[PS4] BlodBÅREN heter det for faen Nilo herregud

demake

Seksuelt godteri
Spådom: hjernefittsa er første fiende som får smake hammeren i første nerf patch.
 

demake

Seksuelt godteri
Å coppe PS4 for denne spillen var definitivt verdt det! Fullførte spillet i går, og det var litt av en tur. Jeg har hatt så fantastisk mange uforglemmelige øyeblikk. Spillet har mer til felles med Demon's Souls enn Dark Souls, og det er ikke en dum ting. Jeg elsker level-designet så jævlig godt, og verdenen føles koherent. Bortsett fra at Cainhurst Castle, Lecture Building, Nightmare Frontier og Nightmare of Mensis er fire separate steder med lasteskjermer mellom, så kan man uavbrutt mellom de andre stedene. La meg slenge litt greier i spoiler.

Liste over bosser, rangert etter hvor fete de er.
17. Celestial Emissary. Er dette en boss? Det føles som en litt stor vanlig mob. KANSKJE FORDI DET ER DET(???!!) VEM HVET???
16. Micolash. Åååååååh, fy faen for noe jævla MINK. Verdens mest rævva AOE som oneshotta meg sikkert tre ganger uten at jeg kunne gjøre en dritt. Jævla tilfeldig nummer generator.
15. Rom. Jeg bare hater den.
14. Witch of Hemwick. Sært nok den bossen jeg brukte flest forsøk på (5-10), men jeg greide bare ikke helt å skjønne hva dealen var. Noe sier meg at det er noe triksings med denna bossen, men jeg fant aldri ut av det. Endte som regel opp i et møljeknull av hekser og skyggemonstre.
13. Blood Starved Beast. Helt aiiight, I guess.
12. Darkbeast Paarl. Samma her.
11. Moon Presence. Har et angrep som instadreper inviterte spillere, og lar hosten stå igjen med 1 HP. Jeg er ingen vifte, men det føltes likevel som en ganske kul kamp.
10. Shadow of Yarnham. Husker dere bossen i DS2 som var de derre tre like greiene med skjold og spyd? De som sugde noe jævlig? Vel, dette er ikke litt det samme, for denne er ikke rævva.. Fortsatt tre bosser i én, men de har alle forskjellige våpen, og angrep. Jeg likte den veldig godt.
9. Amygdala.
8. The One Reborn.
Herregud, hva i helvete er det som skjer på dette stedet egentlig. HVA ER DET DER???!!! Kommer aldri mer til å gå ut når det er fullmåne. :penga:
7. Cleric Beast. Den første bossen de fleste kommer til å komme til, og for å si det slik. I en kamp mellom Cleric Beast og Taurus Demon så veit jeg hvem jeg ville satt penger på.
6. Vicar Amelia. De skrikene :penga:
5. Mergo's Wet Nurse. Våt sykesøster? Jeg skjønner ingenting. Mannen med ljåen kan legge seg, for sjukesøstra med alle jævla ljåene er her.
4. Gerhman. Dette er noe annet enn siste boss i Demon's Souls, si.
3. Ebrietas. Hun(?!) ser stygg ut, så utseendemessig er ikke dette noen højdare, men det var definitivt den bossen som jeg fikk mest awesome mestringsfølelse av å ta. Hun slår essehardt, og tåler så jævlig mye.
2. Father Gascoigne. Oooooooooohhh weeeeee! Spillets første/andre boss og allerede så høyt oppe på lista. Han er kjapp som faen, og AI'en er innertier. Det føles som (og er) en duell mellom likemenn.
1. Martyr Logarius. Fy for satan! Jeg trur jeg har en ny favorittboss. Dette er definitivt høydepunktet hva bosser angår. Det er spillets Ornstein & Smough, bortsett fra at det bare er én fyr. Men man fighter han på toppen av et tak. I en snøstorm. Jeg kjenner jeg blir pumpa bare jeg tenker på det.

Beste non-boss øyeblikk.
Den ekle følelsen av at noe var galt med Arianna. Det gikk flere dager fra jeg først la merke til at hun var vekk til jeg fant henne igjen i underetasjen der hun satt og gråt fordi hun hadde født...hva det nå enn var. Jeg bare :eek:

Kampen mot den NPC'en inne i katedralen man drepte Amelia. Brukte mer tid på han enn på noen av de andre bossene.

