BioShock (PC, Xbox 360)

D

Deleted member 91

Gjest
Jeg sverger, nesten halvparten av min entusiasme over dette spillet er nå basert på hvor sinnsykt mye hype det får hos spillblekker jeg respekterer. Som du sier, så virker det nesten for godt til å være sant: Men har vi i det hele tatt sett en eneste anmeldelse som påstår at det ikke er absolutt alt vi ønsker oss, og mer? :/
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Det som er morsomt er at alle de positive anmeldelsene ikke i det hele tatt påvirker min entusiasme. Jeg er helt avslappet :D
 
Har forhåndsbestillt Limited Edition fra absoluttspill.no. Noen som har erfaringer med foråndsbestillinger? Vil jeg få varen den tjuefjerde eller kommer den på lørdagen, eller kanskje mandagen? Sikler så pass etter Bioshock nå at jeg ikke klarer å vente stort lengre. Blue Dragon kommer jo også samme dagen, så en fra eller til spiller vel ikke så stor rolle... Nei, faen...hvem er det jeg prøver å lure. Jeg vil ha Bioshock i dag!
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
PC-demo på Steam i morgen

Eller... det har visst opstått litt usikkerhet rundt det faktiske tidspunktet, men det er i det minste mulig å preloade filene (for de som ønsker å kjøpe spillet over Steam)
 

Novastrum

Feminist-elitist
SITAT(rulleguru @ 16.08.07, 21.20) 77698
Vår alles elskede gamereactor har gitt spillet 9/10. Hvorfor trekk? Jo,backtracking og ingen multiplayer.

http://gamereactor.se/recensioner/11236/Bioshock/
[/b]
Hvordan i hælvete kan man gi trekk for bare singleplayer til et spill som aldri har forsøkt å være noe annet enn - nettopp; et jævla singleplayerspill. Jeg hater de forbanna rövknullapulærne som har fått den ære å spille spillet tidlig og får lov til å bruke sine udugelige evner til å komme med slikt liksomkritisk oppkast av en helvetes antagelsessynsingfaensartikkel.

Ånei det ække multiplayer i Super Mario Galaxy!!!
 
D

Deleted member 91

Gjest
Tydelig at du ikke fikk memoet, Nova. For at et spill må være bra må det ha:

- HD graphix
- multiplayer over internett
- co-op
- bloom
- maskingevær
 
9,7 på IGN

Så surt at xboxen min er på verksted, får vel prøve PC-demoen om den kommer i morgen. Tviler på at det går supersmooth på kassa her men.

Kommer ikke Xboxen tilbake før 24, kjøper jeg en ny :p
 
Hvordan funker Elkjøps 30dagers byttegaranti? Hvis jeg kjøper en Xbox Core, eden billigste versjonen, åpner eska fint, tar ut bare selve 360en og spiller Bioshock neste helg med min HDD i og mine kabler, kan jeg da legge Xboxen oppi posen og oppi esken og levere den inn igjen, brukt, før 30 dager er godt? Jeg skjønner ikke at de kan tillate det, hvem vil kjøpe et brukt produkt anyways?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Ja. Sånn ellers har GameReactor samme forhold til å skrive spillomtaler som Linni Meister har til å synge. Sammenlign Eurogamers sak om Bioshock, og GameReactors: Den ene er en personlig analyse, den andre er en serie observasjoner som er så innlysende at artikkelen like gjerne kunne vært skrevet av en som så på en annen person spille. Etter hva jeg har lest andre steder, har backtrackingen (som var det eneste saklige trekkpunktet i omtalen) i aller høyeste grad en hensikt, nemlig å la spilleren få utforske fritt og eksperimentere med mekanikker uten å være låst til én bestemt rute. Og ingen multiplayer? Nigga, please; jeg vil se GameReactors omtale av World of Warcraft: "Multiplayerdelen er jo ganske bra, men har Blizzard sovet på jobb? Hallo, hvor er singleplayeren?! 3/10"
 
For meg så ser det ut til at Bioshock kan bli tidenes desidert beste spill. Kanskje ikke for alle, men det er jo også folk som ikke liker Zelda også. Det er på tide at 10 år gamle spill traver ned fra tronen. (Ikke et vondt ord om de spillene)

GameSpy 5/5

Eurogamer 10/10

TeamXbox 9.5/10

IGN 9.7/10

Game Informer 10/10

OXM UK 10/10

Games Radar 10/10

Gamer 5/5

1UP 10/10

Console Game World 99/100 (Hva faen?)

Jeg vet det er snakk om omtaler, men vi må huske på at det er sjeldent at sider som 1UP og Eurogamer gir et spill full pott.

EDIT: Når det gjelder gamereactor så er bladet deres dasslesestoff. Helt grei underholdning, men bladet blir liggende på dassgulvet til det er krøllete og fullt av urinsprut.

EDIT2: Faen ta dere som laster ned dette spillet fra torrent osv. Måtte dere brenne!
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
Jeg må bare få lov til å si at jeg hater dere alle sammen. Jeg har hverken xbox360 eller god nok pc (centrino duo 2ghz, 2gb ram, nvidia geforce go 7600 256Mb). Ikke har jeg penger til å kjøpe 360, eller til og oppgradere min stasjonære. jeg skal kjøpe leilighet i tillegg så da får jeg enda dårligere råd.

Hater dere.. Alle sammen... :(

:kos:

[edit]: jeg kjøpte det allikevel på steam. sånn at jeg en eller annen gang kan spille det, og det viktigste. støtte produsentene. :)
 

Kilik

Lokal moderator
SITAT(agradula @ 17.08.07, 10.49) 77846
Jeg har hverken xbox360 eller god nok pc (centrino duo 2ghz, 2gb ram, nvidia geforce go 7600 256Mb).
[/b]
Tja, bør gå greit å kjøre spillet med low/medium settings med det der.

SITAT
Recommended System Requirements:
CPU: Intel Core 2 Duo processor

System RAM: 2GB

Video card:
DX9: Direct X 9.0c compliant video card with 512MB RAM (NVIDIA GeForce 7900 GT or better)
DX10: NVIDIA GeForce 8600 or better[/b]
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
Low ja... Snufs... det som er så fint med laptoper.. :( det er at de ikke får oppgraderte skjermkortdrivere. Ihvertfall får ikke jeg det. snufs.

skal selvsagt prøve. Det er jo noen spill som er såpass deilig programmert at det funker greit nok allikevel.
 

Jante

privileged CIS shitlord
Jeg skal forhåpentligvis spille dette på MAX, yeah baby!
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Samme her. ^_^
 
Skal kjøpe dette spillet på xbox først siden PCen ikke duger til noe annet enn skolearbeid. Skal selvfølgelig kjøpe det til PC, må bare få oppgradert først. Har på følelsen av at det kan mange spennende modifikasjoner til dette spillet.

Hvem vet, kanskje det kommer en flerspillermodifikasjon slik at gamereactor blir fornøyd :v:
 
Nå har min 360 blitt sendt tilbake fra reparasjonen. Har den innen en uke. Og derfor passer det perfekt med BioShock. :D Noen som vet om en billig norsk side jeg kan forhåndsbestille det fra? Så på absoluttspill (der jeg vanligvis bestiller fra), men de var utsolgt.

Edit: Glem det. Bestilte special edition (metallcover) fra zailor.no. B)