BioShock (PC, Xbox 360)

D

Doctor Downs

Gjest
Jeg spillte vel nesten ferdig demoen tenker jeg. Er enig i at det er en av de bedre demoene i det siste, men det sier egentlig ikke så mye. Litt treigt, og denne plasmagreia var ike noe særlig mer imponerende enn et hvilket som helst nytt våpen. Regner med at det bare betyr at man ikke kan holde to samtidig. Grafikkmessig flott. Åpninga hvor man svømmer i land var skikkelig stilig. Men jeg kan virkelig ikke noe for det: Jeg hater flyvende, skytende droner. Bioshock, Perfect Dark, MGS2... Ugh.
 
Fikk du ikke tak i flamme Plasmid greia? Uansett, du kan bare ha en om gangen, men du kan bytte mellom de forkjellige ved å trykke på LB knappen, da stopper tiden opp, så du har god tid på å velge hva du vil bruke. I forhold til våpenene, som du blar gjennom.
 
Jeg blir så sinna. :grr: Hvor lang tid pleier det å ta når du sender inn konsollen til reparasjon? Er så typisk at det skulle skje nå når det er så mange lovende spill på vei.
 
En underholdende demo. Kontrollene var responsiv for han som lurte på det. Det største plusset med hele demoen derimot var den visuelle stilen. Jeg skjønner at dette kommer til å slå an hos folk, men jeg tror ikke at spillet blir å finne i min hylle.

Det ble litt for mye magi etter min smak.
Og flyvende droner er også rævva :p

20min av livet mitt tok det, og det var langt i fra verst.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jeg for min del syntes det ble for mye blått i spillet, jeg liker ikke blått. Og karnevalmasker med kaninører liker jeg heller ikke. Menyer som lager pianolyder når jeg navigerer dem er også skrot, så Bioshock er omtrent det verste spillet jeg har sett. :rulleøyne:
 
Hvis du hakker kameraet i demoen, så slipper du dronen. Fant det ut på andre gjennomgang. Da gikk jeg også ned i første etasje i restauranten, og fant et interessant stemmeklipp av ei dame som drikke alene. Skal ikke spoile, hør det selv.
 
Ja, det fant jeg også. Tror jeg fikk med meg ganske mye den ene gangen jeg har spillt gjennom det. Men altså, da jeg ble sett av kameraet ble det litt kaos, drepte tre dronejævler før jeg bare løp som faen en liten stund, vet ikke hvor mange detaljer jeg hoppet over, var sikkert endel. :p
 
Da har hvertfall jeg bestemt meg, går for samleversjonen fordi den ser så jævla fet ut. På Absoluttspill.no koster den 750 kroner, men hvor mye kommer frakten på? Esken med figuren og tinnboksen er tung går jeg ut ifra, så jeg spør dere som har bestilt. Hvor bestilte dere, hvor får jeg den lekre esken billigst?
 

Jante

privileged CIS shitlord
Cult of Rapture har publisert en 60-siders PDF med konsept-art fra spillet. OMGSPOILAR WARNING: Forordet spoiler visstnok hele storyen og det er også bilder av alle vesnene og bossene du blir å møte i spillet, så hvis du er redd for å spoile spillet så gjør du som meg og venter med å bla igjennom dette til du har spilt spillet. :)
 
Men.. jeg vil vite.. :v:

Nei, her må det ventes ja. Har egentlig gitt litt faen i spillet til jeg prøvde demoen, det virker skikkelig bra. Gleder meg nesten litt.
 
D

Deleted member 91

Gjest
Jau. Jeg var i utgangspunktet usikker på om jeg i det hele tatt skulle prøve demoen før jeg fikk fingra i fullversjonen: Har vært relativt flink til å holde meg unna nyhetsartikler og grundige gjennomganger av spillet. Heldigvis avslørte demoen veldig lite, bortsett fra at spillet kommer til å bli beinfett. :) Ganske kul detalj at kisen din ikke skyter maskingeværet som en proff heller: Forfriskende å faktisk måtte konservere ammo skikkelig og faktisk tenke på hvor du sikter. Uten at jeg faktisk har spilt det selv, vet jeg mange har nevnt fellestrekk mellom System Shock-spillene og Bioshock-demoen: Kassettopptakene, som nevnt, og LITEN DEMO-SPOILER spøkelsessekvenser, og fokusen på å tenke mer på din egen overlevelse framfor andres tillintetgjørelse.

Er fortsatt et småting jeg er spent på (hovedsakelig sensurrelaterte ting, men også hvor godt NPC-ene gir inntrykk av at de har et annet formål i Rapture enn bare å knerte deg), men etter demoen later alt til å være på rett spor. Strålende, altså. :)
 

Novastrum

Feminist-elitist
SITAT(Revan @ 13.08.07, 21.29) 77107
Da har hvertfall jeg bestemt meg, går for samleversjonen fordi den ser så jævla fet ut. På Absoluttspill.no koster den 750 kroner, men hvor mye kommer frakten på? Esken med figuren og tinnboksen er tung går jeg ut ifra, så jeg spør dere som har bestilt. Hvor bestilte dere, hvor får jeg den lekre esken billigst?
[/b]
Nå står det:
Xbox360:
Bioshock Collector's Edition
Bioshock Collector's Edition (

Release: 24.08.2007
Lager....: X
Levering: Forhåndsbestilling
Pris:Kr.639,00

hvis den går opp til 750,- igjen bør man heller kjøpe fra spaceworld.no for 629,- .
http://www.spaceworld.no/wsp/spaceworld/fr...scription_price
 

Jante

privileged CIS shitlord
1 stk PC - Bioshock - Collector´s Edition,
Nettobeløp 599,00

Bitches! :D
 

Novastrum

Feminist-elitist
Unødvendig post, med mindre du skriver hvor du bestilte det fra.
 