Da jeg fant bakveien inn i klinikken til Iosefka. Heh. Bare, hei hvor går denne stigen hen da? VENT HVA?

Etter jeg drepte Rom og ble sendt til Cthulhu Central. Cthulhuer. CTHULHUER OVER ALT.

Utsikten over skogen med vindmøllene.

Stemningen i Byrgenwerth, når man står på verandaen sammen med Master Willem.

Da jeg i Nightmare of Mensis bare, hva er denne spaken til da? Og sendte den jævla hjernen i avgrunnen \o/

Verste greier.
Frenzy, og alle fiender som gir deg det. Spesielt de hjernegreiene. De kan dra til helvete ovenfor meg.

Nå har jeg starta NG+ (og er på level 80). Det føles som om jeg er riktig nivå for NG+, for fiendene er ikke for harde og jeg greier ikke å breeze gjennom stedene. Jeg skal teste ut mer av de random genererte stedene, men etter å spilt ned til 3 nivå av Lower Pthumeru Chalice og nivå 2 av Lower Hintertomb Chalice, så er jeg ingen vifte. Alt er for "samey" og...meh. Jeg kjeder meg litt. Får spille litt mer i NG+ og se om det tar seg opp i noen av de andre kjællisgrottene.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
Har jo ikke kommet så langt, men da jeg prøvde meg på cleric beast sist, så klarte duden min å låse seg fast. Altså. jeg kunne ikke bevege duden vekk fra et hjørne ved no statuer eller hva faen, så jeg bare slapp kontrollen og ventet på at beistet løp til meg og drepte meg. Det virket ikke som om beistet klarte å plukke meg opp heller. det var bare rart.
 

demake

Seksuelt godteri
Når kommer det trip report, Buggzolini?
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Jo nå skal du høre.

Jeg lagde meg en figur som viste seg å bli en DEX-figur (skill?), da jeg baserte valget på trynefaktor og relaterbar oppvekst heller enn å tenke stats og min/maxing. DEX passer meg ypperlig om spillet ligner på Dark/Demon's Souls i alle fall, så jeg var fornøyd! Første sted, jeg husker ikke hva området heter, suste jeg i alle fall forbi uten nevneverdige problemer. Fikk utforsket mye, unlocket to gates og en heis, plukket opp en sag, og lært meg hvordan våpenet (pisksverd) fungerer. Så møtte jeg Fattern...

I det minste tar det ikke lange tiden å løpe tilbake, og mobsa dropper jo litt kvikksølv og blod på veien (hvorfor starter jeg ikke med maks blodporsjoner slik som estusene, hæ? faen!) men Gascoigne viste seg å være temmelig overlegen. Mitt beste run var da jeg greide tre riposter på rad før han gikk over i neste fase og all timinga mi var helt off igjen. @demake mente at han ikke kan skyte over steinene, men joda han skyter både over steiner og gjennom trær noen ganger.

Etter 10-12 forsøk begynte jeg å utforske litt mer, så jeg har gått en annen vei og tatt Trollet Som Var Lei Av Å Sitte Under Broen i stedet. Minte meg litt om Last Giant, så på andre forsøk gikk han ned. Til min store glede var huset i nexus åpent og nå har jeg nye klær og oppgradert piskesverd. Nå kan blodbæringa begynne!


PS: demake, setter pris på at du ikke overøser meg med info og tips med mindre jeg spør litt mer spesifikt. Vet du vil hjelpe, men det tok litt av. Jeg liker å utforske og finne ut av ting serru.
 

demake

Seksuelt godteri
Jeg trudde du spurte om tips til Gascoigne. HAR DU MØTT HEKSA I HELIKOPTERET ENDA? HUN SOM DUAL WIELDER BAZOOKAER OG SPAWNER HAIER???
 

demake

Seksuelt godteri
Du må kaste pebbles for å diasble laserne.
 

demake

Seksuelt godteri
Nei?
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Gascoigne er død, og det samme er giftbikkja (siste fase var no herk) og den usynlige heksa (tok på første forsøk!), og nå er jeg kommet til et satans lynbeist... Jeg har møtt vanskelig bosser før, men den der tar kaka. Hele kaka. Ingen løgn. Dro med meg en summon, han døde momentant før jeg strøk med selv. Jeg har på mitt beste forsøk antageligvis smekka han for 5-10% av helsa, med andre ord har jeg ikke sett han når han blir mer sinna i fase to eller eventuelt tre. Jeg har en taktikk, for all del jeg har en anelse om hvordan jeg må gå frem, men det å gjennomføre den er noe annet. At man burde ta bossen uten lockon hjelper ikke, da den er jævlig kjapp også. Flere ganger har jeg dødd av å ikke greie å henge med.

