ikke å selge flere kopier av spillet eller nå ut til de store massene, men jeg tror spilleropplevelsen har godt av det.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#77
Nå har jeg kun sett den første gameplay-traileren som ble gitt ut (fra X06), men der mener jeg å huske at man aldri ser ansiktet til hovedpersonen; han står bak en liten foss før kameraet tar plass i hodet hans slik at ansiktet forvrenges. Jeg mistenker dette er en bevisst taktikk fra Irrationals side, med mindre de har avslørt kisen i seinere greier jeg ikke har fått med meg, da. :p
 
#78
Dere går glipp av poenget mitt. Selvsagt ser omslaget fett ut, og selvsagt er det med fullt overlegg at hovedpersonen er udefinert. Vi skal jo rollespille ham, og da tar det seg dårlig ut om vi bare får lov å spille en rolle. Men samme hva intensjonene er, så er det rett og slett mindre salgbart når man ikke har en personlighet å selge spillet med.

Man kan nok argumentere for at storepappaene og småsøstrene er Bioshocks "ansikt", og de er definitivt ikke helt ueffne som sådan - originalitet teller det også. Men det interessante spørsmålet er likevel om spillet vil være i nærheten av å selge like mye som andre, like hypede titler. Hvis Bioshock selger over millionen blir jeg overrasket, og nærmer det seg Gears of War blir jeg lettere sjokkert. Jeg tror rett og slett ikke det er tilgjengelig nok PR-messig for vanlige gamere, hvor trist det nå enn høres ut.

Ta et annet kjempehypet spill, da, som Shadow of the Colossus. Kolossene der er svært originale, konseptet er enkelt å formidle (Spoiler: "du skal overvinne 16 enorme kjempemonstre"), grafikken er dritlekker og det kom ut på PS2, en maskin "alle" har. Med Sony i ryggen. Men solgte det noe særlig?
 
#79
Skal vi se, de første omtalene har nå dukket opp.

PCGamer:
SITAT
It's:
- A horror game
- A long game
- A Shock game
It's not:
- Bugged
- Demanding
- About killing kids

Sublime: 95%[/b]
OXM UK:
SITAT
- Inconceivably good plot
- Tough, scary combat
- Perfect location design
- Stunning sound track and audio effects
- Endless variety of weapons

A RICH AND BRILLIANT DYSTOPIA FOR EVERYONE

The score: 10/10[/b]
 

Jante

privileged CIS shitlord
#80
Noen som vet om Collector's Edition kommer til Norge?