SITAT(Novastrum @ 14.08.07, 10.01) 77185
Nå står det:
Xbox360:
Bioshock Collector's Edition
Bioshock Collector's Edition (

Release: 24.08.2007
Lager....: X
Levering: Forhåndsbestilling
Pris:Kr.639,00

hvis den går opp til 750,- igjen bør man heller kjøpe fra spaceworld.no for 629,- .
http://www.spaceworld.no/wsp/spaceworld/fr...scription_price
[/b]
Takk! Xen ved "Lager" indikerer at siden ikke har mer igjen, jeg prøver Spaceworld.

Jeg hørte nettopp et intervju med sjefsutvikleren for spillet og Major Nelson, og der snakket han litt om plasmids. I demoen nevnte han at det var 4-5 evner du kunne ta i bruk... nei, vent, det var visst bare to.

Litt senere i intervjuet snakker han om at det er 20+ plasmids du kan bruke, og begynner å ramse opp. Han nevner de vi har sett i demoen, så nevner han telekinese, gjøre folk til is... men så sa han ikke noe annet enn at du kunne hacke overvåkningskameraene osv. For meg virker det som om vi ikke finner så mange flere evner enn de vi har sett til nå i videoer, og det er ikke mer enn 4-5 ulike plasmids. Noen som vet om vi finner flere?

Ikke at det ville vært the end of the world, for man kan oppgradere våpnene, finne ulike våpen og kombinere slik at man har mange ulike drapsmetoder; å ikke ha 20 plasmids gjør ikke noe for meg. Det er jo typisk at utviklerne overdriver spillene litt.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
SITAT(Revan @ 14.08.07, 14.06) 77213
Takk! Xen ved "Lager" indikerer at siden ikke har mer igjen, jeg prøver Spaceworld.

[/b]
Øh, indikerer ikke X-en ved lager bare det at de ikke har fått det inn enda?
 
Skulle jo tro at de hadde fått det inn da, for det står at det er begrenset antall samleversjon-esker de hadde, så jeg tenkte at de hadde allerede solgt alle dem. Uansett så kjøper jeg på Spaceworld, der er det.. 30 kroner billigere eller noe. ^__^
 

Jante

privileged CIS shitlord
SITAT(Novastrum @ 14.08.07, 11.39) 77193
Unødvendig post, med mindre du skriver hvor du bestilte det fra.
[/b]
Kommenterte vel egentlig bare at PC-versjonen er som vanlig billigere enn konsoll-versjonen. De fleste spillsjapper har Collector's Edition PC til rundt den prisen der, om ikke mindre. (559,- på Gamezone, f.eks.)
 

Novastrum

Feminist-elitist
SITAT(Revan @ 14.08.07, 12.06) 77213
Litt senere i intervjuet snakker han om at det er 20+ plasmids du kan bruke, og begynner å ramse opp. Han nevner de vi har sett i demoen, så nevner han telekinese, gjøre folk til is... men så sa han ikke noe annet enn at du kunne hacke overvåkningskameraene osv. For meg virker det som om vi ikke finner så mange flere evner enn de vi har sett til nå i videoer, og det er ikke mer enn 4-5 ulike plasmids. Noen som vet om vi finner flere?
[/b]
I slutten av demoen sto det reklamert for 80 plasmids, noe de også presiserer i diverse previews. Bla. denne:
http://www.ugo.com/ugo/html/article/?id=17385

Jeg tror spillet er mye mer enn det vi ser i demoen og i diverse teasere\trailere. I forhold til hva som blir sagt er det virkelig myye mer enn det vi har sett. I praksis har vi bare sett fem fiender også inkludert jentene og flyvende turrets. Vil tro (og håpe) at mesteparten av spillinholdet blir holdt under lokk for å skape en anmelderfurore og forventningsoverload når spillet endelig treffer markedet.

Hvis ikke er jeg redd man blir lei av konseptet før spillets slutt. Det trengs mer enn to forskjellige generiske mennesker (menn, kvinner), to fabelskapninger (big brother, little sister) og litt roboter for å skape en troverdig verden.

Uansett. Har bestillt collectors edition tidligere idag og da stod det at det bare var én igjen, så interessen er det tydeligvis ikke noe å si på, for de som har spådd floppsalg.

Jante: Allright. ^_^
Mulig jeg kjøper en PC-versjon også, hvis dette blir GOTY. Liker tross alt FPS en hel del bedre med mus og tastatur.