Uansett, før jeg kom så langt fikk jeg levlet våpen og gunner en god del, og jeg fant en chalice som jeg testet ut. Chalices generer tilfeldige dungeons. Eller, standardchalicen genererer en standard dungeon med fast oppsett (men bossene er kanskje random?). Du kan finne root chalice som gir deg en tilfeldig generert dungeon. 3-5 nivåer med en boss i enden av hver, smart lagt opp slik at det er en dør til bossen ved siden av bonfire så du slipper å løpe så langt for hvert forsøk. Selve labyrinten i hvert nivå går ut på å finne spaken som åpner døra. Interessante greier, men tror ikke det kommer til å holde interessen utover å møte nye bosser, det var heller lite blodekko og slikt å hente ut. En av bossene var rett og slett tre stk av en vanlig type fiende samtidig, tok de på andre forsøket siden de er lette å kontraskyte. Andre husker jeg rett og slett ikke, men tror den gikk fort ned for telling. Tredje bossen min var en flammelakkert bikkje som jeg trengte en del forsøk på. Det tok sin tid, men etter hvert ble jeg god nok på alle bevegelsene at jeg slutta å ta skade av bossen og rett og slett eide den ihjel. Den følelsen av mestring, det får man bare av denne spillserien altså!


PS: Føler jeg har glemt en boss jeg har drept.

PPS: Ved fire anledninger har jeg møtt fiender av typen NPC-er, dvs de er kjappe og har både våpen og gunner og DE SUGER! Den eneste av de jeg har drept er jævelen med gattling gun.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Har bare spilt bittelitt (lite tid pluss minimalt med søvn = ikke ideelle forhold for denne typen gaming), men altså øh selvfølgelig eier det. Jeg spiller stort sett med dex-build i Souls så overgangen var ikke så stor. Skal ikke si at jeg har mestra slåssinga ennå, men jeg koser meg iallfall. Driver fortsatt og finner ut hvordan jeg skal bruke muskedunderen min, den gjør nesten ikke noe skade men åpner opp for stagger og det er vel kanskje hele poenget. Valgte Saw Cleaver som trick weapon og den er innmari fin, grei crowd control og bra skade. Så langt har jeg bare kommet meg bort til tjukken som står og hamrer på porten, fant fort ut at han ikke var fullt så håndterbar som jeg trodde. Men men, noe av moroa dette. Han løken med kappe og maske til høyre for den første trappa opp i Garnskinke har også fått være i fred. Enn så lenge. Vi får vha simn sjher.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Har utforska en del! Jeg aner fortsatt ikke hvor jeg finner første boss, men jeg mistenker at de to varulvene på brua har noe med saken å gjøre. Elsker å slåss mot dem forøvrig, siden de er laga for å lure meg; akkurat idet jeg tenker at jeg skal ta et motangrep så skrur de opp frekvensen på angrepene sine sånn at jeg blir drapsdrept. Det er masse sånt, virker det som; mursteinsgubben som sto og hamra på porten var fullt så håndterbar som jeg trodde etter at jeg trodde at han ikke var fullt så håndterbar som jeg trodde, og iallfall, han har jo et par angrep hvor han måker til med den mursteinen, tror jeg har sett tre-fire variasjoner på det så langt. Det er innmari stas.

Ja, og jeg fant ut hvordan jeg levler opp og greier. Utforska nede i noe greier hvor det var ekstremt creepy og så fant jeg en greie og så sto det "gives Insight" og så ja! Litt stolt da! Har også funnet flere snarveier, men jeg tror jeg grinder litt mer før jeg går videre fordi jeg begikk det sjakktrekket å starte spillet som Waste of Skin.

Uansett, dette føles litt som da jeg starta å spille Demon's Souls, om enn bare fordi mange ting jeg etter hvert er blitt godt kjent med er blitt gjort om litt på. Men det er ikke så farlig. Det eier iallfall.
 
Mens jeg tror dette er på hylla for godt, dessverre...

Jeg likte det egentlig ganske godt, mye kul selvfølelse når du endelig klarer ting. Kom meg til han der gubben i tårnet og klatra rundt han og ned i katedralen og daua en del ganger, men så skjedde mye greier i det virkelige livet, og jeg hadde ikke tid til å spille på noen uker. Og etter det har jeg kviet meg veldig hver gang jeg har en time til å spille, og heller testa noe nytt. Tror rett og slett ikke livet mitt har plass til den dedikasjonen denne slags spill trenger lenger. Eller at jeg har tålmodigheten. Dessverre. For det var egentlig ganske fett.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
For meg er noe av gleden med dette opplegget at jeg setter meg såpass godt inn i spilla at jeg kan være borte i ukesvis og så hoppe (nesten) rett inn igjen, iallfall var det sånn i Souls.
 
Ble en lengre pause i dette spillet for min del også, pga. travelhet og at Heksern tok mesteparten av spilletiden etter det kom ut. Startet en ny profil sammen med en kompis for en stund tilbake og den har stadig kommet nærmere å ta igjen hoved-profilen min, men i dag la jeg inn litt kvalitetstid igjen.

For jeg fikk en liten åpenbaring da jeg spilte sammen med kompisen tidligere på dagen. Vi traska oss gjennom et område jeg trodde jeg hadde utforska grundig på min første gjennomspilling av det, men det viste seg at det var en hemmelig vei der jeg hadde oversett. Den tok oss tilbake til...
starten av spillet! Bak den første låste porten man finner!
og i kjent Souls-stil forgrenet dette seg til å låse opp flere nye steder og straks vennen min dro skifta jeg tilbake til min profil for å gjøre det samme der. Også i kjent Souls-stil så ble resultatet av dette noe anderledes på min profil da jeg har kommet en del lengre ut i spillet. Jeg elsker detaljer som dette! Spillet peker aldri til at historien kan utvikle seg anderledes, den bare gjør det, og den gjør det basert på hendelsesforløp istedenfor valg.

Jeg skal aldri lese en FAQ av dette spillet, for mystikken i det å ikke vite viser seg og fortsatt være en av denne seriens sterkeste sider.

Edit: Klaymen: Jeg og datt bort fra spillene i lang tid flere ganger før det virkelig satt for meg (rundet Dark Souls 1 over to år etter at det kom ut, på tredje omstart. Demon's runda jeg ett år etter det igjen). Det vil alltids komme perioder hvor man vil ha noe å spille, men ingenting nytt og fristende finnes. Hvis du får en slik periode så kanskje gi Bloodborne en ny sjanse, før du eventuelt bruker penger på noe nytt ;)
 
Sist redigert:

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Har fortsatt ikke hatt så mye tid til å spille, pluss at jeg liker å sitte en stund når jeg først kjører i gang, men i kveld knerta jeg min første boss gett. 'n Father Gascoigne måtte bite i gresset. Littebitt irritert over meg selv pga. at counter/stagger ikke sitter ennå; noen ganger TROR jeg at jeg har timinga helt inne og så prøver jeg igjen og neida. Vel vel, får bare øve videre.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Ok NÅ har jeg hatt litt mer tid til å spille. Har kommet meg til den gamle garnskinka, en slags skog og en katedral (regner med at bikkjedralen kommer litt seinere). Satser på katedralen først, og prosjekt nummer en er den vesle skrotkødden med muskedunder og sagspyd nede til sida. Ja og jeg fant jo ut at Madman's Knowledge ga meg mer optionz i Hunter's Dream, så jeg samla en bunsj og brukte dem. Fant ut hvorfor de heter Madman's Knowledge. :qq:

Joda, og så har jeg most Cleric Beast og fått meg et lett, lite sverd som med et trykk på L1 hektes i skjeftet på en diger fuck-off slegge og dermed eier det meste annet. Er litt horete å bruke da, så jeg stoler fortsatt mest på saga mi. Men likevel, det er kult.

Og det er jaggu hele spillet også. Det er helt ekstremt kult, faktisk. Følelsen av å utforske og finne ting, og skue utover og tenke at joda, dit skal jeg helt sikkert... vel, det er jo mye det samme som i Souls, så klart. Bare det at settingen er såpass forskjellig og at det er nye systemer og sånt, det gjør at det føles nesten som da jeg først spilte Demon's Souls igjen. Tenker jeg går litt forsiktig ut og klinker til med en 12/10 til Bloodborne sånn foreløpig.